نازبو
سلامتی و درمان با اسپا
  • آموزش و مقالات
  • سلامت، درمان و اسپا

سلامتی و درمان با اسپا

اسپا از ريشه لاتين خود با مفهوم گرفتن سلامتي از آب و مواد معدني ‌اش مي‌‌آيد كه از دوران قديم با روش‌هاي ابتدايي و ساده ‌تر درماني با كمك گياهان كوهي در حوضچه‌‌ها و چشمه‌هاي آب گرم جوشان دل كوه‌‌ها مرسوم بوده است. اسپا، مکانی است که چشمه‌های آب معدنی غنی از مواد معدنی در آنجا حضور دارد و از خواص درمانی آن برای بدن بهره می‌برند. اعتقاد بر خواص درمانی آب‌های معدنی از زمان‌های گذشته در سطح جهان وجود دارد. آب تنی و استحمام در چشمه‌‌هاي آب گرم براي تسكين درد‌هاي عضلاني، تقويت اعصاب و حتي سيستم گوارش، قلب و ريه از همان زمان‌های دور رواج داشته است. اسپا درمانی در آرامش روحی و جسمی و رفع خستگی بسیار تاثیر گذار است. اما اسپا انواعي دارد كه هر كس مي‌تواند يكي از انواع آن را براي لذت بيشتر از زندگي روزانه و رسيدن به آرامش در برنامه‌هاي خود بگنجاند.

به طور کلی اسپا درمانی به روشی برای افزایش سطح سلامتی بدن اطلاق می‌شود که در افزایش آرامش روحی و جسمی بدن و رفع خستگی بسیار تاثیر گذار است و شامل موارد مختلف زیر می‌شود:
آروماتراپی یا رایحه درمانی با استفاده از روغن‌‌های گیاهی آروماتیک (خوش عطر) که سبب آرامش روحی و جسمی می‌شود. استحمام در آبشارها یا چشمه‌های آب گرم پوشش بدن در پارچه‌های کتانی همراه با ترکیبات گیاهی ماساژ بدن

جهت خرید پکیج بذر گل‌های بهاری به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

سپا در اشكال مختلف : اما اسپا هم مانند ماساژ انواع مختلفي دارد، با اين تفاوت كه در ماساژ شما با كمك دست با استفاده از فشارهاي عضلاني و حركات دوراني مستقيما با ماهيچه‌ها در تماس بوده و آرامش را از باز شدن عضلات و اعمال فشار فيزيكي روي آنها دريافت مي‌كنيد، درحالي‌كه در اسپا اين آرامش را به‌طور طبيعي از يك حمام در وان آب يا شير مخلوط شده با گياهان اعجاب‌انگيز يا قرار دادن اسكراپ‌هاي آرامش‌بخش روي پوست خود به درون خود منتقل مي‌كنيد.


اسپا از نوع دكتر ماهی : از چند سال قبل فيش‌اسپا به عنوان اولين روش‌هاي برطرف كردن تنش و حتي پاكسازي پوست و انگشتان پا در بيشتر آرايشگاه‌هاي كوچك و بزرگ شهر راه‌اندازي شد. در اين روش فرد پاي خود را درون يونيت‌هاي مخصوص فيش اسپا گذاشته و ماهي‌ها به سرعت دور پاي شما جمع مي‌شوند و با شناسايي بخش‌هاي خشك و مرده پوست‌تان با حالت مكش سلول‌هاي ضعيف و زبر شده را جدا كرده و از آنها تغذيه مي‌كنند. در اين روش علاوه بر اينكه در مدتی كوتاهي لطافت به پوست پاي شما برمي‌گردد، اضطراب و تنش‌ها خارج و با ايجاد حسي جالب و تكرار نشدني با ماهي‌ها به آرامشی خاطره‌انگيز خواهيد رسيد.

اسپا در سالن‌هاي زيبايي: مراقبت‌هاي زيبايي –درماني مانند ماساژ درمانی و استفاده از ماسک‌های صورت و بدن با استفاده از منابع طبيعی مانند عصاره بهترين ميوه‌ها و گياهان و املاح چشمه‌‌های آب گرم که اين روزها به محبوبيت بسيار بالايی دست يافته است. سيرن اسپا نوعی از اسپا است که مخصوص پوست تمام بدن است، ابتدا پوست را با كرم‌های تشكيل شده از شن و نمك شست ‌و شو داده و بعد از آن از ماسك‌های طبيعی و گياهي مغذي به مدت ۳۰ دقيقه استفاده ‌می‌کنند، سپس از روغن‌هاي گياهی و طبی تايلندی و لوسيون‌‌های خوش عطر آلوورا يا رايحه‌های مخصوص و مورد علاقه شما استفاده می‌شود تا پوست‌های خشك و خشن را ترميم و آرامش را به سلول‌هاي مرده سطح پوست شما منتقل كنند. سيرن اسپا با تاثير بی ‌نظيری كه بر پوست بدن شخص دارد، فرآيند بازگشت شادابی و جوانی را به پوست تسريع می‌ بخشد و به سادگی تمام قسمت‌‌های زبر و خشن پوست را ترميم می‌كند.

اسپا در چشمه‌هاي آبگرم : اگر لذت آب‌تني در چشمه‌هاي آبگرم را تجربه كرده باشيد اين اسپا انتخاب هميشگي شما خواهد شد. در سالن‌هاي اسپا حوضچه‌ها و وان‌هايي براي مشتريان تعبيه شده كه شما با وارد شدن به آنها هيچ تفاوتي با چشمه‌هاي آبگرم طبيعي و سنتي احساس نخواهيد كرد. فضا كاملا سنتي و طبيعي به گونه‌اي طراحي شده كه حتي عطر و بوي گوگرد و املاح معدني هم به مشام شما خواهد رسيد، اين حوضچه‌هاي گياهي يا وان‌هاي مخصوص با استفاده از آب دريا و چشمه‌هاي معدني پر و آماده شده تا به صورت هيدروتراپي جسم شما را درمان و روح‌تان را صيقل دهد.

وان‌های آب گرم: این وان ها دارای جت‌هایی هستند که آب را با فشار برای ماساژ بدن به کار می‌گیرند و منجر به کاهش درد و آرامش فرد می‌شوند.

استفاده از بطری‌های آب معدنی: این بطری‌های آب معدنی حاوی عناصر مورد نیاز بدن مانند مواردی چون آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند.

Ganbanyoku : استفاده از سنگ‌های مخصوص گرم که در اتاق‌های ویژه ای برای ماساژ بدن استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید : اسطوخودوس و فواید جادویی آن

حمام گل و لای: استحمام با گِل موجود در سواحل مخصوصاً در مکان‌هایی که خاکستر های آتشفشانی و جود دارد در برخی کشورها بسیار مرسوم است. گِل درمانی تاثیری شگرفی بر روی جوان کردن چهره داشته، ضمن اینکه اثر تسکین دهنده هم دارد. استفاده از حمام‌های گل، از دوران باستان برای مداوای بسیاری از بیماری‌ها و به منظور زیبایی مرسوم بوده و شیوه ای رایج در عصر ملکه کلئوپاترا بوده است.
در آن زمان از گل و لای دریای مرده (dead sea) روی پوست استفاده می شده تا عناصر طبیعی آن جذب پوست شود. اما امروزه از گل درمانی بعنوان روشی مفرح و برای ایجاد آرامش و تجربه ای تجملی یاد می‌شود. خستگی عضلانی، بیماری‌های عصبی، مشکلات مفاصل، بیماری سیستم کلیوی و نیز مداوای مجاری ادرار، هم چنین حمام گل، اثر شگرفی بر روی بهبود و جوانی پوست دارد، باعث تمیزی بدن و نیز احساس آرامش می‌شود. در گِل درمانی، گِل، متشکل از خزه دریایی (جلبک دریایی)، خاکسترهای آتشفشانی و خاک رسی است که حاوی مواد معدنی است که با آب برگرفته از چشمه‌های آلی و نوشیدنی مخلوط شده است. آن طور که در داستان های زمان‌های گذشته آمده، آب و گل طبی حاوی اکسیر جوانی است و می‌تواند در بهبود برخی از بیماری‌های پوستی مفید باشد.

اسپا در وان منزل، يك روش خانگي براي آوردن سالن اسپا به خانه شما : يكي از بهانه‌هاي منطقي و هميشگي ما براي صرف‌نظر كردن از رفتن و تجربه سالن‌هاي اسپا، قيمت بالاي ارائه خدمات آنهاست كه به نظر عيب بزرگي محسوب مي‌شود. با اين حال پيشنهاد ما اين است كه نااميد نشويد.
اگر شما هم اهل ريلكس كردن با دوش گرفتن يا خوابيدن در وان با موزيك دلنشين و استفاده از روغن‌هاي ماساژ براي فرار از خستگي‌هاي روزمره زندگي هستيد، مي‌توانيد با كمك آب زلال و معطر كردن آن با عصاره‌هاي گياهي و طبيعي اسپا را در چند قدمي خود تجربه كنيد. براي اين كار كافي است چند تكه خيار، چند برگ نعناع تازه و چند برش ليمو به آب زلال درون وان اضافه كنيد تا ببينيد كه تركيب اين خوراكي‌هاي طبيعي با بخار آب حمام چه طراوت فوق‌العاده‌اي به پوست و از همه مهم‌تر سلامت روان شما مي‌بخشند. ما به شما قول مي‌دهيم هيچ‌گاه از اينكه وقت خود را به تجربه يك اسپاي طبيعي اما خانگي اختصاص داده‌ايد و آرامشي تكرار نشدني را به خود هديه داده و استرس را از خود دور كرده‌ايد، پشيمان نخواهيد شد. اين روزها اين كمترين كاري است كه با هزينه كم اما با نتيجه عالي مي‌توانيد براي فرار از تنش‌ها انجام دهيد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت