نازبو
بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی
  • آموزش و مقالات
  • خاک و کودیاری

بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

همان طور که می‌دانید تغذیه و کود دادن به گیاهان خانگی یکی از مهمترین فاکتورها برای شادابی و زیبایی گیاهان شما می‌باشد. انتخاب صحیح نوع کود برای گیاهان یکی از سخت‌ترین مراحل در فرآیند پرورش گیاهان می‌باشد. کودها در نوع ترکیب، مواد معدنی و نحوه تولید متفاوت می‌باشند. برخی از کودها برای گیاهان برگ دار و برخی دیگر برای پرورش گل‌ها و درختان میوه مناسب اند. برای تشخیص کود مناسب، در ابتدا باید نیاز گیاه شناسایی شده و سپس نمونه مناسب از این محصول را تهیه و مورد استفاده قرار داد. فاکتورها و عوامل زیادی در این امر دخیل هستند که آشنایی با آن‌ها می‌تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند. در این مقاله قصد داریم کود مایع گیاهان آپارتمانی را به شما معرفی کرده و به شما همراهان همیشگی "نازبو" توضیح دهیم چرا این کود مناسب گیاهان آپارتمانی شما می‌باشد.

جهت خرید کود مایع به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی

کود مایع به احتمال بهترین کود برای رشد سریع گل و گیاه خانگی می‌باشد و این کود مخصوص گیاهان آپارتمانی می باشد زیرا به اندازه کافی غذا به تمام سیستم ریشه گیاه می‌رسد. همچنین می‌توانید آن را با توجه به دوره رشد یا خواب گیاه تنظیم کنید. این گونه کودها بیشتر برای شاخ و برگ گیاهان کاربرد دارد و بر روی آن‌ها اسپری می‌شود. استفاده از این نوع کود باید در مواقعی از روز که هوا خنک است، صورت پذیرد تا دچار آفتاب سوختگی نشود. پودرهای قابل حل نیز به محض آبیاری به گیاه رسیده و می‌تواند عامل تغذیه گیاه باشد. اگر گیاهتان خیلی ناراحت به نظر می‌رسد، غذای قابل حل بهترین راه سرحال کردن سریع آن است.

جهت خرید کود NPK به این لینک مراجعه کنید.

مزایای کود کامل گیاهان آپارتمانی

1- حاوی اسیدهای آمینه است که باعث تجزیه و جذب بهتر مواد توسط ریشه می‌شود.
2- به جز ترکیبات قلیایی با اغلب آفت کش‌ها قابل اختلاط است.
3- حاوی کلات ریز مغذی‌های روی ،آهن ،منگنز، مس و عناصر برم و مولیبدن به صورت مایع است.
4- حاوی عناصر n.p.k به صورت مساوی جهت رشد و نمو کلیه گونه‌های گیاهی.

همچنین بخوانید: آشنایی مختصر با انواع کود

گیاهان خانگی عموما دارای دو دسته هستند:

  • گیاهان با برگ‌های تزیینی
  • گیاهان گلدار

برای این نوع از گیاهان کودهای کامل موجود در بازار که دارای اندازه‌ای برابر از پتاسیم، فسفر و نیتروژن می‌باشند، مناسب است که فرمول این نوع از کودها ۱۰-۱۰-۱۰ و یا ۲۰-۲۰-۲۰ می باشد.
توجه کنید برای گیاهان گلدار کودهایی که فسفر و پتاسیم آن‌ها بیشتر از نیتروژن می‌باشد؛ بهتر هستند و گیاهانی که فقط برگ‌های تزیینی دارند به  کودهایی با نیتروژن بیشتر نیازمندند، به طور مثال می‌توان برای گیاهان برگی از فرمول ۲۰-۲۰-۳۰ بهره گرفت.

آموزش اصول کوددهی

گیاهان به کود نیاز دارند زیرا بیشتر خاک مواد مغذی لازم برای رشد مطلوب را فراهم نمی‌کند. گیاهانی که خوب تغذیه شده‌اند سالم‌تر، زیباتر و کارآمدتر می‌باشند. این مقاله اصول چرایی و چگونگی کوددهی را پوشش می‌دهد.

چه موقع باید به گیاهانتان غذا بدهید؟

اگر گیاه شرایط خیلی بدی دارد، همین حالا لازم است این کار را بکنید. در غیر این صورت تغذیه فقط به طور کلی در فصل رشد انجام می‌شود که دفعات بیشتری به گیاه آب می‌دهیم. اگر تازه گلدان گیاهتان را عوض کرده‌اید، چند ماه تا تمام شدن غذای درون کمپوست فرصت دارید. اکثر گیاهان هر 2 تا 4 هفته یک بار به غذا نیاز دارند.

توجه کنید که نباید گل و گیاه خود را فراموش کرده و سپس کلی غذا به آن بدهید، زیرا این مساله باعث بروز مشکلات بیشتری می‌شود، از قبیل پژمرده شدن برگ‌ها و بدشکل شدن برگ‌های جدید. اغلب دادن کود گل‌های آپارتمانی کمتر در دفعات کمتر بهتر از دادن غذای زیاد در فواصل زمانی نامنظم است.

نیاز کودی گیاهان با یکدیگر متفاوت است

در نظر داشته باشید گیاهانی همچون کاکتوس که دارای رشدی کم هستند نیازی به کود ندارند، اما اگر برای آن دسته از کاکتوس‌ها که گل می‌دهند به عنوان تشویق می خواهید کود دهی را انجام دهید، یادتان باشد غلظت کودی که استفاده می‌کنید یک چهارم کوددهی معمولی در دیگر گیاهان باشد، زیرا کود بیش از حد در این گیاهان منجر به شل شدگی ساقه گیاه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کود NPK

بهترین زمان برای کود دهی گیاهان

اگر گیاه جدیدی خریداری کردید و یا گلدان گیاه خود را تعویض کرده اید ابتدا مکان مناسب را برای آن فراهم کرده و سپس تا یک ماه صبر کنید، و پس از آن کود دهی را شروع کنید. بهترین زمان برای دادن کود به گیاهان فصل بهار و تابستان می‌باشد.

نکته ای را فراموش نکنید، برای کوددهی به گیاهان خود نصف غلظت نوشته شده بر روی بسته بندی از سوی کارخانه را استفاده کنید، تا گیاه شما دچار بیش بود مواد غذایی نشود. عموما برای کوددهی به گیاهان سن و نوع آنها بسیار مهم است؛ برای گیاهان جوانتر کود دهی در زمان‌های نزدیکتری انجام خواهد شد؛ اما عموما برای گیاهان زینتی و گلدار هر ماه یکبار کود دهی انجام می شود.

برای خرید کود به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

طریقه مصرف کود کامل گیاهان آپارتمانی

قبل از مصرف ظرف حاوی کود کامل گیاهان آپارتمانی را تکان دهید، سپس میزان 10 میلی‌لیتر از این کود مایع یا یک گرم کود پودری را در میزان یک لیتر آب حل نمایید و هر 14 یا 30 روز یکبار گیاه را با آن آبیاری نمایید یا به صورت اسپری بر روی برگ‌های گیاه استفاده نمایید.

توجه : این میزان مصرف کود بسته به نوع کود و فرمول آن می‌تواند متفاوت باشد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    مینا فرهمند
    16 اسفند 1402
    مینا فرهمند

    سلام وقت به خیر من برای گل بابا آدم جی باید بگیرم. همه برگ هش ریخته و یک برگ حدید و بی جون کوچولوی حدید جونه زده اما همونطوری مونده چند ماهه.

  • پاسخ
    علیرضا
    09 آذر 1402
    علیرضا

    سلام من به تازگی برای سانسوریا زاموفیلیا حسن یوسف فردوس و پتوس قاشقی یشم مرجان کود ریشه زایی دادم الان بخوام کود جلبک دریایی بدم بهشون چقدر باید صبر کنم رو ریشه زایی نوشته هر ۲۱ روز یک مرتبه رو جلبک دریایی نوشته هر دو هفته به جای آبیاری آیا تداخل ایجاد میکنه الان بهشون جلبک دریایی بدم ممنونم و اینکه جلبک دریایی برای همه گل ها مناسبه؟؟

  • پاسخ
    محمد غلامی
    04 آذر 1401
    محمد غلامی

    سلام من داخل فروشگاهم چند تا گل دارم دراسنا و زامفولیا و سانسوری فروشگاه زیر زمین یک پاساژ هست و افتاب به این گل ها نمیخوره ی خورده جدیدن بی حال شدن و زامفولیا من ساقه های شل شده برنامه آب یاری منظم و کود 3بیست هم منظم ماهی یک بار میدم. نمی‌دونم برای خاکش چه کودی بدم که آفتاب نمی‌بینه تغذیه بشه ممنون میشم کمک کنید

  • پاسخ
    فاطمه
    21 تیر 1402
    فاطمه

    سانس هم طبق رپال که برای زامو گفتم

  • پاسخ
    فاطمه
    21 تیر 1402
    فاطمه

    سلام برای زامو و سانس و کلهای رنگی که برگ رنگی دارند از کود سه بیست استفاده نکنید... برای زامو از کود ریشه زا یا ۱۰-۵۲-۱۰استفاده کنید... قبلش از خاک در بیارید بینید ریشه و ریزوم یا همون غده سیب زمینی مانند نپوسیده باشع... اکر ریشه اسیب دیده بود اون ها رو جدا کنید و روی ریشه قارچ کش استفاده کنید... و تو گلدان سایز کوچک و با خاک سبک بکارید... آبیاری اول با قارچ کش و هیومیک اسید.... بعد از خشک شدن خاک ریشه زا سه بار استفاده بشه و بعد از اون ۱۲-۱۲-۳۶ هر ۱۵روز یکبار ریشه زا ۱۰-۵۲-۱۰و نوبت بعدی یعنی ۱۵روز بعد ۱۲-۱۲-۳۶ توجه کنید که خاک گیاهان تون رو با سیخ چوبی چک کنید اگر گل نجسبید آبیاری کنید.. اب مونده یا تصفیه شده باشع

  • پاسخ
    ناشناس
    19 شهریور 1401
    ناشناس

    سلام ازکودریشه زا چقدروهرچندوقت بایداستفاده کرد سانسوریا که دارم برگهاش لول شده وخم گفتن کود ریشه زامیخاد لطفا مقدارش روبفرمایید ممنون

  • پاسخ
    دانیال
    15 شهریور 1401
    دانیال

    سلام خواستم بگم برای کود دهی به گیاه باید به گیاه اب بدیم یا اب ندیم و کود بدیم

  • پاسخ
    ناشناس
    07 شهریور 1401
    ناشناس

    سلام کود ۲۰۲۰ هر چند وقت به گلها بدیم ؟

  • پاسخ
    فاطمه
    21 تیر 1402
    فاطمه

    سلام بع سانس و زامو و کاتوس ها تون ندید.. به کل های برگ رنکی و ابلق ندید رنگشون سبز میشع... به گیاهان سبز میتونید هر ۱۵روز یک بار

  • پاسخ
    مهدی
    12 اردیبهشت 1401
    مهدی

    سلام یه حسن یوسف دارم که رنگ های برگ هاش کم رنگ شده،داخل افتاب هم هست

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    26 خرداد 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام هم نور کم و هم نور زیاد هر دو مضر هستند اگه توی حیاط نگهداری می کنید جایی باشه که نور مستقیم آفتاب بهش نخوره و اگه داخل نگهداری می کنید پشت پنجره جنوبی بهتره هر دو هفته یکبار با کود مخصوص آپارتمانی کوددهی کنید عادت گیاهی هم خیلی مهمه یکباره از جای کم نور به جای پر نور نبرید و بالعکس

  • پاسخ
    بهزاد
    31 مرداد 1401
    بهزاد

    سلام سوال من این هست مقدار مصرفی در لیتر کود جلبکی چقدر است ؟؟ البه جهت گیاه آپارتمانی ؟؟

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    01 شهریور 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام به اندازه 2 قاشق غذاخوری از کود جلبک دریایی مایع در یک لیتر آب حل کنید

  • پاسخ
    Zand
    08 اسفند 1400
    Zand

    سلام از کود هیونیک اسید پودری چه مقدار باید با چند لیتر اب ترکیب بشه و فاصله زمانی استفادش چند مدته؟واینکه فاصله بین npk و کود هیومیک یا هر کود دیگه ای مثل گلدهی باید چقدر باشه؟ممنون از پاسخدهیتون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    01 فروردین 1401
    نازبو - یاوری

    سلام بسته به کیفیت کود متفاوته ولی مصرف معمول برای گیاهان آپارتمانی یک تا ۳ واحد در ۱۰۰۰ واحد آب هست، اسید هیومیک و انواع کود کامل در صورتی که ترکیبات یکسان نداشته باشن موردی نداره میتونید با فاصله کم از هم استفاده کنید ولی در کل بستگی به ترکیبات دقیق داره

  • پاسخ
    اهورا
    24 دی 1400
    اهورا

    روش تهیه خاک استریل برای گیاهان آپارتمانی چه طور هست

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 بهمن 1400
    نازبو - یاوری

    سلام خاک رو ترکیب کنید و از مقداری قارچکش استفاده کنید

  • پاسخ
    ابراهیم
    04 دی 1400
    ابراهیم

    باسلام واحترام ببخشیدمزاحمتون میشم دوتا سوال داشتم 1-کود آهن چه موقع(توچه فصلی) بایدبه گل داده بشه غلظت‌ ش میگن اون چیزی که روی بسته شون نوشته شده راباید نصف کنید مثلا اگه نوشته یه قاشق چایخوری نصف قاشق چایخوری درسته؟ ممنون میشم اگرراهنمایی م کنید 2-ازیه گلم قلمه گرفتم کمی ریشه زده هنوز ساقه ش سبز نشده ایامیتونم تاسبزشد بهش کود آهن بدم ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    17 دی 1400
    نازبو - یاوری

    سلام ۱- بهتره طبق دوز خودش مصرف بشه اما برای تست کردن موردی نیست ۲- بهتره تا ۶ تا ۸ برگی شدن صبوری کنید

  • پاسخ
    مژده
    24 آبان 1400
    مژده

    سلام میخواستم ببینم قرص جوشان بر گیاه و میشه نصف کرد واستفاده کرد آخه گلدونام کمه

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    29 آبان 1400
    نازبو - یاوری

    سلام بستگی به قرص داره ولی کلا پیشنهاد نمیکنم

  • پاسخ
    امیر رضایی
    31 شهریور 1400
    امیر رضایی

    درود استاد عزیز، بعداز مخلوط کردن کودهای پودری مثل سه بیست یا پتاس بالا و یا کودمحرک رشدو ریشه با اب، نگهداریه مخلوط تا یک الی دوماه باعث فاسد شدن کود میشه؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    30 مهر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام بهتره همون زمان مصرف بشه

  • پاسخ
    حدیث
    05 تیر 1400
    حدیث

    سلام خسته نباشید من تازه کود هیومیفرست خریداری کردم برای رشد گل هام باید چطوری به گل هام این کود رو بدم ممنون میشم راهنماییم کنید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    06 تیر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام این کود رو نمیشناسم، روی خود محصول باید نحوه استفاده داشته باشه

  • پاسخ
    علی
    11 خرداد 1400
    علی

    سلام وقت بخیر من کود۳ بیست دارم‌میخاستم بپرسم هر دوهفته یکبار چطوری بهش کود بدم بزارم سطح خاکم کاملا خشک بشه و بجای اب کود بدم و اینکه اونقد کود بدم ک اب اضافیش از ته گلدون خارج بشه؟؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    12 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام علی عزیز یک تا سه در هزار بسته به کود، بصورت آبیاری یا با دوز یک در هزاز بصورت مهپاشی، حتما از کود استاندارد استفاده کنید، جهت خرید کود به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    محمدهستم بهترين كودبراي توم هشت روزه كدامن
    05 خرداد 1400
    محمدهستم بهترين كودبراي توم هشت روزه كدامن

    مشكل بزركردن تؤم برنج

  • پاسخ
    آنیسا
    04 خرداد 1400
    آنیسا

    سلام وقتتون بخیر کاش به سایت بی نظیرتون قسمت آپلود عکس اضافه میکردین تابهتر بتونین راهنماییمون بفرمایید شما کارشناس عزیزبا مشاهده گیاه خیلی زود متوجه مشکل گیاه میشین درصورتیکه شاید ما نتونیم اونطور که. باید مشکل گیاه رو بیان کنیم .

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام آنیسای عزیز عکس گیاه رو برای همکاران ما از طریق واتزاپ ارسال کنید

  • پاسخ
    باران
    15 اردیبهشت 1400
    باران

    سلام و درود سپاس از راهنمایی شما و انتقال تجربه حدود سه ماه پیش یک گل بنجامین ابلق خریدم، اوایل کمی برگاش ریخت ولی همزمان جوونه ها و برگ های جدید هم می زد، منتها مدتی بعد ، هم برگاش کامل ریخت و هم نوک جوونه ها حالت سوختگی پیدا کردن و خشک شدن والان یک گل کاملا بی برگ و خشک دارم ، می خوام کود سه ۲۰ بدم ، نمی دونم چه کار کنم ، امیدی هست که گلم برگرده و دوباره جوونه بزنه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. البته گلدان رو هم عوض کردم. سپاس فراوان

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام باران عزیز گیاه سخت و حساسیه، رطوبت محیطی رو بالاببرید و از کود با دوز پایین استفاده کنید.

  • پاسخ
    صابر
    10 اردیبهشت 1400
    صابر

    سلام من کود green max رو گرفتم و پنج سی سی از اون رو با یک لیتر اب قاطی کردم...ولی نمیدونم چقد باید ازش پایهر کدوم از گلام بریزم و اینکه باید روی برگ‌گل اسپری کنمش یا روی خاک گلدون بریزمش؟ ممنون میشم اگه کمک کنین?

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    04 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام صابر عزیز ترکیبات دقیق این کود رو نمیدونم، مصرف معمول ۱ تا ۳ گرم یا سی سی در یک لیتر آبه، بصورت آبیاری عین آب دادن به گیاه و مهپاشی قابل انجامه، جهت خرید کود به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    حیدری
    29 اسفند 1399
    حیدری

    سلام من گیاه برگ گلی دارم که برگ هاش زرد شده گیاه چند روز پیش سمپاشی کردم میتونم بهش کود آهن بدم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    13 فروردین 1400
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز ناربو مشکلی نداره

  • پاسخ
    سمیرا
    14 اسفند 1399
    سمیرا

    سلام، من گلهای داخل خونه و راه پله دارم که مشکل خاصی ندارن، اما تا الان تقویت نکرومشون میخوام از این به بعد کود و تقویت کننده بدم میشه معرفی کنید لطفن ، مرسی

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    16 اسفند 1399
    نازبو - یاوری

    سلام سمیرای عزیز جهت خرید کود میتونین به فروشگاه نازبو مراجعه کنید، انواع کودهای تخصصی با میزان و نحوه مصرف کود وجود داره.

  • پاسخ
    مریم
    16 آبان 1399
    مریم

    سلام من گل پارسیان دارم تو خونه برگ خاش از سر خشک میشه وقت برگ خاش هم جلو تر بلند بود الان گوتاهه چه کار کنم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 آذر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام مریم عزیز رطوبت محیطی بالاتر و زهکشی مناسب خاک رو بررسی کنید.

  • پاسخ
    کیوان
    15 شهریور 1399
    کیوان

    سلام استاد عزیز لطفا تفاوت کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ و کود هیومیک اسید و کود اسید فولیک رو بگید؟ ممنون از سایت خوبتون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    17 شهریور 1399
    نازبو - یاوری

    سلام کیوان عزیز جهت اطلاعات بیشتر درباره کودهای npk لطفا مقاله آشنایی با انواع کود NPK رو مطالعه کنید، هیومیک یک کود با منشا طبیعیه که برای خاک بسیار مفیده، اسید فولیک هم همینطور، بیشتر این کودها بصورت تخصصی استفاده میشن.

  • پاسخ
    مريم
    11 تیر 1399
    مريم

    سلام گل فيتونيا دارم چند وقتي است كه گلي برگهاش زرد و پژمرده شده ،ابياري ان را (هر چهار روز يك بار)كم كرده به جاي سايه تَر برده ام ولي باز نتيجه اي حاصل نشده است چكار بايد انجام دهم تا شادابي اوليه اش تامين شود .

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    12 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام مریم عزیز فیتونیا به آبیاری کم حساسه، نباید خاکش خشک بشه، همچنین دمای بالا و رطوبت پایین گیاه رو اذیت میکنه، در صورتی که حاشیه برگها چروک خورده و پژمردشدن هوا خیلی خشکه،غبارپاشی رو شروع کنید،مقداری سنگریزه در زیر گلدانی بریزید و اب به ان اضافه کنید.مواظب باشید ته گلدان با اب در ارتباط نباشد. حتما مطلب معرفی گیاه فیتونیا رو مطالعه کنید.

  • پاسخ
    sami
    07 تیر 1399
    sami

    سلام گل شفلرام کلن برگاش داره میریزه ابدهی هفته ای یه بار بود نورشم خوبه چندتا شاخش برگ مونده برگاشم جم شده بخاطر چیه؟؟؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    12 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام سامی عزیز علت ریزش برگهای شفلرا ابلق : آبیاری بیش از اندازه باعث ریختن برگ گیاه شفلرا می شود. اجازه دهید سطح خاک گلدان در فاصله بین دو آبیاری خشک و سپس آبیاری نمایید، زهکش را بازدید فرمایید، آب زیر گلدانی را خارج نمایید. لطفا مطلب شفلرا و نگهداری آن در خانه رو مطالعه کنید.

  • پاسخ
    علی
    05 تیر 1399
    علی

    سلام وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون من چند بوته ای رز دو و سه ساله در باغچه منزل دارم که هر روز به صورت قرقابی بهشون اب میدم ولی گلهاشون در حالت نیمه بازخراب میشن یا سر قنچه ها حالت سوختگی پیدا میکنه می خوام براشون کود 20.20 بگیرم به نظر شما خوب درست میشن در ضمن چقدر باید پای هر کدامشان بریزم ایا طریقه اب دهی که دارم انجام میدم درسته ؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    05 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام علی عزیز آفتاب خیلی شدید و یا ریختن آب روی گل ها هنگامی که در حال باز شدن هستن، مخصوصا هنگام وجود آفتاب میتونه دلیل این مشکل باشه، پیشنهادم خرید کود گلدهی یا کود ‍‍۱۲ ۱۲ ۳۶ه، آبیاری رو به نظرم اگر از نظر دمایی دمای خیلی بالایی ندارید یک در میون کنید، جهت خرید کود به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    آفرین
    15 خرداد 1399
    آفرین

    سلام ببخشید کود سه بیست رو میشه روی همه ی گیاهان آپارتمانی اسپری کرد؟ میشه راهنمایی کنین چجوری؟ ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    31 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام آفرین عزیز بله مشکلی نداره، فقط با دوز پایینتر از میزان آبیاری، همچنین فاصله بین دو اسپری حداقل دو هفته باشه، پینشهاد میکنم قطره محرک رشد رو برای اسپری انتخاب کنید، جهت خرید قطره محرک رشد به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    سحر
    14 خرداد 1399
    سحر

    سلام و با تشکر از سایت خیلی خوبتون یه گلدون بونسای دارم که از بعد عید برگاش ریخته هنوز گیاه زنده است و یه جوانه کوچیک داره. چطور احیاش کنم؟ ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    31 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام سحر عزیز گیاه رو کاور کنید، آبیاری رو با توجه به نوع بونسای مدیریت کنید و از قطره محرک رشد بصورت اسپری استفاده کنید، جهت خرید قطره محرک رشد به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    رامین
    11 خرداد 1399
    رامین

    ببخشید این میزان مصرف برای یکباره؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    11 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام رامین عزیز لزوما خیر، بسته به میزان مورد نیاز گیاه متفاوته، برخی از انواع کود رو بصورت مهپاشی هم میتونین روی گیاه اسپری کنید.

  • پاسخ
    رامین
    11 خرداد 1399
    رامین

    ببخشید این میزان مصرف برای یکباره؟یا چند بار؟یعنی این مقدارو با ی لیتر اب هر بار بدیم به گل؟

  • پاسخ
    ناشناس
    31 مرداد 1399
    ناشناس

    سلام میتونم از کود سولو پتاس برای گلدونام استفاده کنم و چقدر ؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    03 شهریور 1399
    نازبو - یاوری

    سلام مشکلی نداره با دوز پایین مصرف کنید، ولی بهتره از کودهای استاندارد گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    11 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام رامین عزیز مقداری که باید داخل آب حل کنید صرفا یک معیاره، فرض کنید یک گرم در یک لیتر حل میکنین، آبیاری گیاه رو بصورت معمول انجام میدین، یعنی اگر گیاه ۵۰۰ سی سی آب برای آبیاری نیاز داره به همون میزان بهش میدید و مابقی رو برای گیاه دیگه استفاده می کنید، یا دفعه بعدی استفاده کنار میگذارید، البته دقت کنید برخی از کودها هنگامی که داخل آب حل میشن بهتره که استفاده بشن چون با نگه داری خاصیت خودشون رو از دست میدن، پیشنهاد میکنم به میزانی که نیاز دارید محلول رو آماده کنید.

  • پاسخ
    زهرا
    18 آبان 1400
    زهرا

    سلام من یه گل شفلرا دارم که برگ هاش داره میریزه برگ ها به صورت سالم و بعضی هاشون هم یه کمی قهوه‌ای میشن مشکل چیه؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    28 آبان 1400
    نازبو - یاوری

    سلام زهکشی گلدان رو بررسی کنید و در صورت عدم وجود مشکل از قارچکش استفاده کنید.

  • پاسخ
    ناشناس
    08 خرداد 1399
    ناشناس

    سلام یک گرم معادل چه مقدار از قاشقه

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو متفاوته و دقیق نیست خیلی ولی یک قاشق مرباخوری تقریبا دو گرمه

  • پاسخ
    مریم
    08 خرداد 1399
    مریم

    سلام و خداقوت چه خوب که به سوالات جواب میدید. من کود NPK ۱۲_۱۲_۳۶ را دارم مقاله ی راهنماراهم خوندم ولی متوجه نشدم دقیقا چقدر و چطور استفاده کنم؟؟ لطفا دقیق بفرمایید پود آهن ۶درصدهم گرفتم.آیا باید اسپری کنم روی گیاه یابه صورت آبیاری؟؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام مریم عزیز انجام وظیفه میکنیم، میزان مصرف کود بصورت معمول برای گل و گیاه آپارتمانی، ۱ گرم در ۱ لیتر آبه، بصورت محلول پاشی و آبیاری، دوره مصرف هم ۲ تا ۴ هفته‌س، جهت اطلاعات بیشتر میتونین مطالب پایین رو مطالعه کنید : تفاوت کود میکرو و ماکرو آشنایی با انواع کود NPK کود مخصوص کاکتوس ساکولنت و گلدهی گیاهان گلدار کود آهن کلات ۶ درصد پودری

  • پاسخ
    نازنین
    06 خرداد 1399
    نازنین

    سلام من بذر افتاب گردونو ناز افتابی کاشتمو الان جونونه زده کودی الان نیاز هست برای رشد سریع تر؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام نازنین عزیز وقتی گیاه به اندازه حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر رسید میتونید کوددهی کنید، از قطره محرک رشد میتونین هر زمانی استفاده کنید، جهت خرید قطره محرک رشد و خرید کود به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    وحید
    01 خرداد 1399
    وحید

    سلام استاد. فضولات کبوتر چاهی را برای گلدان خانگی به چه صورت و چه اندازه استفاده کنم؟ ممنون

  • پاسخ
    احمد
    09 خرداد 1400
    احمد

    سلام.میشه از کود 20 20 20 و هیومیک اسید باهم استفاده کرد؟ بدین صورت که کود هیومیک اسید رو اول بریزم و بعد چند روز ۲۰ ۲۰ ۲۰؟ و اینکه از هیومیک اسید برای کاکتوس و ساکولنت میتونم استفاده کنم؟ ساکولنت چه کودی نیاز داره؟کود کاکتوس؟ ممنون از اینکه پاسخ میدید یک دنیا تشکر

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    12 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام در صورتی که کا هیومیت نباشه مشکلی پیش نمیاد، ولی پیشتهاد میکنم با فاصله دو هفته اقدام به کوددهی کنید، برای کاکتوس میتونین از کود ۱۲ ۱۲ ۳۶ استفاده کنید، جهت خرید کود میتونین به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    06 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام وحید عزیز موردی نداره، با دوز پایین با خاک عمقی مخلوط کنید، ولی مقدار کم، جهت خرید کود میتونین به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    علی
    25 اردیبهشت 1399
    علی

    با عرض سلام عرض ادب من داخل باغچه چند تا رز رونده دو ساله دارم امسال اول بهار خیلی عالی گل دادن ولی به یکباره دوچاره مشکل سفیدک پودری شدن من سم قارچ کش گرفتم دو بار در مدت 12 روز زدم خیلی بهتر شد ولی خیلی از برگهاش زرد شد و ریخت الان مدتی برگ جدید نداده در ضمن من از اول بهار ابیاری قرقابی نکرده بودم تا یک هفته پیش به دلیل بارندگیهای زیاد ولی از موقع که این کار هر روز انجام دادم دیگه برگهای باقیماندش زرد نشد اول بهار کودپوسیده خوبی بهشون دادم ولی خواستم ببینم میتونم از کود پودری یا مایع مخصوص گلدهی استفاده کنم در ضمن اسپری اهن بهشون میپاشم .یکشونم انقدر وضعش خراب شد که مجبور شدم حرصش کنم ولی حالا برگهای کم جون و جمع شدی میده ببخشید کمی طولانی شد ممنون از پاسختون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    06 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام علی عزیز مرتب شستشو کنید گیاه رو، از اسپری کود آهن خودداری کنید، کود رو بصورت آبیاری به گیاه بدید ایشالله که مشکل بزودی حل میشه.

  • پاسخ
    زینب
    08 اردیبهشت 1399
    زینب

    سلام من به تازگی چند تا گلدان خریدم چون خاک روی گلدان کم بود یک خاک خودم خریدم روش ریختم روی خاک نوشته دارای ماکرو و میکرو مناسب گیاهان زینتی و اپارتمانی .اگه بخوام کود بدم عیب نداره چو توی خاکش ماکرو میکرو داره.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام زینب عزیز البته معمولا باید فرمول مشخص رو اعلام کنن، ولی در کل بعد از ۲ هفته تا یک ماه بعد از کاشت بعید میدونم مشکلی داشته باشه کوددهی و حتی توصیه هم میشه، پیشنهاد میکنم مقاله های آشنایی با انواع کود NPK و تفاوت کود میکرو و ماکرو رو حتما مطالعه کنید، جهت خرید کود میتونین به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    آزاد
    22 فروردین 1399
    آزاد

    سلام....کود هیونیک اسید رو میشه برای گیاهان آپارتمانی استفاده کرد؟؟؟میزانش هم بفرمایید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    27 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام بله نیم گرم در آب حل کنید و بصورت آبیاری هر ماه به گیاه بدید، بهتره البته به نسبت ۱ واحد هیومیک ۱ واحد ۲۰ ۲۰ ۲۰ و ۳ واحد آهن باهم مخلوط کنید و یک گرم در یک لیتر آب حل کنید و به گیاهان بصورت آبیاری هر ماه بدید، جهت خرید کود میتونین به فروشگاه نازبو مراجعه کنید

  • پاسخ
    به نام خالق زیبایی
    21 فروردین 1399
    به نام خالق زیبایی

    سلام ببخشید بسته کود دوتا بسته ابی و قرمز داره چگونه باید استفاده بشن قاطی بشن یا یکی از انها استفاده بشه و دیگری بعد از اتمام اولی

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    22 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام رنگ ملاک خوبی نیست برای تشخیص، اولا مخلوط کردن بدون دونستن فرمول کود به هیچ وجه توصیه نمیشه، جهت اطلاعات بیشتر میتونین مطالب زیر رو دنبال کنید : آشنایی با انواع کود NPK تفاوت کود میکرو و ماکرو همچنین جهت خرید کود میتونین به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    به نام خالق زیبایی
    21 فروردین 1399
    به نام خالق زیبایی

    سلام خدا قوت ببخشید کود کامل برای گیاهان دارویی مثل فلفل قرمز یا هل سبز به طور کلی برای گیاهان دارویی خوب هستش واینکه طریقه کود دادن به انها مثل کود دادن به گیاهان اپارتمانی هستش البته گیاهان دارویی رو در خانه کاشتم می خواستم ببینم دادن کود کامل بهشون خوبه باتشکر

  • پاسخ
    محسن نجفی
    23 آذر 1399
    محسن نجفی

    بعداز سلام روزهای خوب ووبدون استرسی راب ای همه ایرانیان آرزومندم ازاینکه به ریزه کار یها توجه دارید جای تشکرمن دارد من با چند تیکه تخته و نایلون به ابعاد 6*4درپشت بام گلخانه ساختم برای گلدان نشا از ظرف بستنی وبرای باغچه از کفی کولر اسقاط استفاده کردم که قابل انتقال است دیواره باغچه هم از تخته وحلب وبرای نور هم ازمهتابی چوبی استفاده کرده امباتشکر

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    22 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام بله موردی نداره، فقط جهت سلامت گیاهان خوراکی از کود با دوز کمتری استفاده کنید، جهت خرید کود میتوانید به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    سوگند سورکی نژاد
    21 فروردین 1399
    سوگند سورکی نژاد

    سلام ببخشید کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ رو به من گفتم ماهی یک بار به گل هام بدم اما شما چیز دیگ ای گفتین نمیدونم کدومو انجام بدم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    22 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام و عرض ادب نیازهای گیاهان متفاوته، ولی مقدار معمول هر کود رو بسته به برند و درصد خلوصش روی بسته کود ذکر میکنن، چیزی که ما اعلام کردیم مصرف عمومی کود هستش، میتونین از مقایر کمتری استفاده کنید

  • پاسخ
    روح الله
    25 اسفند 1400
    روح الله

    سلام من کود ..... گرفتم برای گلام ک شفلراو فیکوس و زامفولیاس استفاده کنم چیزی نمیشه؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    30 اردیبهشت 1401
    نازبو - یاوری

    سلام در مورد برندهای متفرقه اطلاعی ندارم متاسفانه

  • پاسخ
    علی
    16 فروردین 1399
    علی

    باسلام.برای گیاهان اپارتمانی مانند دراسینا.لیندا.چه نوع کودی میشه استفاده کرد.وبه چه میزان باید باشه وتا کی ادامه بدم.البته گیاهانم سرو حال وشاداب هستن

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    20 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    باسلام از انواع کودهای شیمیایی میتونین استفاده کنین، جهت خرید کود به فروشگاه نازبو مراجعه کنید

  • پاسخ
    کمیل
    09 فروردین 1399
    کمیل

    سلام مجدد کود 20.20ّّ.20 رو میشه معرفی کنید، شناختی ازش ندارم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    13 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام و عرض ادب لطفا مطلب زیر رو مطالعه کنید : آشنایی با انواع کود NPK جهت خرید کود هم میتونین به لینک زیر مراجعه کنید : خرید کود

  • پاسخ
    کمیل
    09 فروردین 1399
    کمیل

    سلام سال نو مبارک کودهای تقویتی که پودری هستن وباید در آب حل بشن هم میشه اسپری کرد؟

  • پاسخ
    لیلا
    04 اردیبهشت 1401
    لیلا

    با سلام مطالب عالیه .ی سوال من جند تا گل آپارتمانی دارم کود 3 بیست پودری طبق دستور روش آماده کرده وبه چند تاشون دادم ولی متاسفانه برگها شل شده وافتاده شدن علتش چیه ممنون میشم پاسخ بدین

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    30 تیر 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام اگه خیلی غلیظ باشه به گیاه آسیب میزنه یک قاشق چایخوری توی یک لیتر آب حل کنید بیشتر از این مقدار نباشه و ماهی یکبار کافیه چون کوددهی زیاد هم نتیجه عکس داره

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    13 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام و عرض ادب لزوما نه تمام کودها ولی اکثرش رو با دوز پایین تر میتونین مه پاشی کنید لطفا مطلب زیر رو مطالعه کنید : آشنایی با انواع کود NPK جهت خرید کود هم میتونین به لینک زیر مراجعه کنید : خرید کود

  • پاسخ
    سارا
    26 اسفند 1398
    سارا

    سلام.گل بنجامین ابلق دارم .کلا همه ی برگاش ریخته باید چیکار کنم.آیا دوباره برگ در میاره؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    26 اسفند 1398
    نازبو - یاوری

    سلام و عرض ادب گیاه بنجامین، بسیار حساس به عوامل محیطی یا حتی آبیاری با آب سرد است، لطفا جهت اطلاعات بیشتر دو مطلب زیر را مطالعه فرمایید : پرورش و نگهداری بنجامین قلمه زدن و آفات فیکوس بنجامین برای جبران شک وارد شده به گیاه هم میتونین از قطره محرک رشد استفاده کنید: خرید قطره محرک رشد ارگانیک اچ بی ژاپن HB-101

  • پاسخ
    زهرا حسيني
    30 بهمن 1398
    زهرا حسيني

    سلام خسته نباشيد من گياه برگ انجيري دارم ك برگ ها بي حال افتادن به سمت پايين نور خونه خوبه و ابدهي متناسب هست كود گياه اپارتمان هم دادم چيكار بايد بكنم ك سر حال شه؟محيط هم ٢٣ درجه هست

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    06 اسفند 1398
    نازبو - یاوری

    سلام گیاه رو کاور کنید، رطوبت محیطی رو بالاتر ببرید و خاک رو هم از نظر زهکشی بررسی کنید

  • پاسخ
    ناشناس
    31 خرداد 1400
    ناشناس

    سلام سانسوریا دارم رنگش خیلی روشن شده چه کار باید کرد ایا کمبود اهن داره و چه فصلی باید اهن داد ــ

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    02 تیر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام کود و نور کمک میکنه بهش، جهت خرید کود به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    زهرا
    15 بهمن 1398
    زهرا

    با سلام .من یه گلدون انتریوم قرمز دارم مدتیه که گلهاش دارن سبز رنگ میشن چکار باید کنم لطفا راهنمایی کنید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    15 بهمن 1398
    نازبو - یاوری

    سلام تغییر رنگ گل گیاهان بیشتر به دلیل کمبود نور و دمای پایین محیط میتونه باشه

  • پاسخ
    مریم گلی
    19 آبان 1398
    مریم گلی

    سلام،وقت بخیر گل پاندانوس من چند تا از برگاش زرد شده و نوک برگاشم حالت خشکی گرفته رفتم براش قطره آهن بگیرم بهم کود آلگورا رو پیشنهاد کردن منم گرفتم ولی نمیدونم کودو بهش بدم یا نه و اگه بخوام کود بدم چه مقدار باید باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید. سپاس?

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    21 آبان 1398
    ابوالفضل یاوری

    سلام خشکی سر برگ به دلیل کمبود رطوبت و همچنین خفگی ریشه میتونه باشه، رطوبت رو بالاتر ببیرید و از خاکی استفاده کنید که زهکشی خوبی داشته باشه، و آبیاری رو منظم تر کنید تا ریشه بتونه تنفس داشته باشه، هم از کود و هم از قطره محرک رشد میتونین استفاده کنین، اگر از قطره یا کودی که داخل سایت نازبو وجود داره استفاده میکنید، طرز استفاده در صفحه مربوطه وجود داره، در غیر اینصورت باید از فروشگاه یا کاتالوگ محصول استفاده کتید، ولی دوز استفاده معمول برای قطره یک قطره در یک لیتر آب و کود برای گیاهان آپارتمانی یک گرم در یک لیتر آب هستش جهت خرید ابزار باغبانی مورد نیازتون می تونین از لینک های زیر اسنفاده کنید :
    خرید کود
    خرید خاک و بستر کشت
    خرید قطره رشد
    خرید قارچ کش کاپتان

  • پاسخ
    ناشناس
    07 خرداد 1400
    ناشناس

    سلام من یه گلدون قاشقی دارم به اش کود مایع دادم خراب شد

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام باید از کود استاندارد و دوز مناسب استفاده کنید، جهت خرید کود به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    علی سادات
    07 مهر 1398
    علی سادات

    سلام وعرض تشکرازشما من یک گونی کودگاوی گرفته ام ومیخواهم ازآن استفاده کنم ودورنریزم آیا صلاح میدانید برای حدودا بیست گلدان چه مقدار وچه زمانی قبلا ازراهنمای شماسپاسگزارم. علی سادات

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    09 مهر 1398
    ابوالفضل یاوری

    سلام گوشه باغچه دپوش کنین، آب زیاد بریزین روش و یه لایه خاک روش بریزین و کل زمستون رو صبر کنین تا کاملا پوسیده بشه، بعد برای تعویض گلدان به نسبت ۳ به یک با خاک گلدون مخلوطش کنین، همچنین چون کود گاوی درصد عناصر پایینی داره میتونین از ۲۵۰ گرم کود npk استفاده کنین و با کل کود مخلوطش کنین تا تقویت بشه، جهت خرید کود NPK میتونین اینجا رو کلیک کنین

  • پاسخ
    Somaye
    27 شهریور 1398
    Somaye

    سلام خسته نباشید متاسفانه درختچه بنجامین ابلقم تموم برگاش ریخته چکار میتونم بکنم که دوباره سبز بشه ؟چند نوع کود هم دارم نمیدونم کدومو استفاده کنم.10.52.10دارم 20.20.20دارم12.12.36دارم6.12.36 هم دارم کدومو بدم؟

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    29 شهریور 1398
    ابوالفضل یاوری

    کامل ریخته ؟ فعلا تا رفع تنش هیچ کودی ندید فقط قطره محرک رشد میتونین استفاده کنین رطوبت رو بالا ببرید و دما رو کنترل کنید

  • پاسخ
    مریم
    14 شهریور 1398
    مریم

    سلام خسته نباشید گلهای اپارتمانیم بنجامین ابلق وبنجامین که برگاش شبیه بید هست و بونسای جنسبنگم جاشون از نظر نور خوب ابدهیم نه زیاد نه کم کود کامل بهشون میدم دارن زرد میشن چیکار کنم ???

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    15 شهریور 1398
    ابوالفضل یاوری

    سلام یادرصد کلر کود بالا بوده یا توی کود دهی زیاده روی کردین، آبیاری منظم و تامین رطوبت رو فراموش نکنین، گلدون رو جایی به مقدار زیاد یک بار آبیاری کنین که مسمومیت کودی کمتر بشه، البته احتمالی که گیاه از بین بره بر اثر مسمومیت کودی هم هست ولی این کاریه که میتونین انجام بدین، بعد از اونم بجای کود برای این گیاه های حساس از قطره محرک رشد استفاده کنین، برای خرید قطره محرک رشد میتونین از این لینک استفاده کنین ایشالله که براتون سبز باشه...

  • پاسخ
    محمدرضا حق شناس
    03 شهریور 1398
    محمدرضا حق شناس

    با سلام واحترام استاد گرانقدر موقع خرید کود npk فروشنده دستوریک قاشق چای خوری در یک لیتر اب را داده و لی با توجه به دستور حضرتعالی کدام روش را اجرا کنم . سپاسگزارم

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    04 شهریور 1398
    ابوالفضل یاوری

    میزان مصرف با توجه به کود بصورت دقیق تعیین میشه ولی مقدار معمولش همینه که توی مطلب گفتیم

  • پاسخ
    امیرحسین حسین زاده
    12 فروردین 1398
    امیرحسین حسین زاده

    با سلام . چند تا هسته مرکبات مثل پرتقال خونی، نارنج،لیموشیرین،نارنگی و همچنین سیب را در گلدان کاشتم و پس از حدود ۶۰ روز چندتاشون جوونه زده... ایا کود لازم دارند و چه نوع کودی بدم ؟ ممنون

  • پاسخ
    حمید رضا خوش نظر
    15 مرداد 1401
    حمید رضا خوش نظر

    سپاسگذارم ضمن آرزوی قبولی عزاداریهاتون کود۱۰۵۰۱۰ سفارش دادم،توضیح دادین ۳گرم دریک لیتر آب،میخواستم بدونم از این یک لیتر کود حاصل چه مقداری باید به گلدونم بدم،گلم سانسوریا بزرگ هست وهریک هفته یکبار ۲لیتر آب مصرف داره

  • پاسخ
    ناشناس
    03 شهریور 1401
    ناشناس

    سلام گیاه گوش گرگی رو دو هفته پیش قارچ کش دادم الان میتونم کود آهن بهش بدم یا ضرر داره ممنون میشم راهنمایی کنید

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    03 شهریور 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام بله مشکلی نداره فقط حتما توی میزان غلظت محلولی که درست می کنید دقت کنید چون کود آهن زیاد باعث سوختگی گیاه میشه برای کوددهی گیاه گوش گرگی می تونید توی فصل رشد از کودهای مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    15 مرداد 1401
    نازبو - یاوری

    سلام همون مقدار رو با ۲ لیتر آب بهش بدین، بین یک تا ۳ گرم در هر لیتر باید محلول کنید

  • پاسخ
    ناشناس
    22 اردیبهشت 1400
    ناشناس

    به گلهای آپارتمانی کود اهن دادم ولی از پایین زرد شده چیکار میتونم بکنم ممنونم

  • پاسخ
    امید
    20 دی 1400
    امید

    فکر کنم خاکش رو عوض کنی بهتر بشه

  • پاسخ
    ناشناس
    23 خرداد 1400
    ناشناس

    کود آهن بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی ست ، از پودر استفاده کردید یا مایع ؟ منظورم اینه که پودر آهنو خودتون با آب مخلوط کردید یا کود مایع تهیه کردید ؟؟ و گیاهان آپارتمانی تونو بهم بگید من ... هستم دکترای بیوتکنولوژی کشاورزی دارم

  • پاسخ
    ناشناس
    16 مرداد 1400
    ناشناس

    سلام من کود رقیق گرفتم روش نوشته باید با اب قاطی کنم من با چقدر از قاطیش کنم؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    01 شهریور 1400
    نازبو - یاوری

    سلام دوز هر برند و نوعی فرق داره ولی معمولا یک تا سه در هزاره

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام مسمومیت کودیه، زیاد کود دادید، گیاه رو غرقاب کنید چندبار میتونه شرایط رو بهتر کنه

گزارش اشکال در سایت