نازبو
در شهریور چه بکاریم؟
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی

در شهریور چه بکاریم؟

بذر گل‌ها و گیاهان مختلفی را می‌توان در آخرین ماه تابستان کاشت. برای کاشت در گلدان و داخل آپارتمان محدودیتی وجود ندارد ولی برای کاشت در فضای باز باید به دمای مورد نیاز برای جوانه‌زنی، میزان نور و رطوبت مورد نیاز توجه نمود. در ادامه به معرفی انواع گل‌ها و گیاهان قابل کشت در ماه شهریور خواهیم پرداخت.

در شهریور ماه آخرین ماه تابستان، هوا گرمای تیر و مرداد را از دست داده است و کم کم رو به سردی می‌گراید. در شهریور ماه اگر چه فرصت برای کاشت بذر بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات تابستانی تمام شده است، ولی برخی گل‌ها، سبزیجات و میوه‌ها هستند که در اواخر تابستان کاشته می‌شوند. اگر تصمیم دارید که در آخرین ماه تابستان در داخل آپارتمان و یا باغ و باغچه خود انواع گل‌ها و گیاهان را بکارید این مطلب را مطالعه کنید.

دمای هوا در شهریور ماه همانند فصل بهار و اواخر زمستان است لذا انواع سبزیجات، صیفی‌جات، گل‌ها و گیاهان مختلف را می‌توان کاشت. با کاشت بذر در آخرین ماه تابستان می‌توانید در طول پاییز و زمستان برداشت محصول داشته باشید. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو بیش از ۳۴۰ نوع بذر مختلف را عرضه می‌نماید. در هر بخش اطلاعاتی در مورد نحوه کاشت، آبیاری، نوع کود و بستر کشت، شرایط کشت و مراقبت‌های لازم برای رشد‌و‌نمو گیاهان درج شده است. با بررسی توضیحات هر بخش می‌توانید اطلاعات خوبی کسب کرده و پس از تهیه بذر آن‌ها را به کار ببندید. در ادامه به معرفی گل‌ها و گیاهان قابل کشت در شهریور ماه خواهیم پرداخت.

کاشت سبزیجات

کاشت بذر در داخل آپارتمان در شهریور

کاشت بذر در شهریور ماه در داخل گلدان محدودیتی را برای شما در‌بر‌ندارد. شما می‌توانید انواع سبزیجات، صیفی‌جات، گل‌ها و گیاهان زینتی، کاکتوس، میوه‌های استوایی، درختان و بذرهای هیبریدی را کاشته و در داخل گلدان پرورش دهید. در شهریور ماه دمای هوا در برخی مناطق در طول روز گرم و شب‌ها سرد است لذا در صورت کاشت بذر در داخل گلدان و نگهداری در فضای باز مانند بالکن و یا حیاط، دقت داشته باشید که در شب‌های سرد آن‌ها را به داخل منتقل کنید. البته سردی هوا در شهریور ماه در حدی نیست که به جوانه‌های شما آسیبی بزند ولی جوانب احتیاط را رعایت کنید. در پاییز و به خصوص زمستان انواع سبزیجات و صیفی‌جات کمیاب می‌شوند و کیفیت آنها پایین می‌آید. از طرفی قیمت آنها بالا می‌رود، لذا در صورت کاشت بذر انواع سبزیجات و صیفی‌جات در منزل می‌توانید در طول ماه‌های سرد سال، صیفی‌جات و سبزیجات تازه و با کیفیت در دسترس داشته باشید. اینکار علاوه بر فواید بی‌شماری که برای سلامتی و تغذیه سالم دارد، مقرون به صرفه خواهد بود. تقریباً تمام انواع سبزیجات و صیفی‌جات قابلیت کاشت در داخل گلدان و نگهداری در فضای بسته را دارند بنابراین می‌توان به راحتی آنها را در داخل منزل پرورش داد. اگر در داخل خانه پاسیو دارید، امکان کاشت و نگهداری انواع گل‌ها و گیاهان زینتی، کاکتوس، درختان خاص، میوه‌های استوایی و بونسای را علاوه بر سبزیجات و صیفی‌جات خواهید داشت. برای خرید انواع بذر به صورت غیرحضوری به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

برای  خرید بذر آروگولا کلیک کنید.

کاشت بذر در شهریور ماه در فضای باز

برای کاشت بذر در شهریور ماه در داخل باغ، باغچه و یا حیاط خانه می‌توانید انواع گل‌ها و گیاهان را انتخاب کنید. آخرین ماه تابستان هنوز فرصت خوبی برای کاشت میوه‌های تابستانی مانند هندوانه بوده و انواع سبزیجات مانند سبزی خوردن، ریحان و شاهی را می‌توان کاشت. برخی صیفی‌جات و گل‌های زینتی قابل کاشت در شهریور بوده و می‌توان انواع میوه‌های خاص استوایی را در باغچه کاشت. اینکه چه نوع گل و گیاهی را می‌توان در این ماه کاشت بستگی به شرایط آب و هوایی محل کشت دارد.

در مناطق سردسیر دمای هوا در شهریور ماه حالت پاییزی به خود گرفته و معتدل است. از اینرو بذر اغلب گیاهان و گل‌هایی که به دمای معتدل حدود ۲۰ تا ۲۵ درجه برای جوانه‌زنی نیاز دارند را می‌توان کاشت. در مناطق گرمسیری که تابستان طولانی‌تری دارند دمای هوا گرم بوده و اندکی خنک‌تر از دمای هوا در مرداد و تیر‌ماه است. در این مناطق دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه در شهریور ماه دیده می‌شود لذا انواع بذرهای تابستانی را می‌توان کاشت. برای خرید انواع بذر با کیفیت اورجینال و قدرت جوانه‌زنی فوق‌العاده به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید. در ادامه انواع سبزیجات، گل‌ها و درختانی که می‌توان آنها را در شهریور ماه کاشت به طور مجزا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید بذر کاهو، اسفناج، خردل، آروگولا، سوئیس چارد و گل کلم ، انواع گوجه فرنگی را از فروشگاه نازبو تهیه کنید.

GettyImages-678817847

کاشت بذر سبزیجات در شهریور

در شهریور ماه انواع بذر سبزیجات را می‌توان کاشت. سبزی خوردن از جمله سبزیجات پر طرفدار و پر مصرفی است که می‌توانید آنرا در آخرین ماه تابستان بکارید. انواع بذر ریحان، نعنا، شاهی، تره، تربچه، پیازچه، مرزه، جعفری و گشنیز را می‌توان در این ماه کاشت. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو با توجه به استقبال مشتریان از انواع سبزی خوردن، پکیج‌های ویژه به نام سبزی خوردن تهیه نموده است. اگر می‌خواهید سبزی خوردن بکارید با خرید پکیج بذر سبزی خوردن به همراه کود خانگی در یک بسته انواع سبزی خوردن را یک جا خواهید داشت. این بسته با قیمت مناسب و کیفیت عالی عرضه می‌شود. در این پکیج ۱۰ نوع سبزی شامل تره، گشنیز، شاهی، جعفری، پیازچه، ریحان سبز، ریحان بنفش، تربچه خارجی و اسفناج خارجی وجود دارد. بهترین زمان برای کاشت سبزی در فصل بهار است، با اینحال در ماه شهریور به دلیل اینکه از گرمای طاقت فرسای تیر و مرداد فاصله گرفته‌ایم می‌توان همانند ماه‌های بهاری به کاشت انواع بذر سبزی خوردن اقدام نمود. اگر منطقه کاشت سبزیجات معتدل و خنک است می‌توان در شهریور ماه انواع هویج فرنگی و هویج اطلس گرد را کاشت. این بذرها به هوای معتدل برای جوانه زنی نیاز دارند. انواع تربچه دو رنگ، ترب سیاه گرد ایتالیایی، تربچه قرمز کشیده، انواع پیازچه سفید و قرمز، پیاز قرمز و زرد، انواع گل کلم مانند گل کلم بنفش گرافیتی، گل کلم سفید، گل کلم سبز ناتالینو، کلم چینی سفید،کاسنی قرمز، کلم رومانسکو، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم کیل سبز توسان، کلم پیچ هیبرید، گل کلم سفید هیبرید، کلم بروکلی گنبدی و کلم پیچ قرمز، انواع کاهو شامل کاهو فر بنفش، کاهو فر سبز، کاهو پیچ اورست، کاهو کاسنی سالادی، کاهو سالاد بول قرمز، کاهو اهوازی و کاهو سالادی، انواع ریحان شامل ریحان بوته‌ای، ریحان بنفش، ریحان لیمویی، ریحان دارچینی و ریحان تایلندی، انواع جعفری، انواع نعنا، آندیو قرمز کشیده، کاسنی قرمز، خردل تایلندی، رازیانه و شنبلیله را می‌توان در آخرین ماه تابستان کاشت.برای خرید بذر سبزیجات به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید. کلیه بذرهای عرضه شده با درجه خلوص صددرصد و به صورت کاملاً تست شده و با قدرت جوانه‌زنی بالا عرضه می‌شوند.

همچنین بخوانید :  کاشت فلفل در خانه

کاشت بذر صیفی‌جات در ماه شهریور

شهریور ماه شاید آخرین فرصت برای کاشت بذر صیفی‌جات در فضای آزاد باشد. در مناطق گرمسیری می‌توان حتی در مهر ماه نیز صیفی‌جات کاشت و لیکن در مناطق معتدل و خنک‌تر در اواخر تابستان هوا رو به سردی می‌گراید. اگر می‌خواهید در آخرین ماه تابستان فرصت کاشت در باغ و مزرعه خود را از دست ندهید می‌توانید انواع صیفی‌جات را بکارید. یکی از صیفی‌جات پرکاربرد گوجه‌فرنگی است. گوجه‌فرنگی در انواع و مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. به طور سنتی گوجه‌فرنگی قرمز رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی رنگ‌های زرد، سیاه، صورتی، بنفش و قهوه ای آن در اشکال مختلف گرد، کشیده، بیضی و زنگوله‌ای در دسترس است. بذر گوجه‌فرنگی برای جوانه‌زدن نیاز به دمای ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد دارد لذا در صورت فراهم بودن شرایط دمایی می‎توان در شهریور ماه گوجه فرنگی کاشت. بیش از ۵۰ نوع بذر گوجه فرنگی در فروشگاه اینترنتی نازبو با بهترین کیفیت و قیمت به فروش می‌رسد. شما می‌توانید هر نوع گوجه‌ای که نیاز دارید را در نازبو پیدا کنید.

از دیگر صیفی‌جاتی که می‌توانید در شهریور ماه بکارید انواع فلفل است. بیش از ۱۷ نوع بذر فلفل در نازبو عرضه می‌شود که امکان کاشت تمام آنها را در این ماه خواهید داشت. فلفل سبز کشیده شیرین و تند، فلفل دلمه‌ای سبز کالیفرنیا، فلفل قلمی تند قرمز ایتالیایی، فلفل پاپریکا در رنگ‌های مختلف، فلفل کاپی، فلفل ریز شیرین و فلفل سه دماغه برخی از آنهاست. مناطق گرمسیری شاید آخرین فرصت برای کاشت بذر بادمجان و کدو در این ماه را داشته باشند. بادمجان نیاز به دمای حدود ۲۵ درجه برای جوانه زنی و رشد دارد. بیش از ۱۲ نوع بذر کدو و بادمجان را می‌توانید از نازبو خریداری کنید. بادمجان کالیوپ، بادمجان سفید کاسپر، بادمجان قلمی قصری، بادمجان دلمه‌ای سیاه و بنفش و سفید، کدو سبز خورشتی آمینیس، کدو گرد دلمه‌ای، کدو خورشتی هیبرید، کدو حلوایی حلوایی نارنجی و کدو تنبل عمامه ترکی از جمله صیفی‌جات قابل کشت در شهریور ماه است. انواع خیار مانند: خیار خاردار هیبرید، خیار سبز هیبرید، خیار فضای باز یو اس، خیار سفید خاردار، خیار چنبر، خیار ژاپنی، خیار هندوانه‌ای و خیار گلخانه‌ای از دیگر صیفی‌جات قابل کشت در شهریور ماه است. 

بیشتر بخوانید: معرفی فلفل زینتی

کاشت بذر صیفی جات

نکته قابل توجه این است که شهریور ماه آخرین فرصت برای کاشت هندوانه است. اگر می‌خواهید این میوه شیرین و آبدار را در پاییز داشته باشید می‌توانید در شهریور ماه انواع بذر هندوانه را بکارید. معمولاً بسته به نوع هندوانه کاشته شده ما بین ۸۰ تا ۱۴۰ روز بعد می‌توانید محصول خود را برداشت کنید. اگر می‌خواهید هندوانه شب یلدای خود را برداشت کنید، از هم اکنون اقدام کنید. از دیگر صیفی‌جات قابل کاشت در شهریور ماه بامیه است. شما می‌توانید انواع بامیه‌اهوازی، بامیه قرمز کبود و بامیه سبز پروسید هلند را در باغ، باغچه و یا مزرعه خود بکارید. در ادامه به معرفی انواع بذر میوه‌های استوایی و کمیاب قابل کشت در شهریور ماه می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : ۷ افزودنی به خاک گوجه‌فرنگی

کاشت بذر میوه‌های کمیاب در شهریور ماه

شهریور ماه می‌توان بذر انواع میوه‌های کمیاب و خاص را کاشت. با توجه به متوسط دمای محل کاشت می‌توانید انواع میوه‌های استوایی، بری‌ها و دراگون فروت را بکارید. پاپایا گونه‌ای از میوه‌های استوایی همانند طالبی است که بسیار شیرین و آبدار است. متوسط دمای مورد نیاز برای کاشت و جوانه زنی بذر پاپایا حدود ۱۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد است. در فروشگاه اینترنتی نازبو چهار نوع پاپایا معروف به نام‌های پاپایا رد لیدی، پاپایا بنگلادشی، پاپایا بلک گست و پاپایا هلند گلد عرضه می‌شود. این بذرها از تولیدکنندگان معتبر بین‌المللی تهیه شده و دارای قدرت جوانه‌زنی فوق‌العاده هستند. برای کاشت انواع پاپایا توصیه می‌شود توضیحات ارائه شده در وب سایت را به دقت مطالعه و شرایط پرورش آنرا بررسی کنید.

همچنین بخوانید : نحوه کاشت انبه در گلدان

از دیگر انواع میوه‌های خاصی که می‌توانید در شهریور ماه بکارید انواع بری‌ها و دراگون فروت است. بری‌ها میوه‌های خوشمزه و آبداری هستند که در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. بذر بری‌ها برای جوانه‌زنی به دمای ما بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد نیاز دارند، لذا در صورتیکه محل کاشت شما جزو مناطق معتدل و خنک است در شهریور ماه زمان مناسبی برای کاشت آن فراهم می‌شود. 

انواع رزبری، بلک‌بری، بلوبری و گوس بری را از فروشگاه اینترنتی نازبو خریداری کنید. از دیگر میوه‌های خاصی که به میوه اژدها معروف است، انواع دراگون‌فروت است. دراگون فروت‌ها در انواع قرمز، زرد، سفید و بنفش کاشته می‌شوند. میوه آن‌ها شیرین و آبدار بوده و طعم خوبی دارند. اگر می‌خواهید این میوه‌های زیبا و کمیاب را داشته باشید بذر آن‌ها را خریداری و در شهریور ماه بکارید. از دیگر میوه‌هایی که امکان کاشت آن‌ها در این ماه میسر است می‌توان به شوگر اپل، بیتر ملون ژاپنی، فیسالیس زرد هندی، پشن فروت ارغوانی، جک فروت و درخت لیف اشاره نمود. با توجه به دمای مورد نیاز برای جوانه زنی و رشد گیاهان و میوه‌های فوق، شهریور ماه شاید آخرین فرصت قبل از سرمای هوا برای رشدو ‌نمو آنها باشد.

برای  خرید بذر میوه های استوایی کلیک کنید

بونسای و درختان قابل کشت در شهریور ماه

درختچه‌های بونسای از جمله درختانی هستند که می‌توان آنها را در داخل گلدان به آسانی نگهداری نمود. اگر تمایل به کاشت و پرورش درختان خاص و بونسای دارید در شهریور ماه امکان کاشت بذر آن‌ها برای شما وجود دارد. انواع بونسای مانند آدنیوم آبسوم، آدنیوم عربیکوم، درخت جینکو، آدنیوم عربیکوم بلک استم و درختچه پلومریا قابلیت کاشت در شهریور ماه را دارند. بذر درختان خاصی مانند نخل کاریوتا برگ ابلق و پالونیا فورتی نیز قابلیت کاشت در گلدان و فضای باز دارند، از این‌رو امکان کاشت آن‌ها در فضای آزاد وجود دارد. از دیگر درختانی که می‌توان در شهریور ماه کاشت، گیاه لوفا است. این درخت میوه‌هایی همانند کدو دارد که سبز رنگ بوده و می‌توان آنها را همانند خیار خورد. درخت بومی چین و ویتنام است و درختی گرمسیری و نیمه گرمسیری به شمار می‌آید. نام دیگر درخت لوفا، درخت لیف است. علت این نامگذاری این است که میوه‌های خشک شده آن را می‌توان همانند یک لیف برای شستشوی ظروف و حتی بدن استفاده نمود. فروشگاه اینترنتی نازبو بذر انواع بونسای و درختان خاص را عرضه می‌نماید. در ادامه به معرفی انواع کاکتوس‌های قابل کاشت در آخرین ماه تابستان خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید : معرفی گیاهان چند ساله

کاشت بذر کاکتوس در شهریور ماه

کاکتوس‌ها گل‌های خاصی هستند که طرفداران خاصی نیز دارند. گل‌های کاکتوس نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. شما به راحتی می‌توانید آنها را در داخل گلدان کاشته و پرورش دهید. از طرفی چنانچه می‌خواهید انواع کاکتوس را برای فروش بکارید و آماده کنید، ابتدا بذرهای کاکتوس را کاشته و سپس بعد از اینکه به اندازه معینی رسیدند، آن‌ها را به گلدان‌های کوچک انتقال دهید. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۳۰ نوع بذر کاکتوس با کیفیت فوق العاده را عرضه می‌کند. معمولاً کاکتوس‌ها برای جوانه زدن و رشد نیاز به دمای ما بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد دارند، لذا می‌توان آنها را در شهریور ماه کاشت. انواع کاکتوس شامل کاکتوس آستروفیتوم آستریاس، کاکتوس مامیلاریا میکس، کاکتوس پارودیا هاسلبرگی، کاکتوس ژمینو گل رنگی، کاکتوس توربینو، کاکتوس پیلوسوسرئوس میکس، کاکتوس ستیکینوپسیس، کاکتوس میلیتاریس، کاکتوس وینگارتیا، کاکتوس اچینو فوسالو و کاکتوس ننوریموند برخی از انواع بذر کاکتوس قابل کاشت در شهریور ماه است. برای مشاهده انواع کاکتوس به وب سایت مراجعه کنید.

همچنین بخوانید: کاشت کاکتوس و نحوه پرورش آن

کاشت انواع گل‌ها و درختان زینتی در شهریور ماه

گل‌ها و درختان زینتی دارای ظاهر زیبا و گل‌های رنگارنگ هستند. این گل‌ها را می‌توان برای تزیین و دکوراسیون داخل منازل، شرکت، موسسات آموزشی، هتل، ادارات، سازمان‌ها و بسیاری جاهای دیگر استفاده کرد. از طرفی گل‌های زینتی بهترین گزینه برای کاشت در باغچه و فضای سبز ویلا، حیاط منازل، محوطه شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند. بذر گل‌های زینتی را می‌توانید به آسانی تهیه و در داخل گلدان و یا باغچه بکارید. اگر چه اغلب بذرهای گل را در فصل بهار می‌کارند ولیکن برخی گل‌ها را می‌توان در شهریور ماه کاشت. برخی گل‌های زینتی که می‌توان آن‌ها را در شهریور ماه کاشت شامل گل گازانیا، گل آصف السلطنه پاکوتاه، گل عروس سفید یا ژیپسوفیلا، گل رعنا پاکوتاه گلدانی، گل همیشه بهار، گل مینا چمنی پاکوتاه، گل پلومریا، گل کوکب کوهی پابلند، گل عسل، گل عروس صورتی، گل آلاله پرپر، گل جعفری آفریقایی، گل اشرفی پا متوسط زرد، گل شمعدانی هیبرید، گل کوکب هیبرید فیگارو، گل نیلوفر آبی، گل ایبریس پاکوتاه، گل کلم زینتی قرمز پاکوتاه، گل جعفری دورانگو و گل پامچال الوان است. اگر می‌خواهید انواع بذر گل‌هایی که می‌توانید در شهریور ماه بکارید را بدانید به وب سایت نازبو مراجعه کنید. اطلاعات کامل و مفیدی در خصوص نحوه پرورش و نگهداری انواع گل‌ها و درختان زینتی در صفحه مربوط به هر گل درج شده است. با مطالعه این موارد می‌توانید به سهولت انواع گل‌های زینتی را کاشته و از زیبایی و عطر خوش گل‌های آن لذت ببرید.

کاشت بذرهای هیبریدی در ماه شهریور

میوه بذرهای هیبریدی یا اصلاح شده دارای ظاهر خوب و عملکرد مطلوبی هستند. در واقع بر روی عملکرد، مزه، طعم و ظاهر آنها اصلاحاتی صورت گرفته است. انواع بذرهای هیبریدی را می‌توان در شهریور ماه کاشت. زمان کاشت گل‌های زینتی متعددی در شهریور ماه است که توصیه می‌شود به بخش گل‌های زینتی مراجعه کنید. میوه‌ها و صیفی‌جات مختلفی همانند گوجه فرنگی، خیار، کدو، گل کلم، فلفل و میوه‌های استوایی مانند پاپایا را می‌توان در شهریورماه کاشت. آخر تابستان شاید آخرین فرصت قبل از سرد شدن هوا برای کاشت بذرهای F1 باشد. با فرا رسیدن پاییز دیگر نمی‌توان بسیاری از صیفی‌جات و بذرهای هیبریدی را در فضای آزاد کاشت. بنابراین اگر تصمیم به کاشت بذر دارید از آخرین فرصت در شهریور ماه استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۳۰ نوع بذر هیبریدی با کیفیت عالی و قدرت جوانه‌زنی مطلوب را عرضه می‌نماید. برای اطلاع از انواع بذرهای قابل کاشت در شهریور ماه به وب سایت مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    رضاخسروی
    16 تیر 1402
    رضاخسروی

    باسلام .اوایل بهارسبزی ریحون وتره وجعفری توباغچه کاشتم خیلی خوب سبزشدولی کم پشت (تُنک) سبزشده میخاستم ببینم میشه پاییزدوباره بذربریزم که سال آینده پروپشت سبزشه یانه.ممنون

  • پاسخ
    علی
    31 مرداد 1401
    علی

    عالی و بسیار مفید

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    01 شهریور 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام خوشحالم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته دوست عزیز

  • پاسخ
    امیر سالاری
    26 مرداد 1401
    امیر سالاری

    باسلام واقعا لذت بردم اطلاعات تان عالی بود من اولین بارمه برایتان پیام میفرستم

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    29 مرداد 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز خوشحال میشیم نظرات و تجربیات خود رو با ما و همراهان نازبو به اشتراک بگذارید

  • پاسخ
    امیر سالاری
    26 مرداد 1401
    امیر سالاری

    باسلام واقعا لذت بردم اطلاعات تان عالی بود

  • پاسخ
    محمد تورنگ از قشم
    24 فروردین 1401
    محمد تورنگ از قشم

    تورنگم از جزیره قشم مطالب خیلی عالی بود

  • پاسخ
    زهرا
    19 شهریور 1399
    زهرا

    ممنون بابت گردآوری این مطلب سایتتون خیلی جامعه به Bookmark هام اضافش کردم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    20 شهریور 1399
    نازبو - یاوری

    سلام زهرای عزیز خوشحالیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته، لطفا اگر توصیه و یا پیشنهادی دارید در اختیار همراهان فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو قرار بدید.

  • پاسخ
    بهرام رستگار
    17 تیر 1399
    بهرام رستگار

    بسیارعالی واموزنده بود سپاسگزارم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    17 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام بهرام عزیز خوشحالیم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته، لطفا اگر تجربه یا توصیه ای دارید در اختیار همراهان عزیز فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو قرار بدین

گزارش اشکال در سایت