نازبو
پاییز را به خانه بیاوریم
  • آموزش و مقالات
  • گلها
  • دکوراسیون باغ و باغچه

پاییز را به خانه بیاوریم

گیاهان پاییزی : با فرا رسیدن پاییز، خیلی‌ها فکر می‌کنند که دیگر نمی‌توان از گل و گیاه نگهداری کرد و فصل آن به اتمام رسیده است. اگر شما هم این‌طور تصوری دارید باید این خیال باطل را از خود دور کنید. پاییز نیز گیاهان زیبای مخصوص به خود را دارد که با شروع این فصل می‌توان آنها را جایگزین گل‌ها و گیاهان بهاری کرد. گیاهان پاییزی را چقدر می‌شناسید؟ و یا ویژگی‌های یک گیاه پاییزی برای قرارگیری در دکوراسیون منزل شما چیست؟ احتمالا به دنبال گیاهانی با رنگ‌های گرم و مقاوم در برابر شب‌های سرد پاییزی خواهید بود، اما بدانید گستره خیلی وسیعتری برای انتخاب در اختیار شما است که امروز "نازبو" بهترین گزینه‌ها رو به شما معرفی می‌کند.

معرفی گیاهان پاییزی

ریشه زاج امریکایی (Coral Bells)

ریشه زاج امریکایی

نام علمی: heuchera گیاه ریشه زاج امریکایی یا زنگ مرجانی (گیاه جلویی در تصویر) از تیره سرخ برها است و در طیف وسیعی از رنگ‌ها وجود دارد. این گیاه گونه‌ای همیشه سبز، واشی و چند ساله است که شامل بیش از ۵۰ گونه است که همگی بومی آمریکای شمالی هستند. آن‌ها می‌توانند درجه حرارت های زیر نقطه انجماد را به خوبی تحمل کنند.
آب مورد نیاز: رطوبت متوسط، خاک با زهکشی مناسب
نور مورد نیاز: آفتاب کامل تا نیم سایه
ابعاد: ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر بلندی و ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر پهنا

چند گونه از ریشه زاج امریکایی به طور ویژه برای طراحی‌های پاییزی مناسبند، مانند نمونه ای که در تصویر می‌بینید که دارای برگ‌های نارنجی و کهربایی است. این گیاه در کنار چمن‌های تسمه ای (strappy grasses) ترکیب زیبایی خلق می‌کند و با گیاهانی مانند آبشار طلایی (Solidage) یا سرخس مارچوبه (asparagus fern) بافت‌های جذابی تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید همین حالا برای شادابی دکوراسیون منزل با گل آرایی‌های زیبا و ساده دست به کار شوید.

بیشتر بخوانید : خاک مناسب گیاهان آپارتمانی چه خاکیست؟

کلم زینتی یا کلم برگ (Ornamental Cabbage or Kale)

نام علمی: Brassica oleracea کلم زینتی از دیگر گزینه‌های پاییزی است. کلم زینتی گیاهی یک ساله است که وقتی در اواخر تابستان کاشته می‌شود، به خوبی در پاییز حتی در یخبندان دوام می‌آورد. این گیاه با وجودی که گل می‌دهد، اما به خاطر برگ‌های زیبایش (و البته قابل خوردنش!) تحسین می‌شود.

کلم زینتی در طیف‌های رنگی آبی‌های یخی تا سبزهای خاکستری با برجستگی‌های بنفش و سفید، گیاهی پشته‌ای است که باید آن را در جلو یا مرکز چیدمان گیاهانتان قرار دهید.
آب مورد نیاز: رطوبت متوسط، خاک با زهکشی مناسب
نور مورد نیاز: آفتاب کامل
ابعاد: ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر بلندی و پهنا

جگن ژاپنی (Japanese Sedge)

جگن ژاپنی

نام علمی: Carex hachijoensis ‘Evergold’ جگن ژاپنی چمن‌های کوتاه ژاپنی پشته‌ای با برگ‌های همیشه سبز هستند که با نوارهای طلایی در مرکزشان برجسته شده‌اند. در اینجا، این گیاه به آرامی در دو سمت لبه گلدان مثل آبشار آویخته شده و چیدمان گیاهان این گلدان را خوش ترکیب‌تر کرده است. پس می‌توانید با این گیاه زیبا یک باغچه آویز برای دکوراسیون منزلتان بسازید!

آب مورد نیاز: خاک با رطوبت متوسط تا خیس
نور مورد نیاز: آفتاب کامل تا سایه جزئی
ابعاد: ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر بلندی و پهنا

برای خرید بذر به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

خردل چینی (Chinese Mustard)

Chinese Mustard

نام علمی: Brassica juncea خردل چینی که در این تصویر در مرکز دیده می‌شود، برگ‌های پهن دندانه داری دارد که رنگ هایشان از سبز روشن تا حنایی تیره را شامل می‌شود. این گیاه در کنار چمن‌های باریک پر مانند و بنفشه فرنگی ترکیب زیبا و جذابی خلق می‌کند.

آب مورد نیاز: رطوبت متوسط، خاک با زهکشی مناسب
نور مورد نیاز: آفتاب کامل
ابعاد: ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر بلندی و پهنا

 

ارزن مرواریدی زینتی (Ornamental Pearl Millet)

ارزن مرواریدی

نام علمی: Pennisetum glaucum ارزن مرواریدی زینتی در گل آرایی‌های پاییزی بسیار تماشایی است. با وجودی که گیاهی یک ساله است، اما حتی زمانی که خشک می‌شود همچنان چشمگیر و قابل توجه باقی می‌ماند. گونه شاهزاده جید (Jade Princess) با برگ‌های سبز لیمویی اش، کنتراست خوبی با گیاهان ریز بافت و گیاهان پهن برگ ایجاد می‌کند و توده‌های دانه استوانه ای بنفش-قهوه ای‌اش برای پرندگان جذاب است. راستی اگر طرفدار گل‌های بهاری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل هستید، از همین حالا به فکر دکوراسیون بهاریتان نیز باشید.

آب مورد نیاز: خشک تا رطوبت متوسط، خاک با زهکشی مناسب
نور مورد نیاز: آفتاب کامل تا نیم سایه
ابعاد: ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر بلندی و ۴۵ تا ۶۰ سانتیمتر پهنا

لیزوماکیا (Creeping Jenny)

لیزوماکیا

نام علمی: Lysimachia nummularia ‘Aurea’ لیزوماکیا رنگ سبز روشنش را در طی چندین یخبندان حفظ می‌کند. این گیاه، یک گیاه پوششی فوق العاده برای گلدان‌ها است که از لبه‌های آن‌ها به پایین می‌ریزد و گل و برگ‌های رنگی را برجسته می‌سازد.

آب مورد نیاز: رطوبت متوسط تا خیس، خاک با زهکشی مناسب
نور مورد نیاز: آفتاب کامل تا سایه جزئی
ابعاد: ۷.۵ سانتیمتر بلندی و ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر پهنا

پامپاس ارغوانی (Purple Fountain Grass)

پامپاس ارغوانی

نام علمی: Pennisetum setaceum ‘Rubrum’ گیاه پامپاس ارغوانی یا ریش پری ارغوانی دارای شاخ و برگ‌های استثنایی به رنگ بنفش تیره با سنبله‌های پر مانند است. شکل کلی آن یادآور فواره است که دلیلی برای نام رایج این گیاه است. با وجودی که در نواحی سردتر گیاهی یک ساله می‌باشد، در طول پاییز هم چنان جذاب و تماشایی به نظر می‌رسد.

آب مورد نیاز: رطوبت متوسط، خاک با زهکشی مناسب
نور مورد نیاز: آفتاب کامل تا نیم سایه
ابعاد: ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر بلندی و ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر پهنا با آراستن گلدان‌هایتان با این گیاهان زیبا و یک یا دو کدو تنبل، در پاییز یک منظره تماشایی را در دکوراسیون منزل یا فضای سبزتان خلق کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت