نازبو
نحوه چیدمان گیاهان در اتاق
  • آموزش و مقالات
  • گلدان و محیط های رشد
  • گیاهان داخلی

نحوه چیدمان گیاهان در اتاق

چیدمان گیاهان در اتاق برای ایجاد زیبایی بیشتر بهترین توصیه برای آنکه گیاه مورد نظر شما در خانه‌تان جلوهٔ بهتری داشته باشد، این است که پیش از خرید آن، محل قرار گرفتن گیاه را در خانه مشخص کنید. ممکن است لازم باشد از آنها به عنوان دکور کلی استفاده شود، یعنی با رنگ‌های شاد یا برگ‌های سبز خود به اتاق شما روح ببخشد. گیاهان را پس از خریدن و آوردن به خانه در محل‌هایی قرار دهید که خود بیشتر تمایل دارید. اگر از قبل جایی برای گیاه در نظر نگرفته اید انتخاب محل برای گیاهی که خریده اید کمی محدودتر می شود. به این معنا این گیاه را در هر حال باید جایی گذاشت و اگر جای مناسب یافت نشود خرید شما هم چندان سودی ندارد. بنابراین باید به دقت پس زمینه‌ها را بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید. در موارد زیاد این کار عملی نخواهد شد. دست کم انتخاب نیمی از گیاهان موجود در هر خانه از روی هوس است. بدین معنی که چون چشم خریدار آن‌ها را گرفته است، خریداری می‌شوند و سپس دستورالعمل نگهداری را از فروشنده می‌گیرند. در این حالت، خریدار باید محلی را در خانه برای آن گیاه فراهم آورد که گرما و نور مورد نیازش را تأمین کند و نیز پس زمینهٔ آن گیاه را به طور مطلوب فراهم آورد و نوردهی به آن را هم مدنظر قرار دهد تا زیباییش جلوه‌گر شود.

برای خرید بذر به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

عناصر مهم در چیدمان گیاهان در اتاق

پس زمینه

برگ‌های رنگ وارنگ (چند رنگ) و گیاهانی که تعداد زیادی گل کم رنگ یا رنگ پریده تولید می‌کنند، اگر در جایی قرار گیرند که پس زمینهٔ آن نیز کمرنگ باشد، بی روح جلوه می‌کنند.

چیدمان گیاهان

در بسیاری از گیاهان، پس زمینهٔ ساده، بی نقش و نگار و بی رنگ بهترین پس زمینه است. این اصل مخصوصاً برای همهٔ گیاهان برگی سبزرنگ و نیز برای گیاهان دارای گل‌های با رنگ روشن، صادق است.

چیدمان گیاهان

برای تأثیرگذاری بیشتر گیاهان، شکل و رنگ متضادی برای آنها در نظر بگیرید. اگر پس زمینه دارای خطوط موازی است، می‌توان گیاهی را برای آن در نظر گرفت که برگ‌های پهن دارند و در جهت مقابل پس زمینه رشد می‌کنند.

چیدمان گیاهان

برگ‌های کوچک گیاهان اگر در جایی قرار گیرند که الگوی پس زمینهٔ آن پیچ در پیچ باشد، نمودی پیدا نمی‌کنند. این گیاهان را باید در جلو دیوار بی نقش و نگار قرار داد. گیاهان درشت برگ را باید جلو پس زمینه‌ای گذاشت که الگوی پیچ در پیچ دارند.

بیشتر بخوانید : گیاه مناسب آپارتمان شما چیست؟

چیدمان گیاهان

نوردهی

نورافکنی بر گیاه: عبارت است از تاباندن نور از یک یا جند منبع نوری روی گیاه، از سقف یا از مجموعه ای از پایه‌ها. نورافکنی به گیاه دو مزیت دارد: یکی اینکه گیاهان گروه بندی شده را به صورت مجموعه‌ای واحد در می‌آورد و دیگر اینکه خصوصیات تک تک گیاهان بهتر به چشم می‌آید.
نوردهی به بالا: عبارت است از تاباندن نور به گیاه از یک یا جند منبع نوری از جلو گیاه. در این حالت، برگ‌ها نورانی می‌شوند، اما هدف اصلی این است که سایه ای جالب توجه بر دیوار نمایان شود.
نوردهی از پشت: عبارت است از تاباندن نور از یک یا چند منبع نوری از پایین و از پشت گیاه به سمت داخل اتاق. برای این نوع نوردهی به فضای کافی و به گیاه دارای برگ‌های نیاز است.

برای خرید کود گیاهان آپارتمانی و زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

چیدمان گیاهان

برای نوردهی حیات بخش به گیاهان، لازم است از نور آفتاب یا نور فلورسنت استفاده شود. بهترین نمونهٔ لامپ، لامپی است که از سقف یا از نورافکن بتابد، اما گرمای ایجاد شده از این منابع نوری می‌تواند مشکل ساز باشد. چراغ‌های بالای گیاه را روشن کنید، دست خود را نزدیک برگ گیاه نگه دارید. اگر احساس می‌کنید که دستتان گرم می‌شود، لامپ به گیاه نزدیک است. کمی آن را دورتر بگذارید.      

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت