نازبو
در مرداد ماه چه بکاریم؟
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی

در مرداد ماه چه بکاریم؟

فصل تابستان با فراوانی انواع میوه و سبزیجات همراه است. گرمای هوا و نور خورشید دو عاملی هستند که موجب رشد و نمو انواع گل‌ها و گیاهان می‌شوند. سبزیجات تابستان درشت و خوش عطر بوده و کیفیت خوبی دارند. میوه‌ها و سایر صیفی‌جات نیز رنگارنگ و دلچسب است. برای کاشت بذر در دومین ماه تابستان گزینه‌های متفاوتی در دسترس شما قرار دارد. اگر می‌خواهید در فصل تابستان به کاشت انواع سبزیجات و صیفی جات اقدام کنید، هنوز فرصت باقی است. برخی گیاهان مانند سبزیجات دوره باردهی کوتاهتری داشته، لذا می‌توانید در شهریور ماه انواع سبزیجات تازه و بهداشتی که خود کاشته‌اید را مصرف کنید. در تابستان بچه‌ها و کودکان در منزل بوده و وقت بیشتری دارند. کاشت و پرورش انواع گل‌ها و گیاهان مختلف در داخل منزل سرگرمی جالبی برای آنها خواهد بود.
فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو پکیج‌های ویژه کشت و پرورش انواع گل‌ها، سبزیجات و گیاهان مختلف را عرضه می‌نماید. شما با تهیه این بسته‌ها می‌توانید مجموعه کامل و مناسبی برای کاشت داشته باشید. برای اطلاع از جزئیات بسته‌های ویژه بذر عرضه شده به وب سایت نازبو مراجعه کنید. در ادامه به معرفی و بررسی انواع بذرهای قابل کشت در مرداد ماه خواهیم پرداخت.

کاشت بذر در مرداد ماه در داخل منزل

بسیاری افراد گلکاری و سبزیکاری در داخل منزل را دوست دارند. این کار در واقع یک تفریح و سرگرمی بوده و در کنار فواید زیادی که مصرف میوه‌ها و سبزیجات خانگی دارد، یک کار لذت بخش خواهد بود. گل‌ها و گیاهان شادابی و طراوت خاصی به فضای داخل منزل می‌دهند. اگر می‌خواهید انواع بذر قابل کاشت در مرداد ماه را بشناسید باید گفت که برای کاشت انواع گل‌ها و گیاهان در داخل گلدان و آپارتمان محدودیت زیادی وجود ندارد. دمای داخل منازل در تمام ایام سال اغلب یکنواخت بوده و با انواع سیستم‌های تهویه مطبوع قابل کنترل است. با توجه به دمای مناسب داخل آپارتمان‌ها که حدود ۲۰ الی ۲۴ درجه است می‌توان انواع سبزیجات، گل‌ها، گیاهان، درختان مینیاتوری و صیفی‌جات را کاشت. نکته مهم در کاشت و پرورش گیاهان در آپارتمان توجه به نور مناسب، رطوبت، نوع خاک و بستر کشت و میزان آبیاری است. بدین ترتیب شما انواع سبزیجات، صیفی جات، گلها و گیاهان زینتی، کاکتوس، بذرهای هیبریدی و میوه های خاص و کمیاب را می توانید در داخل گلدان و پاسیو کاشته و از آن لذت ببرید. با تهیه انواع گلدان های مناسب، خاک و کود و لوازم باغبانی از مرکز فروش بذر نازبو امکانات لازم برای کاشت و پرورش انواع گیاهان در مرداد ماه در داخل آپارتمان برای شما فراهم می آید. اگر اطلاعاتی در مورد نحوه کاشت و پرورش گیاهان و گل‌های مختلف نیاز دارید به وب سایت نازبو مراجعه کنید. مطالب آموزشی و عملی بسیار سودمندی را می توانید مشاهده و مطالعه کنید. با مطالعه مقاله‌های موجود در سایت شما یک راهنمای کامل و مفید برای کاشت انواع بذر و پرورش گل‌ها و گیاهان مختلف در اختیار خواهید داشت. در ادامه به بررسی و معرفی انواع بذرهای قابل کشت در مرداد ماه در فضای باز اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: باغبانی شهری با سبزیجات

نکات مهم کاشت بذر در فضای باز در مرداد ماه

کاشت و پرورش گل‌ها و گیاهان مختلف در فضای باز بدلیل عدم کنترل شرایط جوی با محدودیت‌هایی همراه است. اگر تصمیم به کاشت بذر در باغ، باغچه، مزرعه و فضای باز در مرداد ماه را دارید، انواع سبزیجات، صیفی جات، میوه ها و گل‌های مختلف را می‌توانید بکارید. برای کاشت انواع گل ها و گیاهان در فضای آزاد باید به شرایط آب و هوایی محل کاشت توجه داشته باشید. گل‌ها و گیاهان مختلف برای جوانه زنی نیاز به دمای مناسب خود را دارند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید بذر به دمای مناسب برای رشد و نمو آن توجه داشته باشید. اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید که دمای هوا در تابستان به حدود ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد، می‌توانید انواع سبزیجات، گل‌ها و صیفی‌جات را که ویژه کشت در فصل بهار است را بکارید. اگر در مناطق گرمسیری سکونت دارید، باید به حداکثر دمای محل کاشت توجه داشته باشید. گلخانه‌ها با فراهم آوردن شرایط مناسب کاشت برای انواع گیاهان در تمام ایام سال از یکنواختی کاشت برخوردارند. برای کاشت بذر در مرداد ماه در فضای باز به ادامه مطلب توجه کنید.

کاشت بذر در مرداد ماه

کاشت بذر سبزیجات در مرداد

بذر سبزیجات اغلب نیاز به دمای حداکثر ۳۰ درجه سانتیگراد برای جوانه زنی و رشد دارند. شما می‌توانید انواع بذر ریحان شامل ریحان بوته‌ای یونانی، ریحان سبز محلی، ریحان بنفش، ریحان ایتالیایی، ریحان لیمویی، ریحان بنفش ویولتا، ریحان یاقوت ارغوانی، ریحان تایلندی، ریحان دارچینی و ریحان شیرین تایلندی واریته را در مرداد ماه بکارید. زمان باردهی این سبزیجات معمولا ۵۰ روزه است لذا در صورت کاشت در ابتدای مرداد ماه می‌توان امیدوار بود که در انتهای شهریور ماه از ریحانی که خود کاشته اید استفاده کنید. از دیگر بذر سبزیجات قابل کاشت در مرداد ماه انواع سبزی خوردن مانند شاهی، نعنا، جعفری و تره، تربچه دو رنگ، ترب سفید کشیده یا ترب سفید ژاپنی، پیازچه قرمز، انواع گل کلم شامل گل کلم سفید، گل کلم سبز ناتالینو، گل کلم بنفش گرافیتی، کلم کیل سبز توسان، انواع کاهو شامل کاهو فر بنفش، کاهو سبز فر، کاهو اورست، کاهو اهوازی، کاهو سالاد بول قرمز، کاهو کاسنی سالادی، کاهو چینی و کاهو سالادی، مرزه و شنبلیله معرفی می‌شود. همانطور که ملاحظه می‌شود در فصل تابستان و مرداد ماه دست شما برای کاشت بذر انواع سبزیجات باز است. شما می‌توانید در اوایل مرداد ماه انواع سبزیجات مورد نظر خود را کاشته و در شهریور ماه آنها را برداشت کنید. زمان باردهی انواع سبزیجات از ۴۰ روز شروع شده و تا سه ماه برای انواع گل کلم می‌رسد. اگر می‌خواهید در فصل پاییز گل کلم‌های خود را برداشت کنید، مرداد ماه فرصت خوبی برای کاشت است. همچنین انواع کاهو مناسب برای سالاد را می‌توانید در مرداد ماه کاشته و از آنها برای تهیه سالاد استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع صیفی جات قابل کشت در مرداد ماه اشاره خواهیم کرد.

برای خرید پکیج بذر سبزی خوردن به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

کاشت بذر صیفی جات در مرداد

صیفی‌جات به میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه و پرکاربردی گفته می‌شود که بطور روزانه به آنها نیاز داریم. انواع گوجه فرنگی، فلفل، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی، خیار، لوبیا و بامیه جزو صیفی‌جات پرمصرف هستند. انواع صیفی‌جات را می‌توان از ماههای خرداد تا شهریور ماه کاشت. زمان باردهی انواع صیفی جات از ۶۰ روز به بالا است، لذا در صورتی که در ابتدای مرداد ماه نسبت به کاشت بذر صیفی جات اقدام کنید در انتهای تابستان اولین برداشت خود را می‌توانید انجام دهید.

انواع صیفی جات بسیار رنگارنگ و خوشمزه بوده و کاربرد زیادی دارند. شما می‌توانید از گوجه فرنگی در انواع غذا و سالاد استفاده کرده یا اینکه از کدو، بادمجان و بامیه در تهیه انواع غذا بکار برید. میوه هایی مانند هندوانه، طالبی و خربزه شیرین و آبدار هستند و بهترین نوع میوه برای روزهای گرم تابستان بشمار می‌آیند. انواع بذر هندوانه، هندوانه شوگر بیبی، هندوانه کریمسون ایتالیایی، هندوانه کلوندیک و هندوانه چارلسون گری را در مرداد ماه بکارید. بذرهای هندوانه در مدت زمان یک هفته تا ۱۰ روز جوانه زده و بسته به نوع هندوانه کاشته شده ما بین ۷۵ تا ۱۴۰ روز بعد قابل برداشت هستند. اگر می‌خواهید محصول هندوانه خود را زود برداشت کنید، بذر هندوانه شوگر بیبی توصیه می‌شود که در مدت زمان دو ماه و نیم بعد از جوانه زدن قابل برداشت خواهد بود. گوجه فرنگی از دیگر صیفی جات پرکاربرد است که می‌توان در مرداد ماه آنرا کاشت.

بیش از ۵۰ نوع بذر گوجه فرنگی در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو به فروش می‌رسد.

انواع گوجه فرنگی گیلاسی قرمز، زنگوله ای، گوجه فرنگی خوشه ای پرتقالی، گوجه فرنگی سان مارزانو، گوجه فرنگی داترینو خوشه ای، گوجه فرنگی قلبی قرمز، گوجه فرنگی لیمویی، گوجه فرنگی بلک بیوتی، گوجه فرنگی غول پیکر، گوجه فرنگی توندو درشت، گوجه فرنگی ناپولی، گوجه فرنگی مینی بل، گوجه فرنگی فیساچتو، گوجه فرنگی دلمه‌ای سیسیلی قرمز، گوجه فرنگی نیلی و گوجه فرنگی گراز صورتی را می‌توان در تابستان کاشت.

کاشت و برداشت بذر سبزیجات

بذر گوجه فرنگی گرما دوست است، لذا با اینکه بهترین فصل کاشت انواع گوجه فرنگی در فصل بهار است؛ می‌توان آنها را در تابستان نیز کاشت. دوره باردهی انواع گوجه فرنگی حداقل دو ماه بعد از جوانه زنی است. بدین ترتیب در صورت کاشت بذر گوجه فرنگی می‌توان در انتهای تابستان اولین محصولات خود را برداشت نمود. از دیگر صیفی جات پر طرفدار انواع فلفل است. برخی انواع بذر فلفل مانند فلفل پاپریکا قرمز، زرد و نارنجی را می‌توان در مرداد ماه کاشت. در واقع بهترین زمان کاشت انواع پاپریکا در فصل تابستان است. دیگر انواع فلفل مانند فلفل سبز کشیده شیرین، فلفل دلمه‌ای، فلفل مجارستانی، فلفل زینتی، فلفل پادرون، فلفل کاپی، فلفل سبز کشیده تند، فلفل ریز شیرین و فلفل کوبانله، اگر چه بهترین زمان کاشت آنها در فصل پاییز است ولیکن در مرداد ماه نیز می‌توان آنها را کاشت. مدت زمان باردهی انواع فلفل حدود دو ماه است، لذا در صورت کاشت انواع فلفل در اواخر شهریور ماه آماده برداشت خواهند بود. انواع بذر بادمجان، کدو و ذرت از دیگر صیفی‌جات مناسب برای کاشت در تابستان است. در ادامه به معرفی انواع میوه های کمیاب و خاص قابل کشت در مرداد ماه خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید : کاشت فلفل در خانه

کاشت بذر انواع میوه‌های کمیاب در مرداد ماه

میوه‌های کمیابی که در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو عرضه می‌شود شامل میوه‌های استوایی، انواع بری، پاپایا و دراگون فروت است. اگر می‌خواهید یک تجربه جدید و متفاوت از کاشت و پرورش گیاهان داشته باشید، خرید بذر میوه های کمیاب به شما توصیه می‌شود. میوه‌های کمیاب استوایی شامل پاپایا بنگلادشی، پاپایا رد لیدی، پاپایا بلک گست و پاپایا هلند گلد برای رشد مناسب به دمای حداکثر ۳۵ درجه نیاز دارند؛ لذا می‌توانید به سهولت آنها را باغ و باغچه خود نصب کنید. این میوه‌ها ویژه مناطق گرمسیری هستند، لذا دمای بالا و رطوبت کافی جزو موارد مهم برای رشد و نمو آنهاست. انواع دراگون فروت شامل دراگون فروت سفید، دراگون فروت بنفش، دراگون فروت زرد و دراگون فروت قرمز از دیگر میوه های گرمیسری هستند که به دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه نیاز دارند. بنابراین می‌توان بذر آنها را در مرداد ماه کاشت. سایر میوه‌های استوایی مانند گیاه لوفا و خربزه تایلندی ویژه مناطق گرمسیری هستند و می توان آنها را مرداد ماه کاشت.

همچنین بخوانید: 30 میوه عجیبی که تا به حال نمی‌شناختید

کاشت بذر گل و گیاهان زینتی در مرداد ماه

اگر به کاشت گل‌ها و درختان زینتی علاقمند هستید باید گفت که فصل تابستان و مرداد ماه یکی از بهترین زمانها برای کاشت بذر گل‌های مختلف است. گل‌ها و درختان زینتی عمر چند ساله داشته و با کاشت آنها می‌توانید یک گل زیبا و دلنشین در داخل منزل و یا حیاط خانه خود داشته باشید. علاوه بر این گلهای زینتی با گل‌های رنگارنگ خود طرفداران زیادی دارند، لذا افرادی که حرفه آنها پرورش گل و گیاهان زینتی است می‌توانند در تمام ایام سال مشتریان متعددی داشته باشند. 

زمان گلدهی اغلب گل‌ها و درختان زینتی در ماههای بهار و تابستان است؛ با اینحال با کاشت بذر انواع گل‌ها و درختان زینتی در مرداد ماه می‌توانید در بهار آینده گل‌های زیبای آنها را مشاهده کنید. اگر چه برخی گل‌ها در مدت زمان دو ماه بعد از جوانه زنی به مرحله گلدهی می‌رسند. در مرداد ماه می‌توان بذر گل همیشه بهار، گل عروس صورتی، گل بنفشه، گل جعفری آفریقایی هیبریدی، گل شمعدانی هیبریدی، گل کوکب هیبرید فیگارو، گل درخشنده الوان و گل جعفری دورانگو هیبریدیرا در فضای باز کاشت. معمولا زمان گلدهی گل‌ها حداقل دو ماه بعد بوده و در برخی موارد به سه ماه زمان نیاز دارد. بدین ترتیب با کاشت بذر در مرداد ماه می‌توانید در اوایل پاییز گل‌های رنگارنگ و زیبایی را مشاهده کنید. گل‌ها و گیاهان زینتی علاوه بر مراقبت‌های معمول سایر گیاهان نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. نوع خاک و کود مناسب، آبیاری، دمای محیط، نور و دفع آفات و حشرات در عملکرد گل‌ها تاثیر زیادی دارد. با خرید انواع سموم دفع آفات و حشرات، قارچ کش و کودهای تقویتی گل‌های زینتی را از انواع عوامل مزاحم دور نگه دارید. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو انواع سموم، قارچ‌کش و کودهای مایع و NPK ویژه گل‌ها و گیاهان زینتی عرضه می‌نماید. برخی گل‌ها و گیاهان زینتی یکساله بوده و برخی عمر چند ساله دارند، لذا با کاشت بذر گیاهان زینتی می‌توانید از زیبایی و عطر خوش گل‌های آنها در منزل و باغچه خود نهایت استفاده را داشته باشید. 

همچنین بخوانید: زمان کاشت گل‌های پیازی و نحوه تکثیر آنها

e13ca500daeb2d44bce5d2e840a58d39

گیاهان هیبریدی که می‌توان در مرداد ماه کاشت

بذرهای هیبریدی یا اصلاح شده عملکرد خوبی دارند. انواع محصولات هیبریدی دارای ظاهر مطلوب و کیفیت بالایی بوده و مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند. بیش از ۳۰ نوع بذر هیبریدی در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو قابل عرضه است. اگر می‌خواهید در داخل آپارتمان و منزل به کاشت و پرورش محصولات هیبریدی اقدام کنید، می‌توانید انواع ملون، خیار، گل‌های زینتی مانند حسن یوسف، بگونیا، آلاله و شب بو، ذرت شیرین، فلفل کاپی، کدو خورشتی، گوجه فرنگی، درختان بونسای مانند آدنیوم، میوه‌های پاپایا و گل کلم را تهیه کنید. در فضای باز و داخل باغ و باغچه نیز می‌توان گل‌های جعفری هیبریدی، انواع پاپایا، انواع خیار و گوجه فرنگی و فلفل را کاشت. برای اطلاع از انواع بذرهای هیبریدی قابل عرضه به وب سایت فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید. در ادامه به معرفی انواع بذر کاکتوس قابل کشت در مرداد ماه اشاره می کنیم.

کاشت بذر کاکتوس در ماه مرداد

گل‌های کاکتوس خاص و منحصر بفرد هستند. اینکه بر روی برگ‌های خشن و تیغدار کاکتوس گل‌های زیبا و ظریفی نمایان می‌شود، بسیار جذاب است. برخی افراد ترجیح می‌دهند که گل‌های کاکتوس را بطور آماده خریداری نمایند. با اینحال برخی افراد کاشت بذر کاکتوس را می‌پسندند. واقعیت این است که کاشت کاکتوس با سایر گل‌ها و گیاهان متفاوت است. دیدن کلیه مراحل جوانه زدن تا گلدهی کاکتوس یک تجربه خاص بشمار می‌رود. اگر در مرداد ماه تصمیم به خرید بذر کاکتوس گرفتید می‌توانید انواع بذر کاکتوس شامل کاکتوس ژمینو شکلاتی، کاکتوس آستروفیتوم، کاکتوس پارودیا، کاکتوس اپونتیا، ساکولنت آلوئه فروکس، کاکتوس کاپریکورن، کاکتوس فروهررا، کاکتوس توربینو، کاکتوس تریکوسرئوس و کاکتوس لوبلی را تهیه کنید. بیش از ۳۰ نوع بذر کاکتوس در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو عرضه می‌شود. با توجه به زیستگاه اصلی کاکتوس‌ها که مناطق بیابانی و گرم آمریکالی شمالی است می‌توانید انواع کاکتوس را در فصل تابستان کاشت. اگر چه بهترین زمان کاشت برخی کاکتوس‌ها در فصل بهار است ولی در مرداد ماه نیز می‌توان اغلب آنها را کاشت. برای اطلاع از انواع بذرهای کاکتوس قابل کشت در مرداد ماه به قسمت کاکتوس وب سایت مراجعه کنید.

برای خرید خاک کاکتوس و ساکولنت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

کاشت بذر انواع بونسای و درخت در مرداد ماه

درختچه‌های بونسای و درختان خاص شگفت انگیزند. انواع بونسای را می‌توان در داخل گلدان نگهداری نمود، لذا برای کاشت بذر بونسای در مرداد ماه محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید انواع بونسای مانند آدنیوم آبسوم، آدنیوم عربیکوم، بونسای جینکو و آدنیوم عربیکوم بلک استم و یا انواع درختان خاصی مانند: پالونیا فورتی، گیاه لوفا و نخل کاریوتا را در داخل گلدان بکارید. بنابراین در زمان‌هایی که هوا سرد است، می‌توان گلدان را در فضای بسته قرار داد. بیش از ۱۲ نوع انواع بونسای و درختان خاص در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو عرضه می‌شود. نگهداری و پرورش درختچه‌های بونسای لذت بخش است. از طرفی این نوع گیاهان دایمی هستند، از اینرو شما با کاشت آنها یک درخت زیبا و دوست داشتنی برای همیشه خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : در خرداد ماه چه بکاریم؟

فروش انواع بذر در فروشگاه اینترنتی نازبو

فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو انواع بذر سبزیجات، صیفی‌جات، گل‌ها و گیاهان زینتی، کاکتوس، بونسای و درختان خاص، میوه‌های کمیاب و گیاهان هیبریدی را با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می‌کند. خریداران پس از ارسال درخواست خرید خود می‌توانند از طریق یکی از کارت‌های عضو شتاب نسبت به پرداخت آنلاین اقدام کنند. پس از درج مشخصات و آدرس، کلیه محصولات به محل مشتری ارسال می گردد. نازبو کیفیت کلیه محصولات را تضمین می‌کند. از طرفی کالاهای ارسال شده دارای ضمانت بازگشت وجه به مدت هفت روز هستند. بنابراین در صورت عدم رضایت از محصولات می‌توان آنرا عودت داده و وجه خود را پس بگیرید. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو بیش از ۳۴۰ نوع بذر مختلف را عرضه می‌نماید. تمام بذرهای عرضه شده از بهترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تامین می‌شوند و دارای درجه خلوص صد در صد هستند. از طرفی قدرت جوانه زنی آنها بالای ۹۰ درصد است. فروشگاه اینترنتی نازبو کلیه محصولات سفارش داده شده را بصورت کاملاً حرفه ای بسته بندی نموده و از طریق پست پیشتاز به محل مشتریان ارسال می‌نماید. مشتریانی که بطور عمده نسبت به خرید انواع محصولات نازبو اقدام کنند، در صورتی که مبلغ سفارشات آنها بالای یکصد هزار تومان باشد، هزینه ارسال برای آنها رایگان خواهد بود. برای خرید انواع محصولات باغبانی، بذر و سایر لوازم کشت و پرورش گیاهان به وب سایت نازبو مراجعه کنید. نازبو دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده و امنیت پرداخت سفارشات را تضمین می نماید.

همچنین بخوانید: بذر خوب را چگونه بشناسیم؟

نازبو بزرگترین مرکز فروش بذر در ایران

شرکت نازبو در سال ۱۳۹۵ با هدف ترویج کشاورزی و توسعه فضای سبز در جهت ساختن محیطی مناسب برای زندگی و زمین سبز تاسیس گردید. نازبو همواره حفاظت محیط زیست و توسعه فضای سبز را در اولویت‌های خود قرار داده است، لذا یک درصد از میزان فروش خود را به طرح‌های حفاظت از محیط زیست اختصاص می‌دهد. با خرید انواع محصولات نازبو شما نیز در این حرکت سبز سهیم خواهید بود. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو بزرگترین مرکز فروش انواع بذر در ایران است. برای خرید هر نوع بذر و سایر لوازم جانبی تنها کافی است که کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب نموده و هزینه آنها را از درگاه پرداخت الکترونیک پرداخت کنید. کارشناسان نازبو در اسرع وقت نسبت به ارسال کالاهای سفارش داده شده به محل مشتری اقدام می‌نمایند. پس از خرید تیم پشتیبانی نازبو هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات کاربران هستند. در این مطلب سعی کردیم تا انواع بذرهای قابل کاشت در مرداد ماه را به شما معرفی کنیم. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در خصوص کاشت انواع سبزیجات، صیفی‌جات، گل‌ها و گیاهان زینتی، میوه‌های کمیاب و کاکتوس‌ها بدست می‌آورید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقالات آموزشی وب سایت مراجعه کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    ناشناس
    20 تیر 1402
    ناشناس

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم مرداد ماه و کلا فصل های مختلف در شهر یزد تو باغچه ی خونه چیا میشه کاشت

  • پاسخ
    Akram asadi
    22 مرداد 1401
    Akram asadi

    دورود و ارادت! تراس چهارمتری شرقی و نورگیر دارم. عاشق گل و گیاه و سبزی هستم. از حشرات می ترسم. می خوام یک تراس سرسبز مفید و زیبا داشته باشم که بدرخشه! ناحیه ی گرم و خشک هستیم. سپاس!

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    29 مرداد 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام برای مناطق گرم و خشک انواع کاکتوس ها، ناز فرانسوی، رزماری، جعفری، شاهپسند، اگه فضای کافی داشته باشید اشرفی، کوکب کوهی، تاج خروس همه مناسبن و سبزیجات هم باید اوایل بهار اقدام به کاشت کنید قبل از اینکه هوا خیلی گرم بشه بابت حشرات هم باید محافظ بزنید مثل تور که حشرات نتونن رو گیاهانتون تخم گذاری کنند

  • پاسخ
    محمدعلی
    14 مرداد 1400
    محمدعلی

    سلام و خسته نباشید ، ممنون از توضیحات و راهنمایی های ارزشمندتون

  • پاسخ
    رامین رستمی
    21 مرداد 1399
    رامین رستمی

    سلام مقدار2هکتار زمین زراعتی دارم که شالی آنرا برداشت کردم ومیخواهم چیزی دیگر در این فصل بکارم که توجیح اقتصادی داشته باشد راهنمایی کنید لطفاً با تشکر

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    22 مرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام رامین عزیز پاسخ سوالتون جزئیاتی رو نیاز داره، لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید

گزارش اشکال در سایت