نازبو
سنسور هوشمند نظارت بر گل و گیاه
  • آموزش و مقالات
  • گلدان و محیط های رشد

سنسور هوشمند نظارت بر گل و گیاه

سنسور هوشمند چیست؟ امروزه با وجود زندگی در آپارتمان‌ها داشتن یک گلدان یا گلخانه کوچک می‌تواند فضای خانه را شاداب تر کند. اما گاهی پیش می‌آید که بدون آنکه دلیلش معلوم باشد گیاه پژمرده و مریض می‌شود. در این مواقع یا آنقدر دیر شده است که گیاه کاملاً از بین می‌رود یا آنکه با انجام هر روشی گیاه خوب نمی‌شود. برای پیشگیری از این اتفاقات می‌توان از سنسورهای هوشمند پرورش گیاهان استفاده کرد، تا همیشه از مناسب بودن نور، دما، آب و کود گیاه مطمئن بود و در صورت مناسب نبودن هر یک از این موارد سنسور آن را تشخیص دهد و هشدار بدهد.
سنسور هوشمند پرورش گیاه توانایی تشخیص نور، دما، آب و کود مناسب بیش از 7000 نوع گیاه را دارد. قرار دادن این سنسور کنار گیاه در خاک گلدان یا خاک باغچه و انتخاب گیاه از کتابخانه گیاه‌های نرم افزار می‌توان از بروز مشکلات برای گیاه جلوگیری کرد و احتیاجات گیاه را مانیتور کرد. سنسور هوشمند میزان رطوبت خاک، نور خورشید، دما و کود را تشخیص می‌دهد و هنگامی که یکی از این موارد مناسب گیاه نباشد، یک هشدار به تلفن هوشمند ارسال می کند تا به گیاه آب داده شود یا مکان گلدان را برای رسیدن نور بیشتر به گیاه تعویض شود و حتی اگر لازم باشد یک هشدار برای تعویض خاک گدان بر روی تلفن هوشمند ارسال می‌کند.

برای خرید بذر به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

سنسور هوشمند

شروع کار با قرار دادن باتری در جای مخصوص چراغ روی سنسور شروع به چشمک زدن می‌کند که در این حالت تنها کافیست نرم افزار را در تلفن هوشمند یا تبلت نصب کرد تا با روشن کردن Bluetooth تلفن هوشمند به طور مستقیم به سنسور هوشمند متصل شود. البته باید توجه داشت که با قرار دادن کامل این سنسور در خاک می‌بایست مدت زمان 24 ساعت به این سنسور زمان داد تا بتواند اطلاعات کافی از موقعیت گیاه را شناسایی کند تا به صورت زنده میزان آب، نور، دما و کود گیاه را نشان دهد و پیشنهادات مناسبی برای شاداب نگه داشتن گیاه در اختیار کاربران قرار دهد.
نظارت همزمان اطلاعات دریافت شده بوسیله سنسور هوشمند پرورش گیاه از طریق بلوتوث به تبلت یا اسمارت فون شما ارسال می‌گردد. بلوتوث فن آوری ارسال اطلاعات به صورت بی سیم است که با مصرف انرژی بسیار کمی انتقال اطلاعات را انجام می‌دهد. هنگامی که شما در نزدیکی سنسور خود قرار دارید، با استفاده از حالت Live می‌توانید شدت نور، درجه حرارت محیط و رطوبت خاک را بررسی نمایید. هر ۱۵ دقیقه سنسور از چهار منبع اطلاعات را اندازه گیری و در حافظه خود ذخیره سازی می‌نماید. سنسور هر ۲ ساعت یکبار اطلاعات را از طریق بلوتوث به اسمارت فن ارسال می‌نماید. اگر شما در محدود تحت پوشش بلوتوث نباشید اطلاعات تا ۸۰ روز در حافظه سنسور ذخیره می‌گردند تا اینکه شما وارد محدود بلوتوث گردید. علائم هشدار هر باز از یکی از گیاهان که نیاز به توجه دارند به گوشی هوشمند شما ارسال می‌گردند. یک سنسور می‌تواند چندین گیاه در یک گلدان یا یک تکه زمین را در صورتی که از شرایط آبیاری، زهکشی خاک و قرار گرفتن در معرض خورشید و باد یکنواخت برخوردار باشند، تحت نظارت خود داشته باشد.

برای خرید کود گیاهان آپارتمانی و زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

سنسور هوشمند

مناسب برای فضای باز و فضای گلخانه ای

با وجود استاندارد IPx7 و IPx5 می‌توان این سنسورها را هم در فضاهای باز و هم در خانه یا گلخانه به کار برد. البته در هنگام قرار دادن سنسور در خاک و کنار گیاه می‌بایست به این نکته توجه کرد که دو تیغه سنسور کاملا در خاک قرار بگیرند و برگ‌ها یا شاخه‌های گیاه جلوی سنسور نباشد و مانعی برای نرسیدن نور خورشید وجود نداشته باشد تا سنسورها به درستی اطلاعات را دریافت کنند.

مدیریت آسان پرورش گیاه

بعد از نصب اولیه این سنسور و گذشت 24 ساعت، نرم افزار در صورت مناسب نبودن آب، نور، دما و کود گیاه، نرم افزار هشدار می‌دهد، به طور مثال در صورت کم بودن نور خورشید پیشنهاد می‌دهد تا جای گیاه یا گلدان جابه جا شود یا زمانی که آب آن کم است با یک هشدار می‌گوید آب گیاه کم است. این نرم افزار جزئیات میزان نور، رطوبت خاک، دما و کود را در طول روز ذخیره می‌کند و به صورت نمودارهای روزانه، هفتگی یا ماهانه در اختیار کاربران می‌گذارد. حتی می‌توان یک لیست از کارهایی که می‌بایست انجام شود نوشت، تا این نرم افزار در ساعت و روز تعیین شده آن را یادآوری کند. به طور مثال می‌توان زمان آب دادن به گیاهان را در این لیست قرار داد تا با یادآوری این نرم افزار به موقع به گیاهان آب داده شود.

بانک اطلاعاتی کامل

در کتابخانه نرم افزار این سنسورها اطلاعات مقدار آب، نور، خاک و دما مورد نیاز بیش از 7000 نوع گیاه، شامل انواع گل، درخت و گیاهان رونده وجود دارد. با وجود این اطلاعات جامع حتی کسانی که اطلاعات اولیه‌ای راجع به گل و گیاه دارند می‌توانند یک پرورش دهنده گل و گیاه حرفه ای شوند.

سنسور هوشمند

آب و کود اپلیکشن سنسور بر سطح رطوبت در اطراف خاک گیاه شما نظارت و پیگیری در کل زمان را دارد و اجازه می‌دهد تا شما برای آبیاری برنامه ریزی منظمی انجام دهید. همچنین برای نظارت بر سطح کود، شما قادر خواهید بود، برنامه‌ریزی زمانی دقیقی برای اضافه نمودن مواد غذایی گیاه داشته باشید.
هشدارها زمانیکه سطوح آب، گرما، نور و یا کود گیاه شما نیاز به توجه ویژه دارد، اپلیکشن این سنسور یک پیغامی ایجاد خواهد کرد که به شما می‌گوید که چه باید انجام گیرد.
لیستی برای انجام همانگونه که روی وضعیت انواع گیاهان نظارت داریم، اپلیکشن این سنسور یک لیستی برای انجام، ایجاد خواهد کرد که براساس آن هشدارهای موجود و وضعیت گیاهان شما در چند روز آینده پیش بینی خواهد شد.
حرارت و نور اپلیکشن سنسور یک جدولی از سطوح حرارتی در خاک گیاه شما را ایجاد می‌نماید و آن را با سطح ایده آل آن گونه گیاهی مقایسه می‌نماید. این سنسور همچنین مقدار نور دریافتی گیاه شما را تعقیب می‌نماید و وضعیت سایه یا نور بیش از حد را هشدار خواهد داد.

سنسور هوشمند
 

برنامه ریزی از پیش مشخص شده اگر همه سطوح مورد اندازه گیری در حال حاضر خوب هستند، اپلیکشن آن می‌تواند به شما کمک نماید که برنامه‌ریزی نماییم که چه زمانی آبیاری و تغذیه گیاهان را انجام دهیم.

ماندگاری باتری

با اینکه این سنسور از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند متصل می‌شود که باعث می‌شود، مصرف باتری تلفن هوشمند بالا برود، اما با استفاده از بلوتوث کم انرژی سعی شده میزان مصرف را به حداقل برساند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    امید
    24 اردیبهشت 1397
    امید

    واقعا عالی بود از مطلب شما خیلی لذت بردم

  • پاسخ
    هانی
    26 بهمن 1396
    هانی

    سلام. من یک سنسور گل و گیاه میخواستم شما موجود دارید؟ این سنسور ph خاک رو هم اندازه میگیره؟

گزارش اشکال در سایت