نازبو
نگهداری از گل کاغذی در باغچه
  • آموزش و مقالات
  • گلها

نگهداری از گل کاغذی در باغچه

پرورش گل کاغذی در باغچه جلوه خاصی به فضای شما می‌دهد. گل کاغذی گیاهی همیشه سبز است که در فصل گلدهی (معمولاً تابستان) با گل‌های صورتی رنگ زیبای خود فضا را رنگارنگ می‌کند. پرورش گل کاغذی در باغچه به رسیدگی زیادی نیاز ندارد اما مهم این است که شرایط مناسبی را برای آن انتخاب کرده باشید. گل کاغذی گیاهی استوایی تا نیمه استوایی و مناسب مناطق گرم است و در مقابل سرما تحمل زیادی ندارد. بنابراین اگر به گل کاغذی علاقه دارید و مایلید از آن مراقبت کنید، اما زمستان‌های سردی در منطقه خود دارید، بهتر است گل کاغذی را در گلدان پرورش بدهید تا بتوانید در فصل سرما آن را به داخل منزل بیاورید.

برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

مراقبت از گل کاغذی

پرورش گل کاغذی در باغچه

گل کاغذی گیاهی همیشه سبز، گل‌دار و خاردار است و گل‌های آن بسته به گونه ‌ای که کاشته اید، در انواع رنگ‌های صورتی، زرد، نارنجی و بنفش ممکن است دیده شود. در واقع این گل‌ها برگهایی به نام براکت هستند که گل‌های حقیقی سفید رنگ کوچک داخل آن را محافظت و احاطه می‌نمایند.

برای شروع پرورش گل کاغذی در باغچه باید ابتدا ببینید، محیط مناسبی برای پرورش آن دارید یا نه. این گیاه به آفتاب زیاد و هوای گرم نیاز دارد. گل کاغذی در مقابل خشکی و کم ‌آبی بسیار مقاوم است و تقریباً در هر خاکی که قابلیت زهکشی خوب داشته باشد به خوبی پرورش پیدا می‌کند. نحوه رسیدگی و پرورش گل کاغذی با دانستن اصول ساده آن، آسان خواهد بود.

هنگامی که گل کاغذی را در باغچه می‌کارید باید مراقب شاخه‌های نرم آن باشید. در صورتی که محل مناسبی برای کاشت آن انتخاب کنید، مراقبت کمتری احتیاج خواهد داشت. بوته گل کاغذی را در مکانی بکارید که آفتاب کامل دریافت نماید و خاکی با قابلیت زهکشی مناسب داشته باشد.

اگر چه این گیاه می‌تواند انواع مختلف خاک را تحمل نماید اما خاک کشاورزی حاوی رس، ماسه و سیلت (به نسبت‌های مساوی) برای آن بهتر است. مقداری مواد آلی به خاک اضافه کنید تا خاک اصلاح شده و مواد مغذی در دسترس ریشه‌های گیاه قرار بگیرد. بهترین حالت این است که اسیدیته خاک بالای شش باشد.

پرورش گل کاغذی

برای خرید کود به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

نکات مهم در پرورش گل کاغذی در باغچه

نیازی نیست نگران آبیاری گل کاغذی باشید. این گیاه به محض اینکه بالغ شود نیازی به آبیاری زیاد ندارد. می‌توانید تنها هنگامی که مشاهده کردید که گیاه رو به پژمردگی رفته و خاک خشک شده است، آبیاری را انجام دهید.

گل کاغذی به کود نیاز دارد. هر ماه در فصل بهار و اوایل تابستان باید کوددهی انجام دهید. برای کوددهی از کود همه منظوره متعادل به اندازه نصف دوز استفاده کنید.

هرس گل کاغذی بخشی از مراقبت‌های سالانه این گیاه محسوب می‌شود. شاخه ‌های مرده را از گیاه جدا کنید. هرس را پس از پایان دوره گل‌ دهی گیاه انجام دهید. می‌توانید اواخر پاییز یا اوایل بهار گل کاغذی را هرس کنید.

چیدن سرشاخه‌ها روش ملایم‌تری برای هرس کردن گل کاغذی است. برای این منظور نوک شاخه‌‌های جوان در حال رشد را بچینید تا رشد آن تقویت شده و پرپشت شود.

نحوه پیوندزدن گل کاغذی

[aparat id="uApsC"]    

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت