نازبو
ساخت باغچه تنگی
  • آموزش و مقالات
  • گلدان و محیط های رشد
  • دکوراسیون گلدان

ساخت باغچه تنگی

باغچه تنگی سطح داخل و خارج تنگ شیشه ای را تمیز و خشک کنید. کاغذی به شکل مخروط در دهانهٔ تنگ بگذارید و به اندازهٔ ۵ سانتیمتر شن یا ریگ در کف تنگ بریزید. لایهٔ نازکی از زغال چوب و سپس لایه‌ای ضخیم تر از کمپوست در آن بریزید. کمپوست را با تکه ای چوب که در انتهای آن گلولهٔ پنبهای نصب شده است، فشار دهید و در بخشی از تنگ تلنبار کنید تا اختلاف ارتفاع ایجاد شود.

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت تراریوم کاکتوس

باغچه تنگی پ

در این باغچه دست کم یک گیاه درخت مانند و یک گیاه رونده لازم است. ابزار کاشت عبارت است از انبرک که یک سمت آن قاشق و سمت دیگر چنگال است. وقتی گیاه داخل کمپوست باغچه قرار گرفت، اطراف ریشهٔ آن را باید با چوب و پنبهٔ انتهای آن فشرد.

همچنین بخوانید : نحوه ساخت تراریوم در لامپ

باغچهٔ تنگی، با کاشت گیاه کامل می‌شود و حال باید آن را آب داد. برای آبیاری بهتر است از آبپاشی با لولهٔ بلند استفاده کرد. آب را باید به آرامی روی جدار داخلی تنگ ریخت. مقدار آب باید کم باشد. دهانهٔ تنگرا باید پوشاند. اگر بعداً مه در آن جمع شود، درپوش را بر می‌دارند و پس از ناپدید شدن مه دوباره سرجایش می‍گذارند. به احتمال زیاد این باغچه به آبیاری مجدد نیاز ندارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    میلاد
    28 اسفند 1396
    میلاد

    با سلام و تشکر بخاطر سایت مفید و زیبای شما یه سوال داشتم، در تراریوم در بسته چه گیاهانی می توان کاشت؟ بخاطر رطوبت بالای محیط. اگر میشه اسم چند تا گیاه رو معرفی کنید. با تشکر

  • پاسخ
    علی
    07 آذر 1397
    علی

    سوال خوبی بود لطفا جواب?????

گزارش اشکال در سایت