نازبو
آشنایی با گل شعله جاوید
  • آموزش و مقالات
  • گلها

آشنایی با گل شعله جاوید

شعله جاوید بومی برزیل است و با عنوان  شعله همیشگی (Eternal Flame) نیز شناخته می‌شود. شعله جاوید تا حدود ۶۰cm در ارتفاع رشد کرده و بلند می‌شود و دارای گلبرگ‌های انبوه و فشرده می‌باشد. دارای برگ‌های آجدار زیبایی است که قسمت پشت آنها مایل به زرشکی می‌باشد. گل‌ها آن خیره کننده و به رنگ زرد مایل به نارنجی است. برگ‌های این گیاه در طول شب جمع می‌شود. این گیاه به دلیل فرم زیبای گل‌ها در انتهای ساقه گل دهنده به نام شعله جاوید نامیده می‌شود. گل‌های این گیاه پر دوام و دو تا سه ماه دوام خواهند داشت. این جنس دارای ۱۵۰ گونه مختلف می‌باشد، که بیشتر آن‌ها از نظر برگی دارای ارزش زینتی می‌باشند و فاقد گل‌ها با ارزش زینتی می‌باشند. این گیاه زینتی مناسب فضاهای آپارتمانی می‌باشد.

شعله جاوید  

برای خرید بذر گیاهان آپارتمانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

نیازهای گیاه

نور: مکانی با نور سایه روشن در فصل تابستان و روشن در زمستان مطلوب این گیاه است. اما از آفتاب مستقیم دور نگه داشته شود، زیرا ممکن است باعث رنگ پریدگی و سوختگی برگ‌ها شود. البته میتواند آفتاب صبح و یا غروب را تحمل کند. بنابراین پنجره‌های شرقی و جنوبی برای این گیاه مناسب می‌باشد. باید توجه داشت برای شکوفه دادن، نگهداری گیاه در تاریکی مطلق بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت در روز به مدت چند هفته از اواسط تابستان با استفاده از پوشش نایلونی پلی اتیلن سیاه، میتواند مثمر ثمر باشد. با این عمل این گیاه در پاییز شروع به گلدهی می‌کند.
دما: بهتر است محیط رشد گیاه را گرم نگه دارید. مراقب باشید در فصل زمستان درجه حرارت اتاق از ۱۸ درجه سانتیگراد پایین‌تر نشود. دمای ایده ال برای این گیاه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد می‌باشد.
خاک و تغذیه: ترکیب خاک باغچه، کود دامی و خاک‌برگ خاک مناسب این گیاه می‌باشد. خاک این گیاه باید از زهکش مناسب برخوردار باشد. جهت شادابی بیشتر این گیاه بهتر است با کود محلول در آب (با غلظت متوسط) در بهار و تابستان به صورت ماهانه و هر شش تا هشت هفته یکبار در پاییز و زمستان تغذیه شود.

برای خرید کود گیاهان آپارتمانی و زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

شعله جاوید
نیاز آبی: نیاز آبی این گیاه متوسط می‌باشد و چنانچه بین دو آبیاری لایه سطحی خاک خشک گردید گیاه را آبیاری نمایید. این گیاه به رطوبت هوا نیز نیاز دارد و چنانچه هوا خشک باشد، نوک برگ‌ها قهوه ای و خشک می‌گردد. بنابراین برای رفع این مشکل هفته‌ای یکبار در فصل رشد گیاه را اسپری نمایید. دقت نمایید برای اسپری و آبیاری گیاه حتما از آب هم دمای محیط و ولرم بدون املاح استفاده نمایید.
آفات و بیماری‌ها: کنه قرمز از جمله آفات متداول این گیاه می‌باشد. که با بازدید مداوم و استفاده از کنه کش می‌توان با آن مبارزه نمود.
روش تکثیر: این گیاه از طریق تقسیم بوته تکثیر می‌شود.
تعویض گلدان: سالی یکبار بعد از گلدهی در بهمن ماه می‌توان خاک این گیاه را تعویض نمود و در صورت ضرورت به گلدان بزرگتر انتقال داد.
نکته: برای شکوفه دادن، نگهداری گیاه در تاریکی مطلق بین 12 تا 14 ساعت در روز به مدت چند هفته، می‌تواند مثمر ثمر باشد.
     

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    مرضیه
    23 خرداد 1399
    مرضیه

    رطوبت بالا هم‌ ممکنه باعث قهوه‌ای شدن نوک برگ بشه؟ چون من مدتیه بخاطر گرم شدن هوا روزانه چندباری اب اسپری میکردم روش، و الان میبینم اینجوری شده و با شدت هم در حال پیشروی هست‌.?

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    31 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام مرضیه عزیز رطوبت خاک زیاد میتونه باعث سوختگی سر برگ ها در بعضی از گیاهان بشه ولی احتمال داره مشکل شما به دو دلیل باشه، اول استفاده از آب کلر دار برای مهپاشی، که میتونین برای حل مشکل از آب جوشیده ولرم، آب مقطر یا آب دستگاه تصفیه استفاده کنید، دمای آب به همدمای محیط باشه، همچنین مهپاشی هر روزه میتونه باعث قارچی شدن گیاه بشه، فکر میکنم هفته ای یک یا دوبار کافی باشه در صورتی که در محیط منزل نگه داری بشه، میتونین از قارچ کش استفاده کنید. جهت خرید قارچ کش میتونین به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    منصور
    04 مهر 1400
    منصور

    برای چی شما برگ گیاهان را مه پاشی میکنید؟ فکر میکنید چون شبیه شبنم برق میزنه خیلی قشنگه؟ شما با خیس کردن برگ گیاهان فقط امکان رشد قارچها را فراهم میکنید که گلها را نابود کنند.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 آبان 1400
    نازبو - یاوری

    سلام مه پاشی برای گیاهان رطوبت دوست به جهت تامین رطوبت محیطی انجام میشه، اندازه ش مهمه و بهتره روش جزیره سازی انجام بشه

  • پاسخ
    علوی
    20 اردیبهشت 1399
    علوی

    سلام وقتتان بخیر اطلاع دارید که از کجا می توان این گیاه را تهیه کرد؟ اگر گلخانه یا سایت این گیاه را دارد لطفا معرفی نمایید. سپاس فراوان

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    20 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو معمولا از فروشگاه ها و نهالستان های شهر خودتون قابل تهیه هستند.

  • پاسخ
    زهرا
    08 اسفند 1398
    زهرا

    سلام من بهار امسال یک گلدان ازین گل خریدم بعد از دو ماه برگهاش شروع کردن از نوک سوختن و لوله میشن حتی برگهای کوچیک هم جوانه میزنن قبل از اینکه بزرگ بشن میسوزن ، چه راهکاری برای نجات گلدونم دارید؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 اسفند 1398
    نازبو - یاوری

    باسلام و عرض ادب رطوبت محیطی رو بالاتر و دما و نور رو کنترل کنید، در صورت ادامه مشکل گیاه رو از لحاظ آفت بررسی کنید

  • پاسخ
    سوسن
    19 خرداد 1398
    سوسن

    سلام من از این گل دارم اما یه مدت کم بعد خریدش برگ هاش زرد شد و خشک شد ،لبه برگ ها لوله شده اما از پایینش کلی جوانه جدید زده برگ های جدید هم که در اومده نوک برگ لوله شده و داره خشک میشه پشت برگ های خشک شده سفید شده چیکار کنم واقعا این گلدونم خیلی خیلی دوست دارم

گزارش اشکال در سایت