نازبو
در خرداد چه بکاریم ؟
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی
  • خودتان انجام دهید

در خرداد چه بکاریم ؟

کاشت بذر و پرورش انواع گل‌ها و گیاهان در خانه لذت بخش و هیجان انگیز است. هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید ممکن است با یک اتفاق خوشایند مواجه شوید. ممکن است گل‌های شما غنچه کرده یا این که گیاهتان جوانه زده باشد و حتی صیفی‌جات شما رسیده باشند. از طرفی کاشت و پرورش گیاهان، گل‌ها و سبزیجات در داخل منزل و استفاده از آنها مزیت‌های فراوانی دارد. شما از یک محصول کاملاً بهداشتی و ارگانیک استفاده می‌کنید و طعم و مزه واقعی را احساس خواهید نمود. به علاوه با کاشت انواع بذر در داخل خانه همواره به سبزیجات، میوه‌ها ، گل‌ها و صیفی جات مورد علاقه خود دسترسی دارید. کاشت و پرورش گل‌ها و درختان نیز بسیار لذت بخش است. زیبایی و تاثیر مثبتی که آنها در هوای داخل منزل دارند و احساس شادابی و طراوتی که به شما می‌دهند وصف ناشدنی است. 

کاشت بذر در خانه

در این مطلب تلاش می‌کنیم که شما را با انواع بذر قابل کشت در خرداد آشنا کنیم. اگر تصمیم به کاشت و پرورش انواع گیاهان و گل‌ها دارید، با مطالعه این مطلب می‌توانید از انواع بذر قابل کشت در خرداد ماه مطلع شوید.

کاشت بذر در داخل آپارتمان در خرداد

افراد زیادی تمایل دارند که انواع سبزیجات، صیفی‌جات، گل‌ها و درختان زینتی را در منزل پرورش دهند. مزیت مهمی که پرورش انواع گیاهان در داخل آپارتمان دارد این است که شرایط محیطی قابل کنترل بوده و وضعیت جوی بیرون از خانه تاثیری بر رشد و نمو گیاهان ندارد. شما می‌توانید در تمام ماه‌های سال بدون توجه به گرما و سرمای هوا نسبت به کاشت انواع بذر در داخل خانه و آپارتمان خود اقدام کنید. با مطالعه نحوه کاشت و پرورش گیاهان مختلف که در توضیحات هر گل و گیاه در وب سایت نازبو آمده است، راهنمای کاملی در مورد کاشت گیاهان خواهید داشت. اگر چه در داخل منزل و گلخانه می‌توانید با فراهم آوردن شرایط مناسب انواع بذر را بکارید، با این حال برخی سبزیجات، میوه‌ها و صیفی جات زمان‌های خاصی برای کاشت نیاز دارند. به عنوان مثال چغندر در فصل زمستان کارایی زیادی داشته، لذا باید زمان کاشت آن را طوری انتخاب کنید که در فصل زمستان و سرمای هوا بتوان از چغندرهای تازه و خوشمزه خود استفاده کنید. همچنین سبزیجات و میوه‌های فصلی در زمان خود بیشترین بازدهی را دارند. جهت سهولت در خصوص اطلاع از نحوه کاشت بذر انواع مختلف گل‌ها و گیاهان مختلف به ادامه مطلب توجه نمائید.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت باغچه آپارتمانی

گیاه مناسب آپارتمان شما چیست؟

کاشت بذر در خرداد در فضای باز

کاشت بذر در فضای باز به شرایط محیطی بستگی دارد. برخی سبزیجات و گل‌ها را باید در ماههای گرم سال کاشت و برخی دیگر را می‌توانید در زمستان و یا پاییز بکارید. بطور کلی بسته به وضعیت آب و هوایی محل کاشت گیاهان، رطوبت، نور خورشید و دمای هوا زمان کاشت متفاوت است. به عنوان مثال برخی بذرها را می‌توان در مناطق گرمسیر در ماه های زمستان کاشت و همان بذر در مناطق معتدل و سردسیر باید در ماه‌های فروردین و اردیبهشت کاشته شود. در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی مناسب برای جوانه زنی و رشد گیاه مهم است. این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به زمان برداشت محصول و مدت زمانی که برای جوانه زنی و باردهی باید در نظر گرفت می‌توان به بهترین زمان کاشت بذر رسید. به عنوان مثال اگر مدت زمان باردهی خیار هیبریدی خاردار حدود ۶۰ تا ۷۰ روز است و مدت زمان جوانه زنی آن حدود ۴ روز خواهد بود. برای اینکه در ماه مرداد دارای محصول باشیم، باید حدود دو ماه و نیم زودتر و در خرداد ماه برای کاشت اقدام کنیم. در ادامه به معرفی انواع بذر قابل کشت در خرداد ماه می‌پردازیم.

کاشت بذر سبزیجات در خرداد ماه

سبزیجات یکی از پرمصرف ترین انواع بذر به شمار می‌رود. سبزیجات از جمله مواد غذایی هستند که به طور روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع سبزیجات به عنوان سبزی خوردن، استفاده در تهیه انواع خورش، کوکو و سایر غذاها، بصورت خشک شده و پودر شده بکار می‌روند. سبزیجات طیف وسیع و گسترده ای دارند. سبزیجات برگ پهن مانند اسفناج و ریحان، سبزیجات برگ تیره مانند تره، پیازچه، تربچه، هویج، انواع کلم و کاهو، انواع ترب، انواع پیاز و سبزی خوردن در این دسته جای می‌گیرند. برای کاشت بذر سبزیجات شما با محدودیتی مواجه نیستید. بیش از ۷۰ نوع از سبزیجات در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو عرضه می‌شود. انواع بذر سبزیجات را می‌توانید در هر زمانی از سال بکارید. انواع بذر هویج، ریحان، تربچه و ترب، کاهو ، سبزی خوردن، پیاز و پیازچه را می‌توانید در خرداد ماه بکارید. انواع بذر کلم را نیز می‌توانید در خرداد ماه بکارید. با توجه به اینکه نزدیک به سه ماه زمان برای باردهی انواع کلم نیاز است، لذا با کاشت بذر کلم در خرداد ماه می‌توان در اواخر شهریور و اوائل پاییز گل کلم‌های خود را برداشت نمایید. انواع سبزیجات در دمای حدود ۲۵ درجه سانتیگراد و نور زیاد خورشید به خوبی رشد می‌کنند. اگر تصمیم به کاشت انواع سبزیجات دارید تا دیر نشده در آخرین ماه بهار نسبت به کاشت آن اقدام نمائید.

برای خرید انواع بذر سبزیجات کلیک کنید.

کاشت بذر صیفی جات در خرداد ماه

یکی دیگر از انواع بذر قابل کشت در خرداد صیفی‌جات می‌باشد. صیفی‌جات از تنوع زیادی برخوردارند. صیفی‌جات در واقع سبزیجات پر مصرفی هستند که بطور تازه و به عنوان میوه استفاده می‌شوند و یا در انواع غذاها به کار می‌روند. بیش از ۱۲۰ نوع بذر صیفی‌جات در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو به فروش می‌رسد. اگر در داخل خانه و آپارتمان به کاشت صیفی جات می‌پردازید می‌توانید در هر زمان از سال برای این کار اقدام کنید.

همچنین بخوانید : کاشت و برداشت بذر سبزی خوردن

در فضای باز و در باغ، باغچه و مزرعه دست شما برای کاشت انواع صیفی‌جات در خرداد ماه باز است. در این ماه گرمای هوا به اندازه ای است که برای جوانه زنی مناسب است. بنابراین می‌توان انواع صیفی‌جات را در فضای آزاد کاشت و از این میان می‌توان به انواع بذر گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، فلفل، ذرت، بادمجان، کدو، بذر لوبیا، نخود فرنگی، خربزهو طالبی و کلم قمری اشاره کرد. یکی از مهمترین بذرهای صیفی‌جات که طرفداران زیادی دارد انواع گوجه فرنگی است. گوجه از تنوع زیادی برخوردار بوده و متناسب با انواع کاربردها و سلیقه‌ها کاشته می‌شود. ماه خرداد یکی از بهترین ماه‌ها برای کاشت گوجه است. شما می‌توانید انواع بذر گوجه فرنگی گراز صورتی، گوجه فرنگی کربن، گوجه فرنگی جاسپر بنفش، گوجه فرنگی تخم مرغ صورتی، گوجه فرنگی زرد، گوجه توت طلایی آبی، گوجه فرنگی آبی زیبا، گوجه فرنگی واگنر، گوجه فرنگی آناناسی، گوجه فرنگی جرسی، گوجه فرنگی ورنیساژ مشکی، گوجه فرنگی سیب نیلی، گوجه فرنگی ورنیساژ صورتی، گوجه فرنگی پل رابسون، گوجه فرنگی دلمه ای، گوجه فرنگی بلاش، گوجه فرنگی فیساچو، گوجه گیلاسی زرد، گوجه فرنگی شاه بلوطی شکلاتی، گوجه فرنگی گیلاسی، گوجه فرنگی زیتونی، گوجه فرنگی زنگوله ای و گوجه فرنگی چری را بکارید. با توجه به زمان جوانه زنی بذر و باردهی گیاه می‌توانید حدود سه ماه دیگر گوجه‌های خوش آب و رنگ خود را برداشت کنید و از آن لذت ببرید.

برای خرید پکیج صیفی جات از فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو کلیک کنید.

 

بذر میوه‌های کمیابی که در خرداد ماه می‌توان کاشت

بهار و تابستان فصل میوه‌های آبدار و خوشمزه است. اغلب میوه‌های تابستانی شیرین و مملو از املاح معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن هستند. با توجه به گرمای هوا و افزایش میزان تعرق، استفاده روزانه از میوه‌های تابستانی موجب تجدید املاح و مواد مغذی موجود در بدن می‌شوند. بذر میوه‌های کمیاب بیشتر ویژه مناطق استوایی، مناطق سردسیری و یا شرجی هستند. اگر می‌خواهید تجربه متفاوتی از کاشت و پرورش درختان میوه داشته باشید، خرداد ماه بهترین زمان برای شما به شمار می‌رود. بیش از ۳۶ نوع بذر میوه کمیاب و خاص را می‌توانید از فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو تهیه کنید. این بذرها وارداتی بوده و بهترین کیفیت و عملکرد را به نمایش می‌گذارند. از جمله انواع بذر قابل کشت در خرداد ماه می‌توان به انواع بذر پاپایا، بری‌ها، میوه‌های استوایی و دراگون فروت اشاره نمود. بهترین زمان کشت میوه‌های پاپایا در فصل بهار است. برای شروع یک ماجرای هیجان انگیز و پرورش درختان خاص و کمیاب می‌توانید تا دیر نشده اقدام کنید. انواع بذر پاپایا بنگلادشی، بذر پاپایا رد لیدی، بذر پاپایا هلند گلد هیبریدی و بذر پاپایا بلک گست را کاشته و در سال بعد از میوه‌های آن نهایت لذت را ببرید. گونه دیگری از میوه‌های خاص بری‌ها هستند. بری‌ها خوشمزه و آبدار بوده و مملو از آنتی اکسیدان و مواد مغذی هستند. بسیاری از بری‌ها را می‌توانید در خرداد ماه بکارید. بری‌ها بوته مانند بوده و در صورت کاشت آنها تا تابستان سال آینده به بار می‌نشینند. انواع بلوبری، بلک بری، رزبری قرمز کریمسون، توت فرنگی گاویتا، رزبری زرد، گوس بری بنفش، رزبری قرمز وینتیج، گوس بری سبز، رزبری قرمز لادام، گیلابری و رزبری قرمز هریتیج را در خرداد ماه می‌توان کاشت. دراگون فروت‌ها نیز دسته ای از میوه‌های خاص و خوشمزه هستند که ویژه مناطق گرمسیری و مرطوب هستند. همچنین انواع بذر دراگون فروت سفید، دراگون فروت بنفش، دراگون فروت قرمز و دراگون فروت زرد از دیگر انواع بذر قابل کشت در خرداد ماه می‌باشند. بدین ترتیب انواع میوه‌های خاص و کمیاب را در آخرین ماه بهار کاشته و از میوه‌های آن لذت ببرید.

