نازبو
می‌دانید که سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید؟
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • نگهداری از سگ

می‌دانید که سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید؟

اینکه سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید، فقط پرسش صاحبان سگ‌ها نیست. دیگر افرادی که با یک سگ در خانه زندگی می‌کنند و مسئولیت نگهداری سگ را به عهده دارند، هم ممکن است این سؤال برایشان پیش بیاید که در طول روز چه کارهایی می‌توانند انجام دهند که سگ‌ها را بیشتر سرگرم کنند. توله سگ‌ها عاشق بازی کردن هستند و رفته رفته که بزرگتر می‌شوند، از شیطنت آنها کمتر می‌شود. اما با چه کارهایی دیگر می‌توان سگ‌ها را در خانه نگه داشت تا همیشه سر حال باشند و خوب غذا بخورند و دچار بیماری‌های جسمی و روحی نشوند. برای خوشحال کردن سگ‌ها از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود که در ادامه در نازبو  درباره آنها توضیحاتی آورده می‌شود:


برای خرید ملزومات و لوازم پت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید

اهمیت وقت گذراندن با سگ‌ها

سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌اید و چگونه می‌توان آنها را در خانه نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی نیز سالم نگه داشت؟ وقت گذراندن با سگ‌ها به اندازه غذا و تغذیه آنها اهمیت دارد. سگ‌ها هم وقتی به اندازه ای که باید به آنها توجه نشود، ممکن است دچار افسردگی شوند. بازی نکردن و نداشتن تحرک و خواب زیاد از جمله علائمی است که در سگ باید به آنها توجه شود. ضمن این که ممکن است بی‌اشتها شوند و غذا نخورند. اگر سگ‌ها خوشحال نباشند، این احتمال وجود دارد که موهایشان ناگهانی ریزش پیدا کند و سرعت ریزش آنها بالا می‌رود.   
ورزش روزانه و پیاده روی همراه با سگ‌ها به اجتماعی و خوشحال شدنشان کمک می‌کند. آنها باید در حدود ۴ تا ۵ ماهگی تجربه‌های جدید، بوها و آدم‌های متنوع رو ببینند تا متوجه شوند که آدم‌ها قسمتی از زندگی آنها هستند. یاد بگیرند که نباید به هر چیز واق واق کنند و هیجان زده شوند. سن سگ‌ها هم بسیار مهم است. البته که مهم است که سگ چه نژادی دارد و چقدر دوست دارد با آدم‌ها وقت بگذراند. 
درست کردن تشویقی برای سگ باید به اندازه باشد و اگر نیاز بود باید با آنها برخورد جدی شود. سگ‌ها را نباید لوس کرد تا در مواقع لزوم فرمانبر باشند. باید توجه داشت که تنبیه کردن سگ به این معنا نیست که سر او داد زده یا تنبیه بدنی شود. این رفتارها عادت‌های بد را در او تشدید می‌کند. آنها مانند انسان‌ها از توجه مستقیم لذت می‌برند و موقع ناز کردن باید همه حواستان به آنها باشد و حتی با تلفن همراه هم حرف نزنید.


درست کردن تشویقی برای سگ

تفاوت سگ‌ها از نظر شخصیت

پیش از این که بدانید سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید خوب است که درباره سگ‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورده شود. برخی از سگ‌ها پرخاشگر هستند و برخی دیگر مهربان و خوش اخلاق. آنها ممکن است حتی ترسو یا خجالتی یا برونگرا باشند. بعضی از سگ‌ها هم اجتماعی تر و بازیگوش‌ترند و برخی دیگر گوشه گیر و آرام. همه این خلق و خوها به نوع سگ بستگی دارد. به عنوان مثال، اخلاق سگ‌های شکاری و نگهبان با سگ‌های خانگی متفاوت است. سگ‌ها علاوه بر نژاد و ژن از عوامل محیطی هم تأثیر می‌پذیرند. 
بعضی از سگ‌ها اعتماد به نفس بالاتری دارند و در میان آنها هستند سگ‌هایی که فرمانبرتر هستند. برخی از سگ‌ها مستقلند و بعضی از آنها وابسته‌تر می‌شوند. برای خوشحال کردن سگ‌ها مهم است که صاحبش صبور باشد. ولی همواره باید مدنظر داشت که سگ‌ها انسان نیستند و نباید از آنها انتظارهای زیادی داشت. آنها کارهایشان را بر طبق غریزه شان انجام می‌دهند. ممکن است سگ‌ها کارهایی انجام دهند که تعجب برانگیز باشد. به همین دلیل هم نباید از دست آنها عصبانی شویم و همیشه به این که سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید فکر کنیم. در نهایت هم باید به این مسئله توجه داشت که مشکل‌های رفتاری سگ ها به رفتار صاحبانشان برمی‌گردد.      

سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید و چطور می‌شود آنها را خوشحال کرد، به نژاد سگ بستگی دارد. می‌توان مهم‌ترین عاملی که موجب خوشحالی سگ‌ها می‌شود را حضور صاحب او دانست. از آنجا که آنها دوستان وفاداری هستند و برای خوشحالی انسان‌ها کارهایی زیادی می‌کنند، صاحبانشان نیز باید به فکر خوشحال کردن آنها باشند. 
در واقع، سگ‌ها برای سلامت جسم و روحشان همراهی صاحبشان را لازم دارند. صاحبی که وقت زیادی را با سگش می‌گذراند به او اطمینان می‌دهد که چقدر دوستش دارد. به این ترتیب، صاحبش می‌تواند متوجه شود که چه چیزهایی سگش را خوشحال می‌کند و چه چیزهایی را دوست ندارد. وقتی سگ‌ها از طرف اطرافیان مورد توجه قرار می‌گیرند، حالشان خیلی خوب است. 


خوشحال کردن سگ

سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید و چه غذایی می‌خورند؟

سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید به غذای آنها نیز وابسته است. در واقع، می‌توان آنها را با دادن غذای مورد علاقه‌شان خوشحال کرد. نیازهای غذایی سگ‌ها با در نظر گرفتن سن، نژاد و میزان فعالیتشان تعیین می‌شود. مهم است که همه شرایط جسمی سگ سنجیده شود و بعد به سراغ غذای مناسب برای او برویم. هیچ وقت غذاهای انسانی که معلوم نیست برای سگ‌ها مناسب هستند یا نه نباید به سگ‌ها داده شوند. درست است که سگ‌ها غذاهای خشک را دوست دارند، اما نباید غذا خشک‌هایی که مواد شیمیایی زیاد دارند به سگ داد.  
در بهترین حالت باید غذای خشک را در کنار غذاهای خانگی به سگ داد. به این ترتیب هم از ویتامین‌های غذاهای خانگی بهره مند می‌شود و هم از مزایای غذاهای خشک سود می‌برد. در موقع غذا دادن به سگ باید به فکر دندان‌های او بود. در صورتی که صاحب سگ دندان‌هایش را بررسی نکند ممکن است ناگهان سگ دندان‌هایش را از دست بدهد. درست کردن تشویقی برای سگ یکی دیگر از راه‌های خوشحال کردن او به شمار می‌رود.


دوستی با سگ‌ها

درست کردن تشویقی برای سگ چگونه است و چه کاربردهایی دارد؟

به طور حتم آنها که به دنبال پاسخ این پرسش هستند که سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید به این که آنها تشویقی را دوست دارند خواهند رسید. آنها عاشق تشویقی هستند، اما همیشه تشویقی‌ها آنها را خوشحال نمی‌کنند. تشویقی‌ها کاربردهای مختلفی دارند که از آن جمله می‌توان به تربیت کردن، تأمین ویتامین‌های لازم و تمیز کردن دندان‌ها اشاره کرد. اما یکی از اصلی‌ترین اهدافی که صاحب سگ از تشویقی دادن به سگ دنبال می‌کند، خوشحال کردن او است. البته تشویقی در واقع وعده غذایی کوچکی است که به شکل میان وعده به سگ داده می‌شود.   
درست کردن تشویقی برای سگ و یا خرید آن می تواند یکی از مهم ترین کارهایی باشد که صاحبش برای سگش انجام می‌دهد تا پیوند عاطفیش را با او حفظ و محکمتر کند. تشویقی دادن به سگ سن و سال خاصی ندارد. ولی تشویقی‌های جویدنی بیشتر برای توله سگ‌ها کاربرد دارند. تشویقی‌ها دارای ویتامین‌های ویژه‌ای هستند که بیشترین کاربرد آنها خوشحال کردن سگ است. برای پیدا کردن تشویقی مناسب سگ باید تشویقی‌های مختلف را به او داد تا طعم مورد علاقه‌اش را پیدا کنیم. برای این که تشویقی اثرگذار واقع بشود، باید به موقع به سگ داده شود. بین وعده‌های اصلی غذایی بهترین زمان دادن تشویقی سگ است. میزان زیاد تشویقی‌ها موجب چاق شدن سگ و به خطر افتادن سلامتیش می‌شود.


غذای تشویقی سگ

در نهایت این که سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید؟

می‌توان گفت که آنها دوست دارند در کنار صاحبشان یا دیگر افراد خانواده باشند. بازی کردن با سگ و وقت گذاشتن برای او بهترین کاری است که می‌توان برای او انجام داد. آنها اگر تنها گذاشته شوند و به مدت طولانی توجهی به آنها نشود، ممکن است دچار افسردگی شوند. کسی که نمی‌تواند با سگش وقت بگذارد و زمان این کار را ندارد بهتر است به سراغ حیوانات خانگی دیگر برود که مانند سگ برونگرا نباشد و به تعاملات اجتماعی کمتر نیاز داشته باشد. 
هر کسی که مدتی در خانه‌اش نگهداری سگ را به عهده داشته است، می‌داند که خوشحال کردن سگ کار دشواری نیست. کافی است برای سگ زمان گذاشته شود. صاحبش موظف است او را خوب بشناسد و در پی خوشحال کردن او باشد. البته که یکی از اصلی‌ترین وظایف صاحبان سگ‌ها این است که بدانند سگ‌ها از چه کاری خوششان می‌آید و سگ آنها از چه کاری خوشش می‌آید. حتی ممکن است یک صاحب به این نتیجه برسد چیزی که سگ او را خوشحال می‌کند چیزی است که در فهرست بالا به آنها اشاره نشده است. هر سگی ویژگی خاص خودش را دارد و ممکن است با چیزی خوشحال شود که برای سگ‌های دیگر خوشحال کننده نباشد.  

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!