نازبو
نکات مهم در پرورش گل حسن یوسف
  • آموزش و مقالات
  • گلها
  • گیاهان داخلی

نکات مهم در پرورش گل حسن یوسف

گل حسن یوسف ( coleus ) در انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد. گیاه حسن یوسف به خاطر زیبایی طرح و تنوع رنگ و قیمت نسبتاً ارزان به ویژه به عنوان گیاه آپارتمانی بسیار محبوبیت دارد. ترکیب رنگی برگ‌های حسن یوسف سبز، زرد، صورتی، قرمز، بنفش و نارنجی بوده و همچنین از نظر اندازه و شکل برگ‌ها نیز گونه‌های مختلفی دارد. این گیاه را می‌توانید در باغچه و یا به صورت گلدانی در داخل منزل، محل کار و یا بالکن نگهداری کنید.

جهت خرید بذر به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

 پرورش حسن یوسف

پرورش  حسن یوسف بسیار آسان بوده و ازدیاد و تکثیر آن نیز به همین صورت راحت انجام می‌شود. در حقیقت ریشه زایی این گیاه به راحتی انجام می‌شود و می‌توانید قلمه آن را در آب و یا خاک به راحتی ریشه دار کرده و از گیاه جدید لذت ببرید.

همچنین می‌توانید حسن یوسف را از بذر پرورش دهید . برای این کار هشت تا ده هفته پیش از آخرین سرمازدگی بهار، بذرها را در خاک بکارید و در داخل خانه نگهداری کنید تا زمانی که بذرها جوانه زده و خطر سرما زدگی بهار برطرف شده باشد.

در این زمان می‌توانید جوانه‌ ها را در خاک باغچه بکارید و یا به گلدان بزرگتری منتقل کنید. حسن یوسف به خاک غنی و حاصلخیز با قابلیت زهکشی مناسب نیاز دارد و معمولاً در نواحی نیمه سایه بهترین رشد را خواهد داشت. با این حال بسیاری از انواع حسن یوسف نور مستقیم آفتاب را نیز می‌توانند به خوبی تحمل کنند.

 اگر می‌خواهید حسن یوسف پرورش دهید، به یاد داشته باشید این گیاه زیبا به سرعت رشد می‌کند. اگر می‌خواهید رشد گیاه را تسریع کنید آنها را نزدیک به یکدیگر بکارید.

بیشتر بخوانید : خاک مناسب گیاهان آپارتمانی چه خاکیست؟

پرورش گل حسن یوسف

نکات مهم در مراقبت از حسن یوسف

مراقبت از این گیاه بسیار ساده است. حسن یوسف باید همیشه مرطوب بماند به خصوص در صورتی که تازه کاشته شده باشد. گیاهان گلدانی بیشتر از گیاهانی که در باغچه کاشته می‌شوند، نیاز به آبیاری دارند. همچنین برای کود دهی می‌توانید در فصل رشد در بهار و تابستان به گیاه  کود مایع بدهید، اگر چه کود دهی ضرورتی ندارد.

حسن یوسف در تابستان معمولاً شروع به گلدهی می‌کند، اما اگر گل‌های آن را دوست ندارید، می‌توانید بچینید. اگر به محض شکوفه دهی حسن یوسف، شکوفه‌ها را بچینید، رشد گیاه تقویت شده و پرپشت می‌گردد.

برای خرید کود مایع گیاهان آپارتمانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

یکی از نکات مهم در پرورش حسن یوسف دمای هوا است. از آنجایی که این گیاه نسبت به دماهای پایین بسیار حساس است، گیاهی یک ساله در نظر گرفته می‌شود، چرا که در زمستان خشک می‌شود. اما در مورد گیاهان گلدانی می‌توانید آنها را در طول زمستان  به داخل منزل بیاورید تا زنده بمانند.

در مورد گیاهان باغچه‌ای نیز می‌توانید با مراقبت بسیار زیاد آنها را از خاک بیرون آورده و در گلدان بکارید و در داخل خانه از آن مراقبت کنید. همچنین می‌توانید از گیاه قلمه گرفته و گیاه جدیدی ایجاد کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    ناشناس
    27 شهریور 1400
    ناشناس

    سلام به دوستان عزیز خیلی ممنون از راهکارهایی ک گفتید

  • پاسخ
    اختر
    26 آذر 1399
    اختر

    سلام مرسی از اطلاع رسانی شما پیج شما رو خیلی دوست دارم وهمیشه به دوستانی که عاشق گل و گیاه هستند معرفی میکنم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    28 آذر 1399
    نازبو - یاوری

    ممنون از لطف شما به فروشگاه نازبو

  • پاسخ
    فاطمه
    22 تیر 1399
    فاطمه

    سلام من یه گل حسن یوسف دارم که برگهای پایین زرد میشن و خودبخود میفتن. میشه علت رو توضیح بدید. ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    23 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام فاطمه عزیز علت این اتفاق میتونه از کمبود رطوبت یا تشنگی گیاه باشه. در صورتی که برگهای پایین گیاه تنها با یک تماس کوچک بیفته، رطوبت و آبیاری زیاد می‌توانه باعث بروز این مشکل شده باشه. در اینصورت آبیاری را کم کرده و زهکش گلدان را بررسی کنید. در اقدامات بعدی میتونین کودیاری رو برای گیاه شروع کنید و در صورت امکان از آب دستگاه تصفیه برای آبیاری گیاه استفاده کنید، جهت خرید خاک و خرید کود به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

گزارش اشکال در سایت