نازبو
معرفی بونسای پاچیرا یا درخت پول
  • آموزش و مقالات
  • گلها
  • گیاهان داخلی

معرفی بونسای پاچیرا یا درخت پول

پاچیرا یا درخت پول با نام علمی "Pachira Aquatica"بومی آمریکای مرکزی و شرق آسیا بوده و نگهداری آسان، رشد سریع و ظاهر زیبای این گیاه باعث شده تا به یک گیاه آپارتمانی ایده آل تبدیل شود. خیلی راحت می‌توان آن را در جاهای کم نور تا نور متوسط نگهداری کرد. این گل از آن دسته گل‌هایی است که مثل بامبو می‌توان شاخه‌های آن را به هم بافت تا از آن ظاهر کلیشه‌ای بیرون بیاید و ظاهری جذاب بگیرد. پاچیرا به درخت پول و یا درخت شانس نیز مشهور می‌باشد و در فرهنگ و سنت چین این گیاه برای رشد، پیشرفت و کسب درآمد بسیار مهم بوده و در بیشتر مغازه ها و ادارات این گیاه زیبا دیده خواهد شد.

جهت خرید بذر به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

این گیاه آپارتمانی زیبا و گران قیمت جزو گیاهان صادراتی تایوان هست و مردم در کل جهان به خاطر اعتقاد به خاصیت فنگ شویی این گیاه که معتقدند موج مثبت دارد و باعث رونق کسب و کار آنها می‌شود از این گیاه استقبال کرده‌اند و تولید کنندگانش درآمد فوق العاده ای بدست آورده اند. این گیاه بسیار سریع الرشد دارای برگ‌های سبز تیره با حالت کشیده و پنجه مانند دارند و ساقه صاف و بلند و مرتجع این گیاه که اغلب به خاطر زیباتر شدن بافته می‌شوند، چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. پاچیرا در منزلتان به راحتی زندگی و رشد می‌کند. شاید بتوان گفت گیاهی کم توقع است. آب کم، نور غیر مستقیم پشت شیشه و نگهداری آسان از خصوصیات آن است همچنین گیاهی مناسب برای بونسای کردن برای علاقمندان به این درختچه‌های مینیاتوری است.

جهت خرید بذر بونسای به این لینک در فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

گیاهان و درختچه‌های آپارتمانی زیبایی وجود دارید، که به دلیل مقاومت بالا در فضای خانگی رشد می‌کنند و باعث زیبایی هرچه بیشتر منازل آپارتمانی می‌شوند. امروز در "نازبو" نکاتی را درباره نحوه پرورش و نگهداری یکی از این گیاهان یعنی پاچیرا اشاره می‌کنیم.

همچنین بخوانید: معرفی گل های سایه دوست و مقاوم به نور کم

درخت پاچیرا

نیازها و نگهداری پاچیرا

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز گفتیم، نگهداری از پاچیرا آسان است. اگر این گیاه را در خانه خود دارید، اما روش نگهداری از آن را بلد نیستید، کافیست به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید.
آبیاری: پاچیرای زیبا عاشق خاک مرطوب رو به خشک است. خاک و ریشه خیس اصلاً برای آن قابل تحمل نیست. به بدنه این گیاه دقت کنید، همانطور که مشخص است هرچه در طول ساقه به سمت پایین برویم، ساقه ضخیم‌تر می‌شود. این قسمت ضخیم، قادر است که آب را برای مدت طولانی ذخیره کند و در هنگام خشکی به نقاط مختلف گیاه برساند. در زمستان هفته ای یکبار و در تابستان هفته ای دوبار نیاز به آبیاری دارد. توجه کنید که در زمان آبیاری آب روی ساقه نریزد که باعث ایجاد بیمار پوسیدگی ساقه می‌شود. از آبیاری بیش از اندازه نیز پرهیز کنید و دقت داشته باشید که بین دو آبیاری سطح خاک شود آبیاری بیش از اندازه باعث زردی و سیاهی نوک برگ‌ها می‌شود.
رطوبت: میزان رطوبت هوا برای پاچیرا بسیار مهم است. رطوبت هوا باید حدود ۴۵ الی ۵۵ درصد باشد. نیاز رطوبتی این درخت خوش یمن را با قرار دادن یک سینی حاوی سنگریزه و آب در زیر گلدان و همچنین اسپری کردن آب دو روز یکبار برطرف کنید، چون حداقل رطوبت مورد نیازش 50% است.
نور: در محیط کم نور و سایه مانند مثل گوشه اتاق پذیرایی یا لابی هتل و رستوران و دفتر کار بسیار خوب رشد می‌کند و پنجره‌های شرقی بهترین مکان از نظر رفع نیاز نوری این گیاه زیباست. در میانه روز و زمانی که حرارت خورشید به اوج خود می‌رسد، گیاه نباید در معرض نور مستقیم قرار بگیرد. در واقع میزان نور مورد نیاز برای این گل تا حد متوسط است و حتی تا سه روز اگر در سایه باشد مشکلی برای آن پیش نمی‌آید به همین دلیل جز گل‌های آپارتمانی محسوب می‌شود.

دما: بهترین دما برای رشد گل پاچیرا هم ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است و در عین حال باید رطوبت بالایی یعنی به نسبتا ۵۰ درصد به بالا برای رشد گل در نظر بگیرید. مکان پاچیرا را زیاد تغییر ندهید. گیاه از این اتفاق دچار آسیب شده و با ریختن برگ‌هایش، نارضایتی خود را ابراز می‌کند.

بیشتر بخوانید: نیازها و شرایط محیطی گیاهان خانگی

خاک: خاک مناسب برای رشد گل پاچیرا هم ترکیب پیت ماس یا خاک‌های هلندی با پرلیت به صورت ۶۰ به ۴۰ به نفع پرلیت برای تهویه مناسب و زهکشی کافی مناسب است از خاک کمپوست استفاده نکنید، زیرا سفت است و باعث نگه داشتن آب می‌شود.

کوددهی: ماهی یک بار تغذیه با کود کامل برای این گیاه کافی می‌باشد.

جهت خرید کود مناسب به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

تمیز نمودن برگ‌ها: برگ‌های بزرگ و سبز تیره پاچیرا ممکن است به دلیل آلودگی و یا باقی ماندن املاح آب بر روی آنها، رنگ زیبای خود را از دست بدهند و کدر شوند. در چنین حالتی می‌توانید با استفاده از روش‌های طبیعی تمیز کردن برگ گیاهان، آنها را به حالت اولیه خود برگردانید. جهت اطلاعات بیشتر مقاله چگونه برگ گیاهان آپارتمانی را تمیز کنیم مطالعه کنید.

تعویض گلدان پاچیرا : گیاه پاچیرا خیلی زود نیاز به تعویض خاک و گلدان خود ندارد. مناسب‌ترین زمان برای تعویض خاک و گلدان گیاه پاچیرا زمانی است که گیاه رشد آنچنانی ندارد و به اصطلاح در سکون به سر می‌برد. بهترین زمان برای تعویض خاک پاچیرا و گلدان پاچیرا به یک سایز بزرگتر در زمانی است که گیاه کمی به خواب رفته باشد. یعنی از اواخر پاییز تا اواخر زمستان. در این موقع سال چون پاچیرا رشد قابل توجهی ندارد و به حالت سکون درآمده است به راحتی می‌توان اقدام به تعویض خاک اطراف ریشه و گلدان آن نمود.

برای خرید خاک و بستر کشت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

روش‌های ازدیاد و تکثیر پاچیرا

تکثیر از طریق بذر: 24 تا 48 ساعت بذر را در آب ولرم قرار دهید، سپس در خاکی نرم و مرطوب به عمق یک سانت بکارید و روی لبه گلدان را به وسیله پلاستیکی شفاف کاور کنید، گلدان را در اتاقی روشن با دمای 24 درجه قرار دهید و منتظر سبز شدن باشید بعد از سبز شدن کاور را بردارید و گلدان به کنار پنجره شمالی انتقال دهید.

تکثیر از طریق قلمه: ساقه‌های جدید را در آخر پاییز جدا کنید طوری که حداقل 2 گره داشته باشند و در پرلیت یا پیت ماس فرو کنید بعد از ریشه دهی آن را به گلدان شماره 6 حاوی خاکی سبک و پر انرژی انتقال دهید.

نکته: در فاصله دو آبیاری سطح خاک خشک ولی داخل خاک باید کمی مرطوب باشد، اما خاک نباید باتلاقی شود. بسته بودن زهکش، زیاده روی در آبیاری موجب بیماری قارچی و پوسیدگی می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    Reza
    02 دی 1402
    Reza

    با درود فراوان ضمن تشکر از مطالب بسیار خوب شما ،بنده یک بنسای پاچیرا دارم متاسفانه برگها در قسمتهایی کمرنگ و دانه دانه شده بعد زرد و از بین می‌روند چه بزرگ و چه جوانها ،شاخه های بسیار کوچک هم یا خشک میشوند و یا کمی بعد از بزرگ شدن دچار مشکل قبلی ،از نظر نور و رطوبت هم شرایط مساعد داره، نوک بعضی از برگها هم خشک میشوند هم به رنگ سبز و قهوه ای ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید . با تشکرفراوان

  • پاسخ
    علیرضا
    22 آذر 1402
    علیرضا

    سلام بذر پاچیرا هم دارین

  • پاسخ
    دنیا
    04 دی 1401
    دنیا

    سلام گیاه پاچیرای من داره برگاش زرد میشه و وقتی زرد میشه لکه های سبز روی برگاش میمونه و برگ میوفته برگ های جوانش هم نوکش داره زرد میشه و همین اتفاق براش میوفته آبیاری منظم.نور غیر مستقیم.زهکشی مناسب.غبار پاشی هر‌روز.(چون هوا خشکه) فقط در معرض حرکت هوا نیست قارچ کش هم استفاده کردم

  • پاسخ
    شیوا
    21 آذر 1400
    شیوا

    با سلام پاچیرای من برگهاش پژمرده شدن و بی حال به پایین افتادن،علت چی میتونه باشه؟آبیاری کم داره و نور غیرمستقیم نسبتا خوبی میگیره،حدود دو هفته است که خریداری شده،چند روزه این مشکل پیش آمده

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    17 دی 1400
    نازبو - یاوری

    سلام آبیاری و شوکه شدن گیاه میتونه از دلایلش باشه

  • پاسخ
    میترا
    20 تیر 1400
    میترا

    با سپاس از مطلب خوبتون، سوال من این است که اگر پاچیرا را قلمه بزنیم آیا باید باقیمانده گیاه هم برگ داشته باشد تا بتواند مجددا جوانه بزند؟ چون من گیاهانی داشته ام که بعد از قلمه، هنگامیکه اصلا برگ نداشته اند، مجددا جوانه زده اند وبرعکس گیاهانی که برای رشد مجدد، احتیاج به باقیماندن چند گره با برگ داشته اند. ممنونم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    27 تیر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام در مورد این گیاه باید گره داشته باشن

  • پاسخ
    ناشناس
    15 تیر 1400
    ناشناس

    گل پاچیرای من برگ هاش ریخت و ساقه اش شکست اما ریشه اش زنده است باید چکار کنم که ساقه ی جدید بدهد یا دیگه نمیشه کاریش کرد

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    27 تیر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام هرس کنید و گیاه رو کاور کنید احتمال داره دوباره جوونه بده

  • پاسخ
    فرشید
    04 خرداد 1400
    فرشید

    سلام خسته نباشین آیا کسی تجربه ای از این گل داره ک چقدر میتونه تاثیر گدار باشه و خوش یمن باشه؟ بدرش موجود نیست؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام فرشید عزیز عموما داستانای این سبکی افسانه و خرافاتن

  • پاسخ
    غزاله
    04 خرداد 1400
    غزاله

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من حدود یک هفته این گلو خریدم انتهای برگاش زمانیکه خریدم خشک شده ولی چون خیلی دنبال این گل بودم خریدمش العان چیکار میتونم بکنم تا سروحال شه و زود تکثیر کنه چون فقط یه ساقه از کنارش رشد کرده و اینکه روش تکثیرش چجوریه ینی از خودِ این تنه بغیر از این یدونه ساقه بازهم ساقه متولد میشه؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام غزاله عزیز رطوبت محیطی رو بالاببرید و گیاه رو از دید قارچ بررسی کنید، روش تکثیر هم داخل مقاله توضیح داده شده.

  • پاسخ
    شیرین
    29 اردیبهشت 1400
    شیرین

    سلام چند وقتیه که تمامی برگهای یکی از تنه های پاچیرای من زرد شد و ریخت و الان هیچ ساقه ای از اون تنه جوونه نزده ، چیکار باید کنم که مثل دوتا تنه ی دیگه ش ساقه و جوونه بزنه؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام شیرین عزیز آبیاری رو منظم کنید، آب داخل زیرگلدانی رو حتما خالی کنید و رطوبت محیطی رو بالا ببرید.

  • پاسخ
    ناشناس
    07 فروردین 1400
    ناشناس

    سلام پاچیرای من زیر برگ هاش شیره سفید رنگی به صورت قطره قطره خارج میشه میخواستم بدونم علتش چیه . طبیعیه یا نه ؟ . همینطور برگاش کم رنگ شدن و لکه های قهوه ای درست شده . میشه راهنمایی کنید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    13 فروردین 1400
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو از قارچکش مناسب استفاده کنید، جهت خرید سم به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    ناشناس
    03 اسفند 1399
    ناشناس

    سلام پاچیرای من از ساقه دچار پوسیدگی داره میشه وقتی خریدم ساقه اش روهم شستم راهکاری وجود داره جلوگیری بشه یا نه و اینکه چون ساقه حاله بافت داره ساقه پوسیده رو چکارشون کنم ؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    12 اسفند 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو قسمت پوسیده رو جدا کنید و از قارچکش مناسب استفاده کتید.

  • پاسخ
    الی
    22 تیر 1399
    الی

    سلام من یک گلدون پاچیرا دارم. مدتی بود برگ ها بی رنگ شده بودن و امروز متوجه شدم کنار تنه قارچ رشد کرده میتونین راهنماییم کنین تا گیاهم آسیب نبینه؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    23 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام الی عزیز آبیاری رو کمتر کنید، زهکشی خاک رو هم بررسی کنید، اگر پوسیدگی ریشه نداره فعلا مورد خاصی نیست، میتونین از قارچ کش مناسب هم استفاده کنید، جهت خرید قارچ کش به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    ناشناس
    13 بهمن 1399
    ناشناس

    سلام پاجیرام داره خراب میشه چه کنم برگاش ریخته تنش نرم شده

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    15 بهمن 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو از قارچ کش مناسب استفاده کنید، رطوبت محیطی رو بالا ببرید و آبیاری رو کمتر کنید.

  • پاسخ
    ناشناس
    13 تیر 1399
    ناشناس

    سلام از این گل جهت فروش موجود هست لطفا قیمت و سایز گل را بفرمایید ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    14 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو خیر متاسفانه در حال حاضر گیاه برای فروش موجود نیست.

  • پاسخ
    ناشناس
    06 تیر 1399
    ناشناس

    سلام گلم داره خوشم میشه چکارکنم ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    08 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو اطلاعات بیشتری از گیاه لازمه برای دادن توصیه یا راهنمایی

  • پاسخ
    علی
    01 تیر 1399
    علی

    سلام برگهای پاچیرا ی من خمیده شده و کمی پوسیده گی روی ساق اصلی هستش باید چیکار کنم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    02 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام علی عزیز رطوبت خاک و آبیاری رو کمتر کنید و از قارچ کش مناسب استفاده کنید، خرید قارچ کش به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    فرزانه
    31 خرداد 1399
    فرزانه

    یه پاچیرا دیگه خریدم از گلفروشی اما متاسفانه پاچیرا ریشه رو از دست داده بود و گلفروشی چیزی نگفت و فروخت چون از شهر دیگه ای خریدم الان متوجه شدم که ریشه نداره برای رشد ریشه و اسیب ندیدنش چکار کنم ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    01 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام فرزانه عزیز پوسیدگی های ساقه رو جدا کنید، و ساقه رو با چند گره داخل بستر کشت سبکی مثل پرلیت کشت کنید، آبیاری کنید تا ریشه زایی انجام بشه و بعد به گلدان منتقلش کنید. امیدوارم که نتیجه بخش باشه.

  • پاسخ
    فرزانه
    31 خرداد 1399
    فرزانه

    سلام خسته نباشید من 5 سال پاچیرا دارم ولی همش در حال ریختن برگ هست و برگا جمع میشه و کم کم زرد و میافتن نمیدونم چکار کنم چندبار خاک رو عوص کردم قارچ کش زدم اما هنوز هم همین جوری هست تو این پنج سال فقط ساقه بلند شده و نازک خیلی نازک شده ساقه و هر برگ جدیدی میزنه هنوز که رشد نکرد لوله میشه و چروک و زرد اگر امکانش است یه راه حل یا کود مخصوص بهم معرفی کنید ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    01 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام فرزانه عزیز احتمالا خاک زهکشی خوبی نداره، خاک رو بررسی کنید و از خاک استاندارد استفاده کنید، انواع کود کامل قابل استفاده است. ریختن و زرد شدن برگ ها میتونه به دلیل مسمومیت کودی و یا آبیاری بیش از حد باشه، جهت خرید کود و خرید خاک میتونین به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    ساناز
    30 خرداد 1399
    ساناز

    سلام من بتازگی خاک. گیاه رو عوض کردم و بهش کود محرک دادم ولی از وقتی که کود و خاکش عوض شده برگاش قهوای شده و دارن میوفتن همچنین مشکلی نیست باد کولر بهش بخوره؟ و در روز نور غیر مستقیم میگیره

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    31 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام ساناز عزیز بعد از تعویض گلدان باید صبر میکردید تا شرایط گیاه پایدار بشه بعد از کود استفاده میکردید، باد کولر مخصوصا کولر گازی روی خشکی برگ ها موثره، رطوبت محیطی رو بالاببرید و از استاندارد بودن خاک استفاده شده مطمئن بشید. جهت خرید خاک به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید، خوندن مطلب زیر رو هم پیشنهاد میکنم : جلوگیری از شوکه شدن گیاه هنگام انتقال

  • پاسخ
    امیدپیرهادی از اهواز
    04 خرداد 1399
    امیدپیرهادی از اهواز

    سلام وقت بخیر میخواستم ببینم اگه ساقه ای باریک پاچیرا شکسته بشه میشه کاتشون کرد و تو آب گذاشت تا ریشه بزنه امکان این کار هست ممنون میشم راهنمایی کنین بعد یه توضیح مختصر بدین که تو شرایط آب و هوایی گرم و خشک مثل شهر اهواز چطوری باید ازاین گیاه نگهداری کرد ?❤

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام امید عزیز متاسفانه فصلش گذشته، اواخر پاییز این اتفاق میتونست بیفته، به شرطی که دو گره داشته باشه، بازم میتونین تست کنین، بزارینش داخل بستر سبک مثل پرلیت، برای خرید خاک میتونین به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    جهان
    17 اردیبهشت 1399
    جهان

    از کجا تهیه کنم؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    18 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام جهان عزیز این گیاه رو میتونین از فروشگاه های فروش نهال تهیه کنید، جهت خرید بذر می تونین به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید

  • پاسخ
    علی
    30 فروردین 1399
    علی

    سلام خسته نباشید برگهای پاچیرای من ریخته کلا دیگه جونه نمیده برگ باز کنه چیکار باید بکنم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    02 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام علی عزیز درباره شرایط نگه داری چیزی نفرمودین، حالا در همین حد میتونین گیاه رو کاور کنید، از قطره محرک رشد استفاده کنید، برای خرید قطره رشد به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    نیلوفر
    26 فروردین 1399
    نیلوفر

    سلام لطفا راهنمایی کنید پاچیرای من هفته ای یکبار آب میخوره و هر روز آبپاشی میکنم برگاشو. گوشه اتاق هست و اصلا نور مستقیم نمیخوره بهش ولی چند باری گذاشتم جلو آفتاب که نور بگیره الان میبینم که تمام برگا بیحال شدن و رو به سفیدی میرن. بیشتر برگا دارن سفید میشن لطفا راهنمایی کنید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    27 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام انتقال مدام گلدان گیاه میتونه به گیاه شوک وارد کنه، جای ثابت و مناسبی براش در نظر بگیرید، شل شدن برگ ها به دلیل نور زیاد و کمبود نور محیط میتونه باشه، همچنین جهت رنگ پریدگی برگ ها گیاه رو از حیث وجود آفت بررسی کنید.

  • پاسخ
    اعظم معینی
    26 فروردین 1399
    اعظم معینی

    سلام من دوسال پیش (٩٧)یک درخچه بنسایی پول را خریداری کردم تا حالا توب بود تا اینک در اسفند ماه همه برگ های اون ریخت وبرگهای جدید در ٱورده ام فک می کنم برگهاش دچار بیماری شده دست روی برگ می کشم کمی چسبناک شده لطفاً مرا راهنمایی کنید ممنونم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    27 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    باسلام دچار آفت شده گیاهتون باید از سم مناسب استفاده کنید، خوندن مطلب ۱۰ روش درست کردن آفت کش های طبیعی و ارگانیک هم میتونه کمک کنه بهتون، جهت خرید بذر به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    نیلوفر فارسی
    23 فروردین 1399
    نیلوفر فارسی

    سلام من گیاهم رو هفته ای یکبار آب میدم . گوشه اتاق هست و نور مستقیم نمیخوره ولی هر از گاهی میزارمش جلوی آفتاب حالا می بینم که یکسری از برگهاش دارند سبزی شون رو از دست میدن و تقریباً سفید شدن. دلیلش چی هست؟ با تشکر

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    27 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام برگ های گیاه رو از نظر آفت بررسی کنید.

  • پاسخ
    مسعودی
    15 فروردین 1399
    مسعودی

    سلام اول میکید آب کم نیاز داره بعد چند خط پایینتر میگید آبدهی نسبتا زیاد؟؟

  • پاسخ
    ناشناس
    12 اردیبهشت 1401
    ناشناس

    قلمه پاچیرا بعد از چه مدتی در خاک ریشه دار میشودز

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    04 خرداد 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام بسته به شرایط نگهداری تا چند ماه هم ممکنه زمان ببره

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    16 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    باسلام نیاز آبی ذکر شده و اون مورد غلط املایی بود و مرتفع شد، باتشکر از توجه شما، همچنین در صورت تکثیر نیاز به رطوبت و آبیاری بالاتری داره، جهت اطلاعات بیشتر این مقالات میتونه مفید باشه : مهمترین نکات در آبیاری گیاهان ۶ نکته مهم برای آبیاری صحیح گیاهان

  • پاسخ
    بابایی
    06 فروردین 1399
    بابایی

    برگهای گل پاچیرای ما زرد میشه و میوفته باید چیکار کنم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام آبیاری زیاد میتونه دلیلش باشه، لطفا مطلب زیر رو مطالعه کنید : دلیل ریزش برگ گیاهان آپارتمانی

  • پاسخ
    ناشناس
    05 اسفند 1398
    ناشناس

    سلام گیاه پاچیرا من تنه اش یکم شل شده فکر کنم آبیاریش زیاد بوده الان چکار می تونم بکنم براش

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    06 اسفند 1398
    نازبو - یاوری

    سلام کاور کنید گیاه رو و آبیاری نکنید، بررسی کنید در صورتی که پوسیدگی داره گیاه، مقداری قارچ کش بزنین، و کمی پودر ذغال با خاکش مخلوط کنین

  • پاسخ
    امیر جهانخواه
    04 دی 1398
    امیر جهانخواه

    پاچیرای من عالی بود ولی اخیرا انگاری درگیر خزان شده. طبیعیه؟؟؟

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    04 دی 1398
    ابوالفضل یاوری

    سلام در این فصل بلی، ولی گیاه رو میتونین به جای با حرارت بالاتر و نور بیشتر منتقل کنید

  • پاسخ
    زشاکری
    04 آذر 1398
    زشاکری

    سلام گیاه پاچیرای من ساقه ها مانند پوست پف کرده چکار کنم تاسلامت بشه همه برگهش هم ریخته آیا نیاز ب عوض کردن گلدون داره ممنون ازراهنماییتون

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    10 آذر 1398
    ابوالفضل یاوری

    سلام رطوبت محیطی رو بالا ببرید، خاک رو هم بررسی کنید اگر زهکشی خوبی نداره خاک رو تعویض کنید

  • پاسخ
    ناشناس
    15 آبان 1398
    ناشناس

    سلام من از برگ هایی که از پاچیرا افتاد یه دونشو توی آب گذاشتم الان ریشه زده چیکارش باید بکنم

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    21 آبان 1398
    ابوالفضل یاوری

    داخل خاک سبک کشت کنین و از قطره محرک رشد استفاده کنید جهت خرید ابزار باغبانی مورد نیازتون می تونین از لینک های زیر اسنفاده کنید :
    خرید کود
    خرید خاک و بستر کشت
    خرید قطره رشد
    خرید قارچ کش کاپتان

  • پاسخ
    محمد زاده
    14 آبان 1398
    محمد زاده

    سلام پاچیرای من برگاش داره از پایین زرد میشه میریزه لطفا میشه بگین چکار کنم

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    21 آبان 1398
    ابوالفضل یاوری

    آبیاری زیاد میتونه دلیلش باشه، آبیاری رو منظم و کمتر کنید

  • پاسخ
    قربانی
    31 تیر 1398
    قربانی

    سلام گیاه پاچیرای من لکه های قهوه ای روی برگهاش میاد و کم کم زیاد میشه تا کامل زرد میشه ..دو روز یکبار روی برگهاش اب اسپری می کنم و در نور غیر مستقیم هست رشد خوبی داره هفته ای دو بار هم در تابستان اب میدم و ماهی یک بار کود اما همچنان این حالت ادامه داره چوار کنم برای بهبود این وضعیتش ..تشکر از راهنماییتون

  • پاسخ
    حبیب‌الله قاسمی نژاد
    08 خرداد 1401
    حبیب‌الله قاسمی نژاد

    سلام علیکم من دهها سایت را برای اطلاع از مدت جوانه زدن بذر پاچیرا مطالعه کردم متاسفانه همه سایتها مطلب را از روی هم کپی کرده و هیچ سایتی هیچ اشاره ای به مدت زمان جوانه زنی بذر نکردند. بقیه مطالب خوب است با تشکر

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    31 تیر 1398
    ابوالفضل یاوری

    ترکیبات کودتون احتمالا ناقصه برای گیاه، میتونین از قطره محرک رشد براش استفاده کنید : https://www.nazboo.com/product/کود-محرک-رشد-hb-101/

  • پاسخ
    آراز
    19 تیر 1398
    آراز

    سلام. گیاه پاچیرای من از قسمت بالا رشد سریع و خوبی داره ولی در قسمت پایینی برگ ها زرد میشن و میریزن. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • پاسخ
    ابوذر خان بابایی
    05 فروردین 1401
    ابوذر خان بابایی

    سلام بذر پاچیرا دارین ؟ واقعا خیلی پیگیر شدم نتونستم پیداش کنم و بخرم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    03 اردیبهشت 1401
    نازبو - یاوری

    سلام در حال حاضر خیر دوست عزیز

  • پاسخ
    Sara
    13 تیر 1398
    Sara

    سلام گل پاچیرا رو خریدم یک ساعت ظهر تو ماشین بود رفتم خرید الا برگ های بالایی بی حال و پژمرده شده اب اسپری کردم و به خود گلدون هم اب دادم چیکار کنم برای برگ هاش

  • پاسخ
    حميد سلجوقي
    22 فروردین 1398
    حميد سلجوقي

    سلام خسته نباشيد من اين درخت رو از كشور جين اوردم الانم كويت هستم. درخت رو صبحها ميزارم بيرون يعني تو افتاب عصرا ميارم تو مغازه بعد برگهاي درخت انكار ي نقطه نقطه شده داره خشك ميشها انكار تو اون نقطها بنظر شما راه حل جيه

  • پاسخ
    مجتبی فلاح
    24 فروردین 1398
    مجتبی فلاح

    سلام. دو حالت داریم. برگ بونسای پاچیرا شما دچار قارچ شده بدلیل رطوبت بالا محیط. حالت دیگه هم اینه که دچار سوختگی شده بدلیل آب پاشی در طول روز.

  • پاسخ
    شاهین توانایی
    10 آبان 1397
    شاهین توانایی

    با عرض سلام پاچیرای من چند وقتی است که رشد ندارد ، نه برگهایش رشد میکن و نه برگ تازه ای میزند ، فقط برگهایش را زرد کرده م و می ریزد با اینکه بهش هر دو هفته کود هم میدم ولی تاثیری نداشته چکار کنم تا این مشکل حل بشه ، ممنون میشم اگه راهنمائیم کنید

  • پاسخ
    سونیا
    21 خرداد 1401
    سونیا

    از کجا خریدن و چند

  • پاسخ
    مجتبی فلاح
    11 آبان 1397
    مجتبی فلاح

    لطفا رطوبت محیط را به میزان متوسط تا بالا نگه دارید و نور غیر مستقیم زیاد به گیاهتان برسانید. همچنین محیط حمام اگر روشن است برای این گیاه مناسب است. خاک گیاه بایستی ماسه ای و بر پاسه پیت ماس باشد و اگر جه این کیاه به رطوبت خاک بالا نیاز دارد منتهی بایستی بین آبیاری ها اجازه دهید سطح خاک تا عمق یک بند انگشت خشک شود. در هر بار آبیاری بایستی به گونه آب دهید که آب از زیر گلدان خارج شود و دقت فرمایید که در ظرف آن آب نماند. در فصل های بهار و تابستان هم ماهی یکبار باید از کود مایع استفاده نمود.

  • پاسخ
    الهه
    10 آبان 1397
    الهه

    لطفا جواب این سوال رو بدین سوال منم هست

  • پاسخ
    سیف الله خاکسار
    05 تیر 1397
    سیف الله خاکسار

    سلام ممنون از مطالب خوبی ک برای راهنمایی گذاشتین بله

گزارش اشکال در سایت