نازبو
آشنایی با درخت پالونیا
  • باغبانی
  • باغبانی شهری

آشنایی با درخت پالونیا

درخت پالونیا را می‌توان یکی از زیباترین نمونه از درختان موجود در طبیعت دانست که دارای سرعت رشد بسیار خوبی هستند. این نوع درخت دارای برگ‌های نسبتا بزرگی بوده و گل‌های آن به صورت خوشه ای رشد می‌کنند. رنگ گل‌های درخت پالونیا سفید مایل به بنفش بوده که بر زیبایی این درخت افزوده است. پالونیا بومی چین بوده و از دهه هشتاد وارد ایران شده است. پالونیا دارای گونه‌های مختلفی بوده که برخی از آنها ممکن است بومی لائوس یا ویتنام نیز باشند. درخت پالونیا یکی از درختانی است که هم جنبه زینتی داشته و هم از چوب آن می‌توان استفاده کرد. بدین ترتیب در این مطلب قصد داریم تا به معرفی آن و همچنین نحوه نگهداری و اصول کود دهی و چگونگی آبیاری آن را بیان کنیم. این توضیحات می‌تواند برای افرادی که قصد کاشت این درخت را به منظور تولید چوب دارند، بسیار مفید باشد. زیرا معمولاً در این موارد تعداد درختان بالا می‌رود و نیاز به تخصص کافی برای نگهداری از آنها وجود دارد. در غیر این صورت نمی‌توان تعداد زیادی از درختان پالونیا را با کیفیت مناسب پرورش داد.

همچنین بخوانید : آشنایی با درخت افرا قرمز

پالونیا

مزایای درخت پالونیا

مقاومت کافی در برابر کم آبی یکی از مزایای اصلی درخت پالونیا که باعث شده تا کاشت آن در مناطق مختلف امکان پذیر باشد، عدم نیاز به آب فراوان می‌باشد. معمولا این درخت می‌تواند تا حدود زیادی تشنگی را تحمل کرده بدون آنکه در برگ‌ها و گل آن علائم و نشانه‌هایی پیدا شود. البته آبیاری به موقع این نوع درخت می‌تواند به رشد بهتر و استحکام بیشتر چوب آن کمک نماید. مقاومت بسیار خوب در خاک‌های آهک دار و گچ دار در برخی از مناطق کشور به خاطر موقعیت جغرافیایی محل از نظر زمین شناسی، مقداری آهک یا گچ در خاک وجود دارد. معمولا آهک و گچ از جمله موادی بوده که باعث از بین رفتن درختان می شوند. به همین خاطر در خاک‌هایی که آهک داشته به هیچ وجه نمی‌توان باغداری یا کشاورزی کرد. مقاومت بالای پالونیا باعث شده تا بتوان در چنین مناطقی به کاشت این درخت پرداخته و با فروش چوب آن به سود بسیار مطلوبی دست یافت. این موضوع باعث شده در اغلب زمین‌های گچ دار یا آهک دار پتانسیل بسیار بالایی برای کسب درآمد به وجود بیاید.

برای خرید خاک و بستر کشت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

مقاومت بسیار خوب در برابر خاک های فاقد زهکش مناسب متخلخل بودن خاک کمک می‌کند تا خاک زهکش مناسب برای عبور جریان آب را داشته باشد. بدین ترتیب آب اضافی از این زهکش‌ها دفع می‌شود تا آسیبی به درختان و گیاهان وارد نشود. برخی از مناطق ممکن است خاک بسیار فشرده و بدون زهکش مناسب داشته باشند. معمولاً کاشت درخت در این مناطق چندان موفقیت آمیز نمی‌باشد. پالونیا به خاطر مقاومت بسیار خوبی که در خاک‌های فاقد زهکش دارد، برای چنین مواردی می‌تواند گزینه ای بسیار مطلوب به شمار برود.
مقاومت بسیار خوب در برابر هوای آلوده شهر های صنعتی موردی که در شهرهای صنعتی بیشتر از هر چیز دیگر به چشم می‌آید، آلودگی هواست. وجود دود کارخانجات صنعتی و همچنین اضافه شدن دود ماشین‌ها باعث می‌شود تا شاخص آلودگی هم برای انسان‌ها و هم برای گیاهان و درختان افزایش یافته و به شرایط اضطراری وارد شود. معمولاً درختانی که به آلودگی هوا حساسیت نشان می‌دهند، در چنین شرایط آب و هوایی از بین می‌روند. این در حالی است که درخت پالونیا در شهرهای صنعتی و آلوده نیز به راحتی رشد کرده و هیچ گونه مشکلی برای این درخت به وجود نمی‌آید.

زیبایی پالونیا

برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

آشنایی با نحوه نگهداری درخت پالونیا

معمولا درخت پالونیا هیچ گونه محدودیت خاصی از نظر ارتفاع از سطح دریا، میزان آبیاری، نوع خاک و... ندارد. اما معمولاً زمانی که شرایط ایده آل برای رشد این درخت فراهم شود، قطعاً سرعت رشد آن افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. بدین ترتیب ایجاد شرایط مناسب برای نگهداری از درخت پالونیا می‌تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که برای افزایش سوددهی از کاشت درخت پالونیا باید انجام شود. ارتفاع از سطح دریا معمولاً اگر به 2000 متر برسد نیز مشکل خاصی برای پالونیا به وجود نخواهد آمد، اما به طور معمول هنگامی که ارتفاع از سطح دریا کمتر از 700 الی 800 متر از سطح دریا باشد، پالونیا رشد بسیار بهتری را تجربه خواهد کرد.

برای خرید سم و قارچ کش به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

آبیاری درخت پالونیا آبیاری درخت پالونیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. هر چند که کمبود آب را می‌تواند به خوبی تحمل کند، اما برای رشد بهتر نیاز به آب کافی دارد. بهتر است سیستم آبیاری مورد استفاده برای پالونیا قطره‌ای باشد. در این شرایط می‌توان کنترل بسیار بیشتری بر روی میزان آب دریافتی از سوی پالونیا داشت. با توجه به مضر بودن آب بیش از حد برای پالونیا، کنترل مقدار آب دریافتی از سوی پالونیا دارای اهمیت بسیار زیادی است. از روز اول کاشت پالونیا تا هفته هشتم، 3 الی 5 لیتر با فاصله زمانی 2 تا 3 روز مورد نیاز می‌باشد. ماه سوم و چهارم این میزان به 6 الی 10 لیتر با فاصله زمانی 3 الی 5 روز می‌رسد. از ماه پنجم تا هفتم این مقدار به 10 الی 12 لیتر با فاصله زمانی 5 الی 7 روز می‌رسد. پس از آن پالونیا به 40 الی 50 لیتر آب با فاصله زمانی 7 روز داشته که می‌توان این مقدار را نیز نصف کرده و 20 الی 25 لیتر آب را با فاصله زمانی 3 روز به درخت پالونیا رساند. با رعایت این موارد می‌توان به بهترین شکل درخت پالونیا را به منظور تجاری و استفاده از چوب و یا برای استفاده از نمای ظاهری آن در پارک‌ها پرورش داد. معمولاً درخت پالونیا در سال پنجم به سن بلوغ رسیده و چوب آن برای استفاده در صنایع مختلف قابل استفاده می‌باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت