نازبو
معرفی گل کاغذی
  • آموزش و مقالات
  • گلها

معرفی گل کاغذی

گل کاغذی یکی از گیاهان پرطرفدار در ایران است که به رنگ‌های مختلف دیده می‌شود. این گل زیبا هم در آپارتمان به صورت گلدانی نگهداری می‌شود و هم در فضای سبز باغچه‌ها و محیط باز به صورت یک درختچه رونده و رو به بالا به صورت دیواری قابل کشت است. گل کاغذی بسیار مناسب برای ساخت بونسای می‌باشد و با هرس و سیم بندی می‌توان آن را به بونسایی زیبا تبدیل کرد.

جهت خرید بذر به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

زادگاه گل کاغذی مناطق گرمسیری است در این مکان‌ها به عنوان گل بیرونی محسوب می‌شود، ولی در مناطق سردسیری باید داخل گلخانه یا منزل نگهداری شود و از یخ‌زدگی گیاه جلوگیری شود.

در طول فصل گل دهی، گل‌های کوچک آن به وسیله کاسبرگ‌های رنگی زیبا احاطه شده است. شاید تا به حال نمی‌دانستید اما قسمت رنگی که به صوت گل به نظر می‌آید در واقع کاسبرگ‌های گل هستند و گل قسمت کوچک زرد رنگ داخل این ساختار است. کاسبرگ‌ها به رنگ‌های زرد، نارنجی، صورتی، قرمز، ارغوانی روشن، ارغوانی و بنفش مشاهده می شود. گل های حقیقی گیاه کوچک و غیر قابل توجه، لوله ای و در انتها به صورت ستاره ای است و رنگ آن سفید، زرد متمایل به سبز کم رنگ، کرم، زرد و یا صورتی است.

جهت خرید بذر درخت پالونیا فورتونی کلیک کنید.

معرفی گل کاغذی

مشخصات گل کاغذی

اسم علمی گل کاغذی "Bougainvillea glabra" واز خانواده "Nyetaginaceae" می‌باشد. گل کاغذی بومی برزیل است و دارای گونه‌های مختلف می‌باشد. این گیاه به نوعی گیاه بالارونده محسوب می‌شود و می‌تواند از درختان یا دیوارهای کناری خود بالا رود و منظره بسیار زیبایی ایجاد نماید. گل کاغذی با رنگ‌های متنوع خود در سبدهای آویزان و داربست‌ها کاشته می‌شود. گل کاغذی در برابر سرما مقاوم است و در تابستان‌های گرم که دیگر گیاهان قدرت گلدهی ندارند، این گیاه، توده‌ای از گل را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید : نگهداری از گل کاغذی در باغچه

این گیاه هم برای مناطق خشک و هم برای مناطق استوایی مناسب است. برگ‌ها ساده، متناوب، تخم مرغی متمایل به گرد، یا بیضوی متمایل به نیزه ای است. روی ساقه‌های آن خارهای خشن وجود دارد که به بالارفتن آن از قیم کمک می‌کند. عامل زیبایی آن براکته‌های سه تایی گلبرگ مانند است. در سال‌های اخیر انواع براکته‌ای که بیش از سه براکته دارند، معرفی شده است که در این‌ها گل واقعی وجود ندارند.

گل کاغذی یکی از گونه‌های شایع برای بونسای می‌باشد. بعضی از آن‌ها دارای شکوفه‌های رنگارنگ و بعضی نیز معطر می‌باشند که گل‌های آنها به مقدار زیاد در تابستان ظاهر می‌شوند، مشابه ذغال اخته و بنت قنسول که گلبرگ‌های گل‌های رنگارنگی بنام براکته دارند.

همچنین بخوانید: چه گیاهانی مناسب بالکن هستند؟

نحوه نگهداری گل کاغذی

نور مورد نیاز گل کاغذی: این گیاه برای رشد خوب و از همه مهمتر برای گلدهی به نور زیاد و حداقل ۵ ساعت آفتاب مستقیم در روز نیاز دارد و در منزل نزدیک پنجره جنوبی جای مناسبی برای این گیاه است گیاهان رشد کرده در سایه و نور کم دارای رشد علفی زیاد و گلدهی کم می‌شود، این گیاه به ۴۰۰۰ فوت کندل نور نیاز دارد.

نحوه آبیاری گل کاغذی: بین دو آبیاری باید حتما خاک خشک شود وگرنه رشد رویشی زیاد شده و گل نمیدهد همچنین آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه های ظریف این گل میشود این گیاه به خشکی مقاوم است و هفته ای یکبار البته با توجه به میزان باد و گرما ،آبیاری برای این گیاه کافیست.

رطوبت مناسب گل کاغذی: هوای گرم خشک را ترجیح می دهد ولی رطوبت محیط برای گیاه کافیست. 

بیشتر بخوانید: چگونه رطوبت مناسب را برای گیاهان فراهم کنیم؟

نحوه کوددهی گل کاغذی: سیستم ریشه ای این گیاه ضعیف است بنابراین برای تقویت ریشه های این گل از کود های کامل شامل عناصر میکرو مثل آهن میتوان استفاده کرد همچنین برای گل دهی بهتر از کودهای فسفر و کود کریستالون آبی! در فصل رشد استفاده کرد به یاد داشته باشید کود دهی زیاد از کود کامل و کودهای نیتروژن دار  باعث به تاخیر افتادن گل دهی میشود.

جهت خرید کود به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

دمای مناسب گل کاغذی: به سرما حساس بوده و در مناطق با سرمای زیر صفر درجه باید در زمستان به گلخانه منتقل شود. در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری می‌توان آن را در فضای آزاد کاشت. در ایران در مناطق گرمسیری جنوب در فضای سبز به خوبی قابل استفاده است و در مناطق سردتر از جمله شیراز در فصل گرم در فضای آزاد رشد مطلوبی دارد و در زمستان‌های سرد بهتر است به محل مناسب منتقل شود. درجه حرارت 37 درجه سانتیگراد در طول روز و 15 درجه سانتیگراد در شب هنگام برای این گیاه مناسب است و در خارج از این طیف دمایی گیاه رشد خوبی ندارد.

خاک مناسب گل کاغذی: در هر خاکی رشد میکند ولی به خاک اسیدی با زهکشی عالی و سبک نیاز دارد، در خاک سنگین و قلیایی گلدهی خوبی ندارد.

برای خرید خاک و بستر کشت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

هرس گل کاغذی: از آنجایی که گلها روی شاخه‌های سال جاری تشکیل می‌شوند، بنابراین بعد از هر گلدهی هرس شاخه‌ها باعث افزایش گلدهی برای سال بعد می‌شود. (به علت افزایش تصاعدی شاخه های سال جاری). گل کاغذی برای اینکه خوش فرم باقی بماند، نیاز به هرس مرتب دارد. در مورد مقدار و چگونگی هرس مواظب باشید و حواستان باشد که گل‌های این گیاه بر روی شاخه‌های بلندشان تشکیل می‌شود، پس هرس زیاد این شاخه‌ها به معنی داشتن گل‌ کمتر در طول فصل است. بهتر این است که گیاه را در پاییز هرس کنید تا برای رشد جدید در بهار فصل بعد آماده شود و گل‌ها بیشتری بدهد.

تکثیر گل کاغذی

گل کاغذی از طریق قلمه، خواباندن زمینی یا هوایی و کوپیوند (پیوند جوانه) قابل افزایش است. در حالت عادی قلمه‌های چوب سخت برگ دار که ضخامت آن به اندازه یک مداد باشد، به طول ۱0 تا ۱۵ سانتی متر استفاده می‌شود. وضعیت ریشه دهی قلمه‌ها بستگی به رقم دارد به طوری که بعضی ارقام به سختی ریشه می‌دهند.

بهترین زمان برای تکثیر این گیاه از اواسط بهار تا اوایل تابستان می‌باشد. گل کاغذی از طریق قلمه، خواباندن زمینی یا هوایی و کوپیوند (پیوند جوانه) قابل افزایش است. قلمه‌های انتهایی یا ساقه ای را به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر، با یک چاقوی تیز یا قیچی باغبانی، از گیاه مادری جدا کنید. ابتدا قلمه‌ها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید. سپس هر قلمه را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر حاوی حدود ۲۴ درجه سانتیگراد نگاه دارید.

همچنین قلمه باید در شرایط نور مناسب و کافی، ولی دور از تابش مستقیم خورشید قرار گیرند تا از سوختگی و پژمردگی گیاه جلوگیری شود. زمانی که ریشه دهی انجام شد، کیسه پلاستیکی را بردارید و در گلدانی با قطر دهانه ۱۳ سانتیمتر و کمپوست گلدانی با پایه پیت قرار دهید.

استفاده از هورمون‌های ریشه زایی مانند IBA و NAA برای ریشه زایی مفید است. غلظت‌های معمول بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم در لیتر است. ارقامی که قلمه آن‌ها به سختی ریشه می‌دهد به طور معمول از طریق خواباندن افزوده می‌شوند. ارقام سخت ریشه‌زا را همچنین می‌توان روی پایه‌های پر رشد پیوند زد.

فیلم پیوند گل کاغذی:

https://www.aparat.com/v/uApsC

همچنین بخوانید: آموزش نحوه قلمه زدن گل رز

پیوند گل کاغذی

شاخه‌ای را که شاداب و صاف است از بوته مورد نظر قطع کرده، از قسمت میانه که دارای جوانه‌های برجسته و قوی است برای گرفتن پیوندک استفاده کنید. به وسیله چاقوی پیوند زنی از ۱۵ میلیمتر زیر جوانه پوست را بسمت بالا به طوری برش دهید که کمی از قشر چوبی مغز شاخه زیر جوانه باقی بماند، بُرِش را تا ۱۵ میلیمتری بالای جوانه برده، آنجا پوست را از روی شاخه بردارید، پیوندک به شکل بیضی نوک تیزی در می‌آید.

برگ پیوندک را باید طوری قبلاً چیده باشید که یک تا دو سانتیمتر از دم برگ به پیوندک باقی بماند. حالا این پیوندک را که عبارت از پوست شاخه جوانه دار و نیمی از دمبرگ است از سر شکافی که روی شاخه پایه داده اند، آهسته زیر پوست داخل کرده بسمت پایین بلغزانید تا تمام پیوندک زیر شکاف جا گرفته فقط از بین دولبه شکاف عمودی جوانه و دمبرگ بیرون بماند.

بلافاصله دور شاخه پایه را از بالای شکاف با نخهای پشمی یا نوار لاستیکی یا نوار چسب رو به پایین به طوری ببندید که تمام شکاف پوشیده شده و هوا زیر پوست داخل نشود و فقط همان جوانه و دمبرگ از بین نخ‌ها بیرون بماند. برای اینکه شکاف بهتر مسدود شود، می‌توان روی آنرا با چسب مخصوص پیوند پوشاند. سه تا چهار هفته پس از پیوند زدن که جوانه شروع به نمو می‌کند باید نخ را باز کرد تا نمو ساقه سبب فرو رفتن نخ‌ها به پوست پایه نگردد.

گلدهی: به طور معمول از اواخر بهار تا اواخر پائیز در انتهای شاخه‌ها گل می‌دهد. اما در برخی از ارقام آن مانند "Snow queen" و "snow white" تنها یک مرتبه در اواسط یا اواخر بهار گل می‌دهند. رقمی از آن با گل‌های سفید در اهواز، ابتدا در بهار و دوباره در پاییز گل می‌دهد. گل کاغذی، بهترین گلدهی را در دوره خشک سال دارد. در سایه و نواحی مرطوب گلدهی کاهش می‌یابد. به طوری که در مناطق خیلی مرطوب گلدهی آن بسیار ضعیف است.

برای خرید ابزار باغبانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید


 

فصل تعویض گلدان گل کاغذی:

بهتر است زمانی که ریشه گلدان را پر کرد که از نشانه‌های آن خروج ریشه از زیر گلدان می‌باشد، خاک و گلدان را تعویض کرد. به طور کلی هر ۳ تا ۵ سال یک بار در فصل بهار گلدان گل کاغذی تعویض و خاک آن نو می‌گردد. خاک کاغذی بیشتر خاک برگ یا هر خاک آلی دیگر تشکیل می‌دهد که حدود ۸۰ درصد آن خاک برگ و بقیه شن و سنگریزه هستند. زهکش خوب و مواد غذایی فراوان از خواسته‌های این گیاه است.

بیشتر بخوانید: روش صحیح تعویض گلدان

آفات و حشرات : اگر مراقبت و نگهداری از این گیاه به خوبی انجام شود،آفات و حشرات مشکلی را ایجاد نخواهند کرد. ولی در مواقع ضروری، از قارچ کش‌های محلول می‌توان استفاده کرد. شته و کرم‌ها را می‌توان با رزمی‌ترین، اورتن، و تام کنترل کرد.

کاربردها: گل کاغذی می‌تواند در باغ به عنوان درختچه و یا یک گیاه بالارونده استفاده شود. اغلب در زمین، اما می‌تواند به صورت گلدانی نیز پرورش داده شود. می‌تواند به صورت تک گیاه در عرصه چمن و نیز به صورت دیوار و مانع استفاده شود. این دیوارها پس از استقرار به جز مقداری هرس مراقبت چندانی نیاز ندارند. می‌تواند روی تپه‌ها و مناطق شیب دار کشت شود که در این صورت شاخه‌ها را با میخ در روی زمین تثبیت می‌کنند و شاخه‌های عمودی را حذف می‌کنند. با کشت گیاهان با فواصل مناسب با این روش، در طی مدت کوتاهی زمین پوشش داده شده و گیاهان به گل خواهند رفت.

علت گل ندادن درخت گل کاغذی

برای گل‌دهی به نور زیاد و کود نیاز دارد برای وادار کردن گل کاغذی به گلدهی می‌توانید در شرایط مذکور یک تنش آبی به گل خود بدهید، هنگام بیحال شدن گیاه آبیاری را از سر بگیرید تا گیاه وادار به گل‌دهی شود. همچنین گلدان کوچک به گل‌دهی کمک می‌کند. از کودهای فسفاته و پتاسه برای گلدهی استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    مجتبی
    22 فروردین 1402
    مجتبی

    سلام .گل کاغذی تو مناطق کوهستانی معتدل ،کوه های کبیر کوه رشد میکنه؟جواب میده؟

  • پاسخ
    ناشناس
    01 شهریور 1401
    ناشناس

    گل کاغذی در گلدان و در تابستان هر روز آب میخواهد، اگر مطابق مطلب شما هفته ای یکبار آب بدهند تبدیل به خاکستر میشود.

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    01 شهریور 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام بله ذکر کردیم که "با توجه به میزان باد و گرما " مناطقی که گرمتر مسلما تعداد دفعات آبیاریشون بیشتره

  • پاسخ
    علیرضا شریفی
    20 مرداد 1401
    علیرضا شریفی

    سلام باغی در محمد شهر کرج دارم. علاقمندم گل کاغذی داشته باشم در 4-3 نقطه در باغچه ولی علاقمندم آین گل را، آویزان و بزرگ روی درب ورودی و بالکن و ... ببینم نه این که 4-3 سال صبر کنم. راهی وجود دارد؟ مرسی

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    29 مرداد 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام گل کاغذی رشد سریعی داره نهالشو تهیه کنید و مراقبت کنید سریع رشد می کنه

  • پاسخ
    کیومرث
    21 اردیبهشت 1401
    کیومرث

    یک بوته گل کاغذی قرمز رنگ ،بهار سال گذشته کاشتم ، به اندازه کافی گل داشت ، برگها سبز رنگ بودند ، ولی امسال ، که برگهای جدید داده وخیلی هم سرحال است تمامی برگها قهوه ای رنگ هستند ؟آیا مشکلی وجود دارد ؟!

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    15 مرداد 1401
    نازبو - یاوری

    امکان داره گیاه قارچی شده باشه

  • پاسخ
    ف ن
    19 مهر 1400
    ف ن

    سلام ممنون از وقتی که میزارید، من تهرانم حدودا سه ساله یه کاغذی تو بالکن خونمون دارم که شکر خدا حالشم خوبه، می‌خواستم بدونم به نظر شما از این گیاه رو میشه تو حیاط یه منطقه ی نیمه بیابانی/کوهستانی کاشت؟ جایی در کرمان... رطوبتش از خود کرمان بهتر و بیشتره، تابستونای گرمی داره اما زمستونش هم سرده و طبیعتا برف هم میاد. -به نظرتون شانس موفقیت داره کاشتش؟ -برای کاشت در باغچه ای تو این منطقه یه درختچه ی جدید و کوچیک بهتره یا متوسط یا بالغ؟ -برای تمهیدات زمستونی (پوشوندن گیاه با نایلن) بهتره از چه زمانی دست به کار شد؟ کاشتش گوشه دیوار شرقی بهتره یا غربی؟ خلاصه که خدا خیرتون بده راهنمایی بفرمایید آبیاریش تامین میشه ولی خودم بجز چند ماه یکبار نمیتونم شخصا بهش سر بزنم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 آبان 1400
    نازبو - یاوری

    سلام یکم با شرایط اون منطقه سخت هست، چون سرما رو نمیتونه زیاد تحمل کنه، ریشه رو باید قبل از فصل سرما بپوشونید و در جایی بکارید که زمستون بیشترین نور رو داره

  • پاسخ
    احیا
    15 مهر 1400
    احیا

    سلام چرا گل سیکاس نن رشد نمیکند

  • پاسخ
    رضا
    09 اردیبهشت 1401
    رضا

    سلام من یه گل کاغذی دارم کود ۲۰۲۰۲۰هم دادم اول بهار شروع کرد به جونه زدن شاخ برگ هم در آورد یهو گلهاش ریخت برگهاش هم تا حدودی ریخت اونایی هم که مونده نوک برگهاش خشک میشن رشد هم نداره برگهاش همونجوری موندن

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    11 مرداد 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام آبیاری منظم انجام میشه؟ تغییرات دمایی نداشتین؟ چون دمای پایین باعث ریزش برگها میشه

  • پاسخ
    رضا
    30 فروردین 1401
    رضا

    سلام من یک گل کاغذی پارسال داخل گلدان کاشتم پارسال خیلی خوب سرحال بودامسال تا زه داشت برگهاش جونه میزد کود ۲۰۲۰۲۰ دادم الان خیلی از برگهاش ریخته رشد برگهاش هم خیلی ضعیف شده نوک بیشتر برگهاش هم خشک شده آب هم مرتب دادم علتش از چی میتونه باشه الان چیکارش کنم

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    06 مرداد 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام از لحاظ آفت چک کنید چون اگه همه شرایط آبیاری، نور و ... خوب باشه یکی از دلایل ریزش برگ آفت هست

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    19 مهر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام لطفا مطلب نگهداری سیکاس رو مطالعه کنید و زیر مطلب سوالی داشتید بفرمایید

  • پاسخ
    مرضیه
    28 تیر 1400
    مرضیه

    با سلام، من چند روزیه یه گل کاغذی خریدم گلفروشی گفت توی تابستون هر روز ابدهی بشه اما توی اینترنت خوندم که این گیاه دوست نداره مدام ریشه هاش خیس باشه خواستم راهنمایی بگیرم برای ابدهی صحیح و اینکه حس میکنم برگهاش بیحال شده و چندتاییش هم زرد شده میشه راهنمایی ام کنید، ممنونم

  • پاسخ
    احیا
    15 مهر 1400
    احیا

    سلام چرا کل کاغذی من رشد دارد ولی گل نمیدهد

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    19 مهر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام میتونین از کود ۱۲ ۱۲ ۳۶ یا کود مخصوص گلدهی استفاده کنید، جهت خرید کود به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    11 مرداد 1400
    نازبو - یاوری

    آبیاری زیاد باشه خیلی رشد علفی برگی داره ولی گل نمیده، فواصل آبیاری رو زیاد کنید تا شوک آبی ایجاد بشه و گلدهی شروع بشه

  • پاسخ
    ناشناس
    09 خرداد 1400
    ناشناس

    باسلام چرا گلهای کاغذی من همه در حال ریختن هستش لطفا راهنمایی کنید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    12 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام آبیاری و تغذیه میتونه دلیلش باشه

  • پاسخ
    ناشناس
    01 اردیبهشت 1400
    ناشناس

    سلام من یه بوته گل کاغذی خریدم و موقع خرید وارسی کردم آفت نداشته باشه و سالم به نظر میومد.در گلدون کاشتم و در بالکنی هست که نور خیلی خوبی داره ولی بعد از سه ۰هار روز دیدم گلبرگها و کاسبرگها چروکیده شدن و بعد حشره خیلی ریزی روی برگها دیدم که با سرچ متوجه شدم شته یا کنه است و با محلول آب و ریکا و فشار آب چندبار شستشو دادم و برطرف شدن. اما بعد از اون که دیگه اثری از حشرات نبود همچنان گلها سریع خشک میشن و می‌ریزن. می‌شه راهنماییم کنید.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    04 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو میتونه اثر مابع ظرفشویی باشه

  • پاسخ
    زهرا
    17 اسفند 1399
    زهرا

    سلام من یه گل کاغذی دارم خیلی خوب رشد می کرد الان یه مدت هست بعضی برگاش لک های زرد ووسیاه روشون هست از برگای بالایی برگ پایینی سالمن چکار باید بکنم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    17 اسفند 1399
    نازبو - یاوری

    سلام زهرای عزیز از قارچ کش مناسب استفاده کنید، جهت خرید سم و قارچکش میتونین به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    محیا
    26 مهر 1399
    محیا

    سلام من گل کاغذی رو اواخر شهریور خریداری کردم تو حیاط بود و پر از گل بود ولی بعد از یک هفته شروع کرد به ریزش گل ها و زرد شدن برگ ها و ریزش برگ فکر کردم چون هوا یکم سرد شده اینجوری شده از حیاط اوردمش پشت پنجره ی جنوبی .ما تهران هستیم و هوا هم زیاد سرد نشده ولی هنوز برگ هاش در حال ریزش هست. خاکش زهکشی خوبی داره و یک بار در هفته بهش اب میدم نگرانم که خشک بشه چه کار دیگه ای میتونم براش بکنم ؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    27 مهر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام محیای عزیز میتونه به دلیل شوک وارد شده باشه، همچنین نور مستقیم و زیاد میخواد این گیاه، البته کم کم خزان هم میکنه یکم

  • پاسخ
    امیر
    31 شهریور 1399
    امیر

    سلام

  • پاسخ
    ناشناس
    30 خرداد 1399
    ناشناس

    عالی وکامل بود ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    31 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو خوشحالیم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته، لطفا اگر تجربه یا توصیه ای دارید در اختیار همراهان عزیز فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو قرار بدین

  • پاسخ
    لیلا
    15 خرداد 1399
    لیلا

    سلام بنظر شما گل کاغذی رو درمناطقی که زمستون سرد داره تو باغچه میشه کاشت ؟ ما کرمانشاه هستیم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    31 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام لیلای عزیز بسته به جنس خاک و محیط شما میتونه متفاوت باشه، اگر این گیاه رو کاشتید پیشنهاد میکنم برای زمستون ریشه و اطراف ریشه گیاه رو با نایلون بپوشونید تا آسیب نبینه

  • پاسخ
    مریم
    29 اردیبهشت 1399
    مریم

    سلام من چند سالی هست این گل رو دارم الان حالت درختی داره و ارتفاعش چند متره و تنه ش چوبی شده قسمت های پایین تنه ش هر سال جوانه میزنه و من هرسش میکنم میخواستم بدونم امکانش هست تنه ش رو با چیزی بپوشونم تا دیگه جوونه نزنه

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    11 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام مریم عزیز بهتره بزارین رشد کنه و هرسال هرسش کنید، تا گیاه به گل بشینه و سرزنده باشه، پیشنهاد میکنم مقاله هرس درختان و آموزش کاربردی آن رو مطالعه کنید.

  • پاسخ
    محمداحمدزاده بوکانی
    16 اردیبهشت 1399
    محمداحمدزاده بوکانی

    ازراهنما هی یهایتان بسیار ممنونم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    18 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام محمد عزیز خوشحالیم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته، لطفا اگر تجربه یا توصیه ای دارید در اختیار همراهان عزیز فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو قرار بدین

  • پاسخ
    بانو
    15 اردیبهشت 1399
    بانو

    سلام من گل کاغذی رو پارسال خریم تو باغچه کاشتمش پارسال گلدهی عالی و رشد خوبی داشت ربرا بهار هرسش کردم الان رشد خوبی داره ولی گل نمیده نور و آب مناسب داره

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    18 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام بانوی عزیز از کود مخصوص گلدهی استفاده کنید، جهت خرید کود به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    رضا
    16 فروردین 1399
    رضا

    سلام من گل کاغذی دارم تو باغچه مونه الان خشک شده چه کاری باید انجام بدم تا دوباره سر پا بشه

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    20 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام اگر کامل خشک شده باشه که خوب کاری نمیشه کرد، در غیر این صورت با آبیاری مجدد جوونه میزنه

  • پاسخ
    فریحا
    11 فروردین 1399
    فریحا

    سلام.من چندتاگل کاغذی توباغچه دارم بهارکه میشه ساقه گل سبزه ولی برگ درنمیاره فقط از روی زمین میجوشه یا ازپایین ساقه برگ درمیاره علتش چیه؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • پاسخ
    مهدی حسین ابادی
    29 اسفند 1400
    مهدی حسین ابادی

    سلام وقت بخیر من در باغم دو دفعه گل کاغذی کاشتن در بهار و تابستان و تا پاییز گلهای خیلی زیاد و خوبی میده اما تو فصل زمستان با اینکه با پلاستیک دور آن را پیچیدن هر دو بار خشک شد روش نگهداری در زمستان رو لطفاً بفرمایید.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    30 اردیبهشت 1401
    نازبو - یاوری

    سلام گیاه طاقت سرمای زیاد رو نداره، در صورتی که بتونید ریشه رو از سرما حفظ کنید احتمالا بتونید نگهداری کنید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    13 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام هرسش کنید و از کود گلدهی استفاده کنید، جهت خرید کود میتونین از لینک زیر استفاده کنید خرید کود

  • پاسخ
    ناشناس
    22 آبان 1398
    ناشناس

    سلام من یه گل کاغذی دارم تابستان رنگ گلها سرخابی بود الان نارنجی شده .میشه توضیح دهید چرا رنگش عوض شده؟ ممنون

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    25 آبان 1398
    ابوالفضل یاوری

    سلام مطمئن هستید نارنجی رو ندارید ؟ چون به چند رنگ گل وجود داره این گیاه، حدس میزنم نارنجی رو هم دارید

  • پاسخ
    آرمان
    24 مهر 1398
    آرمان

    سلام ببخشید گل کاغذی من به هر جوری هم کاری کردم گل نمی دهد فقط رشد بیش از حد زیاد داره نور و دماش خوبه

  • پاسخ
    مارال
    10 مرداد 1400
    مارال

    اگر آبیاری تون زیاد باشه خیلی خوب برگ میزنه ولی گل نمیده.. بهتره فواصل آبیاری رو زیاد کنید.. وقتی گل ی شوک آبی بهش میخوره شروع به گل دهی میکنه

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    25 مهر 1398
    ابوالفضل یاوری

    سلام احتمالا تغذیه گیاه مشکلی داره که به گل نمیشینه، تغذیه مصنوعی انجام بدین براش، احتمالا مشکل حل میشه، قطره محرک رشد بهترین گزینه س، بعد از اون کود هم میتونین استفاده کنین : جهت خرید ابزار باغبانی مورد نیازتون می تونین از لینک های زیر اسنفاده کنید :
    خرید کود
    خرید خاک و بستر کشت
    خرید قطره رشد
    خرید قارچ کش کاپتان

  • پاسخ
    علیرضا
    07 فروردین 1398
    علیرضا

    سلام من یک گل کاغذی دارم وقتی گلهای انبوهی میکنه و میخواد جون بگیره یکدفعه تمام گلها با کوچکترین تکانی میریزد بدون اینکه زرد یا چروکیده شده باشد در ضمن برگ هاشم کاملا سالم و سرحال هستند. میشه راهنمایی کنید؟

  • پاسخ
    مجتبی فلاح
    10 فروردین 1398
    مجتبی فلاح

    توصیه میکنم کود npk 20.20.20 بهش بدید

  • پاسخ
    جعفر اسماعیلپور
    12 بهمن 1397
    جعفر اسماعیلپور

    سلام این گل رو کجا میشه خرید؟

گزارش اشکال در سایت