نازبو
روش‌هایی برای آوردن باغ به فضای داخلی
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی
  • باغبانی شهری

روش‌هایی برای آوردن باغ به فضای داخلی

برای بسیاری از ما، دور از باغ بودن در ماه های طولانی فصل زمستان بیش از حد طولانی است. ما عاشق نهال‌ها، خاک و نور خورشید هستیم. اما راه‌هایی برای برگشتن به باغ در فصل زمستان وجود دارد، مثلاً : دانه برخی از گیاهان را بکارید. به پرورش و شکوفایی یک گل مشغول شوید. برای داشتن یک باغ بهتر برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب قبل از این که متوجه گذر زمان شوید بهار از راه می‌رسد. در این جا چند روش به شما پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید در زمستان روزهای بهاری را تجربه کنید.

1- چراغ‌ها را روشن کنید

با نور مصنوعی می‌توانید به بعضی چیزها مانند برداشت یک سالاد در زمستان و یا شکوفه دادن گل ارکیده برسید. یک باغ با نور مصنوعی برپا کنید، به این ترتیب برخی از گیاهان و خوراکی‌ها مانند سبزیجات را در داخل خانه پرورش دهید. چراغ‌هایی با طیف گسترده‌تر برای گیاهان گلدار مانند بنفشه آفریقایی و ارکیده مناسب هستند. البته یک باغ با نور مصنوعی محل شروع رشد بذرهای سبزیجات و گل‌های باغبانی شما در فضای باز می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله انواع نور مصنوعی برای رشد گیاهان را بخوانید.

2- گرفتن نتیجه سریع از گل آماریلیس

یک پیاز گل آماریلیس در یک گلدان بکارید، به آن آب بدهید، خواهید دید که چطور جوانه‌های سبز به زودی پدیدار می‌شوند و بعد از چند هفته شکوفه‌های خیره کننده ظاهر می‌شوند. با خرید چندین پیاز و کاشت چند هفته ای آن‌ها، شما می‌توانید یک جانشینی برای شکوفه دادن داشته باشید که در فصل زمستان به طول می‌کشد و سال بعد می‌توانید این برنامه را بزرگتر و بهتر تکرار کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره گل آماریلیس مقاله معرفی گل آماریلیس را مطالعه نمایید.

3- یک باغ کوچک بسازید

زمانی که شما نمی‌توانید در خارج از منزل یک باغ داشته باشید، به یک طرح که بر روی میز قرار بگیرد نیاز دارید: یک تراریوم! یک تراریوم از قبل ساخته شده را انتخاب کنید یا خودتان یک تراریوم طراحی کنید. تزیین گل‌ها، گیاهان کوچک، اشیاء تزیینی تراریوم‌ها را زیبا و لذت بخش می‌کنند، حتی در سردترین و تاریک‌ترین روزهای زمستان. از همه مهمتر، مراقبت از تراریوم‌ها آسان است و به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارد.

مقاله مربوط به چگونگی ساخت یک تراریوم را نیز از دست ندهید.

4- بذر گوجه فرنگی بکارید

برای خرید پکیج کاشت 15 بذر صیفی و سبزیجات به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

خیلی سخت است که در طول فصل زمستان عطر و طعم گوجه فرنگی را در حیاط خلوت نداشته باشید، به خصوص که از طریق بذر پرورش داده باشید. زمانی که مزه بهتر را بچشید دیگر سوپرمارکت‌ها شما را راضی نمی‌کنند. به علاوه زمانی که خودتان گیاهان را از بذر بزرگ می‌کنید، صدها نوع مختلف دارید که می‌توانید از آن‌ها انتخاب کنید. خوشبختانه گوجه فرنگی به راحتی رشد می‌کند و یکی از آسانترین گیاهان برای پرورش دادن از طریق بذر است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت