نازبو
معرفی گل لب، گل بوس یا گل لب‌های داغ
  • آموزش و مقالات
  • گلها

معرفی گل لب، گل بوس یا گل لب‌های داغ

گل لب گل لب این گیاه عجیب و غریب ممکن است به نظر کار نرم افزار ویرایش عکس باشد، اما می‌توان به شما اطمینان داد که این لبهای بوسه مانند طبیعی هستند. گل لب شتری گیاهی منحصر به فرد و فوق العاده ایست که دارای گل‌های بی اهمیت ولی براکته‌هایی خیره کننده افسانه ای می‌باشد. بنابراین اگر شما می‌خواهید یک بوسه بر روی مادر طبیعت بگذارید، یک گل لب داغ را پیدا کنید.

جهت خرید بذر به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

نام  فارسی: گل لب
خاستگاه: آمریکای مرکزی و جنوبی ، کاستاریکا ، کلمبیا ،کاستاریکا ، پاناما
نام انگلیسی: hot lips
نام علمی: Psychotria elata
خانواده:  Rubiaceae
نامهای دیگر: گل لبی ، گل بوس ، Hot Lips ، Hot Lips Plants ، Flower Lips ، Hooker’s Lips ، Mick Jagger’s Lips

گل لب با نام علمی "Psychotria elata" یک درخت استوایی است که در جنگل‌های بارانی کشورهای مرکزی و جنوبی آمریکا مانند کلمبیا، کاستاریکا، پاناما و اکوادور یافت می‌شود. این گیاه به شکل فعلی خود به منظور جذب گرده گرها از جمله پرندگان و پروانه‌ها تکامل یافته است. این گل فوق العاده متاسفانه به علت جنگل زدایی کنترل نشده در کشورهای بومی خود در معرض خطر قرار گرفته است. این گیاه به دلیل گل‌های بوسه مانند آن به خصوص در اینترنت بسیار معروف است. گل‌های قرمز خیره کننده آن قبل از رشد کامل به رنگ سفید می‌باشد و به تدریج به رنگ قرمز در می‌آیند. گل بوسه گیاهی رطوبت دوست می‌باشد ولی با آب و هوای معتدل نیز سازگار می‌باشد. شرایط رشد گل لب‌های داغ بسیار دشوار است و شرایط کشت بسیار ویژه ای دارد. این گیاه در آمریکای مرکزی مخصوص هدیه دادن می‌باشد. این گل همچنین بین عشاق طرفداران بسیاری دارد بخصوص در روز ولنتاین عشاق سعی می‌کنند شاخه ای از این گل بوسه مانند را که بی مناسبت این روز نیست به یکدیگر هدیه بدهند.

برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

عکس گل لب شتری

برای خرید ابزار باغبانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

شرایط رشد و کشت گل لب

در شرایط طبیعی گل لب در خاکی مرغوب و مرطوب که بستر آن را برگ درختان تشکیل می‌دهد رشد می‌کند. همچنین نور مورد نیاز آن نور غیر مستقیم خورشید است که بوسیله درختان از آن محافظت می‌شود. برای نگهداری و پرورش گل لبی در شرایط بیرون از طبیعت و یا گلخانه ای باید محیطی گرم با رطوبت بالا و محافظت شده از نور مستقیم خورشید را فراهم کرد. از آنجا که اکثر خاکهای گلدانی موجود قابلیت زهکشی مناسب و نگهداری رطوبت را ندارند بهتر است قبل از کاشت از کمی ورمیکیولیت و پیت موس در مخلوط خاکی و بستر کشت خود استفاده کنید.

درجه حرارت مناسب برای پرورش گل‌های آتشین حدود ℃21 سانتیگراد می‌باشد. همچنین محل قرارگیری این گیاه باید دارای رطوبتی معادل %60 و دور از نور غیر مستقیم خورشید باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    علی اکبر محمودی
    04 شهریور 1401
    علی اکبر محمودی

    سلام من سرهیج کاری نمیتوانم برم وخرج ومخارج زندگیم را از پیدا کردن گل وکیاه کم یاب میگذرونم وبزرگ میکنم ومیفروشم .اگر کسی بذر این گیاه را داره معرفی کنه .کمکی به من حقیر کرده اید .ممنون

  • پاسخ
    AMIR
    30 اردیبهشت 1401
    AMIR

    گل زیبا،مثل گل ارکیده،لاله و... تو ایران به وفول یافت میشه،به جای این گل های نادر می تونید از این گل ها نگهداری کنید...

  • پاسخ
    سمانه
    01 مهر 1400
    سمانه

    سلام چطور میشه این گل رو خرید

  • پاسخ
    فاطمه
    26 دی 1400
    فاطمه

    این گل در کشور های آسیایی مثل ایران موجود نیست حتی بذر اون

  • پاسخ
    جلال
    06 اردیبهشت 1398
    جلال

    سلام چطور میشود آن گل یا بذر آن را تهیه وتکثیر کرد

گزارش اشکال در سایت