نازبو
بررسی دلیل بالا اوردن سگ
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • نگهداری از سگ

بررسی دلیل بالا اوردن سگ

دلایل گوناگون و متنوعی وجود دارند که ممکن است به ‌عنوان دلیل بالا آوردن سگ شناخته شوند. معمولاً اکثر افرادی که مسئولیت نگهداری سگ‌ را به عهده گرفته‌اند، با مشکل بالا آوردن سگ در برخی موارد رو به ‌رو می‌شوند. دقیقاً به ‌همین دلیل است که این افراد نیاز دارند تا اطلاعات خود را در رابطه با این اتفاق به ‌روز کنند. به این نکته توجه داشته باشید که در اکثر موارد استفراغ سگ‌ها نشانه مشکل خاصی نیست و ممکن است به واسطه برخی اتفاقات معمولی در بدنشان، این حیوانات بالا ‌بیاورند. اما در برخی موارد دیگر، ممکن است که این اتفاق نشانه بیماری یا مشکلی نسبتاً جدی باشد. در این شرایط بهتر است که شما به پزشک مراجعه فرمایید یا با بالا بردن اطلاعات خود در این‌ رابطه، سعی کنید تا مشکلات موجود را برطرف سازید. اگر به ‌دنبال کسب اطلاعات گسترده‌تر در رابطه با دلیل بالا اوردن سگ هستید، با ما در نازبو همراه بمانید.

بررسی دلیل بالا آوردن سگ

بررسی مواردی که به‌ عنوان دلیل بالا آوردن سگ شناخته می‌شوند

شاید در ابتدا تصور کنید که بالا آوردن سگ اتفاق آن‌چنان بدی نیست، اما هنگامی‌ که مجبور می‌شوید تا به صورت روزانه این اتفاق را تحمل کنید و کثیفی‌های ناشی از آن را پاک کنید، مطمئناً کلافه خواهید شد. دقیقاً به‌ همین دلیل است که بهتر است از همان بار اول هنگام رخ دادن این اتفاق، راجع ‌به دلیل بالا اوردن سگ اطلاعات کسب کنید تا مشکل را به ‌صورت کامل برطرف سازید. بیایید با هم در ادامه بیشتر این دلایل را بررسی کنیم. 

 

عدم هضم درست، دلیل بالا آوردن سگ

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به ‌عنوان دلیل بالا اوردن سگ شناخته شود، عدم هضم درست و اصولی غذا می‌باشد. در شرایطی که غذای مصرف شده هضم نشود و جذب آن در بدن به‌ سختی اتفاق بیفتد، بدن سریع غذا را پس می‌زند و همین موضوع می‌تواند به ‌عنوان دلیل اصلی استفراغ شناخته شود. فاکتورهای گوناگونی وجود دارند که ممکن است باعث عدم هضم درست غذا شوند. برای مثال نجویدن درست، چرب بودن، مسموم بودن غذا و... جزو دلایلی هستند که باعث می‌شوند تا هضم غذا به ‌خوبی صورت نگیرد.

 

استفاده از غذای نامناسب 

در بسیاری از موارد دلیل بالا آوردن سگ استفاده از غذای نامناسب می‌باشد. منظور ما از غذای نامناسب، لزوماً غذای بی کیفیت نیست. در برخی موارد ممکن است که شما بهترین و مناسب‌ترین غذاها را برای سگ خود تهیه کرده باشید اما به واسطه عدم همخوانی این غذا با بدن سگ، ممکن است که بدن سگ شما این غذا را پس بزند و باعث بالا آوردن آن شود. اگر به واسطه استفاده از یک غذای تازه سگ شما بالا آورد، قاعدتاً عاقلانه‌ترین کار برای شما این است که دلیل بالا اوردن سگ را غذای استفاده ‌شده بدانید و سعی کنید تا با تعویض این غذا، مشکل موجود را برطرف سازید. در شرایطی که بعد از عوض کردن غذا سگ شما دیگر بالا نیاورد، قاعدتاً متوجه می‌شوید که دلیل اصلی این اتفاق غذای انتخاب ‌شده بوده است‌. پس با حذف این غذا، اجازه ندهید تا این مشکل دوباره به وجود بیاید.

بررسی مواردی که به‌ عنوان دلیل بالا آوردن سگ شناخته می‌شوند

مسمومیت، دلیل بالا اوردن سگ

در برخی موارد، مصرف مواد سمی و مسمومیت ممکن است باعث بالا آوردن سگ خانگی دوست ‌داشتنی شما شده باشد.‌ قاعدتاً در صورتی ‌که سگ خانگی شما مسموم شده باشد، در مرحله اولیه بدن او سعی می‌کند تا با پس زدن ماده مصرف شده مشکل موجود را برطرف کند. اگر احتمال می‌دهید مسمومیت دلیل اصلی بالا آوردن سگ می‌باشد، سعی کنید که در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز پزشکی مراجعه کنید تا بتوانید مشکل موجود را برطرف سازید.

 

بلعیدن و خوردن اجسام سخت و غیر خوردنی 

در بسیاری از موارد ممکن است که سگ شما جسم سخت و غیر خوردنی را بلعیده باشد. در این شرایط قاعدتاً بدن او با بالا آوردن سعی می‌کند تا جسم سخت را پس بزند. بدن هیچ موجود زنده‌ای امکان هضم اجسام سخت و غیر قابل خوردن را ندارد. در این شرایط بهترین واکنش بالا آوردن این جسم سخت است.

 

استرس و اضطراب، دلیل بالا اوردن سگ

از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به‌ عنوان دلیل بالا آوردن سگ شما شناخته شود، ما می‌توانیم به استرس و نگرانی بیش ‌از حد اشاره کنیم. برخی نژادهای سگ، موجودات بسیار حساسی هستند و به‌ همین دلیل ممکن است که زودتر از سایر سگ‌ها به استرس و نگرانی دچار شوند. مواردی مثل تنها ماندن بیش ‌از حد، بی‌توجهی شما، تغییر محیط زندگی، به خطر افتادن امنیت سگ و... جزو آن دسته از فاکتورها و مواردی هستند که ممکن است باعث ایجاد استرس و نگرانی در سگ شما ‌شوند.

در این شرایط هنگامی ‌که سگ شما استرس اضطراب شدیدی را تجربه ‌کند، دستگاه گوارش دستور تخلیه معده را می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود تا سگ بالا بیاورد. اگر احتمال می‌دهید استرس و نگرانی دلیل اصلی برای بالاآوردن است، سعی کنید محیط زندگی او را آرام‌تر سازید. به او بیشتر توجه کنید تا نگرانی‌های او بر طرف شود و راحت‌تر بتواند خودش را با شرایط وفق دهد. در این شرایط سگ شما سریع‌تر خوب می‌شود.

 

برخی عفونت‌ها، دلیل بالا آوردن سگ هستند

مورد دیگری که ممکن است دلیل بالا اوردن سگ شما باشد، عفونت است. در برخی موارد عفونت‌های مربوط به سیستم گوارشی ممکن است باعث شوند تا سیستم گوارش سگ شما کشش لازم را نداشته باشد و در برخی موارد با بالا آوردن سعی کند تا مشکل موجود را برطرف سازد‌. اگر حس می‌کنید که عفونت گوارشی باعث شده سگ‌ شما بالا بیاورد، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید تا امکان این را داشته باشید عفونت و مشکل موجود را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف سازید. 

 

مبتلا شدن به برخی بیماری‌ها 

بیماری‌های گوناگونی وجود دارند که ممکن است به‌ عنوان دلیل بالا آوردن سگ شناخته شوند. این بیماری‌ها انواع گوناگونی دارند و برای نژادهای متفاوت، ممکن است که با علائم خاصی خودشان را نشان دهند. این شما هستید که باید هنگام مشاهده این علائم، احتمال دهید که دلیل بالا اوردن سگ شما یک نوع بیماریست. برخی از این بیماری‌ها سبک هستند و می‌توانند بدون مراجعه به پزشک نیز برطرف شوند. اما برخی دیگر بیماری‌های نسبتاً خطرناکی هستند که حتماً باید با کمک و تخصص پزشک برطرف شوند. در صورتی ‌که نمی‌دانید عامل اصلی بالا آوردن سگ شما چیست، سعی کنید که در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه فرمایید.

دلیل بالا آوردن سگ

بعد از استفراغ سگ چه اقداماتی را انجام دهیم؟

حال که در رابطه با موارد مهم که ممکن است به‌ عنوان دلیل بالا آوردن سگ شناخته شوند اطلاعات کسب کردید، بیایید با هم بررسی کنیم که نکات مهمی که بعد از این اتفاق باید به آن‌ها توجه داشته باشید کدام‌ موارد هستند. اگر حس می‌کنید که علاوه‌ بر استفراغ کردن، سگ شما علائم دیگر از بیماری مانند بی حالی، تب، کسلی و... را نیز دارد، سعی کنید که در سریع‌ترین زمان ممکن به یک پزشک مراجعه کنید تا بتوانید مشکل موجود را به طور کامل برطرف سازید.

قاعدتاً ایجاد یک محل گرم‌ و نرم برای استراحت سگ، اقدام دیگری است که حتماً باید بعد از بالا آوردن او مورد توجه قرار بگیرد. اگر سگ شما خجالتی و استرسی است، سعی کنید که به‌ صورت صددرصد نشانه‌های استفراغ او را از بدن یا اطرافش پاک کنید. زیرا ممکن است که باقی ماندن این نشانه‌ها حال سگ شما را دوباره بد کند و حتی باعث استفراغ دوباره او شود‌. سعی کنید که به سگ خود مایعات بدهید تا بتوانید آب از دست ‌رفته بدن او را جبران کنید.

 

چگونه می‌توان جلوی استفراغ سگ را گرفت

شما در رابطه با برخی از مواردی که به‌ عنوان دلیل بالا اوردن سگ شناخته می‌شوند اطلاعاتی کسب کردید؛ اما ممکن است ندانید که چگونه می‌توانید با انجام برخی از اقدامات، جلوی رخ دادن این اتفاق را بگیرید. قاعدتاً اقدامات عاقلانه‌ای مثل ندادن غذای مسموم به سگ و مراقبت از او باعث جلوگیری از بیمار شدن سگ میشود؛ اما اقداماتی که در ادامه آورده شده‌اند نیز می‌تواند اطلاعات شما در این زمینه را بالا ببرد.

  • به ‌هیچ‌ عنوان به‌ صورت ناگهانی در رژیم غذایی سگ خود تغییری ایجاد نکنید. اگر می‌خواهید رژیم غذایی او را تغییر دهید، حتماً به ‌صورت پله‌ پله و قدم به قدم این کار را به انجام برسانید 

  • برخی غذاها مثل پیاز، سیر، انگور و فرآورده‌های آن، شکلات و محصولات چرب می‌توانند برای سگ شما مضر باشند و باعث بالا آوردن او شوند

  • اسباب‌بازی دارای قطعات ریز را به سگ ‌خود ندهید

  • مصرف بیش ‌از حد استخوان نیز در بسیاری از موارد ممکن است باعث بالا آوردن سگ شود .

بعد از استفراغ سگ چه اقداماتی را انجام دهیم؟

جمع‌بندی 

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاربردی و جامعی در رابطه با مواردی که به‌ عنوان دلیل بالا اوردن سگ شناخته می‌شوند به شما ارائه کنیم. اگر می‌خواهید جلوی بروز این مشکل را بگیرید و حیوان خانگی سالم تری داشته باشید، حتماً به موارد گفته شده توجه داشته باشید.‌ سگ‌ها نیز درست مانند ما موجوداتی زنده هستند. همان ‌طور که در بسیاری از موارد مشکلاتی برای سلامتی ما به وجود می‌آید و باعث حالت مریضی مثل بالا آوردن می‌شود، ممکن است برای سگ‌ها نیز مشکلات مشابهی به‌ وجود آمده باشد. در این شرایط این شما هستید که باید سعی کنید به عنوان صاحب سگ، رفتار عاقلانه‌ای داشته باشید و با انجام برخی اقدامات، شرایط را برای زندگی و راحتی او فراهم‌ سازید. قاعدتاً در این شرایط حیوان خانگی شما احساس بهتری خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت