نازبو
شرایط و نحوه گرفتن بذر گل شب بو
  • باغبانی
  • گلها
  • بذرها

شرایط و نحوه گرفتن بذر گل شب بو

گل شب بو یکی از زیباترین و پرطرفدارترین گل‌هایی است که بسیاری از مردم علاقمند نگهداری از آن هستند. به همین دلیل به دنبال نحوه گرفتن بذر گل شب بو هستند، تا آن را هر زمان که بخواهند تکثیر نموده و به منزل خود زیبایی بخشند. پرورش این گیاه بسیار ساده بوده و نگهداری آن نیز نیازی به مهارت خاصی ندارد. به همین دلیل می‌توانید در هر محیطی از آن مراقبت نمایید. پس از این که نحوه گرفتن بذر گل شب بو را آموختید، از هر نوع گل شب بویی که به آن علاقمند هستید، بذر بگیرید.
گل شب بو با نام علمی Matthiola incana گیاهی زینتی و یک ساله است. اصولا این گل را در ابتدای بهار پرورش می‌دهند و در ایام نوروز آن را برای فروش وارد بازار می‌کنند. پس می‌توانید نحوه گرفتن بذر گل شب بو را در منزل و پس از خرید این گل انجام دهید. علاوه بر آن این گل‌ها را در گلدان‌ها، حاشیه‌های خیابان، تپه‌های گل یا پارک‌ها نیز پرورش داده و شما راحت‌تر می‌توانید مراحل نحوه گرفتن بذر گل شب بو را بر روی این دسته از گلها انجام دهید. پس از این که بذر این گیاه زیبا را از روی گل برداشت نمودید، آن را در محیطی مناسب نگه دارید و هر زمان که خواستید آن را بکارید.

برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

نحوه گرفتن بذر گل شب بو از انواع گل‌های شب بو

مسلماً هر نوع گل شب بویی دارای بذر مخصوص به خود می‌باشد. از این رو بهتر است، پیش از اقدام به نحوه گرفتن بذر گل شب بو نمونه آنها را بشناسید. این گل‌ها در ایران به سه نوع متنوع تقسیم می‌شوند. که در ادامه به هریک از آنها اشاره خواهیم نمود :

1. گونه Cheiranthus spp. Erysimum spp : در اصل یکی از گونه‌های گل شب بو به شمار می‌رود، که به نام گل شب بوی خیری شهرت دارد. این گل هم به صورت یک ساله، هم دوساله و هم سه ساله پرورش می‌یابد. برگ‌های باریک و کشیده ای دارد، که به رنگ سبز روشن می‌باشند. خوشه‌های زیادی که در این گونه از گل‌های شب بو وجود دارد، منجر شده است تا نحوه گرفتن بذر گل شب بو به آسانترین روش ممکن صورت پذیرد. شب بوهای خیری خود به دو دسته زعفرانی و نیزه ای تقسیم می شوند. تنوع رنگی فوق العاده این گل‌ها، منجر به محبوبیت بالای گل‌های شب بوی خیری شده است.

برای خرید بذر گیاهان آپارتمانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

نحوه گرفتن بذر گل شب بو به این صورت است که خوشه‌های موجود در این پل همگی بذرهای گل را در خود جای داده اند. کافیست آنها را از گل جدا کرده و در محیطی مناسب بخشکانید. پس از آن بذرها را از خوشه‌ها جدا کرده و در مرداد ماه آن‌ها را بکارید. پس از آن در فصل پاییز بذرهای رشد کرده را به زمین منتقل نمایید، یا این که در اردیبهشت ماه آن‌ها را مستقیم درون زمین بکارید.
پس از آن که به راحتی تمامی مراحل نحوه گرفتن بذر گل شب بو را انجام دهید، بهتر است حتماً به نوع خاک مورد استفاده برای کاشت این گل و دیگر موارد پرورشی آن نیز توجه داشته باشید.

2 .گونه Matthiola incana : به گل شب بوی معمولی شهرت دارد. این گل خود به دو نوع بهاره و زمستانه تقسیم می‌شود. شب بوهای معمولی اصولاً بیش از یک سال یا دوسال عمر نمی کنند. اصولاً این دسته از گل‌های شب بو خوشه‌ای بوده، و پر از برگ هستند. برگ‌های باریک و بیضی دارند و در رنگ‌های مختلفی تولید و تکثیر می‌شوند. نمونه ماده این گل‌ها که به منظور نحوه گرفتن بذر گل شب بو از آنها استفاده می‌کنند، معمولاً دارای 30 الی 60 تخمک می‌باشند. که بذر این گل‌های شب بوی معمولی از این طریق به دست می‌آید. می‌توانید به راحتی پس از دریافت بذر از گل، آنها را خشک کرده و هر زمان که بخواهید این گل را تکثیر کنید. بهترین گلی که در فصل زمستان و بهار آن را کشت نموده  وارد بازار می‌کنند. در ایام نوروز می‌توانید این گل زیبا را به وفور بیابید.

3. یکی دیگر از گل‌های شب بو از گونه Malcolmia maritime می‌باشد: که به گل‌های شب بوی ویرجینیا شهرت دارند. به این گل‌ها مروارید شیرازی نیز می‌گویند. نحوه گرفتن بذر گل شب بو در این گل‌ها نیز همچون دیگر نمونه‌های گل شب بو می‌باشد. اما این گل نسبت به نمونه های دیگر از جذابیت بالاتری برخوردار است. زیرا گل‌های شب بوی ویرجینیا در شب گل‌هایشان باز شده و در طول روز بسته هستند. همین ویژگی این گل‌ها باعث شده است تا افراد زیادی به دنبال نحوه گرفتن بذر گل شب بو باشند تا آنها را تکثیر نمایند. تنها مسئله ای که در این نمونه از گل‌ها ناراحتی به بار میاورد، عمر آنهاست که نهایت عمرشان یک ماه می‌باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت