نازبو
اطلاعاتی در رابطه با سانسوریا لب طلایی
  • گیاهان داخلی

اطلاعاتی در رابطه با سانسوریا لب طلایی

سانسوریا لب طلایی به‌ عنوان یکی از پرطرفدارترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی شناخته می‌شود که طرفداران زیادی در سراسر جهان از جمله کشور ما ایران دارد. این گیاه می‌تواند تا بیشتر است حتی نیم متر نیز رشد کند. انواع ابلق این گیاه از جمله سانسوریا لب طلایی، بسیار زیبا و چشم ‌نواز هستند و می‌توانند در زیباسازی فضای خانه بسیار تاثیرگذار باشند. 
انواع متفاوت سانسوریا می‌توانند می‌توانند با برگهای کوتاه یا بلند در اختیار شما قرار داشته باشند. سانسوریا لب طلایی یکی از مقاوم‌ترین گونه‌های سانسوریا است و می‌تواند به ‌عنوان یک گل آپارتمانی و دکوراتیو زیبا، مورد استفاده قرار بگیرد. این گیاه زینتی در میان انواع گوناگون گل‌های آپارتمانی طرف‌داران بسیار زیادی دارد. فاکتورهایی مانند مقاومت بالا، فرم برگ‌های منظم، زیبایی ظاهری و ... جزو آن دسته از فاکتورهایی هستند که باعث شده‌اند سانسوریا لب طلایی به‌ عنوان گونه‌ای مناسب برای دکوراسیون خانه شناخته شود.

جهت خرید بذر گل و گیاه زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

 
برای خرید کود میکرو گیاهان آپارتمانی  به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

چرا سانسوریا لب طلایی گزینه مناسبی برای فضای داخلی خانه می‌باشد؟
 فاکتورهای گوناگون و متنوعی وجود دارند که ممکن است شما را قانع کنند برای خرید گیاهان آپارتمانی، سانسوریا لب طلایی را در صدر لیست خودتان قرار دهید. فاکتورهایی مانند نگه ‌داری آسان، رشد مناسب در هر شرایط محیطی، مقاومت در برابر فاکتورهای گوناگون، زیبایی شگفت ‌انگیز، اشغال کردن فضای کم و ... جزو آن دسته از فاکتورهایی هستند که باعث شده‌اند سانسوریا لب طلایی تا این حد پرطرف‌دار و پر استفاده باشد. 
این محصول می‌تواند با قیمت ‌های متفاوتی در اختیار شما قرار داشته باشد. قاعدتاً با خرید انواع کوچک‌تر سانسوریا لب طلایی، شما باید هزینه‌‌های کمتری را بپردازید. اما هر چه تعداد برگ‌‌های این محصول و تعداد پاجوش‌های آن بیشتر باشند، شما باید هزینه‌های بیشتری را برای تهیه این نوع سانسوریا، پرداخت کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که سانسوریا در مقایسه با سایر گیاهان آپارتمانی، بسیار زیباتر و چشم‌نوازتر می‌باشد و برای دکوراسیون خانه‌های مدرن امروزه یکی از بهترین گزینه‌‌های ممکن می‌باشد. شما می‌توانید سانسوریا لب طلایی را در هر گلدان با هر ساختاری بکارید و یک ترکیب زیبا و شگفت ‌انگیز را به وجود بیاورید.

بیشتر بخوانید : نحوه تمیز کردن گیاهان آپارتمانی

 
چرا سانسوریا لب طلایی گزینه مناسبی برای فضای داخلی خانه می‌باشد؟


بررسی شرایط مناسب برای زندگی سانسوریا لب طلایی

پیشتر به این نکته اذعان کردیم این سانسوریا لب طلایی جزو آن دسته از گل‌ های آپارتمانی است که مقاومت خوبی دارد. طبق تحقیقات انجام‌ شده، این گیاه می‌تواند در برابر بسیاری از عوامل از خودش مقاومت نشان دهد و برای سال‌ های طولانی زنده بماند. اما برای حفظ شادابی سانسوریا لب طلایی، توجه به نکات گوناگون می‌تواند کمک ‌کننده باشد. بیایید با یکدیگر شرایط ایده‌آل زندگی این گیاه زیبا و دوست‌داشتنی را بررسی کنیم. 
 
  آبیاری : مهم‌ترین نکته برای نگه‌داری از هر نوع گلی، آبیاری است. سانسوریا جزو آن دسته از گیاهانی است که نیاز به آب کمی دارد. یعنی شما باید در هر بار آب‌دهی اطمینان حاصل فرمایید که خاک گلدان به‌ طور کامل خشک‌ شده است. قاعدتاً به دلیل این ‌که سانسوریا لب طلایی گیاهی کم آب است، آب دادن بیش ‌از حد به آن می‌تواند مشکلات زیادی مانند پوسیدگی ریشه را به وجود بیاورد. در فصل‌های سرد سال، هفته‌ای یک‌بار و در فصل گرم سال هفته‌ای دو بار آبیاری بهترین و منطقی‌ترین روتین آبیاری سانسوریا لب طلایی می‌باشد. 
با توجه به این ‌که سانسوریا لب طلایی گیاهی آپارتمانی است، به ‌خوبی می‌تواند در دمای خانه رشد و نمو داشته باشد. با توجه به بالا بودن مقاومت این گیاه، کمی بالا پایین شدن دمای خانه نمی‌تواند تأثیر چندانی روی شادابی این نوع سانسوریا داشته باشد. به ‌هیچ‌ عنوان نباید در فصول بسیار سرد یا بسیار گرم سال این گیاه را بیرون از خانه بگذارید. انواع متفاوت سانسوریا در برابر باران و برف آسیب‌پذیر هستند. البته در روزهای معتدل سال محدودیتی برای نگهداری از این گیاه در خارج از خانه وجود ندارد. اما در فصل‌های سرد سال مانند ماه‌های ابتدایی زمستان، سعی کنید که حتماً مراقب این گیاه باشید تا مشکلی برای آن پیش نیاید.

  همچنین بخوانید: چه گیاهانی مناسب بالکن هستند؟

 تغذیه : سانسوریا لب طلایی نیز درست مانند هر گیاه دیگری نیاز به تغذیه کافی دارد. معمولاً انواع متفاوت سانسوریا در خاک‌های سنگین رشد بهتری خواهند داشت. پس بهتر است که شما ترکیبی از شن، رس، ماسه و مواد آلی را برای رشد سانسوریا لب طلایی در نظر بگیرید. هر چه خاک سانسوریا یا خاک مناسب‌تری باشد، سرعت پاجوش خوردن این گیاه بیشتر خواهد شد. همین موضوع باعث می‌شود تا شما بتوانید به ‌راحتی و با کمترین هزینه این گیاه زیبا را تکثیر کنید و از آن در نقاط متفاوت خانه خودتان بهره ببرید. 
برای تغذیه مناسب این گیاه نیز بهتر است از کود های گیاهان زینتی استفاده کنید. روند کوددهی سانسوریا می‌تواند با توجه به نوع گیاه شما متغیر باشد. معمولاً بهتر است که شما هر ماه چندین ‌بار به سانسوریا خودتان کود بدهید. اگر شما به‌ خوبی از گیاه خودتان مراقبت کنید و از کودهای مناسب و باکیفیت برای تغذیه او بهره ببرید، می‌توانید شاهد گل‌دهی این گیاه باشید. روند گل‌دهی سانسوریا لب طلایی بسیار لذت ‌بخش است زیرا نشان می‌دهد که گیاه شما در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

برای خرید خاک و بستر کشت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

نور : سانسوریا لب طلایی نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد. میزان نور متوسط برای رشد این گیاه مناسب است. یعنی بهتر است که شما این گیاه را با فاصله از پنجره‌های نورگیر خودتان نگه دارید. علاوه ‌بر این موضوع، در محیط‌های بدون نور نیز این سانسوریا می‌تواند به‌ خوبی رشد کند. به‌ همین دلیل شما می‌توانید از آن در محیط‌های بدون نور خورشید مثلاً حمام نیز بهره ببرید. به این موضوع توجه داشته باشید که نور مستقیم خورشید باعث آسیب به برگ‌‌های این گیاه می‌شود و می‌تواند حتی در موارد شدیدتر، لکه‌های سوختگی را ایجاد کنید. اگر حس کردید رده ‌های زردرنگ این گیاه کم‌رنگ‌تر شده‌اند، بهتر است که نوردهی بیشتری به این نوع سانسوریا داشته باشید.

 
بررسی شرایط مناسب برای زندگی سانسوریا لب طلایی

روند تکثیر سانسوریا لب طلایی 

شما می‌توانید با استفاده از پاجوش‌ها یا تقسیم برگ‌ها روند تکثیر را پیش ببرید. هنگامی ‌که گیاه شما در بهترین شرایط ممکن قرار داشته باشد، پاجوش‌ها به وجود می‌آیند. بهترین زمان برای کاشت پاجوش‌ها فصل بهار می‌باشد. هنگامی ‌که پاجوش‌های شما به در طول 10 سانت رسیدند، می‌توانید آن‌ها را از گلدان جدا کنید و در یک گلدان جداگانه بکارید. گیاهانی که از طریق پاجوش‌ها به وجود می‌آیند، گیاهان بسیار زیباتری خواهند بود‌. علاوه ‌بر استفاده از پاجوش‌ها، شما می‌توانید از برگ‌ های این گیاه نیز برای قلمه زدن و تکثیر استفاده کنید. 
معمولاً در این زمینه بهتر است سراغ برگ‌های بروید که تازه‌تر و بلندتر هستند. برگ‌های بالای 30 سانت در این زمینه گزینه مناسبی می‌باشند. برگ‌های تازه‌تر و جوان‌تر نمی‌توانند روند قلم زنی را پیش ببرند زیرا توانایی ریشه زدن و جوانه‌زده را نخواهند داشت. شما باید بعد از جدا کردن برگ‌های مورد نظر خود، آن را با طول‌های هشت سانت هشت سانت ببرید و پایین هر برگ را به ‌صورت هشتی جدا کنید. اجازه دهید تا روند ریشه‌دهی برگ ادامه پیدا کند. بعد از ریشه زدن شما می‌توانید برگ‌ها را در گلدان مورد نظر خودتان بکارید و روند تکثیر را کامل کنید.

جهت خرید گلدان به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

 
روند تکثیر سانسوریا لب طلایی

جمع‌بندی
اگر شما به ‌دنبال زیباترین و مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی هستید، انواع متفاوت سانسوریا از جمله سانسوریا لب طلایی بهترین گزینه برای شما خواهد خواهند بود. گیاهان سانسوریا نیاز به مراقبت چندانی ندارند و شما می‌توانید تنها با آبیاری منظم و کوددهی مناسب، از حضور و زیبایی این گیاهان شگفت‌انگیز در خانه خود لذت ببرید. اگر زیادی حوصله مراقبت از گیاهان را ندارید، مطمئن باشید که انواع متفاوت سانسوریا، بهترین گزینه برای دکوراسیون شما می‌باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    ارغوان
    25 بهمن 1402
    ارغوان

    من این گیاه رو قلمه زدم حالا که پاجوش زده برگای جدیدش لبه طلایی نیستن و همه سبزن

  • پاسخ
    s r
    01 اسفند 1401
    s r

    سلام ممنون خیلی خوب بود من برای نگهداری سانسوریا از نور رشد گیاه .... استفاده کردم که رشد علفی ش رو کم کرده و گیاه بصورت پهن و زیبا رشد کرده، گفتم بگم شاید بقیه هم سانسوریاشون دراز و بی ریخت شده باشه :)

گزارش اشکال در سایت