نازبو
کاشت میوه ها و سبزیجات گلدان دوست
  • آموزش و مقالات
  • اطلاعات جانبی
  • پرماکالچر

کاشت میوه ها و سبزیجات گلدان دوست

با شروع فصل های بهار و تابستان میل به کاشت گیاهان مختلف و باغبانی در خانه در افراد زیادی به وجود می‌آید. اگر شما هم از رشد و نگهداری گیاهان مختلف لذت می‌برید، اما فضای مورد نیاز برای ایجاد یک باغ در فضای باز را ندارید، قصد داریم پیشنهادی عالی را به شما ارائه دهیم. ما چند نوع از میوه‌ها و سبزیجات گلدان دوست را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم که می‌‌توانید با باغبانی در خانه و در گلدان آن‌ها را پرورش دهید. این موارد از مرکبات گرفته تا گوجه فرنگی، خیار و هر چیز دیگری را که معمولا در یک باغ بزرگتر می‌توان کشت کرد، شامل می‌شود.

تفاوت این گیاهان خاص با سایر گیاهان این است که شما می‌توانید این نوع گیاهان را با باغبانی در خانه و در فضاهایی مثل ایوان، بالکن یا هر جای دیگر خانه خود پرورش دهید، زیرا همه آن‌ها به نوعی در یک ظرف قابل رشد هستند. بنابراین اگر فضای باغبانی بزرگی دارید یا حتی ندارید، اگر می‌خواهید غذاهای خودتان را پرورش دهید، باید بگوییم که این امکان برای شما هم وجود دارد. با معرفی بهترین میوه ها و سبزیجات گلدان دوست با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: معرفی سبزیجات سایه دوست

گوجه فرنگی

میوه ها و سبزیجات گلدان دوست

جای تعجب نیست که بگوییم گوجه فرنگی به خوبی در ظروف کوچک رشد می‌کند. اگر عاشق گوجه فرنگی تازه هستید و مایلید در طول سال گوجه فرنگی تازه داشته باشید، بسته به نوع گوجه فرنگی‌هایی که می خواهید پرورش دهید، می‌توانید به راحتی آن ها را تقریباً در هر ظرفی با هر اندازه‌ای کشت کنید. مطمئن باشید که ظرف به اندازه کافی بزرگ است که بتواند گیاه را رشد دهد. می‌توانید با بذر یا گیاهان تازه شروع کنید.

برای خرید بذر انواع گوجه فرنگی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

ریحان

میوه ها و سبزیجات گلدان دوست

ریحان نیز یکی دیگر از گیاهانی است که می‌توان با باغبانی در خانه آن را پرورش داد. می‌توانید ریحان را در داخل یا خارج از خانه پرورش دهید. این گیاه برای افزودن به سوپ‌ها و دستور العمل‌های دیگر غذایی بسیار عالی است. حتی اگر یک باغ گیاه دارویی کامل ندارید، می‌توانید کمی از ریحان را برای استفاده در غذاهای مورد علاقه خود پرورش دهید. به یک ظرف شش اینچی، مقداری خاک گلدان تازه و البته ریحان نیاز دارید. به خاطر داشته باشید که وقتی ریحان را آب می‌دهید، باید از مرطوب شدن برگ‌ها و ساقه جلوگیری کنید. بهتر است آب را مستقیماً روی خاک بریزید. همچنین شما باید هر روز  نور مستقیم خورشید را برای گیاهان خود فراهم کنید. پس اگر قصد دارید آنها را در محیط داخلی پرورش دهید، حتماً از ظروفی استفاده کنید که بتوانید به راحتی آن‌ها را در قسمت‌های آفتابگیر خانه نصب کرد.

برای خرید بذر ریحان در انواع مختلف به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید

کدو سبز و کدو تابستانی

میوه ها و سبزیجات گلدان دوست

انواع کدو، به ویژه کدو تنبل تابستانی به خوبی در ظروف کوچک رشد می‌کنند. کدو حلوایی تقریبا در هر مکانی که برای آن برنامه ریزی کنید، رشد خواهد کرد. این گیاه بسیار مقاوم است، بنابراین اگر می‌خواهید کدوی تازه تابستانی را به میز شام خود اضافه کنید، چند گلدان تهیه کنید و دانه‌های این گیاه را در آن کاشت کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام شروع رشد، باید مرتبا کدوها را برداشت کنید تا گیاهان دچار مشکل نشوند.

برای خرید بذر سبزیجات می‌توانید از طریق این لینک تمامی بذر سبزیجات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

جعفری

میوه ها و سبزیجات گلدان دوست

جعفری برای باغبانی در خانه و کشت در گلدان بسیار خوب رشد می‌کند. بنابراین اگر دوست دارید جعفری تازه به میز شام خود اضافه کنید، باید بگوییم که این گیاه برای رشد در بالکن یا ایوان بسیار عالی است. جعفری در گلدان‌های کوچک به خوبی رشد می‌کند و فقط به کمی نور خورشید احتیاج دارد، بنابراین گیاهی مناسب برای رشد در آپارتمان‌ها یا سایر مکان‌های دارای فضای کم است. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید خاک را مرطوب نگه دارید و مراقب باشید که گیاهان خود را بیش از حد آب ندهید. این گیاه در دماهای بین 18 تا 26درجه رشد می‌کند. فقط به یاد داشته باشید که آن‌ها را شب‌ها به داخل خانه بیاورید تا سرما به آن‌ها آسیبی نرساند.

برای خرید بذر جعفری می‌توانید از طریق این لینک بذر انواع جعفری را تهیه کنید.

توت فرنگی

میوه ها و سبزیجات گلدان دوست  

شاید فکر کنید که توت فرنگی با باغبانی در خانه قابل پرورش نیست. توت فرنگی با وجود این که به عنوان گیاهی شناخته می‌شود که به فضای زیادی احتیاج دارد، در گلدان نیز به خوبی رشد می‌کند و یکی از بهترین میوه‌ها و سبزیجات گلدان دوست است. این گیاهان در واقع یکی از بهترین گیاهان برای رشد گلدان هستند و حتی در داخل خانه نیز شکوفا می‌شوند، بنابراین می‌توانید توت فرنگی ارگانیک و تازه خود را در تمام طول سال رشد دهید. شما باید یک نقطه آفتابی را انتخاب کنید که این نقطه می‌تواند جلوی یک پنجره باشد.

برای خرید بذر طالبی و انواع ملون کلیک کنید.

طالبی

میوه ها و سبزیجات گلدان دوست

بله درست است، با باغبانی در خانه می‌توانید طالبی ارگانیک را هم در یک گلدان پرورش دهید. اگر عاشق این میوه شیرین هستید و فضای کافی برای یک باغ در اختیار ندارید، کافی است چند ظرف نسبتاً بزرگ را جمع کنید و مقداری طالبی در آن بکارید تا کل تابستان را از این میوه عالی بهره مند شوید.

همچنین بخوانید : کاشت سبزیجات در خانه

پونه کوهی

میوه ها و سبزیجات گلدان دوست

پونه کوهی یک گیاه بسیار محبوب در بین گیاهان گلدان دوست و ارگانیک است و در هر نوع ظرف بسیار خوب رشد می‌کند. در حقیقت، رشد پونه کوهی در یک ظرف مخصوص، به جلوگیری از رشد بیش از حد آن کمک می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید رشد پونه‌های کوهی خود را تحت کنترل نگه دارید، ظروفی را استفاده کنید که توسط بیشتر باغبانان متخصص توصیه می‌شوند. شما فقط به یک گیاه کوچک و کمی خاک گلدان نیاز دارید.

برای خرید پکیج بذر فلفل به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

فلفل

میوه ها و سبزیجات گلدان دوست

یکی دیگر از بهترین میوه‌ها و سبزیجات گلدان دوست فلفل است. فلفل در ظروف و گلدان‌ها بسیار عالی رشد می‌کند. بنابراین اگر دوست دارید فلفل قرمز، زرد یا سبز را به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید، می‌توانید آن‌ها را به راحتی و بدون داشتن فضای بزرگ پرورش دهید. انتخاب ظرف مناسب در کاشت این گیاهان بسیار مهم است. فلفل‌های کوچکتر حداقل به یک ظرف 2 گالنی نیاز دارند؛ در حالی که انواع بزرگتر این گیاه به گلدان 5 یا 10 گالنی نیاز دارند. لازم است در صورت امکان به فلفل‌ها حداقل 8 ساعت نور خورشید تابیده شود. بنابراین برای باغبانی در خانه محلی را انتخاب کنید که این گیاهان ارگانیک مستقیما از نور خورشید برخوردار شود. در صورت تمایل می‌توانید شب‌ها آنها را وارد خانه کنید و تنها هر روز صبح آن‌ها را برای تابش نور آفتاب به بیرون برگردانید.

مقاله میوه های مناسب کاشت در آپارتمان را نیز از دست ندهید.

پیازچه

میوه ها و سبزیجات گلدان دوست

پیازچه بدون شک یکی از مقاومترین گیاهان ارگانیک است که می‌توانید با باغبانی در خانه پرورش دهید. این گیاهان در ظروف مختلف یا تقریباً در هر جای دیگری که می‌خواهید آن‌ها را کشت کنید، بسیار خوب رشد می‌کنند. پیاز کوهی برای افزودن طعم به سوپ‌ها و سیب زمینی پخته فوق العاده است. پیاز کوهی نیز گیاهی چند ساله است، بنابراین پس از کاشت آنها، سال به سال می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. این گیاهان نور خورشید را در طول روز ترجیح می دهند، بنابراین مکانی را انتخاب کنید که حداقل در طول زمستان بتواند کمی از آن آفتاب بگیرند.

باغبانی در خانه کار ساده ای است و برای گرفتن بهترین نتیجه از آن کافی است بدانید چه میوه‌ها و گیاهانی را می‌توانید در خانه و به صورت ارگانیک پرورش دهید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    محمدرضا رجبی
    20 فروردین 1400
    محمدرضا رجبی

    خوب بود یکخورده اطلاعات بیشتری بدست آوردیم ولی یک سوال داشتم برای آب یاری به گیاهان مناسب است از کدام روش آب دادن استفاده کرد؟ ۱-آب ولرم ۲-آب سرد ۳-آب گرم ؟؟؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    11 اردیبهشت 1400
    نازبو - یاوری

    سلام محمدرضای عزیز بسته به گیاه متفاوته ولی پیشنهاد عمومی آبیاری با آب دمای محیط برای گیاهان خونگیه

گزارش اشکال در سایت