نازبو
مراقبت از گیاهان خزان دار در فصل پاییز
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی

مراقبت از گیاهان خزان دار در فصل پاییز

پاییز بهترین زمان برای کاشت گیاهان خزان‌دار است چرا که در این صورت گیاه فرصت کافی دارد تا با شرایط آب و هوا سازگار شود پیش از این که هوای گرم و خشک تابستانی فرا برسد. بسیاری از گیاهان خزان دار از جمله درختچه‌ها، درختان میوه و درختان زینتی برای رشد بهتر باید هرس شوند.

باید بدانید هرس یکی از نیازهای برخی گیاهان است و باید با هرس گیاهان خود آشنایی داشته باشید تا به آنها کمک کنید به حداکثر پتانسیل رشد خود برسند.

بیشتر بخوانید :  سبزیجات مناسب فصل پاییز

کود دهی در اوایل بهار به گیاهان خزان دار کمک می‌کند تقویت شده و گلدهی خوبی داشته باشند. آبیاری کامل در فصل خشک برای گیاهان خزان داری که جدیداً کاشته اید لازم است. باید مرتبا آنها را از نظر حمله حشرات و آفت زدگی و بیماری بررسی کنید.

علت برگ ریزی گیاهان در فصل پاییز

چرخه زندگی گیاهان خزان دار شامل فصل رشد و فصل خواب است. گرمای هوا در فصل بهار و بارش‌های بهاری گیاه را از خواب بیدار می‌کند تا شروع به تولید شکوفه‌ها و برگ‌های تازه نماید. هنگامی که دما رو به گرمتر شدن می‌رود، برگ‌ها پرپشت‌تر و پهن‌تر می‌شوند و در تابستان به رشد کامل می‌رسند.

برگ‌ها غذای گیاه را تامین می‌کنند و به تنفس گیاه کمک می‌کنند. هنگامی که دما رو به سردی می‌گذارد، درخت‌ها و درختچه‌های خزان دار تولید غذا را متوقف کرده و برگ‌ها به علت عدم تولید کلروفیل رنگشان تغییر می‌کند و پس از آن برگ ریزش شروع می‌شود.

در این مرحله از زندگی گیاهان خزان دار است که ما از رنگارنگی پاییز لذت می‌بریم. دمای سرد و عدم دریافت رطوبت گیاه را مجبور می‌کند به خواب عمیق زمستانی برود. این خواب از گیاه در مقابل سرمای شدید زمستان محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید : گلهای مناسب فصل پاییز

گیاهان خزان دار

انواع درختان خزان دار

هنگام انتخاب درخت یا گیاهان خزان برای طراحی فضای سبز و باغچه باید اطمینان حاصل کنید گونه مناسبی برای شرایط آب و هوایی خود خریداری می‌کنید. اگر چه درختان خزان‌دار زیادی مانند بلوط، افرا، توس، بید و هیکوری (گردوی آمریکایی) بزرگ هستند، اما شماری از درختان خزان دار زینتی یا کوچکتر نیز وجود دارند که در طراحی فضای سبز در کنار درختان بلند شکوه خاصی به فضا می‌بخشند.

 همچنین بخوانید : گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

از جمله درختان محبوب گلدار می‌توان به ارغوان، زغال اخته ساقه قرمز و درختچه توری اشاره کرد. درختان میوه مانند سیب، گلابی، نخل (انواع پالم) و هلو نیز زیبایی خوبی در باغچه ایجاد می‌کنند و اغلب در اندازه‌های پاکوتاه (کوتاه قامت) نیز در دسترس هستند که برای فضاهای کوچک و محدود ایده آل می‌باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت