نازبو
بررسی ویژگی های گیاه بابا آدم
  • گلها
  • گیاهان داخلی

بررسی ویژگی های گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدم گیاهی با برگ‌های بسیار بزرگ می‌باشد که به واسطه همین برگ‌های بزرگ، با نام فیلگوش نیز شناخته می‌شود. این گیاه بومی قسمت‌های جنوب شرقی و همچنین جنوب آسیا می‌باشد و از این بخش‌ها به سراسر جهان انتقال ‌داده‌ شده است. در کشور ما نیز بابا آدم طرفداران زیادی دارد و به ‌عنوان یک گل دکوراتیو در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساقه‌های بلند و برگ‌های بسیار پهن و زیبای این گیاه، باعث شده تا بابا آدم ظاهری خاص و مخصوص به خودش را داشته باشد. این گیاه با برگ‌های بسیار براقی که دارد می‌تواند دکوراسیون خانه شما را بسیار زیباتر کند. 
علاوه ‌بر این موضوع روند تهیه و نگهداری از بابا آدم نیز روند بسیار راحت و بی‌دردسر است. شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن گیاه بابا آدم را تهیه نمایید و از آن در دکوراسیون خانه خودتان بهره ببرید. ما در ادامه این محتوا قصد داریم که بیشتر برای شما در رابطه با این گیاه و ویژگی‌‌های منحصر به ‌فرد آن صحبت کنیم. اگر شما نیز به ‌دنبال تهیه این گیاه زیبا هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را همراهی کنید:

برای خرید بذر گیاهان آپارتمانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.


بررسی ویژگی‌های گیاه بابا آدم

بررسی شرایط نگهداری گیاه بابا آدم

به ‌طور کلی گیاه بابا آدم، گیاه آن‌ چنان حساسی نیست. اما به‌ هر حال برای حفظ سلامت این گیاه، بهتر است که شما به فاکتور‌های گوناگونی دقت و توجه داشته باشید. اجازه دهید با یکدیگر در ادامه بیشتر در رابطه با فاکتورهای تأثیرگذار در سلامت گیاه بابا آدم صحبت کنیم. 
 نور : تمامی گیاهان به نور نیاز دارند. گیاه بابا آدم نیز از این قاعده مستثنی نیست. بابا آدم باید در نور متوسط و محیطی تقریباً نیمه‌روشن قرار داشته باشد. این گیاه جز آن دسته از گیاهانی است که شما نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. پس قرار دادن آن در پشت پنجره بهترین و عاقلانه‌ترین انتخاب می‌باشد. نور شدید آفتاب می‌تواند باعث سوختگی بابا آدم شود. پس اگر می‌خواهید بهترین وضعیت را برای این گیاه تهیه کنید، آن را در نور متوسط و غیر مستقیم قرار دهید. 
 رطوبت : گیاه بابا آدم جزو آن دسته از گیاهانی است که به رطوبت علاقه‌مند می‌باشند در محیطی مرطوب شاداب‌تر به‌ نظر می‌رسند. شما می‌توانید با استفاده از پاشیدن آب رطوبت مورد نیاز را برای این گیاه فراهم نمایید. به این موضوع توجه داشته باشید که در زمینه تامین رطوبت زیاده‌روی نکنید زیرا رطوبت زیاد ممکن است که روند رشد آفت‌ها را تسریع بخشد. برای تامین رطوبت می‌توانید از آبپاش‌ها بهره ببرید و روزانه یک ‌بار تنها مقداری آب روی برگ‌های این گیاه بپاشید. علاوه‌ بر این موضوع، می‌توانید از یک زیر گلدانی با چند سنگ‌ریزه استفاده کنید. در طول روز زیر گلدانی را با آب پر کنید و اجازه دهید آب تا حدی بالا بیاید که به کف گلدان نرسد. در طول روز با گرمای محیط آب به ‌آرامی تبخیر می‌شود و رطوبت مورد نیاز این گیاه را به‌ طور کامل فراهم می‌سازد.

برای خرید سم و قارچ کش به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

دما : دما از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار می‌باشد که برای نگهداری گیاه بابا آدم باید تنظیم شود. شاید این گیاه مقاوم باشد، اما به سرمای بسیار زیاد حساس است و در هوای سرد برگ‌های آن پژمرده می‌شوند. پس به ‌هیچ ‌عنوان نباید این گیاه را در مقابل وسایل سرمایشی گوناگونی قرار دهید. 
تغذیه : معمولاً برای حفظ ویژگی‌های منحصر به ‌فرد گیاه بابا آدم، پیشنهاد می‌شود که در فصول رشد شما از مقداری کود های نیتروژن دار بهره ببرید. هر چه گیاه شما بزرگ‌تر شود و سنش بالاتر برود، شما باید تعداد دفعات کوددهی را بیشتر کنید. 
خاک : خاک مناسب برای کاشت گیاه بابا آدم شامل ترکیباتی از خاک برگ، کود دامی و ماسه می‌شود. خاکی که برای کاشت این گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید کاملاً سبک و زهکش باشد تا گیاه بابا آدم بتواند بدون هیچگونه مشکلی در این خاک رشد کند. 

برای خرید خاک و بستر کشت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

 آبیاری : با توجه به این‌ که گیاه بابا آدم دوست ‌دار رطوبت است، در مقایسه با سایر گیاهان دیگر روند آبیاری این محصول پرتکرار تر است. البته شما همیشه باید اجازه دهید تا خاک روی گلدان خشک شود و کمی ترک بخورد و بعد به گیاه آب دهید. با توجه به محل زندگی گیاه بابا آدم، ممکن است که تعداد دفعات آبیاری در طول هفته متغیر باشند. به‌ هیچ‌ عنوان در آبیاری این گیاه زیاده‌روی نکنید زیرا آبیاری بیش ‌از حد می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. 

بررسی شرایط نگهداری گیاه بابا آدم

تفاوت گیاه بابا آدم تنه قرمز و تنه سبز

گیاه بابا آدم جزو آن دسته از گیاهانی می‌باشد که در تنوع بسیار بالایی به بازار عرضه می‌شود. انواع برگ‌پهن این گیاه در دو نوع بابا آدم تنه سبز و بابا آدم تنه قرمز به بازار عرضه می‌شوند. این دو نوع گیاه از خانواده بابا آدم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. برای مثال تعداد برگ‌های بابا آدم تنه قرمز، بیشتر از تعداد برگ‌های بابا آدم تنه سبز می‌باشد.
اما نوع تن قرمز این گیاه برگ‌های نازک‌تر و کشیده تری دارد. از طرف دیگر بابا آدم تنه سبز نهایتاً می‌تواند چهار برگ را روی خودش نگه‌دارد اما این برگ‌ها آن‌قدر بزرگ می‌باشند که شما می‌توانید به ‌راحتی در سایه آن ‌ها استراحت کنید. به‌ طور کلی این دو نوع بابا آدم تفاوت‌های آن‌چنانی با یکدیگر ندارند زیرا از یک خانواده و دوستدار یک شرایط محیطی هستند. تنها نکته‌ای که باید آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید روی سطح هر دو نوع این گیاه را در فواصل زمانی کوتاه‌ مدت تمیز کنید تا گرد و خاک روی آن‌ها ننشیند.

جهت خرید پیت ماس و خرید ورمی کمپوست به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.
 

تفاوت گیاه بابا آدم تنه قرمز و تنه سبز

بررسی روش تکثیر گیاه بابا آدم

معمولاً تکثیر گیاه بابا آدم از طریق ریزوم‌ها انجام می‌شود. بهترین فصل برای تکثیر گیاه بابا آدم، کاشت ریزوم‌ها فصل بهار است. اگر می‌دانید که پاجوش‌های اطراف گلدان ریشه دارند، می‌توانید به‌ آرامی آن‌ها را با چاقو جدا کنید و این گیاه را تکثیر دهید.

برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

 آیا گیاه بابا آدم سمی است؟

طبق تحقیقات انجام ‌شده بابا آدم گیاهی سمی می‌باشد. به‌ همین دلیل اگر فرزند کوچکی در خانه دارید بهتر است که از این گیاه استفاده نکنید یا آن را در محلی دور از دسترس قرار دهید. اگر برگ‌های این گیاه توسط انسان یا حیوان جویده شود، ممکن است که اتفاقات ناگواری مانند التهاب و تورم دهان و سیستم گوارشی رخ دهد. در برخی موارد ممکن است که به مجرای تنفسی افرادی که دارای حساسیت هستند نیز بسیار ملتهب شود. اگر به هر دلیلی این گیاه وارد بدن شما یا یکی از اعضای خانواده‌ شما شد، در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. 

آیا گیاه بابا آدم سمی است؟

جمع‌بندی 
گیاه بابا آدم جزو آن دسته از گیاهانی می‌باشد که طرفداران زیادی در سراسر جهان علی‌الخصوص در کشور ما ایران دارد. بابا آدم به واسطه فاکتور زیبایی، می‌تواند به ‌عنوان یک المان دکوراتیو در بسیاری از خانه‌‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، مراقبت و استفاده مراقبت و تغذیه درست این گیاه می‌باشد. اگر شما متوجه وجود آفت‌‌ها روی بدنه گیاه شدید یا شاهد تغییر رنگ برگ‌های این گیاه بودید، باید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات مراقبتی گوناگون را پیش بگیرید. در بسیاری از موارد سرما یا آبیاری زیاد می‌تواند باعث آسیب رسیدن به برگ‌های این گیاه شود. سعی کنید که در مرحله اول با تغییر رویه شرایط زندگی این گیاه در جهت بهبود وضعیت آن قدم بردارید. همچنین می‌توانید با فرد متخصص در این زمینه صحبت کنید تا بتوانید با ریسک کمتری گیاه خود را به حالت اولیه خودش باز گردانید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    فرخ
    14 بهمن 1402
    فرخ

    نوشتی گیاه بابا آدم سمی است، پس چطور در طب سنتی از این گیاه برای درمان بیماریها استفاده میکنند؟

  • پاسخ
    Sina
    31 شهریور 1402
    Sina

    با سلام بذر بابا آدم توی پاییز میشه کاشت یا در گلخانه بین درجه مناسب قرار داد ؟؟

گزارش اشکال در سایت