برای خرید بذر میوه‌های کمیاب کلیک کنید.

بذر انواع بونسای و درخت قابل کاشت در خرداد ماه

انواع درخت و بونسای جزء گیاهان دائمی محسوب می‌شوند. شما با کاشتن آنها برای سال‌ها از زیبایی آنها لذت می‌برید. در این میان درختان بونسای بدلیل اندازه کوچک، قابلیت نگهداری در گلدان و امکان کاشت و پرورش در داخل آپارتمان و منزل طرفداران زیادی دارد. می‌توانید انواع بذر بونسای و درخت را از فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو تهیه کنید. نازبو بذر بیش از ۱۵ نوع درخت و بونسای را عرضه می‌کند. اغلب بونسای و درختان را می‌توانید در فصل بهار و خرداد ماه بکارید. درختان مینیاتوری زیبایی همانند آدنیوم آبسوم، جینکو، نخل کاریوتا و آدنیوم عربیکوم هیبریدی را می‌توان در آخرین ماه بهار کاشت. از طرفی درختان خاص و زیبایی همانند درخت لوفا یا درخت لیف، درخت میوه جک فروت، میوه شوگر اپل، درخت میوه لونگان، لیمو کفیر ترش و پالونیا فورتی قابلیت کاشت در خرداد را دارند. نکته قابل توجه در کاشت انواع درختان و بونسای این است که دمای مورد نیاز برای جوانه زنی در زمان کاشت بذر باید رعایت شود. به عنوان مثال گیاه آدنیوم آبسوم برای جوانه زدن نیاز به دمای ما بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد دارد. با توجه به این موضوع فصل بهار برای کاشت این نوع بونسای بهترین زمان محسوب می‌شود. بنابراین چنانچه در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، می‌توانید حتی در ماه تیر نیز اقدام به کاشت بذر نمائید. به همین ترتیب در مناطق گرمسیر زمان کاشت بذر اندکی جلوتر از سایر مناطق خواهد بود. با این حال با در نظر گرفتن متوسط دمای خرداد ماه در اغلب مناطق ایران می‌توان بذر درختان و بونسای اعلام شده را در این ماه کاشت. اگر تابه حال برای کاشت درخت و بونسای مورد علاقه خود اقدام نکرده اید، تا فرصت باقی است نسبت به کاشت انواع درخت و بونسای قدم پیش بگذارید.

همچنین بخوانید : آموزش ساخت بونسای آدنیوم

کاشت بذر گل‌ها و گیاهان زینتی در خرداد

گل‌ها و گیاهان زینتی جزء محبوب ترین انواع گیاهان به شمار می‌آیند. زیبایی خیره کننده، عطر خوشبو و احساس طراوت و سرزندگی که افراد با نگهداری از این نوع گلها و گیاهان بدست می‌آورند در میان سایر گیاهان نظیر ندارد. مزیت بزرگ گل‌ها و گیاهان زینتی این است که اغلب آنها را می‌توان در گلدان نگهداری نمود. این به معنی کاشت و پرورش آنها در خانه و آپارتمان است. برای کاشت انواع بذر گل و گیاه زینتی در داخل گلدان و آپارتمان می‌توان در هر زمان از سال اقدام کرد. نه تنها در ماه خرداد بلکه در سایر ماه‌های سال امکان کاشت انواع بذر گل‌ها و گیاهان زینتی وجود دارد. اگر دارای باغچه و یا باغ هستید و می‌خواهید حیاط و باغ پرگل و زیبایی داشته باشید، در ادامه انواع بذر گیاهان زینتی قابل کشت در خرداد ماه را معرفی می‌کنیم. بیش از ۱۰۰ نوع بذر گل‌ها و گیاهان زینتی در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو عرضه می‌شود. هر کدام از آنها دارای برترین کیفیت هستند و از تولیدکنندگان معتبر داخلی و خارجی تامین شده اند. از جمله گل‌هایی که می‌توان بذر آنها را در خرداد ماه کاشت می‌توان به گل آهار پاکوتاه اصلاح شده، داوودی، اطلسی پاکوتاه گل درشت، قهر و آشتی، آفتابگردان زینتی، شاه پسند الوان، گل شب بو زعفرانی، گل ستاره ای، گل حسن یوسف هیبریدی، گل پیچک زینتی بوستون، فلفل زینتی رنگارنگ، حنا پاکوتاه گلدانی، گندم پاکوتاه گلدانی، آصف السلطنه پاکوتاه، شقایق کالیفرنیا، میمون پاکوتاه، رعنا زیبا، کوکب، پریوش، همیشه بهار، قرنفل پاکوتاه، سلوی قرمز پرگل، تاج خروس، بگونیا زرد، جعفری آفریقایی، ناز یخی الوان، بگونیا همیشه گلدار، شب بو پاکوتاه، شمعدانی رنگ رز، کوکب فیگارو، گازانیا استریپ، زبان در قفا الوان، گل زنگوله ای، گازانیا رد شید، لوبلیا پاکوتاه، گل نیلوفر آبی، ایبریس پاکوتاه، گل میمون، گل درخشنده الوان، گل سرخس بوستون، گل آشلانتوس قرمز تیره، گل نخودی الوان، آمارانتوس نخلی قرمز، گل سنگ هیپوستس، آهار مکزیکی، ارکیده خفاش سیاه، اطلسی ، تاج الملوک، سیلن هلندی، جعفری دورانگو، مینا پاکوتاه، پامچال الوان، بوقی و گل کرچک قرمز پابلند اشاره نمود. هر کدام از گل‌های فوق زیبایی خاصی داشته و زینت‌بخش خانه و باغچه شما خواهند بود. با تهیه بذر هر یک از گل‌ها و گیاهان زینتی فوق و کاشت آنها در خرداد ماه، تابستان زیبا و پرگلی را تجربه خواهید کرد.

برای خرید پکیج بذر گل های بهاری کلیک کنید.

بذرهای کاکتوس که در خرداد ماه قابل کاشت است

گل‌های کاکتوس با وجود ظاهر خشن خود زیبایی خاصی دارند. نگهداری گل کاکتوس در سال‌های اخیر رواج زیادی داشته است. اگر چه اغلب افراد گل کاکتوس آماده خریداری می‌کنند، ولی خرید و کاشت بذر کاکتوس دارای لذتی است که در خرید آن دیده نمی‌شود. گل‌های کاکتوس با توجه به ماهیت خود برای اغلب افراد ناشناخته هستند. اگر با شرایط و چگونگی کاشت و پرورش کاکتوس آشنایی داشته باشید، می‌توانید گل‌های زیبای آنها را نیز مشاهده کنید. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو بیش از ۳۰ نوع بذر کاکتوس را عرضه می‌کند. اگر دوست دارید که گل‌های کاکتوس در خانه خود پرورش دهید، می‌توانید از هم اکنون اقدام کنید. اغلب گل‌های کاکتوس را می‌توان در گلدان نگهداری نمود. برخی از انواع بذر کاکتوس که قابل کشت در خرداد ماه می‌باشند، عبارتند از کاکتوس ژمینو شکلاتی، کاکتوس آستروفیتوم، کاکتوس آستروفیتوم آستریاس، کاکتوس مامیلاریا میکس، کاکتوس ژمینو گل رنگی، کاکتوس اپونتیا، کاکتوس کاپریکورن، کاکتوس فروهررا،  کاکتوس توربینو کارپوس، کاکتوس اچینو سرئوس، کاکتوس ژمینو بروچی، کاکتوس لوبلی، کاکتوس ستیکینوپسیس، کاکتوس تریکو سرئوس کامدیکاز، کاکتوس تریکو سرئوس بولیوینسیس، کاکتوس لوبیویا پامپانا، کاکتوس نوتوکاکتوس، کاکتوس پالوما چیل، کاکتوس وینگارتیا، کاکتوس آستروفیتوم، کاکتوس آستروسفالوسروئس، کاکتوس ماریتیما، کاکتوس هیوچلنسس و کاکتوس اچینو فوسالو است. بذر هر کدام از این گل‌های زیبای کاکتوس را می‌توانید تهیه و در خرداد ماه بکارید. پس از گذشت مدت زمان ۱۰ تا ۱۴ روز اولین جوانه‌های کاکتوس ظاهر می‌شوند. دمای مورد نیاز برای جوانه زنی حدود ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است. گل‌های کاکتوس دوره زندگی دائمی دارند لذا با خرید بذر و کاشت آن‌ها برای همیشه یک گل زیبا و جذاب خواهید داشت.

برای خرید بذر کاکتوس به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

خرید انواع بذر از فروشگاه اینترنتی نازبو

برای خرید انواع بذر قابل کشت در خرداد ماه به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید. نازبو یکی از مراکز فروش انواع بذر در ایران بوده و طیف وسیعی از بذرها را عرضه می‌نماید. کلیه محصولات عرضه شده از بهترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی تهیه می‌شوند. کیفیت صد در صد تضمینی و قابلیت بازگشت وجه تا هفت روز پس از تحویل کالا توسط نازبو تضمین می‌گردد. انواع بذر سبزیجات، صیفی‌جات، کاکتوس، گل‌ها و گیاهان زینتی، بذرهای هیبریدی، درختان و بونسای، میوه‌های کمیاب و خاص را  در فروشگاه نازبو می‌توانید تهیه کنید. نازبو در راستای حفاظت از محیط زیست همواره یک درصد از میزان فروش خود را به حفظ محیط زیست اختصاص می‌دهد، لذا با خرید از نازبو شما هم در بهتر کردن زمین و تبدیل آن به عنوان محلی مناسب برای زندگی سهم خواهید داشت. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو علاوه بر فروش انواع بذر، انواع کودهای کشاورزی، لوازم و وسایل باغبانی، گلدان و سینی نشاء، داروهای گیاهی و خاک و بستر کشت را نیز عرضه می‌کند. مشتریان و خریداران نازبو می‌توانند انواع مقالات آموزشی و مفید در خصوص باغبانی، گل‌ها و گیاهان مختلف و نحوه کاشت بذر و پرورش گیاهان را از سایت مطالعه کنند. بدین ترتیب علاوه بر خرید انواع کالاهای مورد نیاز خود اطلاعات مفید و جامعی در مورد کالای خریداری شده بدست می‌آورید. انواع محصولات سایت بطور مداوم بروز رسانی شده و طبق آخرین نیاز مشتریان عرضه می‌شوند. 

همچنین بخوانید : در ماه تیر چه بکاریم؟

مزیت‌های خرید از مرکز فروش بذر نازبو

فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو امکان خرید آنلاین و پرداخت هزینه سفارشات از طریق کارت‌های عضو شتاب را فراهم آورده است. کلیه سفارشات مشتریان به محل آنها ارسال می‌گردد، لذا نیازی به مراجعه حضوری برای خرید انواع بذر و سایر محصولات وجود ندارد. شما می‌توانید از کلیه شهرهای ایران بصورت غیرحضوری نسبت به خرید محصولات مورد نیاز خود اقدام کنید. نکته قابل توجه این است که کلیه سفارشات بالای یکصد هزار تومان از سایت نازبو بطور رایگان به آدرس مشتری ارسال می‌شوند. مشتریان نازبو پس از ۴۸ ساعت از تکمیل سفارشات خود می‌توانند کالاهای خریداری شده را از طریق پست پیشتاز دریافت کنند. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو تحویل صحیح و سالم محصولات را تضمین می‌کند. برای خرید انواع بذرهای قابل کاشت در خرداد ماه به وبسایت نازبو رجوع کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت