نازبو
بررسی گیاه یاس هلندی
  • گلها
  • گیاهان داخلی

بررسی گیاه یاس هلندی

یاس هلندی درختچه‌ای می‌باشد که جزو گیاهان همیشه سبز دسته ‌بندی می‌شود. این گیاه گل‌های بسیار زیبا و خوش‌ بویی دارد و در حال حاضر به ‌عنوان یک گیاه زینتی در خانه‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاهان همیشه سبز گزینه‌ای بسیار عالی برای بهبود دکوراسیون خانه‌ و زیباسازی فضای شهر می‌باشند و می‌توانند باعث پخش شدن انرژی مثبت در فضا شوند. ما در ادامه این محتوا قصد داریم برای شما بیشتر در رابطه با این گیاه همیشه سبز و ویژگی‌‌های منحصر به ‌فرد آن صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

بررسی اطلاعات دقیق یاس هلندی

یاس هلندی درختچه‌ای است که در ارتفاع بین 2 تا 5 متر رشد می‌کند. البته در برخی موارد ممکن است که ارتفاع این درختچه به 6 متر نیز برسد. این درختچه با تنه‌ای با پوست صاف و به رنگ قهوه‌ای رشد می‌کند و سرشاخه‌های قهوه‌ای مایل به سبز دارد. برگ‌های این گیاه حدوداً بین 5 تا 10 سانتی‌متر طول و 2 تا 5 سانتی‌متر عرض دارند. رنگ برگ‌های این گیاه سبز تیره می‌باشد. البته روی این برگ‌ها به رنگ سبز تیره براق و زیر این برگ‌ها به رنگ سبز روشن مات می‌باشد. 
برگ‌های این گیاه بافتی ضخیم و چرمی دارند و  دارای حاشیه‌ای کامل هستند. گل ‌های یاس هلندی گل ‌های سفید هستند که به‌ صورت خوشه‌ای و با بوی خوش رشد می‌کنند. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که این گیاه دارای میوه نیز می‌باشد و میوه‌های آن به‌ صورت بیضی شکل و با اندازه‌ای حدود 10 میلی‌متر رشد می‌کنند. این میوه‌ها رنگی بنفش بسیار تیره دارند که در اوایل زمستان از شکوفه به میوه تبدیل می‌شوند.

 برای خرید کود گیاهان آپارتمانی و زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.


 
بررسی اطلاعات دقیق یاس هلندی

برای نگهداری بهتر یاس هلندی به چه فاکتورهایی توجه داشته باشیم؟
بعد از صحبت در رابطه با ویژگی‌های کلی یاس هلندی، حال بیایید با یکدیگر بررسی کنیم که این گیاه باید در چه شرایطی نگهداری شود. اجازه دهید با یکدیگر فاکتورهای تاثیرگذار در رشد و پایداری این گیاه را بررسی کنیم. 
 
خاک : بهتر است خاک یاس هلندی خاک باغچه یا گلدان باشد. نیازی نیست که برای کاشت این گیاه شما خاک خاصی را تهیه کنید. طبق تحقیقات انجام ‌شده، اگر این گیاه در دل زمین کاشته شود، روند رشد بهتر و مطلوب‌تری خواهد داشت. برای رشد بیشتر و مطلوب‍تر این گیاه، بهتر است که شما از کود گاوی پوسیده بهره ببرید. اگر به هر دلیلی می‌خواهید این گیاه را در گلدان بکارید، می‌توانید ترکیبات متفاوت خاک برگ، ماسه، خاک باغچه، کود و ... را برای تغذیه این گیاه آماده کنید. معمولاً بهتر است که شما به ‌صورت سالانه روند کوددهی به این گیاه را تمدید کنید. بهتر است که کوددهی این گیاه در فصول گرم سال صورت بگیرد.

برای خرید سم و قارچ کش به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

آبیاری : یاس هلندی نیز درست مانند هر گیاه دیگری به آبیاری منظم و دقیق نیاز دارد. اما در مقایسه با سایر گیاهان، این نوع یاس به آب کمتری نیاز دارد. معمولاً در روزهای گرم سال، مانند گرم‌ترین روزهای تابستان، بهتر است که شما به ‌صورت روزانه به این گیاه آب بدهید. علاوه ‌بر این موضوع، مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام آبیاری یاس هلندی باید به آن توجه داشته باشید، داشتن یک روتین منظم است.

شما باید روی یک روتین و با نظم زیادی روند آبیاری را طی کنید تا این گیاه بتواند با عادت به روند آبیاری، خودش را با شرایط وفق دهد. توجه داشته باشید که دما و رطوبت هوا در میزان نیاز این گیاه به آب، تاثیر بسیار زیادی دارد. قاعدتاً هرچه محل زندگی شما منطقه خشک‌تر و گرم‌تری باشد، باید تعداد دفعات آبیاری در طول هفته را بیشتر کنید. در روزهای معتدل سال شما می‌توانید حدوداً 2 مرتبه در طول هفته این گیاه را آبیاری کنید. 

 
یاس هلندی

نور : یاس هلندی جزو آن دسته از گیاهانی می‌باشد که به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. یعنی بهتر است که شما این گیاه را در محلی قرار دهید که در طول روز، نور غیرمستقیم خورشید را در بر بگیرد. با این تفاسیر، بهترین مکان برای نگهداری از این گیاه، پشت پنجره می‌باشد. به این نکته توجه توجه داشته باشید که بهتر است که این گیاه به‌ هیچ‌ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. اگر می‌خواهید یاس هلندی را در تراس یا حیاط خانه خود نگه‌دارید، باید محلی سایه را برای زندگی آن در نظر بگیرید. 
  
دما و رطوبت: از دیگر فاکتورهایی که در زمینه نگهداری از یاس هلندی توجه به آن ضرورت دارد، دما و رطوبت می‌باشد. این گیاه مقاومت خوبی در فصول گرم‌ و سرد سال دارد اما بهتر است که شما نیز بیشتر مراقب یاس هلندی در شرایط خاص دمایی باشید. اگر در منطقه‌ای نسبتاً سردسیر زندگی می‌کنید، بهتر است که در فصول سرد سال و در طول یخ‌بندان این گیاه را با یک پلاستیک بپوشانید تا یخ نزند. بهترین درجه برای زندگی یاس هلندی، دمایی بین 18 تا 22 درجه سانتیگراد می‌باشد. البته وجود تهویه مناسب نیز تاثیر زیادی روی عمر این گیاه خواهد داشت.

 
نگهداری بهتر یاس هلندی

 

بررسی خواص و ویژگی‌‌های مثبت استفاده از یاس هلندی 

یاس هلندی در طب سنتی و غربی به‌ عنوان یکی از گیاهان پر استفاده شناخته می‌شود. طبق تحقیقات انجام‌ شده، این گیاه می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری ‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و در این زمینه تأثیر گذاری خوبی دارد. تمامی بخش‌های این گیاه قابل استفاده می‌باشند و شما می‌توانید با جوشاندن آن‌ها از دمنوش حاصل شده به‌ عنوان یک دارو بهره ببرید. استفاده از جوشانده یاس هلندی می‌تواند باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شود و به بیمارانی که دچار سرطان، ام ‌اس و ... هستند کمک کند تا سیستم ایمنی مقاوم‌تری در برابر ویروس ‌ها و میکروب ‌ها داشته باشند. علاوه ‌بر این موضوع، می‌توان از این گیاه برای درمان وزوز گوش، درد های عضلانی و سرگیجه بهره برد. 
یاس هلندی درست مانند سایر گیاهان خواص ضد باکتری و همچنین ضد ویروسی دارد و می‌تواند برای تهویه هوای محیط زندگی شما مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه‌ بر این موضوع، وجود این گیاه برای طولانی ‌مدت در خانه می‌تواند در بهبود قوه بینایی شما، جلوگیری از سفید شدن مو های شما و از همه مهم‌تر در آرامش شما تاثیرگذار باشد. به‌ هر حال اگر شما نیز به‌ دنبال یک گیاه زیبا، خوش ‌بو، همیشه سبز، علی‌الخصوص کاربردی هستید، مطمئناً یاس هلندی انتخاب مناسبی می‌باشد.

برای خرید خاک و بستر کشت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

 
خواص و ویژگی‌‌های مثبت استفاده از یاس هلندی

جمع‌بندی 
 
به ‌طور کلی یاس هلندی گیاه حساسی نیست و به شرایط خاصی برای زندگی نیاز ندارد. درست مانند سایر گیاهان، یاس هلندی نیز به مراقبت نسبی و کمی توجه نیاز دارد. اگر شما روی آب دادن و رسیدگی به این گیاه حساس باشید و به ‌موقع کود آن را عوض کنید، مطمئن باشید که این گیاه می‌تواند برای مدت زمان طولانی، شادابی و طراوت خودش را حفظ کند و به ‌عنوان یک گیاه همیشه سبز در دکوراسیون شما نقش ‌آفرینی کند. هنگام تهیه‌ انواع متفاوت این نوع یاس، می‌توانید از فروشنده مورد نظر در رابطه با حساسیت‌ها و شرایط نگهداری آن پرس ‌و جو کنید. 
در این شرایط می‌توانید با شانس موفقیت بیشتری از این گیاه در دکوراسیون خانه خود بهره ببرید و برای مدت زمان بیشتری از شادابی و طراوت آن لذت ببرید. به‌ طور کلی گیاهان نیاز به توجه و عشق و علاقه شما دارند، زیرا آن‌ها نیز مانند تمام ما زنده هستند و احساسات دارند. اگر شما توجه بیشتری به این گیاه داشته باشید و از آن مراقبت کنید، مطمئنناً یاس هلندی نیز با شادابی و طراوت همیشگی پاسخ شما را خواهد داد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت