نازبو
معرفی نژادهای سگ خطرناک
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • نگهداری از سگ

معرفی نژادهای سگ خطرناک

همه ما می‌دانیم که سگ‌ها به ‌صورت بالفطره حیوانات خطرناک و نسبتاً وحشی می‌باشند. به ‌همین دلیل باید رفتار مراقبت شده در مقابل آن‌ها صورت بگیرد. اما در میان برخی نژادهای سگ خطرناک، سگ‌هایی نیز وجود دارند که هیچ ‌گونه آزاری برای ما ندارند و می‌توانند بدون هیچ ‌گونه محدودیت قانونی به ‌عنوان حیوان خانگی مورد تربیت قرار بگیرند.

به ‌طور کلی باید بدانید برای نگهداری سگ‌ در خانه، درجه‌بندی‌های متفاوتی برای انواع سگ و سگ‌های خطرناک وجود دارد. برخی از این سگ‌ها تنها خطر عادی دارند و بهتر است که به‌ عنوان یک حیوان خانگی مورد استفاده قرار نگیرند، برخی دیگر از این سگ‌ها می‌توانند گزینه‌ مناسبی برای نگهبانی باشند. از طرف دیگر، برخی سگ‌ها هستند که حتی وجود آن‌ها در برخی کشورها به‌ صورت کامل ممنوع شده و هیچ ‌کس اجازه ندارد این سگ‌ها را به داخل آن کشور وارد کند. اگر به ‌دنبال شناخت نژادهای خطرناک و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آن‌ها هستید، حتماً این مقاله از نازبو را تا انتها بخوانید. اطلاعاتی که در ادامه آورده شده‌اند، می‌توانند برای شما کاربردی و به ‌دردبخور باشند. به این نکته توجه کنید که زیبایی، نباید تنها دلیل خرید سگ باشد. این که شما سگ پشمالو سیاه یا سگ پشمالو سفید دوست دارید، دلیل نمی‌شود راجع به نژاد آن تحقیق نکنید. سگ پشمالو در کنار ظاهر جذابش می‌تواند در برخی موارد خطرناک باشد‌.

برخی نژادهای سگ خطرناک

چرا وجود برخی نژادهای سگ خطرناک، در بعضی کشور‌ها ممنوع شده است؟

تعدادی از نژادهای سگ خطرناک می‌توانند آسیب‌های جبران ‌ناپذیری را به انسان‌ها و حتی در برخی موارد تأسیسات وارد کنند. به‌ صورت کلی می‌توان گفت که تمایل به خشونت همیشگی و داشتن توانایی و انگیزه آسیب رساندن به هر موجود زنده‌ای علی‌الخصوص انسان‌ها در حجم غیر قابل کنترل، جزو آن دسته از مواردی است که باعث شده که ورود بعضی از نژاد‌های سگ خطرناک به برخی کشورها ممنوع باشد. آمارها نشان می‌دهند که حدوداً سالانه 4 میلیون نفر توسط برخی از نژادهای سگ‌ها گاز گرفته می‌شوند. حتی در بسیاری از موارد، انسان‌ها به دست این موجودات خشن کشته می‌شوند و جان خودشان را از دست می‌دهند. این اتفاقات ناگوار باعث شد تا شناخت برخی نژادهای کشنده سگ به یک ضرورت تبدیل شود.

معرفی برخی از نژادهای سگ خطرناک

پیشتر برای شما گفتیم که شناخت برخی از نژادهای سگ خطرناک تا چه حد اهمیت دارد. اگر شما قصد خرید یک سگ را دارید یا به هر دلیلی به ‌دنبال کسب اطلاعات در رابطه با نژادهای متفاوت این حیوان هستید، حتماً با ما همراه بمانید تا با هم بررسی کنیم که خطرناک‌ترین نژادهای سگ‌ها، کدام‌ها می‌باشند. با کسب این اطلاعات، می‌توانید تصمیمات عاقلانه‌تری برای به سرپرستی گرفتن این حیوانات بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین و بهترین گزینه را برای خود تهیه نمایید. 

 

نژاد ژرمن شپرد 

نژاد ژرمن شپرد یکی از خطرناک‌ترین نژادهای سگ در سراسر جهان می‌باشد. این سگ‌ها آن‌قدر خطرناک هستند که در سال‌های اخیر بیشتر از آن‌ها در ارتش و نیروهای امنیتی کمک گرفته شده است. این موضوع به این دلیل است که این حیوانات خوی وحشی‌گری زیادی دارند و به ‌شدت قدرتمند و خطرناک هستند. علاوه ‌بر این موضوع، این حیوانات قوی و باهوش می‌باشند و همین موضوع باعث شده تا درصد خطرناک بودن آن‌ها بالا برود. حیوانات باهوش دقیقاً می‌دانند که چه کاری را انجام دهند تا بتوانند بیشترین آسیب را به فرد مورد نظرشان وارد کنند‌. همین موضوع باعث شده تا سگ ژرمن شپرد در لیست خطرناک‌ترین سگ‌های دنیا قرار بگیرد.

 

نژاد سگ خطرناک پرسا کاناریو

از دیگر که نژادهای سگ که می‌تواند به ‌عنوان یک سگ خطرناک شناخته شود، ما می‌توانیم به پرسا کاناریو اشاره کنیم. به طور کلی، خرید و فروش این سگ در 8 کشور در سراسر جهان به صورت صددرصد ممنوع شده است. شاید این سگ‌ها از صاحبان خودشان حرف ‌شنوی نسبتاً خوبی داشته باشند و سگ‌های مطیع و آرامی باشند، اما هنگامی‌ که خشمگین می‌شوند، می‌توانند خطرات کشنده‌ای را با خود به ‌همراه داشته باشند. حتی در برخی موارد، صاحب سگ نیز از خطر حمله این نژاد در امان نیست.


 
پرسا کاناریو

نژاد سگ قفقاز 

مورد دیگر در لیست نژادهای سگ خطرناک سگ قفقاز می‌باشد. این سگ ظاهری بسیار بزرگ و جثه‌ای حیرت ‌انگیز دارد و بسیار پرخاش‌جو می‌باشد. نکته‌ی ترسناک راجع ‌به این سگ‌ها این است که آن‌ها بسیار باهوش هستند و از شجاعت مثال‌زدنی برخوردارند. همین موضوع باعث شده که آن‌ها هنگام حمله کردن هیچ ترس و واهمه‌ای نداشته باشند و به‌ صورت صددرصد توان و تمرکزشان را روی حمله به فرد یا حیوان مورد نظر بگذارند. سگ قفقاز قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای دارد و همین موضوع میزان خطرناک بودن آن را افزایش می‌دهد. اگر به‌ هنگام توله بودن سگ قفقاز آموزش ببیند، خطر کمتری را به ‌همراه خواهد داشت. در غیر این صورت، این سگ می‌تواند با خوی وحشی‌گری رشد کند و کاملاً غیر قابل کنترل خواهد بود. 

 

نژاد سگ خطرناک بولداگ آمریکایی 

بولداگ آمریکایی از دیگر نژادهای سگ خطرناک است که می‌تواند در این لیست بلند بالا مورد بررسی قرار بگیرد. انواع گوناگون و متفاوتی از بولداگ در سراسر جهان وجود دارد، اما مطمئناً می‌توان گفت که بولداگ آمریکایی از دیگر نژادهای بولداگ خطرناک‌تر و کشنده‌تر است. شاید این سگ‌ها زیاد جثه بزرگی نداشته باشند اما هیکل عضلانی و وزن زیاد آن‌ها می‌تواند تا حد بسیار زیادی خطرآفرین باشد. اگر این سگ تصمیمش را برای حمله کردن نهایی کند، آسیب‌هایی جبران‌ناپذیری را وارد خواهد کرد. پس اگر به ‌دنبال یک سگ خانگی پشمالو آرام و متین هستید، مطمئناً بولداگ آمریکایی نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. 

نژاد سگ توسا 

توسا یک نژاد سگ ژاپنی می‌باشد که می‌تواند در لیست نژادهای سگ خطرناک قرار بگیرد. این نوع سگ معمولاً برای مبارزه‌های قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا هم ظاهر قدرتمند و خشنی دارد و هم از خوی وحشی‌گری بالایی برخوردار است. در 18 کشور در سراسر جهان، این سگ به‌ عنوان سگی به ‌شدت خطرناک شناخته می‌شود.

 

نژاد سگ هاسکی

اکثر شما نژاد هاسکی را می‌شناسید. اما باید بدانید در کنار زیبایی خیره ‌کننده، هاسکی که می‌تواند در لیست نژادهای سگ خطرناکی قرار بگیرد. به واسطه ظاهر زیبا، بسیاری از افراد علاقه دارند که هاسکی را به ‌عنوان سگ خانگی‌شان تهیه کنند اما این افراد باید بدانند که این سگ می‌تواند خطرناک باشد. این حیوانات بسیار مستقل و به ‌شدت قدرتمند و قوی هستند و برای گرفتن طعمه انگیزه مثال ‌زدنی دارند. این نژاد سگ آن ‌قدر خطرناک است که کودکان کوچک نیز از طعمه شدن در برابر آن در امان نیستند. پس در صورتی ‌که بچه کوچکی در خانه دارید، به ‌هیچ ‌عنوان به سراغ هاسکی نروید. شاید در ابتدا حس کنید که هاسکی ظاهری دوستانه و مهربان دارد، اما مطمئن باشید که خوی وحشی‌گری و شانس حمله همواره با این سگ همراه خواهد بود.

نژاد سگ هاسکی

نژاد سگ ماستیف برزیلی 

مورد دیگر از نژاد سگ خطرناک، ماستیف برزیلی می‌باشد. این سگ حیوانی بسیار قدرتمند است و ظاهری خشن نیز دارد. ماستیف برزیلی حس بویایی فوق‌العاده‌ای دارد و همین موضوع باعث شده تا ردیابی آن به‌ شدت قوی و بدون ایراد باشد. این سگ جزو آن دسته از سگ‌هایی است که قابلیت خشمگین شدن در سریع‌ترین زمان ممکن را دارد و به واسطه جثه بزرگ و پاهای بلندش، فرار کردن از دست آن ممکن نیست. همین موضوع باعث شده تا این نژاد سگ در بسیاری از کشورها ممنوع باشد.

 

نژاد سگ خطرناک دوبرمن پینچر 

مورد دیگر از لیست نژادهای سگ خطرناک دوبرمن پینچر می‌باشد. به ‌طور کلی این سگ برای نگهبان بودن گزینه مناسبی است زیرا روحیه‌ نسبتاً خشن مناسبی دارد. اما شما هیچ‌ گاه نمی‌توانید عادت این نژاد سگ به گاز گرفتن و حمله به طعمه را نادیده بگیرید. همین نکته باعث شده تا دوبرمن پینچر به یکی از خطرناک‌ترین سگ‌ها در سراسر جهان تبدیل شود. پس اگر به ‌دنبال یک سگ نگهبان نسبتاً وحشی هستید، دوبرمن پینچر می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای برای شما باشد. اما شما باید خطر نگه‌داری از این سگ را نیز به جان بخرید زیرا ممکن است که حتی در برخی موارد خود شما نیز از دست حمله این سگ در همان نباشید.

نژادهای سگ باکسر

باکسرها از دیگر نژاد سگ خطرناک می‌باشند که می‌توانند به انسان‌ها آسیب‌های زیادی را وارد کنند. به‌ طور کلی باکسر‌ها به ‌شدت پر انرژی هستند و بدن عضلانی دارند.‌ همین موضوع باعث شده تا آن‌ها خوی وحشی‌گری خطرناکی داشته باشند و در صورت تصمیم به حمله، آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کنند. فرقی نمی‌کند که شما چقدر به این سگ مهربانی کرده‌اید، در صورتی ‌که حتی ناخواسته اقدامی را انجام دهید که از نظر سگ تهدید کننده باشد، مورد حمله نژاد سگ باکسر قرار خواهید گرفت. تنها در صورتی می‌توانید از یک باکسر نگه‌داری کنید، که به ‌طور کامل در رابطه با نحوه نگه‌داری از این سگ اطلاعات کسب کنید. در غیر این صورت این کار اصلاً عاقلانه نخواهد بود، زیرا این سگ می‌تواند خطرات زیادی را برای شما به ‌همراه داشته باشد. 

 

نژاد سگ خطرناک پیت بول

پیت بول، از دیگر نژادهای سگ خطرناک می‌باشد. این سگ آن‌قدر خطرناک است که خریداری و نگهداری از آن در 24 کشور در سراسر جهان به‌ صورت صددرصد ممنوع یا تا حد زیادی محدود شده است. این موضوع نشان از میزان خطرناک بودن این سگ دارد. 


پیت بول

جمع بندی

در این مقاله برای شما برخی از نژادهای سگ خطرناک مهم نام ‌برده شد. درست است که به‌ صورت کلی می‌توان با تربیت کردن و توجه به قوانین تربیتی، حتی سگ‌هایی که خطرناک هستند را نیز رام کرد، اما شما هیچ ‌گاه نمی‌توانید خوی اصلی و ذاتی این سگ‌ها را تغییر دهید. برخی از نژادهای سگ‌ها ساخته شده‌اند برای حمله کردن و درنده بودن. در این شرایط شما نمی‌توانید انتظار رفتار اهلی از آن‌ها داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت