نازبو
معرفی نژادهای سگ پشمالو
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • نگهداری از سگ

معرفی نژادهای سگ پشمالو

همه ما دوست داریم که یک سگ پشمالو به‌ عنوان حیوان خانگی خود داشته باشیم تا بتوانیم با مراقبت از آن، لذت سرشاری را تجربه کنیم. سگ خانگی پشمالو، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و بامزه‌ترین حیوانات خانگی است که همین نکته می‌تواند لذت هم‌خانه بودن با این حیوان زیبا و نگهداری سگ‌ های پشمالو را بالا ببرد. خوشبختانه در دنیای امروز، نژادهای گوناگون و متفاوتی از سگ‌ها وجود دارند و شما امکان این را دارید که به‌ راحتی در سریع‌ترین زمان ممکن مطابق سلیقه خود سگ پشمالو سفید، سگ پشمالو سیاه یا سگ پشمالو در رنگ و نژاد دیگری را به سرپرستی بگیرید و از هم‌خانه شدن با او نهایت لذت را ببرید.

شناخت نژادهای متفاوت سگ پشمالو می‌تواند به شما کمک کند تا از بین گزینه‌های موجود بهترین آن‌ها را برای خودتان انتخاب کنید. در این شرایط، می‌توانید با خیال راحت از میان گزینه‌های موجود گزینه‌ای را به سرپرستی بگیرید که با سلیقه شما همخوانی دارد. اگر به‌ دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این ‌رابطه هستید، با ما در نازبو همراه بمانید.

سگ پشمالو

نکاتی که قبل ‌از به سرپرستی گرفتن سگ پشمالو بهتر است بدانید 

سگ‌های پشمالو در مقایسه با سایر سگ‌ها متفاوت‌تر هستند. به ‌همین دلیل شما باید قبل‌ از به سرپرستی گرفتن آن‌ها، نکات و اطلاعاتی را بدانید. بیایید با هم بیشتر در رابطه با نکات مهم قبل ‌از تهیه‌ی سگ پشمالو صحبت کنیم.

 

 جمع کردن پرز‌ها و موهای سگ پشمالو یکی از اقدامات روزانه است 

اگر به سگ پشمالو علاقه دارید، باید بدانید که نیاز دارید که در فواصل زمانی کوتاه‌ مدت و حتی در برخی موارد هر روز، پرزها و موهای او را از خانه جمع کنید. قاعدتاً هر چه سگ شما پشمالو‌‌تر باشد میزان ریزش موهای او نیز بیشتر خواهد بود. به ‌همین دلیل ممکن است که در صورت جمع نکردن مداوم موهای او از نقاط متفاوت خانه، مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاید. ابزارهای گوناگونی در حال حاضر اختراع شده‌اند که می‌توانند برای این کار مناسب باشند. شما می‌توانید با تهیه یکی از کاربردی‌ترین انواع این محصولات تا حد بسیار زیادی روند جمع کردن پرزها و موها را از خانه را آسان‌تر کنید و جلوی بروز مشکلات شدید را بگیرید.

 

ریزش زیادی موی سگ پشمالو ممکن است دردسرساز شود 

هنگامی‌ که شما سگ پشمالو را به سرپرستی میگیرید، باید حتماً مراقب احساسات و عواطف او باشید. برخی نژادهای سگ پشمالو حساس هستند و فاکتورهایی مثل تنها ماندن زیاد از حد آنان در خانه یا بی‌توجهی عاطفی به آن‌ها، می‌تواند باعث افسردگی سگ‌ها شود. در صورتی ‌که این سگ‌ها افسرده شوند، ریزش موی شدید پیدا می‌کنند و همین موضوع می‌تواند هم ظاهر سگ شما را تحت‌الشعاع قرار دهد و هم تا حد بسیار زیادی برای شما آسیب‌زا باشد زیرا ممکن است که شما فرصت لازم برای جمع کردن حجم زیاد موها از خانه را نداشته باشید. پس قبل‌ از تهیه سگ پشمالو، به نژاد و میزان حساسیت او توجه داشته باشید. اگر نمی‌توانید کل طول روز را کنار سگ خود باشید نژادی را تهیه کنید که زیاد روی تنها ماندن در خانه حساس نیست.

 

شستشوی مداوم سگ پشمالو 

شاید سگ پشمالو خیلی زیبا و دوست‌داشتنی باشد، اما به همان میزان نیاز به تمیز شدن و شستشوی مداوم دارد. قاعدتاً هنگامی ‌که موهای سگ شما بلند باشد، او سریع‌تر کثیف می‌شود. به‌ خصوص در شرایطی که حیوان خانگی بازیگوش باشد، شما باید فواصل شستشوی او را کوتاه‌تر کنید. روش‌های دیگری مثل شانه کردن سگ نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا نیاز به شستشوی او را کم‌تر حس کنید.

نکاتی که قبل ‌از به سرپرستی گرفتن سگ پشمالو بهتر است بدانید

معرفی برخی نژادهای سگ پشمالو 

بعد از صحبت در رابطه با نکاتی که بهتر است راجع ‌به سگ پشمالو بدانید، حال بیایید در رابطه با برخی نژادهای این سگ و ویژگی‌های آن‌ها صحبتی داشته باشیم. شناخت نژادهای سگ پشمالو می‌تواند به شما کمک کند تا از میان گزینه‌های موجود، بهترین آن‌ها را برای خود تهیه کنید و راحت‌تر در این مسیر قدم بردارید. اگر به ‌دنبال به سرپرستی گرفتن یک سگ پشمالو هستید اما نمی‌دانید که از کجا می‌توانید شروع کنید، با ما همراه بمانید:

 

نژاد شیتزو

سگ شیتزو یکی از نژادهای سگ پشمالو می‌باشد که می‌تواند به شما کمک کند تا از هم‌خانه شدن با یک سگ دوست‌داشتنی نهایت لذت را ببرید. در برخی موارد، موهای نژاد سگ شیتزو حتی تا روی زمین نیز می‌رسد. این سگ، بسیار پرمو است و حتی موهای ریش، گوش سایر نقاط بدن او هم آن‌قدر بلند و پرپشت است که شما بدن سگ را اصلا نمی‌بینید. علاوه ‌بر ویژگی‌های ظاهری، اجازه دهید کمی نیز راجع به ویژگی‌های خلقی و رفتاری این سگ صحبت کنیم.

سگ‌های شیتزو کاملاً باهوش و با شهامت هستند و به‌ طور معمول سگ‌های خوشحال و شادی به ‌نظر می‌رسند. علاوه ‌بر این موضوع، این سگ‌ها بسیار اجتماعی هستند و می‌توانند به‌ سرعت با انسان‌ها و علی‌الخصوص کودکان، ارتباط بگیرند. این حیوانات نیز درست مانند سگ‌های دیگر با وفا هستند. بواسطه بازیگوشی، ممکن است که شما به زمان بیشتری برای آموزش نکات به این سگ نیاز داشته باشید؛ اما مطمئن باشید که با توجه به هوش سرشار، این حیوانات می‌توانند به‌ سرعت نکات آموزشی را یاد بگیرند. این سگ‌ها ترجیح می‌دهند که همواره نزدیک صاحب خودشان باشند و تنهایی را دوست ندارند.

 

لافون فنلاندی 

مورد دیگر از نژادهای سگ پشمالو لاوفون فنلاندی می‌باشد. این سگ ظاهری بسیار زیبا و دوست‌داشتنی دارد و شخصیت او نیز کاملاً وفادار و مهربان است. اگر به ‌دنبال سگی هستید که زیبا و پشمالو باشد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما لافون فنلاندی می‌باشد. در کنار ویژگی‌های بیان ‌شده، بهتر است برای شما بگوییم که این سگ‌ها خلق‌ و خوی نگهبان بودن را دارند و همچنین عاشق این هستند که با خانواده‌ وقت بگذرانند. اگر به ‌دنبال یک سگ نگهبان هستید که امکان این را داشته باشد که از خانه شما محافظت کند، لافون فنلاندی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

لافون فنلاندی

سگ یورکشایر 

نژاد سگ یورکشایر یکی از نژادهایی است که دارای موهای بسیار بلند و زیباست. همین موضوع باعث شده تا این سگ در دسته سگ‌های پشمالو قرار بگیرد. شاید در ابتدا حس کنید که این سگ پشمالو زیادی لوس است، اما مطمئناً با کمی گذراندن وقت با او متوجه خلق‌ و خوی شجاع و مستقل او می‌شوید. این سگ علاوه‌ بر موهای بلند، دارای بدنی خوش فرم و زیباست و همین موضوع باعث شده تا به ‌عنوان یکی از بامزه‌ترین و زیباترین سگ‌ها شناخته شود. این سگ نیز درست مانند سگ‌های دیگر بسیار باوفا است اما علاوه ‌بر باوفا بودن، شجاع، پرانرژی و همواره خوشحال نیز می‌باشد. اگر به ‌دنبال سگی هستید که راحت به غریبه‌ها اعتماد نکند، نژاد یورکشایر می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

سگ شپرد ایسلندی 

شپرد ایسلندی از دیگر گزینه‌هایی می‌باشد که می‌تواند برای خرید سگ پشمالو مورد توجه شما قرار بگیرد. این سگ‌ها ظاهری بسیار زیبا دارند و به ‌شدت پشمالو و پرمو هستند. اگر به ‌دنبال یک سگ با ظاهر نسبتاً جدی اما پشمالو هستید، مطمئن باشید که شپرد ایسلندی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. بی‌شک این سگ رنگ‌های مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از زیبا‌ترین این سگ‌ها را به سرپرستی بگیرید. سگ‌های نژاد شپرد ایسلندی بسیار باهوش هستند و به‌ همین دلیل آموزش پذیری بالایی دارند و می‌توانند به ‌سرعت نکاتی که شما به آن‌ها آموزش می‌دهید را یاد بگیرند و آن‌ها را پیاده‌ سازی کنند. این سگ‌ها بسیار وفادار و مهربان هستند و می‌توانند انتخاب خوبی برای آن دسته از افرادی باشند که به سگ‌های پشمالو علاقه دارند. 

 

سگ آفن پینچر

نژاد سگ آفن پینچر از دیگر نژادهای دوست‌داشتنی برای به سرپرستی گرفتن یک سگ پشمالو می‌باشد. این سگ جسه‌ای نسبتاً کوچک دارد پرمو است‌. در اکثر مواقع این سگ رنگ سیاه یا خاکستری دارد اما شما می‌توانید با کمی جستجو نژاد سگ‌های آفن پینچر را با رنگ قهوه‌ای نیز پیدا کنید. این سگ با سایر حیوانات خانگی کنار می‌آید. پس اگر در خانه خود حیوان دیگری نیز دارید، مطمئن باشید به سرپرستی گرفتن این نژاد می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این سگ حیوانی بسیار شجاع و بازیگوش است و انرژی سرشار آن می‌تواند به شما کمک کند تا لذت زیادی از هم‌‌خانه شدن با این سگ‌ها ببرید.

 

سگ کویکر هوند

کویکر هوند از دیگر نژاد‌های سگ پشمالو می‌باشد که دارای پشم‌های نسبتاً ضخیم اما کوتاه است. همین موضوع باعث شده تا این سگ‌ حالتی پشمالو داشته باشد. این سگ یکی از حیواناتی می‌باشد که متنوع‌ترین رنگ‌ها را دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود گزینه‌ای را به سرپرستی بگیرید که الگو و رنگ مورد پسند شما را دارد. این سگ‌ها نیز خلق ‌و خوی نگهبانی دارند و به ‌شدت به صاحبشان وفادار هستند. اگر به‌ دنبال یک سگ مهربان، پشمالو و بازیگوش می‌گردید که کمی نیز خلق‌ و خوی نگهبانی داشته باشد، این گزینه می‌تواند گزینه‌ مناسب و عاقلانه‌ای برای شما باشد.

سگ کویکر هوند

جمع‌بندی 

ما در این مقاله سعی کردیم برای شما به‌ طور کامل در رابطه با ویژگی‌های سگ پشمالو صحبت کنیم و برخی از ویژگی‌های این سگ‌ها را برای شما نام بردیم. علاوه ‌بر این موضوع، برخی از پرطرفدار‌ترین نژادهای سگ پشمالو را نیز برای شما معرفی کردیم تا امکان این را داشته باشید از میان آن‌ها، مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. کسب اطلاعات دقیق در رابطه با سگ نژاد مورد پسندتان قبل ‌از نهایی کردن روند خرید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا تنها در این شرایط است که شما می‌توانید متوجه شوید کدام یک از سگ‌ها با چه ویژگی‌ها و خلق و خویی، انتخاب بهتری برای شما می‌باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت