نازبو
روش کاشت بذر گل حسن یوسف به چه صورت است
  • آموزش و مقالات
  • خودتان انجام دهید
  • گیاهان داخلی

روش کاشت بذر گل حسن یوسف به چه صورت است

یکی از جذابترین گل‌هایی که می‌توانید در هر محیطی کشت نمایید، گل حسن یوسف است. این گل به زبان انگلیسی با نام Coleus شناخته می‌شود. برگ‌های بیضی دارد که در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. روش کاشت بذر گل حسن یوسف نیز همچون دیگر گل‌های طبیعی، حساسیت‌های خاص خود را دارد. 

بیشتر کسانی که به استفاده از این گل در گلخانه‌های خود علاقمند هستند، در مورد روش کاشت بذر گل حسن یوسف اطلاعات کافی ندارند. که همین مسئله منجر می‌شود تا به شکل مناسبی نتوانند اقدام به کاشت گل حسن یوسف نمایند. 

گل‌های حسن یوسف، در رنگ‌های زیبا و چشم نوازی تولید می‌شوند. که از این میان می‌توانیم به گل‌های حسن یوسف زرد، سفید، صورتی، قرمز، بنفش و.. اشاره نماییم. بهتر است این نکته را در مورد روش کاشت بذر گل حسن یوسف به خاطر داشته باشید، که نگهداری از این گل در هوای گرم، خوب است. 

اما بهتر است آن را در فصل زمستان در خانه نگهداری کنید. زیرا گل حساسی بوده، و ممکن است آسیب جدی ببیند. با هم در این مطلب مراحل کلی کشت این گل را بررسی خواهیم نمود.

خرید بذر گل حسن یوسف

مراحل کلی و روش کاشت بذر گل حسن یوسف

  1. در اولین مرحله برای کاشت گل حسن یوسف، ابتدا بدانید که بهترین زمان برای کاشت این گل، ابتدای بهار است. برای این که نتیجه مناسب را در مورد روش کاشت بذر گل حسن یوسف بدست آورید، بهتر است 8 تا 10 روز قبل از اخرین سرما، در خانه بذر حسن یوسف را نشا کنید. می‌توانید در فصل تابستان نیز این گیاه را کشت نمایید، اما نتیجه مناسبی را بدست نخواهید آورد.
  2. در مرحله دوم بهتر است چند گلدان کوچک را پر از خاک نرم و مناسب نمایید. بهترین خاکی که می‌توانیم برای روش کاشت بذر گل حسن یوسف استفاده کنیم، خاک‌های غنی با زهکشی مناسب هستند. گل‌های حسن یوسف در این خاک‌ها به بهترین شکل ممکن رشد می‌کنند. پس اگر برای روش کاشت بذر گل حسن یوسف از خاک سفتی برخوردار هستید، بهتر است از خزه و کود گیاهی در میان خاک استفاده نمایید. تا خاک شما از حالت سفتی خارج شود. 
  3. در مرحله سوم باید دانه‌ها را در خاک گلدان‌هایی که آماده کرده‌اید قرار دهید. بهتر است این دانه‌ها را 3 میلیمتر زیر خاک قرار دهید و روی آنها را با خاک بپوشانید. به هیچ عنوان نباید در روش کاشت بذر گل حسن یوسف، بذرها را در زیر خاک دفن کنید. این دانه‌ها برای رشد نیاز به نور خورشید دارند. پس باید در بالاترین سطح از خاک قرار گیرند. که نور مستقیم خورشید به آنها برسد.

برای خرید بذر گیاهان آپارتمانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

روش کاشت بذر گل حسن یوسف

  1. پس از کاشت بذر حسن یوسف، خاک را مرطوب نمایید. برای این کار لازم است دانه‌ها را به آرامی آب دهید. البته فراموش نکنید که این کار را زودبه‌زود انجام دهید. زیرا برای کاشت بذر گل حسن یوسف نیاز به خاک مرطوبی خواهید داشت. خاک را نباید خیس کنید، بلکه باید آن را مرطوب نگه دارید. اگر در آب و هوای خشکی زندگی می‌کنید، برای این که بتوانید گل حسن یوسف را پرورش دهید، می‌توانید گلدان‌های خود را با پوشش‌های پلاستیکی بپوشانید. این عمل منجر می‌شود تا خاک گلدان شما خشک نشود. پس از آن که بذر شما جوانه زد، باید بلافاصله پوشش پلاستیکی را بردارید. در روش کاشت بذر گل حسن یوسف مراقبت از بذر بسیار مهم و ضروری است.

برای خرید کود گیاهان آپارتمانی و زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

خرید اینترنتی بذر گل حسن یوسف

  1. در مرحله بعد بهتر است گلدان‌ها را در محلی گرم و روشن نگه دارید. اصولاً بهترین محل‌هایی که می‌توانید برای رشد این گلدان‌ها انتخاب کنید، جایی است که نور خورشید به صورت غیر مستقیم به آنها بتابد. دمای مناسبی که می‌توانیم برای گل حسن یوسف در نظر بگیریم، 21 درجه سانتیگراد است.
  1. در آخرین مرحله نیز زمانی که کاشت بذر گل حسن یوسف به اتمام رسید و نهال از دو برگ حقیقی تشکیل شد، می‌توانید به راحتی آن را به گلدان دیگری منتقل نمایید. تا بهتر رشد نماید.

برای خرید کود گیاهان آپارتمانی و زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

روش‌های کاشت گل حسن یوسف

این گل را به روش‌های مختلفی می‌توان کشت نمود. برخی با روش قلمه زنی، و برخی دیگر با استفاده از روش کاشت بذر. 

تکثیر گل حسن یوسف با قلمه

بهتر است در تابستان قلمه‌های انتهای ساقه را به اندازه 5 تا 8 سانتیمتر آرام جدا کنید. هرگز فراموش نکنید که نباید ساقه‌های گل حسن یوسف را بفشارید. سپس آنها را در گلدانی که حاوی کمپوست می‌باشد، نگهداری کنید. این گلدان باید همیشه مرطوب بماند. پس از 10 تا 14 روز این قلمه‌ها را دور از نور نگهدارید کنید، تا ریشه بزنند. پس از آن می‌توانید آنها را در گلدان بکارید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    ایران
    03 بهمن 1400
    ایران

    سلام چند روز طول میکشه بذرها سبز بشند

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    13 بهمن 1400
    نازبو - یاوری

    سلام بسته به واریته بذر متفاوته

  • پاسخ
    علی
    03 آبان 1400
    علی

    سلام مت یک حسن یوسف قرمز و یکی سبز قرمز دارم چه شکلی بذر بگیرم از شون راه نمای میکنید

  • پاسخ
    ناشناس
    26 خرداد 1401
    ناشناس

    سلام باید گل بدهد بعد گل اگر خشک شد گل های کوچک را بکنیم البته باید قشنگ خشک باشد و گل های در بین دو انگشت بسایم تا بذر خارج شود

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    28 آبان 1400
    نازبو - یاوری

    سلام باید گیاه گل بده و نهایتا انتهای گل بذر تشکیل میشخ

گزارش اشکال در سایت