نازبو
قراردادن گیاهان در نقاط مختلف اتاق
  • آموزش و مقالات
  • گلها
  • گیاهان داخلی

قراردادن گیاهان در نقاط مختلف اتاق

قرار دادن گلدان در پنجرهٔ اتاق کسانی که گیاهان خانگی را نه برای نمایش بلکه به عنوان یک چیز دوست داشتنی سبزرنگ نگه می‌دارند، معمولا تاقچهٔ پنجره را جای مطلوبی برای آنها میدانند. ردیف کردن چندین گلدان جدا از هم در پنجره، خودش نوعی دکور محسوب می‌شود. از دیدگاه نمایشی، خیلی خوب است که نمونه‌ای از گیاهان چشمگیر مثلاً کوتاه قد و پرپشت را در وسط و گیاهان بلند و باریک را در دو سمت تاقچه جا داد. باید نمونه هایی را برگزید که به نور زیادتر نیاز داشته باشند، البته این گیاهان باید با بقیهٔ قسمت‌های اتاق نیز هماهنگی داشته باشند. گذاشتن گیاهی کوچک و کمتر جالب توجه در پنجره ای بزرگ، نمیتواند امتیازی برای اتاق داشته باشد. اگر پنجره رو به شرق، غرب، یا جنوب است باید به دنبال گیاهی باشید که بتواند نور مستقیم خورشید را تحمل کند. پنجرهٔ رو به جنوب به نوعی پرده نیاز دارد که از تابش خورشید در تابستان بکاهد. با نور خورشید در تابستان و گرمای بخاری (شوفاژ) در زمستان، آب دادن به این گلدان‌ها قصه‌ای بی انتهاست. اگر نمای بیرون از پنجره چندان دلچسب نیست و به نور هم زیاد نیاز ندارید، می‌توانید از گیاهان آویزی از بالای پنجره نیز بهره برید.

برای خرید کود گیاهان آپارتمانی و زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.


چیدمان صحیح گلدان

آویزان کردن از سقف در مورد گیاهان آویزی هیچ راهی بهتر از این نیست که آن‌ها را از سقف آویزان کنند. هیچ عاملی به ساقه‌های آبشار گونهٔ این گیاهان آسیب نمی‌زند و منظرهٔ این گیاهان در وسط روز جذابیت ویژه‌ای دارد. این گیاهان اگر بر کف اتاق گذاشته شوند، سقف آویزان باشند همواره به چشم می‌آیند. گیاه آویزی اگر در بالای گیاهی قرار گیرد که بر کف اتاق گذاشته شده است، می‌تواند ارتفاع این مجموعه سبز را دو چندان کند؛ به منظرهٔ بی‌روح یک سمت اتاقی یا اتاق پنجره رنگ مطلوب را بیفزاید یا آن قسمت‌ها را جالب توجه کند. اگر سقف اتاق کوتاه است، تعداد این گلدان‌ها را زیاد نکنید، این گیاهان نباید برای رفت وآمد مانع ایجاد کنند.
- گلجاها و گلدان‌ها را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که قلاب می تواند وزن گلدان و خاک و آب را تحمل کند. گیاه باید از نمونه‌های ظریف انتخاب شود و در اوج رویش باشد. یک گیاه عشقهٔ گل آلود در واقع از زیبایی‌های محیط می‌کاهد.
- مراقبت از گیاهان آویزی آسان نیست. دست کم آبیاری آن نسبت به گیاهی که کف اتاق قرار دارد، دشوارتر است.

برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

چیدمان صحیح گلدان  

قرار دادن گیاه روی پایه تعدادی از گیاهان خانگی ساقه‌های معلق یا برگ‌های قوسی دار به وجود می‌آورند که با منظره‌های زیبا همراه است. اما اگر جای گلدان‌های این گیاهان، کف اتاق یا روی طاقچهٔ پنجره باشد، جلوهٔ زیبای آنها به چشم نمی‌آید. جای این گیاهان در گلدان آویخته شده از سقف یا روی پایهٔ ستون است. می‌توانید پایه‌هایی شبیه پایه‌های قدیمی را بخرید (البته اگر با بقیهٔ قسمت‌های خانه‌تان هماهنگی دارد) یا در خانه‌های جدید، پایه‌های چوبی درست کنید. می‌توان با پیش بینی‌های لازم حتی چند گلدان را روی چنین پایه‌هایی نصب کرد.

چیدمان صحیح گلدان

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت باغچه آپارتمانی

قرار دادن گلدان بر کف اتاق جای گیاه بزرگ کف اتاق است. گذاشتن گلدانی سنگین روی میز، دور از احتیاط است. گیاهان متمایز و چشمگیر معمولاً برای کف اتاق مناسب اند. اما می‌توان از گیاهان دیگر نیز استفاده کرد. گیاهان گلدار و نیز گیاهان بلند روندهٔ دارای برگ‌های بزرگ (مثل فیلودندرون و مونسترا) نمونه‌های خوبی برای گذاشتن در کف اتاق هستند. دکوراتورها، این گیاهان را خیلی می‌پسندند. در اتاق‌های بزرگ، گذاشتن دو گلدان از یک نوع در دور سمت در ورودی، تقارن مطلوبی ایجاد می‌کند. اگر گلدانی را کنار در ورودی پاسیو بگذارید، مثل این است که باغچه‌ای به داخل اتاق آورده باشید. گیاهان مناسب برای کف اتاق باید با دقت انتخاب شوند. گیاه باریک و بلند می‌تواند اتاق را بلندتر نشان دهد. گیاه کوتاه پخش شونده تأثیر معکوس دارد. باید به یاد داشت که ظرف یا گلدان ممکن است به قالی آسیب رساند. بنابراین در زیر آنها تکه‌های چوب یا چوب پنبه قرار دهید.

برای خرید بذر گیاهان آپارتمانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

چیدمان صحیح گلدان

رویاندن گیاهان بر سطح دیوار گیاهان دیواری، اغلب گیاهان گل دهنده (برای زیبایی بخشیدن به دیوار گچی کمرنگ) یا گیاهان رونده (برای ایجاد چهارچوب سبز پنجره‌ها و قاب‌های عکس) هستند. اما در پرورش این گیاهان مشکلات چندی وجود دارد. مثلاً نمی‌توان رطوبت کافی را برای این گیاهان تأمین کرد. گلدان‌هایشان اغلب کوچک اند یعنی به دفعات باید آبیاری شوند و مشکل است از خاک گلدانی که در ارتفاع قرار دارد تشخیص داد که آیا به آب نیاز دارد یا نه. باید زیر گلدان‌هایی را انتخاب کرد که عمق بیشتری داشته باشند، چندان پرزرق و برقی نباشند.

چیدمان صحیح گلدان

گذاشتن گیاه روی کمدهای کوتاه گیاهان کوتاه قد را باید کمی بالاتر از کف اتاق گذاشت. برای این کار می‌توان آنها را در کنار پنجره، روی یکی از رج‌های قفسه، یا کمد، یا یکی دیگر از وسایل خانه گذاشت. در این حالت‌ها باید زیر گلدانی با لبهٔ مرتفع داشته باشید که از سرازیر شدن آب و آسیب رساندن به وسایل خانه جلوگیری شود.

برای خرید خاک و بستر کشت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

چیدمان صحیح گلدان  

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت