نازبو
معرفی سگ های نژاد کوچک
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • نگهداری از سگ

معرفی سگ های نژاد کوچک

سگ‌ها به ‌عنوان یکی از بهترین حیوانات خانگی شناخته می‌شوند که هم‌خانه مناسبی برای شما می‌باشند. به ‌واسطه سبک زندگی امروز، سگ نژاد کوچک به عنوان یکی از بهترین موارد برای خرید و نگهداری سگ‌ و به سرپرستی گرفتن سگ‌ها می‌باشد. شما می‌توانید از میان نژادهای کوچک سگ‌ها در حال ‌حاضر، گزینه‌ای که برای شما دوست‌داشتنی‌تر می‌باشد را تهیه نمایید و آن را به سرپرستی بگیرید. همین موضوع ما را بر این ‌داشت تا تصمیم بگیریم در ادامه برای شما در رابطه با برخی از نژادهای سگ کوچک صحبت کنیم و به شما بگوییم که کدام یک از این نژادها می‌توانند انتخاب مناسب و عاقلانه‌تری برای شما باشند. اگر به‌ دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این سگ‌ها هستید، حتماً با ما در نازبو  همراه بمانید:

چرا بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که سگ نژاد کوچک را به سرپرستی بگیریم؟

فاکتورها و عوامل گوناگونی وجود دارند که ممکن است باعث شوند تا به‌ جای هر حیوان خانگی دیگری، شما علاقه‌مند باشید تا سگ نژاد کوچک را به سرپرستی بگیرید. مواردی مثل اندازه مناسب، بغلی بودن، سر و صدای کم، خورد و خوراک مقرون‌ به ‌صرفه و همچنین نیاز داشتن به جای کوچک برای زندگی، جزو فاکتورهایی هستند که ممکن است باعث شوند تا شما به سراغ سگ نژاد کوچک بروید.

سگ خانگی کوچک در مقایسه با نژادهای بزرگ‌تر، دوست‌داشتنی‌تر و بامزه‌تر است و همین موضوع ممکن است باعث شود تا شما علاقه بیشتری به این نژادها در مقایسه با نژادهای دیگر سگ‌ها داشته باشید. قاعدتاً در خانه‌های کوچک و آپارتمانی امروز، شما نمی‌توانید نژادهای بزرگ سگ مثل هاسکی را نگهداری کنید. این سگ‌ها به فضایی نسبتاً بزرگ برای زندگی کردن نیاز دارند و فضای آپارتمانی و کوچک نمی‌تواند برای آن‌ها گزینه‌ مناسبی ‌باشد‌. علاوه ‌بر این موضوع، قاعدتاً جثه کوچک، فضای کوچک‌تری را نیز برای زندگی می‌خواهد و دقیقاً همین نکته است که می‌تواند باعث شود تا شما به‌ جای هر نژاد سگی دیگری، به سراغ نژادهای سگ کوچک بروید.

چرا بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که سگ نژاد کوچک را به سرپرستی بگیریم؟

معرفی برخی از نژادهای سگ کوچک 

شناخت برخی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سگ نژاد کوچک می‌تواند به شما کمک کند تا از میان نژادهای نام ‌برده شده، گزینه‌ای را برای سرپرستی نهایی کنید که با شرایط شما همخوانی دارد. پیش‌تر نیز برای شما گفتیم که قاعدتاً به سرپرستی گرفتن سگ نژاد کوچک در مقایسه با سگ‌هایی نژاد بزرگ انتخاب عاقلانه‌تری برای زندگی آپارتمانی امروزی می‌باشد. برای این‌ که شما بتوانید راحت‌تر انتخاب خود را برای خرید این سگ‌ها نهایی کنید، بهتر است که بیشتر در رابطه با برخی از معروف‌ترین این سگ‌ها با هم صحبت کنیم.

 

سگ نژاد کوچک بولداگ 

نژاد بولداگ یکی از نژادهایی می‌باشد که دارای سگ‌های کوچک نیز هست. اگر به دنبال سگ نژاد کوچک هستید و به نژادهای بولداگ علاقه دارید، قاعدتاً این انتخاب می‌تواند عاقلانه ترین انتخاب برای شما باشد. این سگ شاید در ابتدا تنبل به‌ نظر بیاید، اما همین ویژگی نیز باعث می‌شود تا نگهداری از آن در آپارتمان‌ها برای شما راحت‌تر باشد. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که معمولاً قد سگ نژاد بولداگ در انواع کوچک، از 45 سانت عبور نمی‌کند. این سگ بسیار مهربان و دوست‌داشتنی است و عاشق پیاده‌روی می‌باشد. پس اگر به ‌دنبال یک سگ دوست‌داشتنی هستید، بولداگ می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اما به شرطی که شما حتماً به میزان پیاده‌روی روزانه او توجه داشته باشید.

 

نژاد بیچون فرایز 

سگ نژاد کوچک بیچون فرایز از دیگر سگ‌های کوچکی است که می‌تواند انتخاب دوست‌داشتنی برای شما باشد. این سگ یک سگ پشمالو و سفید می‌باشد که ظاهری بسیار بانمک دارد. سگ‌های نژاد بیچون فرایز بسیار پر انرژی هستند و نیاز به بازیگوشی و تحرک زیاد دارند. سگ‌های این نژاد، زیاد ریزش مو ندارند و به‌ همین دلیل بهترین گزینه برای شمایی می‌باشند که حوصله جمع کردن موی سگ از خانه را ندارید. علاوه ‌بر این موضوع، اگر شما تنها زندگی می‌کنید و شاغل هستید اما دوست دارید که یک حیوان خانگی داشته باشید، این نژاد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد زیرا میزان تحمل تنهایی آن نسبتاً خوب است.

نژاد بیچون فرایز

سگ نژاد کوچک گریفون بروکسلی

از دیگر مواردی که می‌تواند با عنوان سگ نژاد کوچک شناخته شود، ما می‌توانیم به گریفون بروکسلی اشاره کنیم. این سگ، یکی از سگ‌های بسیار پرانرژی و پر جنب ‌و جوشی است که قدرت بدنی بالایی نیز دارد. این سگ‌ها معمولاً اجتماعی هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن با صاحبان خودشان ارتباط می‌گیرند. پس اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن با سگی که به سرپرستی گرفته‌اید ارتباط بگیرید، قاعدتاً این نژاد می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این سگ‌ها بسیار کنجکاو هستند و دوست دارند بازی‌ها و کارهای جدید را امتحان کنند.

پس اگر به ‌دنبال یک حیوان کنجکاو هستید، نژاد گریفون بروکسلی برای شما انتخاب بهتری است. قاعدتاً، کنجکاو بودن این سگ‌ها باعث می‌شود هوش آن‌ها نیز بالاتر برود و همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر روند آموزش به او را پیش ببرید. یکی از نکاتی که حتماً قبل ‌از به سرپرستی گرفتن این سگ باید به آن توجه داشته باشید این است که حتماً برخی از اشیاء مهم و حساس خودتان را از دست این سگ‌ها دور نگه دارید. زیرا به واسطه کنجکاوی زیاد، ممکن است که مشکلات زیادی برای شما، به وجود بیاید.

 

سگ نژاد کوچک کوتون دو تولیر

سگ نژاد کوچک کوتون دو تولیر یکی از آرام‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین نژادهای سگ می‌باشد که برای خانه‌های آپارتمانی انتخاب عاقلانه‌ای است. این سگ‌ها درست مانند سایر سگ‌هایی که برای شما نام ‌بردیم، اندازه کوچکی دارند، اما نسبتاً قدرتمند هستند. این سگ‌ها عاشق بازی کردن هستند و دوست دارند تا با انسان‌های دیگر و همچنین حیوانات نیز ارتباط بگیرند و با آن‌ها دوست شوند. پس اگر برای شما مهم است سگی که به سرپرستی می‌گیرید اجتماعی باشد، سگ‌های این نژاد انتخاب خوبی برای شما هستند. این سگ‌ها دوست دارند ساعات زیادی را به پیاده‌روی و بازی کردن بپردازند اما تنها گذاشتن آن‌ها در خانه نیز زیاد برای این سگ‌ها مضر نخواهد بود و باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند ریزش مو نخواهد شد.

سگ نژاد کوچک کوتون دو تولیر

سگ نژاد بوستون تریر

سگ‌های نژاد بوستون تریر حداکثر تا حدود نیم متر رشد می‌کنند. پس این سگ‌ها، کمی بزرگ‌تر از سایر سگ‌هایی هستند که آن‌ها را پیشتر برای شما نام بردیم. بوستون تریر یک نژاد آمریکایی است و درست مانند سایر سگ‌های آمریکایی، در صورتی‌ که تربیت آن به ‌درستی پیش برود می‌تواند سگی بسیار به ‌دردبخور و باهوش باشد. این سگ‌ها معمولاً دوست‌داشتنی و آرام هستند و دردسر چندانی برای صاحبانشان ندارند. درست مانند سایر نژادهایی که پیشتر برای شما گفتیم، سگ‌های نژاد بوستون تریر نیز عاشق پیاده‌روی هستند.

 

سگ نژاد هاوانیز

مورد دیگر از لیست سگ نژاد کوچک، هاوانیز می‌باشد. این سگ‌ها شخصیتی بسیار آرام دارند و در دسته‌ی سگ‌های پشمالو قرار می‌گیرند. درست است که نژاد هاوانیز سگ‌های آرامی دارد، اما این موضوع به این معنی نیست که این سگ‌ها عاشق بازی کردن و این طرف آن طرف پریدن نیستند. این سگ‌ها به صاحب خود وابسته هستند و دوست دارند که اوقات زیادی را با صاحبشان بگذراند. پس بهتر است تنها در شرایطی این نژاد را به سرپرستی بگیرید که مطمئن هستید می‌توانید اوقات زیادی را با آن‌ بگذرانید. سگ‌های نژاد هاوانیز به توجه و عشق شما نیاز دارند و در صورت بی‌توجهی، سریع متوجه بی‌حوصلگی شما می‌شوند و همین موضوع آن‌ها را ناراحت می‌کند. این نکته باعث شده تا این سگ‌ها بیشتر در معرض افسردگی قرار داشته باشند.

 

سگ نژاد کوچک مالتیز

برای بیش ‌از 2 هزار سال است که سگ نژاد کوچک مالتیز به‌ عنوان یکی از حیوانات خانگی دوست‌داشتنی در سراسر جهان به سرپرستی گرفته می‌شود. این سگ نژادی پرمو است و همین موضوع باعث شده تا شما به سرپرستی گرفتن یک سگ از نژاد مالدیو، حیوانی دوست‌داشتنی و بسیار زیبا داشته باشید. این سگ‌ها به‌ شدت مهربان و دوست‌داشتنی هستند اما از آن سمت دیگر، حساس نیز می‌باشند. در اکثر مواقع این سگ‌ها استرس و اضطراب زیادی بابت جدا شدن از صاحبشان دارند. پس اگر نمی‌توانید اکثر ساعات روز را در خانه بمانید، قاعدتاً سگ‌های نژاد مالتیز انتخاب مناسبی برای شما نیستند.


سگ نژاد کوچک مالتیز

جمع‌بندی 

شما در این محتوا برخی از انواع متفاوت سگ نژاد کوچک را شناختید و متوجه شد که کدامیک از این گزینه ها می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. هر کدام از سگ‌ها به واسطه نژاد و سبک زندگی‌شان، از گذشته تا کنون روحیات و اخلاقیات خاص خودشان را دارند‌. پس علاوه ‌بر توجه به اندازه سگ و مناسب بودن آن برای محیط زندگی خود، شما باید حتماً به روحیات سگ نیز توجه داشته باشید. برای مثال، ما چند مورد از سگ‌ها را برای شما نام بردیم که زیاد تحمل تنها ماندن در خانه را ندارند و به‌ سرعت افسرده می‌شوند. افسردگی در سگ‌ها می‌تواند با مشکلات گسترده‌ای مثل ریزش مو خودش را نشان دهد و باعث شود که به ‌طورکلی حیوان خانگی شما انرژی و حال خوبش را از دست بدهد.

پس اگر تنها زندگی می‌کنید و نیاز دارید که ساعات زیادی را در طول روز بیرون از خانه باشید، به سراغ نژاد‌هایی بروید که زیاد روی تنها ماندن حساس نیستند. به این نکته توجه داشته باشید که حیوانات نیز درست مانند تمام موجودات زنده هستند و احساس دارند. به ‌هیچ‌ عنوان سعی نکنید تا احساس آن‌ها را نادیده بگیرید و حتماً به سراغ به سرپرستی گرفتن سگی بروید که با روحیات و شرایط شما سازگاری خوبی دارد.‌ در این شرایط است که هم حیوان خانگی به سرپرستی گرفته شده و هم شما، می‌توانید لذت زیادی از گذراندن اوقات با یکدیگر ببرید و شانس به وجود آمدن هر گونه ناراحتی و مشکل را به حداقل برسانید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت