نازبو
در فروردین ماه چه بکاریم؟
  • آموزش و مقالات
  • تقویم باغبانی
  • تقویم باغبانی

در فروردین ماه چه بکاریم؟

اولین ماه سال با سرسبزی و خرمی همراه است. فروردین ماه در بسیاری از مناطق ایران بهترین ماه سال از نظر وضعیت آب و هوایی است. هوای بهاری، باران‌های بهاری و بوی خوش سبزه و گل فروردین را تبدیل به یکی زیباترین ماه‌های سال کرده است. کاشت بذر گل و گیاه در فروردین ماه به عنوان یکی از بهترین زمان‌های سال محسوب می‌شود. در فروردین ماه همه چیز برای یک کاشت عالی مهیا است. دما، آب، خاک و هوا دست به دست یکدیگر داده تا طبیعت و درختان جانی تازه بگیرند. ابتدای سال زمانی مناسب برای کاشت بذر گل و گیاه است. در فروردین ماه امکان کاشت اغلب بذرها وجود دارد. سبزیجات، صیفی جات، گل‌ها، درختان، کاکتوس و درختان میوه متعددی را در فروردین ماه بکارید. امکان کاشت در آپارتمان و فضای بیرون براحتی وجود دارد. همه ساله با فرا رسیدن بهار، کشاورزان و مراکز پرورش گل و گیاه برای تولید انواع محصولات دست بکار می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید کاشت و پرورش محصولات کشاورزی را تجربه کنید، فروردین ماه زمان مناسبی برای شروع است. اگر چه بسیاری از گل‌ها و گیاهان را می‌توان در داخل گلدان کاشت ولی با بهره گیری از هوای خوب بیرون می‌توان از آن برای کاشت بذر انواع گل و گیاه استفاده کرد.

جهت خرید بذر به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

در فروردین ماه چه بکاریم

همچنین بخوانید : کاشت سبزیجات در آپارتمان

کاشت بذر در فروردین ماه در آپارتمان

در ماه فروردین در آپارتمان و منزل خود می‌توانید انواع گل و گیاه را بکارید. با توجه به مطلوب بودن هوا علاوه بر داخل منزل می‌توان انواع گیاهان را در فضای بیرون کاشت. سبزیجاتی مانند ریحان، شاهی، پیازچه، تربچه، مرزه، شنبلیله، شوید، تره، نعنا و جعفری به سرعت رشد می‌کنند. با کاشت آنها در داخل گلدان می‌توانید در اواخر اردیبهشت ماه سبزی تازه مصرف کنید. سبزیجاتی که در خانه پرورش می‌دهید، با انواع بیرونی آن تفاوت زیادی دارند. عطر و طعم آنها فوق العاده بوده و سالم و بهداشتی هستند. بذر سبزیجات را می‌توان در گلدان‌های پلاستیکی ساده و سبک کاشت و بر روی اپن آشپزخانه نگهداری نمود. انواع سبزی برای رشد بهتر نیاز به نور خورشید دارند، بنابراین هر روز چندین ساعت آنها را پشت پنجره و یا داخل بالکن قرار دهید. بهترین کود برای سبزی خوردن کود حیوانی و یا NPK است. فروشگاه اینترنتی نازبو پکیج سبزی خوردن به همراه کود خانگی را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. اگر می‌خواهید انواع سبزی خوردن را در یک بسته با هم داشته باشید، خرید این بسته به شما پیشنهاد می‌شود. پکیج متشکل از ۱۰ نوع سبزی با کیفیت عالی است. انواع گلدان‌های پلاستیکی زیبا، سبک، با کیفیت و در رنگ‌های متنوع را نیز می‌توان از نازبو تهیه نمود. بدین ترتیب با خرید آنلاین پکیج سبزی خوردن از این خوراکی‌های پرخاصیت بهره مند شوید. برای کاشت بذر در فروردین ماه علاوه بر انواع سبزیجات، می‌توان صیفی‌جات، گل، کاکتوس، بونسای و میوه‌های مختلف را نام برد. در صورت اقدام برای کاشت هر یک از موارد فوق، یک گلدان مناسب تهیه کنید. گلدان‌های خیلی کوچک و بزرگ برای رشد گیاه مناسب نیستند. از این رو انتخاب گلدان مناسب به همراه خاک و کود با کیفیت برای رشد گیاه الزامی است. در ادامه به معرفی روش‌های کاشت بذر در فروردین ماه در فضای باز اشاره خواهیم نمود.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت باغچه آپارتمانی

 

کاشت بذر در فروردین ماه در فضای باز

برای کاشت بذر در فروردین ماه در فضای باز محدودیتی وجود ندارد. امکان کاشت انواع گل و گیاه، سبزیجات، درختان میوه و نظیر آن در فصل بهار وجود دارد. اغلب گیاهان و گل‌ها برای رشد مطلوب نیاز به دمای ما بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد دارند. از طرفی نور خورشید و آبیاری مناسب در رشد گیاه تاثیر زیادی دارد. برای کاشت بذر در فضای باز بطور کلی دو روش موجود است. روش کاشت مستقیم و روش کاشت غیر مستقیم جزو راهکارهایی است که کشاورزان و مراکز پرورش گل و گیاه از آن استفاده می کنند. در روش مستقیم بذر گیاه را بطور مستقیم در خاک قرار می‌دهند. محل کاشت بذر در واقع مکان اصلی گیاه بوده و پس از جوانه زدن گیاه در آن محل باقی می‌ماند. انواع سبزیجات و صیفی‌جات مانند سبزی خوردن، کرفس، بادمجان، هویج، پیاز، ترب، کاهو و کلم را می‌توان با این روش کاشت. البته بسیاری از گیاهان را می‌توان به این روش کاشت ولی در برخی موارد روش کاشت بذر غیر مستقیم عملکرد بهتری خواهد داشت. روش دیگری که در مراکز پرورش گل و گیاه به وفور استفاده می‌شود، روش غیر مستقیم است. در این روش بذر را در محل اولیه کاشته و تحت شرایط مطلوب قرار می‌دهند. برای کاشت از انواع گلدان‌ها و ظروف پلاستیکی معمولی و یا سینی‌های نشا استفاده می‌شود. بذرها در محیط قابل کنترلی مانند خزانه، اتاقک، گلخانه و یا هر مکانی که بتوان شرایط غیر قابل کنترل بیرون را حذف نمود کاشته می‌شوند. پس از کاشت در محل اولیه و جوانه‌زنی، هنگامی که جوانه‌ها به اندازه مناسبی رسیدند نوبت به نشاکاری می‌شود. در این زمان نشاها را به مکان اصلی منتقل می‌کنند. مکان اصلی می‌تواند باغ، باغچه و یا گلدان بزرگتری باشد. در این روش بدلیل اینکه کلیه عوامل موثر در رشد گیاه کنترل می‌شود، درجه اطمینان بالاتری نسبت به روش مستقیم دارد. انواع درختان میوه، کاکتوس، صیفی جات، سبزیجات و گل‌های مختلف را می توان به این روش کاشت. در صورتیکه امکانات لازم برای کاشت به روش غیر مستقیم را دارید، این روش ضریب اطمینان بالاتری دارد. در غیر اینصورت می‌توان انواع بذر را به روش مستقیم در محیط بیرون کاشت. پس از معرفی روش‌های کاشت بذر در فضای باز به ادامه مطلب توجه نمائید.    

برای خرید بذر سبزیجات به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

کاشت بذر سبزیجات در فروردین

در فروردین ماه امکان کاشت انواع سبزیجات برای شما فراهم است. اگر در حیاط منزل دارای باغچه هستید و یا اینکه دارای باغ و مزرعه هستید می‌توانید قسمتی از آنرا به کاشت انواع سبزیجات اختصاص دهید. معمولاً سبزیجاتی مانند سبزی خوردن بیشتر برای مصرف خانگی کاشته می‌شوند. در مقابل سبزیجاتی مانند پیاز، هویج، کرفس، کاهو، کلم، گل کلم و ترب جنبه تجاری داشته و برای مصارف خارجی نیز کاشته می‌شوند. انواع سبزی خوردن رشد سریعی دارند و در طول دو ماه به مرحله برداشت محصول می‌رسند. سبزیجات اغلب یکساله بوده و برای برداشت مجدد در سال بعد باید دوباره بذر آنها را کاشت. سبزیجاتی که اندازه آن‌ها بزرگ است، مانند کاهو و کلم، هنگام کاشت نیاز به رعایت فاصله حداقل ۲۰ سانتیمتر از یکدیگر دارند. در این صورت پس از کاشت و در زمان برداشت محصول با مشکل مواجه نمی‌شوید. برای کاشت بذر سبزیجاتی مانند ریحان، نعنا، جعفری، شوید، تره، شنبلیله و یا گشنیز دقت کنید که عمق کاشت خیلی کم و در حد ۲ تا ۳ میلیمتر باشد. بذر این سبزیجات بسیار ریز بوده و در مدت یک تا دو هفته جوانه می‌زنند. در مصرف انواع سبزیجات دقت داشته باشید که هر چقدر رنگ برگ‌ها تیره تر باشد مقدار ویتامین‌ها و مواد مغذی آنها بیشتر است. مصرف روزانه انواع سبزیجات برای حفظ تندرستی و سلامتی افراد بسیار موثر است لذا توصیه می شود با کاشت سبزیجات در منزل از این مواد غذایی پر خاصیت نهایت استفاده و بهره را داشته باشید.

برای خرید پکیج بذر سبزی ایتالیایی اینجا را کلیک کنید. 
 

کاشت بذر صیفی جات در فروردین

کاشت بذر صیفی جات در فروردین با انبوهی از گزینه‌های مختلف همراه است. میوه‌های آبداری مانند هندوانه، طالبی و ملون از جمله صیفی‌جات پرطرفدار فصل بهار هستند. این میوه‌ها شیرین و آبدار بوده و مملو از ویتامین‌ها، املاح، مواد معدنی و مغذی هستند. با توجه به گرمای هوا و از دست دادن آب بدن به دلیل تعریق و بالا رفتن دمای بدن، میزان املاح موجود در بدن افراد کم می‌شود. خوردن صیفی‌جات منجر به جایگزین شدن آب از دست رفته و تجدید انرژی افراد می‌شود. به علاوه صیفی جاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، کدو، بادمجان، فلفل، بامیه و لوبیا بطور روزمره در انواع غذاها و چاشنی‌ها استفاده می‌شوند. اگر برای مصرف خانگی تمایل به کاشت بذر صیفی جات دارید و یا اینکه برای فروش به اینکار اقدام می‌کنید، فروردین ماه زمان خوبی برای کاشت صیفی‌جات است. انواع گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و کدو برای رشد مناسب نیاز به نور کافی و دمای مناسب دارند. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۱۲۰ نوع بذر صیفی‌جات را بفروش می‌رساند. انواع بذر گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، کدو، بامیه، فلفل، ذرت، هندوانه، خربزه، طالبی، لوبیا و ملون را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی نازبو تهیه کنید. کلیه محصولات عرضه شده به صورت صد در صد خالص و تست شده بفروش می‌رسند. قدرت نامیه بالای دانه‌ها موجب عملکرد عالی آنها شده و درصد جوانه زنی آنها را افزایش می‌دهد. در برخی مزارع برای کاشت انواع صیفی‌جات از روش کاشت نشا استفاده می‌کنند. در این روش ابتدا بذرها را در سینی‌های نشا کاشته و پس از جوانه زنی و رشد آنها به محل اصلی منتقل می‌کنند.

جهت خرید بذر صیفی جات و اطلاع از نحوه کاشت و پرورش انواع صیفی‌جات از وب سایت نازبو دیدن کنید.

کاشت بذر گل و گیاه زینتی در فروردین ماه

یکی از انواع گل‌های پرطرفدار، گل‌های تزیینی هستند. این گلها زیبایی خاصی داشته و برای تزیین مکان‌های مختلف بکار می‌روند. کاشت بذر گل‌های زینتی اگر چه کمی وقت گیر است ولی لذت بخش است. شما می‌توانید با مراجعه به گل فروشی و یا مراکز پرورش گل و گیاه انواع گل را خریداری کنید. با این حال کاشت بذر گل و پرورش آن هیجان انگیز است. از طرفی این کار مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود. تمام مراحل کاشت، جوانه زنی، رشد و گل‌دهی گیاه برای شما خاطره ساز خواهد شد. با کاشت گل هر روز صبح که از خواب بلند می شوید باید منتظر یک اتفاق جدید باشید. رشد برگ‌ها، جوانه زدن برگ‌های جدید، غنچه کردن، باز شدن گل‌ها و بزرگ شدن آنها جالب است. برای کاشت بذر گل زینتی در فروردین ماه با گزینه‌های متعددی روبرو هستید. تمام انواع گل و گیاه زینتی را می‌توان در فصل بهار و فروردین ماه کاشت، لذا در این مورد محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید گل آهار، گل شقایق، گل جعفری، گل بنفشه، گل قرنفل، گل تاج خروس، گل اطلسی، گل مغربی، گل ابری، گل تکمه ای، گل گازانیا، گل آفتابگردان، گل نیلوفر، گل بگونیا، گل آلاله، گل اشرفی، گل عروس، گل ارکیده، گل کوکب، گل شاه پسند، گل سیلن هلندی، گل میمون و گل میخک برخی گل‌های زیبایی هستند که امکان کاشت آنها در فروردین ماه وجود دارد. اغلب گل‌ها امکان کاشت در گلدان و فضای باز را دارند. زمان گلدهی اغلب آنها در فصل بهار و تابستان است. بذر گل‌های زینتی زیادی را می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی نازبو خریداری کنید. تمامی بذرهای موجود از بهترین برندهای خارجی تهیه و در بسته بندی‌های اصلی بفروش می رسند. از طرفی تاریخ تولید آنها جدید و دارای قدرت نامیه بالا هستند. بیش از ۹۰ نوع بذر گل و گیاه زینتی را می‌توانید از فروشگاه نازبو تهیه کنید. علاوه بر گل زینتی انواع درخت زینتی کمیاب و زیبا مانند گیاه لوفا، درخت لیمو، درخت نخل کاریوتا، درخت میوه جک فروت، درخت میوه شوگر اپل و درخت میوه لونگان توسط نازبو ارائه می‌شود. برای کاشت هر کدام از این بذرها توصیه می‌شود راهنمای هر یک را از وب سایت نازبو مطالعه کنید.

برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

بذر میوه های خاص قابل کاشت در فروردین

از فروردین ماه به بعد با گرم شدن هوا، تقاضا برای انواع میوه های تابستانی افزایش می‌یابد. علاوه بر میوه‌ها و صیفی جات داخلی انواع میوه های استوایی مانند انبه، آناناس، پاپایا، دراگون فروت و آووکادو طرفداران زیادی دارند. خصوصیت بازر تمام میوه‌های گرمسیری آبدار و خوشمزه بودن آنهاست. اغلب میوه‌های فوق بصورت وارداتی به ایران وارد می‌شوند. بدین ترتیب علاوه بر قیمت بالای آنها ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشند. کاشت بذر میوه‌های گرمسیری یک اتفاق هیجان انگیز خواهد بود. درختان زیبا و میوه‌های خاص لحظات خوشی را برای شما به همراه دارند. برای اینکه کاشت بذر میوه های گرمسیری با موفقیت همراه شود باید مراحل کاشت، نحوه کاشت، آبیاری، نوع خاک، نوع کود، رطوبت مورد نیاز، نور، دما و بسیاری موارد دیگر را به خوبی رعایت و اجرا کنید. کاشت بذر میوه های استوایی بدلیل اینکه بومی ایران نیستند، با حساسیت‌های ویژه همراه است. بذر انواع میوه های استوایی مانند دراگون فروت و پاپایا را می‌توانید از نازبو تهیه کنید. دانه پاپایا هلند گلد، پاپایا بلک گست، پاپایا بنگلادشی، پاپایا رد لیدی، دراگون فروت قرمز، دراگون فروت زرد، دراگون فروت بنفش و دراگون فروت سفید برخی از انواع میوه‌های استوایی موجود است. دراگون فروت‌ها بوته ای بوده و می‌توان علاوه بر باغچه در داخل گلدان نیز کاشته شود. درختان پاپایا دائمی و مرتفع هستند لذا در باغچه بهتر رشد می‌کنند. یکی دیگر از انواع میوه‌های خاص بری‌ها هستند. بری یا تمشک میوه‌ای کوچک، آبدار و خوشمزه است که در مناطق جنگلی و کوهستانی می‌روید. این میوه در مناطق سردسیر روئیده و دارای گونه‌های مختلفی است. کاشت بذر بری در فروردین ماه در داخل گلدان و فضای بیرون امکان پذیر است. بری‌ها بوته ای هستند و ارتفاع کوتاهی دارند. انواع بلک بری، رزبری، استرابری و بلوبری را می‌توانید در فروردین ماه بکارید.

همچنین بخوانید: 30 میوه عجیبی که تا به حال نمی شناختید

بذر بونسای و درختان خاص در فروردین

بونسای یا درختان تزیینی کوچک چند سالی است که در منازل جای خود را باز کرده اند. این درختان باغ و طبیعت را به داخل خانه می‌آورند. کاشت بذر بونسای اگر چه یک کار طولانی است و نیاز به صبر و حوصله دارد، ولی لذت بخش است. درختان بونسای برای اولین بار توسط محققان ژاپنی پرورش یافتند. اگر چه خواستگاه اصلی این درختان در ژاپن بوده است، ولی به سرعت در تمام کشورهای جهان مورد استقبال قرار گرفت. در ایران نگهداری بونسای مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. کاشت بذر بونسای در داخل گلدان به راحتی امکان پذیر است. درختان بونسای دائمی هستند و در صورت موفقیت شما دارای یک گیاه زیبای همیشگی هستید. فروشگاه اینترنتی نازبو انواع بذر بونسای و درختان خاص را عرضه می‌کند. بذر آدنیوم آبسوم، آدنیوم عربیکوم، پلومریا، درخت جینکو، آدنیوم بلک استم و نخل کاریوتا برخی انواع بونسای قابل فروش هستند. علاوه بر این درختان خاصی مانند گیاه لیف، جک فروت، شوگر اپل، میوه لونگان، لیمو ترش و پالونیا فورتی از دیگر درختان قابل کاشت در فروردین ماه محسوب می‌شوند. کاشت درختان خاص را می‌توانید در باغ و باغچه منزل خود انجام دهید. فروشگاه اینترنتی نازبو ۱۲ نوع بونسای و درخت خاص با بهترین کیفیت و قیمت را عرضه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت نازبو دیدن نمائید.

برای آشنایی و خرید بذر بونسای و درخت کلیک کنید

کاشت بذر کاکتوس در فروردین

کاشت بذر کاکتوس در فروردین ماه در آپارتمان، فضای بیرون، داخل گلدان و باغچه براحتی امکان پذیر است. بهترین دمای کاشت کاکتوس و جوانه زنی آن ما بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است، لذا در فروردین ماه می‌توان کاکتوس‌ها را در فضای باز کاشت. بذرهای کاکتوس سیاه رنگ هستند و دارای قدرت نامیه پائین هستند. به عبارتی هر بذر کاکتوس لزوماً جوانه نمی زند و برای کاشت مناسب نیست. کاکتوس‌ها در عین چهره خشن و زمخت خود بسیار زیبا و دوست داشتنی هستند. جالب اینجاست که این برگ‌های خشن و تیغدار گل‌های زیبایی می‌دهند. زمان گلدهی کاکتوس‌ها در بهار و تابستان است. برای کاشت کاکتوس از خاک سبک شنی استفاده کرده و هر هفته به میزان کم آنرا آبیاری کنید. نور خورشید برای رشد و نمو گیاه ضروری است، لذا نگهداری کاکتوس در مکان‌های تاریک و بدون نور توصیه نمی‌شود. اینکار به مرور زمان منجر به زرد شدن و مردن گیاه می‌شود. از طرفی آب زیاد به پوسیدن و گندیده شدن خاک زیر گلدان منجر می‌شود. حتماً در ته گلدان‌های کاکتوس سوراخی برای خروج آبهای اضافی تعبیه کنید. کاشت بذر کاکتوس نیاز به شرایط خاص دارد. جهت خرید بذر کاکتوس و اطلاع از نحوه کاشت و مراقبت از کاکتوس به وب سایت نازبو مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی نازبو انواع بذر کاکتوس تهیه از تولید کنندگان معتبر آلمانی را عرضه می کند.

بیشتر بخوانید : کاشت و پرورش کاکتوس در خانه

فروش بذرهای هیبریدی در نازبو

بذرهای هیبریدی یا F1 گونه ای از محصولات هستند که از تلاقی گونه‌های دیگر به وجود آمده اند. در برابر دانه‌های F1 انواع F2 وجود دارد که مشتق شده از محصولات هیبریدی هستند. انواع دانه‌های F1 شامل میوه‌ها و سبزیجات، صیفیجات، گل‌ها و گیاهان زینتی و کاکتوس‌ها را می‌توانید از مراکز معتبر تهیه کنید. در عمل تفاوتی میان بذرهای هیبریدی و اصلی وجود ندارد. محصولات هیبریدی عملکرد بهتری نسبت به انواع اصلی دارند. کاشت محصولات هیبریدی همانند سایر محصولات دیگر بوده و از طریق کاشت مستقیم و غیر مستقیم صورت می‌پذیرد. اگر تمایل به تهیه و کاشت انواع محصولات اصلاح شده را دارید می‌توانید از فروشگاه اینترنتی نازبو اقدام کنید. مرکز فروش نازبو بیش از ۳۰ نوع بذر اصلاح شده و با کیفیت را عرضه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت نازبو بازدید کنید.

برای خرید پکیج بذر سبزی خوردن به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی نازبو بزرگترین مرکز فروش بذر ایران

مرکز فروش بذر نازبو معتبرترین فروشگاه آنلاین فروش انواع کودهای کشاورزی، لوازم باغبانی، گلدان و سینی نشا، خاک و بستر کشت و بذرهای مختلف است. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۳۴۰ نوع بذر سبزیجات، صیفی جات، گل و گیاه زینتی، کاکتوس، میوه‌های کمیاب، بونسای و درختان خاص را عرضه می‌کند. کلیه سفارشات بالای یکصد هزار تومان به صورت رایگان برای خریداران ارسال می‌گردد. فروشگاه آنلاین نازبو با هدف کمک به حفاظت از محیط زیست و ساختن زمینی بهتر برای زندگی، یک در صد از فروش خود را به طرح‌های حفاظت از محیط زیست اختصاص می‌دهد. مشتریان نازبو با خرید محصولات مختلف بطور غیر مستقیم در این حرکت سبز سهیم هستند. انواع بذرهای موجود در نازبو همگی دارای گارانتی بوده و کیفیت آنها تضمین می‌شود. نکته قابل توجه این است که سایت نازبو همواره انواع مقالات و اطلاعات سودمند در رابطه با نحوه کاشت بذر، پرورش و مراقبت‌های گل‌ها و گیاهان مختلف را منتشر می کند. کاربران با مطالعه این مطالب اطلاعات بسیار مفیدی در این باره بدست می‌آورند. همچنین تیم پشتیبانی نازبو بطور شبانه روزی پاسخگوی سوالات کاربران است. اگر در خصوص نحوه خرید و سفارش گذاری محصولات، کیفیت، قیمت، نحوه ارسال و یا نحوه کاشت و مراقبت از گل‌ها و گیاهان مختلف نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از خدمات حرفه‌ای و رایگان نازبو بهره‌مند شوید. مرکز فروش بذر نازبو کلیه سفارشات را از طریق پست پیشتاز در محل مشتریان تحویل می‌دهد، لذا امکان خرید از تمام شهرهای ایران برای خریداران وجود دارد.      

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    سلطانیان
    22 فروردین 1403
    سلطانیان

    با سلام ی سوال داشتم ی زمین باغی درام حوالی کرمانشاه چه درختایی رو میتونم تومان فروردین بکارم ؟

  • پاسخ
    Nazanin
    11 اسفند 1401
    Nazanin

    سلام چه بذرگل در بهارمیشه کاشت درتابستان گلدهی دهند شما موجود دارید

گزارش اشکال در سایت