نازبو
خواص گسترده آویشن برای درمان انواع بیماری ها
  • آموزش و مقالات
  • گیاهان دارویی

خواص گسترده آویشن برای درمان انواع بیماری ها

آویشن گیاهی كوهستانی و معطر است كه تنوع زیادی دارد. رایج‌ترین شکل آویشن گیاهی است که برای هزاران سال مصارف دارویی و آشپزی داشته است. این گیاه، بومی مناطق مدیترانه‌ای و بخش‌های خاصی از آفریقا بوده و مصرف آن به دوران امپراطوری رم بر می‌گردد. این گیاه دارای طبیعتی گرم و خشك است. خواص آویشن بسیار گسترده است به نوعی که از درمان انواع بیماری‌ها تا سلامت و زیبایی پوست و مو می‌توان از آن استفاده کرد. این گیاه دارویی بهترین درمان برای عفونت‌های تمام قسمت‌های بدن است. در این مطلب سعی داریم گوشه‌ای از خواص درمانی این گیاه معجزه گر را بیان کنیم.

خاصیت آویشن برای مقابله با نفخ معده
آویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه‌ای است که می‌تواند به هضم غذا کمک کند. اگر دچار نفخ، سنگینی، گرفتگی عضلات معده و در حالت کلی هر نوع مشکل مربوط به دستگاه گوارش هستید، بعد از غذا از آویشن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

گردش خون بهتر با مصرف آویشن
غلظت بالای آهن و سایر مواد معدنی در آویشن، آن را به یک ماده‌ ایده آل برای تحریک جریان خون تبدیل کرده است. افزایش گردش جریان خون در بدن و اکسیژن رسانی به اندام‌ها، بسیار ضروری بوده و می‌تواند برای سلامت بدن بسیار مفید باشد.


آویشن جلوی تعریق زیاد پاها را می‌گیرد
آویشن یک دئودورانت یا بو گیر طبیعی و فوق‌العاده موثر محسوب می‌شود. خاصیت ضد قارچی آویشن مشهورترین ماده‌ی فعالی که در آویشن وجود دارد، تیمول می‌باشد. این ترکیب آلی دارای اثرات بسیار زیادی بر روی بدن است. مثلاً این ترکیب می‌تواند از عفونت های قارچی و ویروسی جلوگیری کند. بنابراین فشار بر روی سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا می‌کند.
خاصیت آویشن برای درمان آفت و بوی بد دهان
آویشن یک گیاه ضدعفونی کننده و التیام بخش است. برای همین می‌توان از آن برای درمان آفت‌ها و التهاب لثه و همچنین برای پایان دادن به کابوس بوی بد دهان استفاده کرد.
تاثیر آویشن در سلامت قلب ترکیب غنی از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها در آویشن دارای تاثیرات کوچک بی‌شماری بر روی سلامت قلب هستند اما پتاسیم و منگنز موجود در آن بسیار مهم است. پتاسیم یک گشادکننده عروق است. این ماده با شل کردن عروق خون و کاهش فشار خون می‌تواند فشار موجود بر روی سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد. جلوگیری از تصلب شرایین و اجتناب از سکته مغزی، حملات قلبی و بیماری عروق کرونر قلب، می‌تواند عمر فرد را افزایش دهد.

آویشن برای مقابله با برونشیت، آنژین، سینوزیت و گریپ
آویشن برای مقابله با عفونت‌های مجاری تنفسی فوق‌العاده است. این گیاه شگفت انگیز باعث تعریق بیشتر می‌شود و همین امر تب را کاهش می‌دهد. آویشن با سرماخوردگی مقابله کرده و ضد اسپاسم است برای همین سرفه را از بین می‌برد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف شربت آویشن باعث کاهش دوره و شدت علائم برونشیت شده و ضدسرفه است.

برای خرید بذر آویشن شیرازی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.


رفع مشکلات تنفسی با مصرف آویشن
یکی از کاربردهای معروف و شناخته شده‌ی آویشن در پزشکی، برای سلامت و بهبود مشکلات تنفسی است. اگر شما از برونشیت، آسم،احتقان بینی، سرماخوردگی، آنفلونزا، سینوس مسدود و یا آلرژی فصلی رنج می‌برید، می‌توانید از آویشن استفاده کنید. آویشن خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند خلط را از بین ببرد. همین امر موجب می‌شود تنفس راحت‌تر شود. دم کردن برگ‌های آویشن بهترین و قدرتمندترین روش برای بهبود دستگاه تنفسی است.
آویشن جلوی ضعف را می‌گیرد
آویشن خاصیت تقویت‌کنندگی دارد. برای همین توصیه می‌کنیم اگر دچار خستگی، ضعف، کاهش قوای بدن، کم خونی و افسردگی شده‌اید به سراغ آویشن بروید.
خاصیت آویشن برای سیستم ایمنی بدن
سطوح بالای ویتامین C موجود در آویشن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. ویتامین C تولید گلبول‌های سفید را تحریک سازد. گلبو‌ل‌های سفید اولین خط دفاعی در بدن هستند. ویتامین C نیز نقش مهمی در تولید کلاژن بازی می‌کند. کلاژن برای تولید وترمیم سلول‌ها، ماهیچه‌ها، بافت ها و رگ‌های خونی ضروری است.

برای خرید بذر آویشن زمستانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

تاثیر آویشن بر استرس
B6 یکی از ویتامین‌هایی است که در آویشن یافت می‌شود. ویتامین B6 تاثیر بسیار خوبی بر روی انتقال دهنده‌های عصبی در مغز دارد و بنابراین می‌تواند استرس را تا حد زیادی کاهش دهد. مصرف منظم آویشن در رژیم غذایی می‌تواند حال شما را خوب کند و افکار استرس زا را از ذهن دور نماید.
فواید آویشن برای تقویت بینایی
غلظت کاروتنوئید و ویتامین A موجود در آویشن یک عامل آنتی اکسیدانی موثر برای سلامت چشم است. کاروتنوئید می‌تواند رادیکال‌های آزاد در سیستم چشم را خنثی سازد و گسترش دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کند نماید.
خاصیت آویشن برای تسکین گلودرد
آویشن برای کاهش التهاب گلوی ناشی از لارنژیت یک درمان موثر محسوب می‌شود. غرغره کردن با محلول آویشن التهاب گلو را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید : روش ساخت گلدان‌های آویز

هشدار درمورد مصرف زیاد آویشن
توجه داشته باشید که در مورد گیاهان و داروهای گیاهی نیز همیشه مورد منع مصرف وجود دارد. افرادی که دارای معده‌ی ضعیف و حساس هستند ، مصرف زیاد آویشن می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی گوارشی گردد. مصرف آویشن برای افراد آلرژیک مورد منع مصرف دارد. از این گذشته زنان باردار، شیرده و کودکان نیز نباید از افشره‌ی خوراکی آویشن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    امید حقیقی
    01 اردیبهشت 1397
    امید حقیقی

    خیلی عالی

  • پاسخ
    امید حقیقی
    01 اردیبهشت 1397
    امید حقیقی

    از شما تقاضا دارم تا لینک سایت بنده را در وبسایت خود قرار دهید.

  • پاسخ
    امید حقیقی
    19 فروردین 1397
    امید حقیقی

    با تشکر از مطلب عالیه شما

  • پاسخ
    رضا زیبایی
    03 فروردین 1397
    رضا زیبایی

    عالی است

گزارش اشکال در سایت