نازبو
چگونه برگ گیاهان آپارتمانی را تمیز کنیم؟
  • آموزش و مقالات
  • گلها
  • خودتان انجام دهید

چگونه برگ گیاهان آپارتمانی را تمیز کنیم؟

یاد گرفتن روش‌های تمیز کردن گیاهان سخت نیست تمیز بودن گیاهان برای سلامت بیشتر لازم است. آنها در حالی که زیبایی را به خانه شما می‌آورند، هوا را پاکیزه کرده و اکسیژن رسانی را افزایش می‌دهند. درخشش برگ‌های گیاهان و سبزینگی شفاف و تمیز، شادابی گیاهان خانه را چند برابر می‌کند. از آنجایی که گیاهان خانگی به عنوان یک عنصر دکوری در داخل خانه شما حضور دارند، باید در تمیز نگه داشتن آنها تلاش کنید. نگهداری از گیاهان آپارتمانی علاوه بر اینکه لذتی شیرین به همراه دارد، دارای مزایای زیادی نیز هست نظیر: تصفیه هوای منزل و جذب ارتعاشات و امواج منفی اطراف ما اما وجود گرد و غبار در واقع مانعی برای تبادلاتی است که گیاهان با محیط اطراف خود دارند، همچنین وجود لایه ای از کثیفی از زیبایی بصری و جلوه آنها نیز می‌کاهد داشتن گیاهانی شاداب و سلامت که محیطی سرشار از هوای پاک و اکسیژن فراوان برای شما به ارمغان آورد و درخشش برگ‌هایشان زیبایی محیط را افزون گرداند.

جهت خرید بذر به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

نظافت و براق کردن برگ گیاهان به آنها این اجازه را می‌دهد که به بهترین روش وظایفشان که همان اکسیژن ساری و تصفیه هوای منزل است را انجام دهند. همچنین گردگیری برگ‌ها آنها را از ابتلا به بیماری‌ها و آفات محفوظ می دارد. وسایل کار مانند گلدان نیز باید همیشه تمیز باشد زیرا در صورت کثیف بودن منافذ گلدان مسدود می شود و جلوی نفوذ هوا و خروج آب زاید را می‌گیرد. اغلب افراد هر روز به گیاهان آب می‌دهند و در وقت مناسب خاک را با کوددهی تقویت می‌کنند. اما باز هم هر روز شاهد زرد شدن برگ‌ها هستند. از علل مهم زرد شدن برگ‌ها نه کم آبی و نه کمبود تغذیه، که کمبود اکسیژن حاصل از تجمع گرد و غبار و تار عنکبوت است. این مشکل به خصوص در ماه‌های خشک سال، در زمستان شدیدتر است.

براق کردن گیاهان

مزایای تمیز کردن برگ‌های گیاهان آپارتمانی

• شفافیت و پاک شدن سطح برگ 
سلامت گیاهان و شادابی آنها 
افزایش اکسیژن رسانی
از بین رفتن حشرات و آفاتی که در زیر و روی برگها هستند
بهبود عمل فتوسنتز در گیاهان
جذب بیشتر نور و بهبود تنفس گیاه بسیاری از ما برای تمیز کردن برگ‌ها از مواد شیمیایی موجود در بازار استفاده می‌کنیم، که صد البته عوارضی جبران ناپذیر برای گیاهان به همراه خواهد داشت. نیازی به خرید تمییز کننده‌های تجاری گرانقیمت ندارید، چرا که در منزل خود نیز می‌توانید آنها را پیدا کنید. موادی که فروشندگان به عنوان براق کننده و تمیز کننده برگ‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند اغلب باعث بسته شدن منافذ و روزنه‌های سطح برگ شده و به مرور خشک شدن گیاه را به همراه خواهد داشت.

اسپری براق کننده برگ گل

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن برگ‌ها

اسپری آب ولرم
تنظیف و یا حوله کاغذی نمدار
 استفاده از محلول آب و کمی شیر بدون چربی
 استفاده از قم مو و یا مسواک نرم برای برگ‌های کرک دار

براق كننده برگ گياهان

 روش تمیز کردن گیاهان آپارتمانی

قبل از هر کاری توسط یک‌تکه پارچه نم‌دار تمامی گرد و غبار روی برگ‌ها را پاک‌کنید.
مخلوطی از یک‌چهارم پیمانه آب گرم را باکمی شیر بدون چربی درست کنید و سپس به‌واسطه دستمالی نرم و خشک و یا اسفنج بر روی برگ‌های گیاه بکشید.
برای پاک‌سازی برگ‌های گیاه حتماً قسمت‌های زیرین آن را نیز تمیز کرده و دقت کنید تا حشره‌های موزی بر زیر برگ‌ها باقی نمانند
یکدست را بر زیر برگ قرار داده و به‌عنوان تکیه‌گاهی محکم برای آن استفاده کنید تا برگ در زمان پاک‌سازی شکسته نشود.
برای پاک‌سازی برگ‌های گیاهان سبز می‌توانید از انواع مواد شوینده مخصوص گیاهان موجود در بازار نیز استفاده کنید.
برای براق شدن برگ‌ها به‌هیچ‌عنوان از ماده‌های دیگر همچون پارافین و یا آن دسته از موادی که منجر به بسته شدن منافذ روی برگ‌ها می‌شوند استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید : ریشه زایی قلمه در آب یا خاک؟

برای آنکه گل‌های آپارتمانی شادابی خود را مجدداً به دست آورند، می‌توانید از مقداری روغن کرچک استفاده کرده و یک قاشق از آن را بر روی خاک گیاه پخش کرده و یک لیوان آب بر روی آن بریزید.
برای تمیز کردن برگ‌های کلفت‌تر و پهن‌تر، استفاده از اسفنج توصیه می‌شود. برای تمیز شدن بهتر و براق شدن گیاه توصیه می‌شود که یک کاسه آب را به همراه یک فنجان شیر آماده کنید. اسفنج را در این محلول بزنید و روی تمامی برگ‌ها بکشید.  

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    ع_ل۳۹
    07 تیر 1401
    ع_ل۳۹

    سلام، بسیار مفید و موثر، ، ولی باعرض پوزش بر خلاف شما بنده معتقدم گیاهان وسائلی دکوری نيستند که برای خوشایندی خودمان، مرتب اقدام به تعویز جای آنها کنیم،چون میدانیم پس از جابجائی بیشثر از يک ماه زمان لازم است تا با محیط جدید کنار آمده‌ و به رشد طبیعی برگردد. ۲_برای تميز کردن برگها می توانیم در یک لیتر آب ۳یا۴قطره آب ليمو اضافه‌ کنیم،البته آب ولرم نزدیک به سردی، و به همان روش که در قسمت آموزشی ذکر شده اقدام کنید

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    08 تیر 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام دوست عزیز بله درسته تعویض گیاهان توصیه نمیشه باعث شوکه شدن گیاهان میشه

  • پاسخ
    نازنین
    18 آذر 1398
    نازنین

    ترکیب شیر و آب اکسیژنه برای براق کردن برگ گیاهان عالی است. الان شرکتهایی هستند که شیر و آب و آب اکسیژنه را مخلوط میکنند و به عنوان براق کننده گیاهی میفروشند!!!!!!!!!

گزارش اشکال در سایت