نازبو
فواید شگفت انگیز نگهداری گل ها در آپارتمان
  • آموزش و مقالات
  • گلها
  • توصیه ها

فواید شگفت انگیز نگهداری گل ها در آپارتمان

فواید نگهداری گلها در محیط خانه یا محل کار بر هیچکس پوشیده نیست. این روزها خیلی‌ها نداشتن حیاط مستقل یا کوچک بودن فضای آپارتمانشان را بهانه می‌کنند و می‌گویند نگهداری از گل‌ها و گیاهان در فضای کوچک آپارتمان‌های امروزی کار مشکلی است؛ اما اگر بدانید نگهداری از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی چه فوایدی دارد، برای ایجاد یک فضای سبز کوچک در منزلتان، درنگ نمی‌کنید.

همچنین بخوانید : ویژگی خاص گل‌های زیبای جهان

فواید نگهداری گل و گیاه در خانه

گلها می‌توانند به شما انرژی دهند:

نتایج پژوهش محققان رفتارشناسی دانشگاه روگرز نیوجرسی آمریکا از فواید نگهداری گل‌ها نشان داده است افراد با نگاه کردن به گل و گیاه و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر آنها می‌توانند حالت روحی نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعی بازگردند؛ در واقع گل، مسبب تعدیل رفتار در طول شبانه روز بوده و هر بار نگاه کردن به گل و گیاه عاملی برای ایجاد یک اتصال عصبی مثبت در مغز است.

یک مطالعه تایید شده از فواید نگهداری گل‌ها نشان داد، اولین چیزی که مردم در صبحگاه به آن نگاه می‌کنند، اگر گل باشد، در طول روز سطح انرژی بالاتری در طول روز دارند. خواص آرامش‌بخش زیبایی گل‌ها به احیای روحیه کمک کرده و آنها را با روح متعالی و روشن در تمام طول روز همراهی می‌کند. برای به حداکثر رساندن این نفع، شما مطمئن شوید گل در جایی قرار دارد که در حین صرف قهوه صبح یا چای خود آنها را می‌بینید.

بیشتر بخوانید : معرفی گل لب، گل بوس

 گل دارای خواص آروماتراپی (رایحه درمانی)

عطر و بوی خوش شکوفه تازه ممکن است قدرت تغییر و بهتر شدن خلق و خوی را برای شما داشته باشد. شکوفه‌های مختلف دارای عطر متفاوت است. انتخاب یک عطر و بو که بر خلق و خوی شما تاثیری خاص می‌گذارد برای به حداکثر رساندن مزایای رایحه گل‌ها اثبات شده است.

دوازده گل رز قرمز همیشه یک انتخاب کلاسیک خواهد بود. عطر رز در خواص آرام بخش شناخته شده است. اگر شما یک زندگی پر استرس و شلوغ دارید، نگه داشتن گل رز زیبا در دست شما برای لذت بردن از عطر و بو سبب حس خوب بوده و راهی برای ایجاد حس آرامش در شما می‌باشد.

 شما ممکن است آنها را بخورید اگر دوست دارید!

برخی از گل‌ها خیره کننده و همچنین خوراکی هستند!  در واقع، اضافه کردن گل خاصی به سالاد سبب تبدیل یک روش آشپزی در جهان پخت و پز گردد! گل دندلیون، گل رز و گل‌های جعفری همه دارای گلبرگ خوراکی دارند.

قسمتهای سبز دندلیون بسیار مغذی بوده و این باور وجود دارد که آنها برای تصفیه کردن خون مفید هستند. تجربه کار با گل‌های خوراکی و قسمت‌های سبز در گل‌ها سرگرم کننده و برای سلامتی شما مفید خواهد بود.

هنگامی که قصد سفارش گل برای مصرف دارید، نیاز به پیدا کردن یک گلفروشی با کیفیت دارید که گل‌های طبیعی که در اوج سلامت و طراوت در اختیار شما قرار دهند.

همچنین بخوانید : چگونه گل رز را در گلدان پرورش دهیم؟

فواید نگهداری گل در خانه

 گل‌ها ممکن است سبب بهبود روابط شوند :

یک زندگی سالم تا حدی در مورد ارتباط مثبت و سازگار با دیگران است. ما برای شادی نیاز به دیگر انسانها داریم! مطالعات نشان داده اند که گل در محیط خانه سبب تشویق تعامل بیشتر بین مردم است. در واقع آنها با گرد هم آوردن افراد که خیلی الهام بخش و فوق العاده است، سبب بهبود روابط می‌شوند.

اگر شما افسرده هستید به دلیل کمی زندگی تنهایی در خانه است، بیش از قبل دوستانتان را دعوت کرده و گل در دست داشته باشید. ممکن است جرقه ای برای کمک به برخی از مکالمات خوشایند و سهولت درک تنهایی شما شود.

 اگر شما در خانه با خانواده زندگی می کنید و مکالماتتان کمی پراکنده شده، اضافه کردن گل به اتاق ناهارخوری یا میز قهوه ممکن است سبب افزایش صحبت کردن شما شود. این یکی از مزایای جالب است و مساله ای است که به اثبات رسیده است. این فقط یک دلیل بیشتر برای نیاز شما برای داشتن گل‌ها در محیط خانه است.

بنابراین، گل دادن به شخص دیگر، به طوری که آنها ممکن است از مزایای مشابه دسترسی برخوردار شوید، فوق العاده مثبت می‌باشد.

تاثیر در یادگیری

بررسی‌ها از فواید نگهداری گل‌ها نشان داده است میزان یادگیری در کودکانی که مدتی از روز را با گل و گیاه سپری می‌کنند، نسبت به سایر هم سن‌های خودشان که در تماس با گل و گیاه نیستند، بیشتر است؛ به علاوه حضور در محیط‌های طبیعی باعث بهبود و افزایش توانایی‌های کودکان از جمله توجه بالا، کاهش بی نظمی، افزایش تمرکز و ارتباط بیشتر با محیط اطراف می‌گردد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت