نازبو
ده فرمان طلایی در نگهداری گیاهان
  • آموزش و مقالات
  • گلها
  • توصیه ها

ده فرمان طلایی در نگهداری گیاهان

امروز در "نازبو" به 10 نکته مهم در مراقبت و نگهداری گیاهان خانگی که می‌تواند در رشد گیاه شما موثر باشد اشاره می‌کنیم.
1- نگذارید گیاهان تکیده شوند: ریشه گیاهان به همان اندازه که به آب نیاز دارد به هوا هم نیاز دارد. مرطوب بودن همیشگی خاک بعضی از گل‌ها به معنای مرگ آنهاست. آب را به دفعات و مقدار مناسب به گیاه بدهید.
2- گیاهان نیاز به استراحت دارند: افراد مبتدی معمولاً از شنیدن اینکه همه گیاهان به استراحت زمستانی نیاز دارند شگفت زده می‌شوند، یعنی در مقایسه با فصل رویش فعال به آب کمتر، مواد غذایی کمتر و گرمای کمتر نیاز دارند.
3- بپذیرید که بعضی از گیاهان موقتی زود از بین می‌روند: بعضی از گیاهان معمولی که به رسم هدیه رد و بدل می‌شوند، از جمله سیکلامن و مینا بیش از یک هفته باقی نمی‌مانند. این گیاهان گل‌دهنده که در گلدان عرضه می‌شوند، میهمان موقتی به شمار می‌روند.

برای خرید بذر گیاهان آپارتمانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

4- رطوبت بیشتری برای گیاهان فراهم کنید: خشکی هوای اتاقی که با دستگاه حرارت مرکزی گرم می‌شود، در زمستان تفاوتی با هوای کویر ندارد. باید بالا بردن رطوبت هوا را بیاموزید.
5-مشکلات پیشرو را به سرعت حل کنید: چه مبتدی باشید چه کارکشته گاهی مشکلاتی پیش می‌آید. یک یا دو آفت شپشک آردی یا سپردار را به آسانی می‌توان از گیاه جدا کرد و از بین برد. اگر این یکی دو آفت سریعاً از بین نرود طغیان می‌کند و این حالت چاره ناپذیر است. دادن آب بیش از اندازه در وهله نخست گیاه را از بین نمی‌برد اما اگر طولانی شود به مرگ گیاه می‌انجامد. باید نشانه‌های مسئله را خیلی زود تشخیص داد و به سرعت آن را حل کرد.


6- گیاهان را گروه بندی کنید: تقریبا" همه گیاهان وقتی گروه بندی شوند و نزدیک هم قرار گیرند بهتر به نظر می‌آیند و بهتر رشد می‌کنند.

  بیشتر بخوانید : گیاهان مناسب اتاق کودکان

7- گلدان‌ها را تعویض کنید: بعد از یک یا دو سال گیاهان به تدریج بیمارگونه به نظر می‌رسند، در موارد زیاد با تعویض گلدان ها و گذاشتن در گلدان بزرگتر مسئله حل می‌شود.
8- عاقلانه انتخاب کنید: گیاه باید بتواند در محلی که برای آن انتخاب کرده‌اید به اوج شکوفایی برسد. گیاهی که سایه دوست است باید در سایه باشد. حتی متخصص گل و گیاه هم نمی‌تواند گیاه سایه دوست را در آفتاب به شکوفایی مورد نظر برساند.
9- ابزار مناسب را در اختیار داشته باشید: برای دادن آب به گل‌ها، آب پاشی تهیه کنید که لوله آب ریز آن بلند و باریک باشد، برای بالا بردن رطوبت محیط و دفع ذرات گرد و خاک از روی برگ و مبارزه با آفات، آب فشان داشته باشید. به مقداری کمپوست مرغوب، تعدادی گلدان با اندازه‌های متفاوت چندتایی چوب قیم و نخ (برای بستن ساقه‌های ترد و شکننده) نیاز دارید. ظرف زیر گلدان ضروری است تا از نفوذ آب به قالی و مبل و صندلی جلوگیری کند. یک بطری کود شیمیایی مایع و مواد شیمیایی برای دفع آفات از لوازم ضروری دیگر برای حفظ شادابی گیاهان است. یک اسفنج نرم، یک چنگال و قاشق کهنه آشپزخانه، یک افشانه برای جلا دادن به برگ ها، و یک قیچی باغبانی از دیگر لوازم ضروری جعبه ابزار باغبانی هستند.
10- مراقب نیازهای خاص گیاهان باشید: به روش نگهداری که در مورد هر گیاه گفته شده توجه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت