نازبو
اطلاعاتی در رابطه با نژاد سگ پا کوتاه
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • نگهداری از سگ

اطلاعاتی در رابطه با نژاد سگ پا کوتاه

سگ پا کوتاه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و بامزه‌ترین نژادهای سگ می‌باشد که خود دسته‌بندی‌های متنوع و گوناگونی را شامل می‌شود. به واسطه پرطرفدار بودن، در حال‌ حاضر شما می‌توانید به ‌راحتی نژادهای متفاوت این سگ‌ها را پیدا کنید و از نگهداری سگ‌ ها نهایت لذت را ببرید. سگ‌های پا کوتاه همان‌ طور که از نام آن‌ها پیداست جثه کوچک و پاهای نسبتاً کوتاهی دارند. جثه کوچک و پاهای کوتاه این سگ‌ تنها به‌ خاطر زیبایی نیست، بلکه این مخلوقات زیبای خدا به این شکل خلق شده‌اند تا امکان شکار در فضاهای تنگ را داشته باشند و همچنین در هنگام مراقبت از گله نیز حیوانات اهلی دیگر را لگد نکنند. به واسطه پرطرفدار بودن نژاد‌های متفاوت این سگ‌ها در دنیای امروز، ما قصد داریم در ادامه برای شما در رابطه با این سگ‌ها و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کنیم. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا بیشتر در این رابطه بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با نازبو همراه ما بمانید.

 

بررسی ماهیت کلی سگ پاکوتاه و دلیل تفاوت این نوع با نژادهای دیگر 

شاید دانستن این نکته خالی از لطف نباشد که نژادهای سگ پا کوتاه نژادهای طبیعی نیستند. معمولاً این سگ‌ها به واسطه کم بودن هورمون رشد، جثه نسبتاً کوچکی دارند. علاوه‌ بر این موضوع، نوعی جهش ژنتیکی در بدن این سگ‌ها به ‌وجود آمده که باعث شده پاهای آن‌ها کوتاه‌تر از حد معمول باشد و استخوان مربوط به پای این سگ‌ها به ‌اندازه کافی رشد نکند. تقریباً می‌توان گفت که حدوداً 12 قرن پیش برای اولین‌ بار این نژاد‌های سگ پا کوتاه مشاهده شد و از آن زمان تاکنون به واسطه ویژگی‌های ظاهری و زیستی جذابش، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این سگ تنها جنبه تزیینی ندارد بلکه می‌تواند در زمینه‌های گوناگون و متنوع نیز به‌ عنوان یک کمک کار فوق ‌العاده شناخته شود.

بررسی ماهیت کلی سگ پاکوتاه و دلیل تفاوت این نوع با نژادهای دیگر

بررسی برخی خصوصیات کلی سگ پا کوتاه 

همان‌ ‌طور که پیش‌تر نیز برای شما گفتیم، سگ‌های پا کوتاه نژاد‌های متفاوتی دارند، اما به ‌طور معمول می‌توان گفت که این سگ‌‌ها خصوصیات تقریباً مشابهی با یکدیگر دارند. همین موضوع باعث شد تا ما تصمیم‌ بگیریم که برای شما در رابطه با خصوصیات این سگ‌ها صحبت کنیم.

 

اندازه کوچک

بر شما پوشیده نیست که سگ‌های پا کوتاه از لحاظ جثه و اندازه در مقایسه با سگ‌های دیگر کوچک‌تر هستند. معمولاً شما می‌توانید این سگ‌ها را به‌ راحتی در بغل بگیرید و آن‌ها را درست مانند یک گربه حمل کنید. معمولاً این سگ‌ها دارای بدنی نسبتاً دراز می‌باشند.

 

ارتباط‌گیری آسان با کودکان 

از دیگر ویژگی‌های سگ پا کوتاه ما می‌توانیم به ارتباط ‌گیری آسان با کودکان اشاره کنیم. شما می‌توانید با خرید سگ پشمالو پا کوتاه، یک رفیق و دوست خانگی مناسب برای فرزند خودتان داشته باشید. این سگ‌ها به‌ لحاظ رفتاری نسبتاً آرام هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن با کودکان ارتباط می‌گیرند. معمولاً انواع سگ خانگی پشمالو می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای همراهی و بازی کردن با کودکان باشند.

 

مهربان بودن 

معمولاً انواع متفاوت سگ پا کوتاه، چه از نوع سگ پشمالو سفید و چه از نوع سگ پشمالو سیاه و نژادهای دیگر، بسیار مهربان و دوست ‌داشتنی هستند. این سگ‌ها بازیگوش می‌باشند، اما میزان بازیگوشی آن‌ها مخرب نیست و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند که با خرید این سگ‌ها، یک همراه دوست ‌داشتنی برای خود داشته باشید. 


قابلیت تربیت‌پذیری مناسب 

سگ‌های پا کوتاه جزو آن دسته از سگ‌هایی هستند که قابلیت تربیت‌پذیری بسیار خوبی دارند. یعنی شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به نکات آموزشی گوناگون، این سگ‌ها را تربیت کنید و نکات آموزشی مد نظرتان را به آن‌ها بیاموزید.‌‌‌‌‌‌‌

بررسی برخی خصوصیات کلی سگ پا کوتاه

بررسی برخی از پرطرفدارترین نژاد سگ پا کوتاه 

شناخت نژادهای متفاوت سگ پا کوتاه می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات خود در رابطه با انواع متفاوت این سگ‌ها را بالا ببرید. اگر به‌ دنبال خرید یکی از زیباترین و پرطرفدارترین نژادهای سگ پاکوتاه هستید، حتماً با ما همراه بمانید. در ادامه برای شما بیشتر در رابطه با برخی نژادها صحبت کرده‌ایم. شما با کسب اطلاعات در این‌ رابطه می‌توانید با توجه به خلقیات خود تصمیم بگیرید که کدام نژاد با چه ویژگی‌هایی می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

 

نژاد سگ پا کوتاه داکسهوند

سگ پا کوتاه داکسهوند نژادی سوئیسی می‌باشد که به ‌عنوان یکی از پرطرفدارترین نژاد سگ‌های پا کوتاه در سراسر جهان شناخته می‌شود. داکسهوند بدنی باریک و نسبتاً کشیده دارد و گوش‌های آن بزرگ افتاده هستند. همین گوش‌های زیبا باعث شده‌اند تا این سگ جلوه‌ای بسیار دوست‌داشتنی و بامزه داشته باشد. به ‌طور کلی، این سگ‌ها ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند. برخی از این ویژگی‌ها شامل بانمک بودن، سرزنده بودن، مهربان بودن و قدرت شنوایی قوی می‌شود. این سگ می‌تواند موهایی صاف یا فر داشته باشد و معمولاً در رنگ‌های قهوه‌ای، حنایی، برنزی و مشکی قابل تهیه است. با شناخت این ویژگی‌ها، شما می‌توانید تصمیم خود را برای خرید این سگ نهایی کنید.

 

نژاد سگ پا کوتاه بولداگ فرانسوی 

مورد دیگر از نژادهای سگ پا کوتاه که ما قصد داریم ویژگی‌های آن را برای شما نام ببریم، بولداگ فرانسوی می‌باشد. این سگ یکی از زیباترین سگ‌هایی می‌باشد که می‌تواند برای بسیاری از سلیقه‌ها بهترین گزینه باشد. معمولاً اندام این نوع سگ عضلانی می‌باشد و همین موضوع باعث شده تا بولداگ فرانسوی قدرت فیزیکی زیادی داشته باشد. به‌ طور کلی، این نوع سگ شخصیتی بسیار سرزنده و قوی دارد و بسیار غریب پسند نیز می‌باشد. به‌ همین دلیل اگر می‌خواهید یک سگ نگهبان داشته باشید، مطمئناً بولداگ فرانسوی برای شما انتخاب مناسبی نیست. این سگ دوست دارد که در میان سگ‌های دیگر احساس قدرت داشته باشد، به‌ همین دلیل ممکن است که در برخی موارد هنگام نشست ‌و برخاست با سگ‌های بزرگ‌تر و نژادهای دیگر، دچار سندروم سگ‌ کوچک شود. پس تا آن‌ جا که می‌توانید این نژاد را از نژاد‌های معمولی دور نگه دارید.

نژاد سگ پا کوتاه بولداگ فرانسوی

نژاد سگ پا کوتاه ولش کورگی پمبروک 

این نژاد سگ پا کوتاه به عنوان یکی از خوش استیل‌ترین، قوی‌ترین و زیباترین سگ‌های پا کوتاه در سراسر جهان شناخته می‌شود. این سگ معمولاً نسبت‌ به سایر سگ‌های نژاد پا کوتاه سبک‌تر می‌باشد و دارای استخوان‌بندی ظریف‌تری است. این نژاد می‌تواند یک سگ خانگی خوب و دوست‌داشتنی برای شما باشد. اگر زیاد سفر می‌روید یا خانه خود را زیاد عوض می‌کنید، سگ ولش کورگی پمبروک انتخاب خوبی برای شما می‌باشد زیرا به ‌سرعت خودش را با شرایط وفق می‌دهد. این سگ ظاهری بسیار پف‌دار و بسیار دوست‌داشتنی دارد و همین موضوع باعث شده تا یکی از بامزه‌ترین انواع سگ پا کوتاه باشد. حتی نوع راه رفتن و اداهای این سگ نیز بسیار دوست‌داشتنی است.

 

نژاد سگ پا کوتاه دندی دینمنت تریر

نژاد سگ پا کوتاه دندی دینمنت تریر از دیگر پرطرفدارترین نژادهای سگ پا کوتاه در سراسر جهان می‌باشد. این سگ معمولاً بدنی نسبتاً بلند دارد و پاهای آن به‌ شدت کوتاه هستند. می‌توان گفت که این نژاد بومی اسکاتلند می‌باشد. نکته جالب ‌توجه و دوست‌ داشتنی راجع‌ به نژاد دندی دینمنت تریر، این می‌باشد که این سگ بالای سر خود یک حالت کاکل مانند دارد. همین موضوع باعث شده تا ظاهر سگ‌های این نژاد ظاهری نسبتاً خاص و جالب باشد. این سگ‌ها زیاد بازیگوش و پرانرژی نیستند، زیرا به ‌طور کلی شخصیت بسیار آرام و متینی دارند و رفتارشان نیز توام با احترام است. پس اگر به ‌دنبال سگ‌های بازیگوش و پرانرژی هستید، این نژاد نمی‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد‌. اما اگر در مقابل، می‌خواهید یک سگ متین، آرام و با شخصیت داشته باشید، قاعدتاً سگ‌های این نژاد برای شما بهترین گزینه هستند. معمولاً سگ‌های نژاد دندی دینمنت تریر رفتاری کاملاً جسورانه دارند و زیادی حساس نیستند.

 

نژاد سگ پا کوتاه باست هوند

نژاد سگ پا کوتاه باست هوند از دیگر گزینه‌های مناسب برای خرید یک سگ پا کوتاه شناخته می‌شود. نکته جالب راجع‌ به این سگ‌ها، این است که آن‌ها چهره‌ نسبتاً غمگینی دارند و به واسطه همین چهره‌ی غمگین نیز تا حد بسیار زیادی پرطرفدار شده‌اند. این سگ‌ها گوش‌های آویزان و بلندی دارند که ظاهر جذابی به آن‌ها داده است. این سگ‌ها بسیار دوست‌داشتنی، آرام و متین هستند. نژاد سگ پا کوتاه باست هوند با انسان‌ها و سایر حیوانات رفتار مناسب و خوبی دارد و می‌تواند دوست خوبی برای شما و سایر حیوانات خانگی‌تان باشد.

شاید در برخی موارد حس کنید که نژاد سگ باست هوند مقداری لجوج است؛ اما خب شما باید قلق این سگ را به دست بیاورید تا بتوانید به‌ خوبی با او رفتار کنید. معمولاً این سگ‌ها نسبتاً شکمو هستند به‌ همین دلیل در بسیاری از موارد ممکن است که شما مجبور شوید رژیم‌هایی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. یه این نکته توجه داشته باشید که اضافه وزن می‌تواند برای این نژاد سگ خطرناک باشد و به کمر آن‌ها آسیب زیادی وارد کند. 

نژاد سگ پا کوتاه باست هوند

جمع بندی

در این مقاله برای شما در رابطه با ویژگی‌های سگ پا کوتاه صحبت کردیم و برخی از معروف‌ترین نژاد‌های این سگ را برای شما نام بردیم. اگر به‌ دنبال خرید نژادهای گوناگون این سگ هستید، حتماً در رابطه با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها اطلاعات کسب کنید تا در ادامه بتوانید بهترین سگ با ویژگی‌های مورد پسندتان را تهیه نمایید. حیوانات خانگی موجودات زنده‌ای هستند که به معنی واقعی کلمه با ما زندگی می‌کنند و روز و شب می‌گذرانند؛ پس خیلی مهم می‌باشد که ویژگی‌های رفتاری آن‌ها با ما یکسان باشد تا ما بتوانیم روند ارتباط سازی با این حیوانات را در سریع‌ترین زمان ممکن پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت