نازبو
آموزش نگهداری از آگاو با کمترین امکانات
  • گلها
  • گیاهان داخلی

آموزش نگهداری از آگاو با کمترین امکانات

آگاو یا به‌ عبارت ‌دیگر گل خنجری یکی از گیاهان زینتی می‌باشد که معمولاً برای فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته می‌توان از این محصول برای زیباسازی دکوراسیون خانه نیز بهره برد. طبق تحقیقات انجام ‌شده، در حال حاضر بیش ‌از 400 نوع از این گیاه در سراسر جهان وجود دارد که معمولاً بومی آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی هستند. تقریباً تمامی گونه ‌های متفاوت این گیاه برگ‌‌های آن تیز و گوشتی دارند‌. ما در این مقاله قصد داریم برای شما در رابطه با آموزش نگهداری از آگاو صحبت کنیم و بگوییم چگونه می‌توانید این گیاه زیبا و زینتی را مورد استفاده قرار دهید و از آن بهره ببرید. برخی از گونه‌های این گیاه ابلق هستند و برخی دیگر ممکن است که به رنگ سبز، آبی و حتی خاکستری وجود داشته باشند. اگر شما نیز قصد دارید که بیشتر در رابطه با نکات مهم برای نگه‌ داری درست این گیاه بدانید، ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

 
آموزش نگهداری از آگاو با کمترین امکانات

بررسی ویژگی‌های گیاه آگاو

قبل ‌از صحبت در رابطه با نکات مهم در رابطه با آموزش نگه ‌داری از آگاو، اجازه دهید تا بیشتر با یکدیگر این گیاه را بشناسیم. گیاه آگاو معمولاً به ‌صورت بوته‌ای رشد می‌کند و می‌توانند یک فضای دایره‌ای‌ شکل از دورش را اشغال کند. به ‌طور کلی این گیاه، گیاه گل‌دهی است اما برخی از گونه‌ های آن حتی تا صد سالگی نیز گل نمی‌دهند. پس به ‌ندرت پیش می‌آید که انواع متفاوت این گیاهان گل‌دهی داشته باشند. برگ‌های این گیاه بسیار تیز می‌باشند و به واسطه گوشتی بودن این برگ‌ها، برخورد با آن‌‌ها می‌تواند باعث آسیب به بخش‌ های متفاوت بدن شود. 
شما می‌توانید از این گیاه در فضای سبز بیرون خانه و هم به ‌عنوان زیباسازی در فضای داخلی خانه استفاده کنید. آگاو از خود شهدی تولید می‌کند که برخورد این شهر با بدن می‌تواند مشکلات زیادی مانند التهابات پوستی را با خودش به‌ همراه بیاورد. طبق تحقیقات انجام ‌شده، اکثر گونه‌ های آگاو سمی هستند و باید در محیطی دور از دسترس کودکان قرار داشته باشند. این گیاه می‌تواند در صنایع گوناگون و متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد و به ‌عنوان یک گیاه کاربردی شناخته می‌شود. 

جهت خرید بذر گیاهان آپارتمانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

 
بررسی ویژگی‌های گیاه آگاو

آموزش نگهداری از آگاو 

بعد از صحبت در رابطه با ویژگی‌‌های منحصر به‌ فرد این محصول، حال بیایید به‌ طور کامل در رابطه با آموزش نگهداری از آگاو صحبت کنیم. به ‌طور کلی این گیاه این جزو گیاهان حساس دسته ‌بندی نمی‌شود. به ‌همین دلیل، تنها با توجه به برخی نکات ساده می‌توان عمر آگاو را تا حد بسیار زیادی افزایش داد. 
 
  
آبیاری مناسب : یکی از نکاتی که می‌تواند در زمینه آموزش نگهداری از آگاو قرار بگیرد، شناخت میزان نیاز این گیاه به آب می‌باشد. گیاه آگاو عضوی از خانواده‌ی ساکولنت‌هاست و درست مانند ساکولنت‌ها به رطوبت و آبیاری زیاد حساس است. مرطوب بودن همیشگی خاک این گیاه می‌تواند باعث پوسیدن ریشه‌های آن شود. پس شما باید زمانی به این گیاه آب دهید، که مطمئن هستید حدوداً دو الی سه سانت از سطح خاک روی این گیاه کاملاً خشک است. 
در این شرایط می‌توانید با خیال راحت‌تری از گیاه مورد نظر خودتان استفاده کنید. هر چه گیاه مورد نظر شما بزرگ‌تر شود، شما باید اجازه دهید تا بعد از هر بار آبیاری، خاک بیشتر خشک شود. به این موضوع توجه داشته باشید که گیاه آگاو می‌تواند به ‌خوبی در برابر کم آبی از خودش مقاومت نشان دهد. اما در برابر آبیاری زیاد مقاومت چندانی ندارد، پس بهترین اقدام این است که بعد از هر بار آبیاری اجازه دهید تا خاک رویی به‌ طور کامل خشک شود و حتی ترک‌هایی روی آن ایجاد شود. هر وقت حس کردید برگ‌ های این گیاه لاغرتر چروکیده شده‌اند می‌توانید مقدار آب بیشتری به گیاه بدهید. زیرا این موارد از نشانه‌ های تشنه بودن گیاه هستند. 

جهت خرید ابزار باغبانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید. 

خاک مناسب و تغذیه : نکته دیگری که در لیست نکات مهم در آموزش نگه ‌داری از آگاو جای می‌گیرد تغذیه مناسب گیاه است. شما به خاکی با زهکش مناسب نیاز دارید تا بتوانید به ‌خوبی شرایط زندگی مناسب را برای آگاو آماده کنید. خاک محل زندگی گیاه آگاو باید حداقل 30 سانت عمق داشته باشد تا ریشه‌ های این گیاه به‌ خوبی جای مانور داشته باشند. بهترین ترکیب خاک برای گیاه آگاو ترکیبی از خاک برگ و شن درشت می‌باشد. گیاه آگاو نیاز به کود های بسیار غنی ندارد. بهترین غذا برای این گیاهان استفاده از مقداری برگ خشک ‌شده در اوایل بهار می‌باشد. غنی بودن بیش ‌از حد خاک در بسیاری از موارد باعث خشک شدن از بین رفتن این گیاه می‌شود. البته استفاده از کود های معمولی که دارای ترکیباتی مانند نیتروژن، فسفر، پتاسیم هستند نیز می‌تواند به شما کمک کند تا خاک این گیاه را به‌ طور کامل تغذیه نمایید.

برای خرید سم و قارچ کش به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

نور مورد نیاز گیاه آگاو : بررسی نور مورد نیاز گیاه آگاو نکته دیگری است که می‌تواند روند آموزش نگهداری از آگاو را کامل کند. گیاه آگاو جزو آن دسته از گیاهانی است که می‌تواند هم در نور مستقیم خورشید و هم در سایه به ‌خوبی رشد کند. اما به ‌هر حال محل کاشت این گیاهان باید مقداری در معرض نور خورشید قرار داشته باشد زیرا در سایه کامل این گیاهان سریع‌تر خشک می‌شوند. اگر شما این گیاه را در گلدان کاشته اید، بهتر است که در روزهای معتدل سال، آن‌ها را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. البته تنها چند ساعت در طول روز باید نور مستقیم خورشید به آن‌ها بتابد. هنگامی‌ که آفتاب غروب کرد، آن‌ها را به سایه انتقال دهید تا بتوانید این گل‌ها را شاداب‌تر نگه دارید. 
  
دمای مورد نیاز این گیاه : آگاو جز آن دسته از گیاهانی است که مقاومت خوبی در برابر دما دارد. شناخت این نکته از نکات مهم در زمینه آموزش نگهداری از آگاو به شما کمک خواهد کرد تا در محیطی مناسب این گیاه را بکارید. هر چقدر هم گیاه آگاو در برابر سرما و گرما مقاوم باشد، به‌ هر حال یک حد مجازی در این زمینه وجود دارد. این گیاه نمی‌تواند در دمای منفی 12 درجه سانتی‌گراد زنده بماند اما در دماهای گرم ‌تر از منفی 12 درجه سانتیگراد مشکل خاصی برای آگاو پیش نخواهد آمد‌. همچنین گرمای تابستان نیز نمی‌تواند تأثیرات مخرب زیادی روی این گیاه داشته باشد.

برای خرید کود آهن مایع به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.
 

آموزش نگهداری از آگاو

تکثیر گیاه آگاو چگونه است؟

بعد از صحبت در رابطه با آموزش نگهداری از آگاو، اجازه دهید راجع‌ به تکثیر این گیاه زیبا نیز صحبتی داشته باشیم. کاشتن بذر یکی از روش‌های مرسوم برای تکثیر گیاهان می‌باشد. اما علاوه‌ بر بذر شما می‌توانید با استفاده از پاجوش‌ها نیز روند تکثیر گیاه آگاو را پیش ببرید. با کاشت پاجوش‌ها شما قاعدتاً سریع‌تر می‌توانید به هدف خودتان که رشد یک گیاه زیبا است، برسید. اگر قصد دارید از بذر ها استفاده کنید، به سراغ بذرهایی بروید که کیفیت مناسبی دارند تا در ادامه بتوانید گیاهی زیبا و مقاوم داشته باشید. به‌ طور کلی شرایط نگه ‌داری از آگاو شرایط سخت و پیچیده‌ای نیست. شما می‌توانید تنها با توجه به نکات آموزش نگه ‌داری از آگاو به ‌راحتی و بدون هیچ‌ گونه مشکلی از این گیاه مراقبت کنید. خانواده آگاو گیاهان نسبتاً مقاومی هستند و می‌توانند در شرایط سخت نیز دوام خوبی داشته باشند. پس اگر به‌ دنبال گیاهان کم دردسر برای فضای سبز خودتان هستید، آگاو انتخاب مناسبی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت