نازبو
گلدان های گروهی و مزیت آنها
  • آموزش و مقالات
  • توصیه ها
  • دکوراسیون گلدان

گلدان های گروهی و مزیت آنها

گلدان‌های گروهی می‌توانند بعد تازه ای به فضای نمایشی داخلی بدهند. جمع آوری چندین گیاه متفرق و ایجاد گلدان‌های گروهی به سه دلیل اساسی انجام می‌گیرد:
1- تاثیر جمعی چشمگیرتر است تا تاثیری که از هر تک گلدان حاصل می‌شود. گیاهان بلندتر را در پشت این مجموعه قرار می‌دهند، تا ارتفاع بیشتری به کل مجموعه داده شود.
2- گیاهان کوچک برگ مانند: فیکوس پامیلا، اشک نوزاد و ترادسکانیا را وقتی به صورت تکی در جایی نگه دارند، جلوه ای ندارند و توجه کسی را جلب نمی‌کنند، اما وقتی همین گیاهان با واریته‌های بزرگ برگ به صورت گروهی نگهداری شوند، موجود زنده با نشاطی به نظر می‌آیند و بخشی مهم از تاثیرات کلی آن گروه مربوط به این گیاهان خواهد بود.

برای خرید بذر به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

3- سرزنده بودن هر تکه گیاه، وقتی تکی نگهداری می‌شود، بسیار با اهمیت است، اما وقتی به صورت گروهی کنار هم قرار گیرند این ویژگی برای آن‌ها چندان حیاتی به نظر نمی‌رسد. ساقه‌های برهنه گیاهان، یک وری بودن آنها و صدمه دیدگی برگ‌ها را می‌توان با گروهی کردن گیاهان به خوبی پوشاند. مزیت گروهی کردن گیاهان، تنها به دلیل ظاهر آنها نیست، این کار ویژگی‌های مثبت دیگری نیز دارد:
آب دادن به آنها ساده‌تر می‌شود، وقتی گیاهان کنار یکدیگر قرار گیرند و در نتیجه خاک پای گلدان‌ها تا حدی به صورت یکپارچه درآید، رطوبت هوای بین گیاهان بالاتر می رود. بالا بودن رطوبت برای واریته‌های ظریف بسیار حیاتی است.

بیشتر بخوانید  : چگونه گلدان را زهکشی کنیم؟

کسانی که گیاهان خود را به صورت گروهی کنار هم قرار می‌دهند، از هر نظمی که برقرار کنند رضایت خواهند داشت. شیوه‌های گوناگون گروه بندی گیاهان قانون سفت و سختی ندارد جز آنکه گیاهانی را که می‌خواهیم گروه بندی کنیم تا آنجا که ممکن است باید از لحاظ نیاز به نور و گرما مشابه باشند. در مطالب بعدی به شیوه‌های گوناگون گروه بندی گلدان‌ها خواهیم پرداخت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت