نازبو
بهترین درخت برای حیاط منزل کدام است
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی
  • باغبانی شهری

بهترین درخت برای حیاط منزل کدام است

اگر شما هم به دنبال زیباترین و بهترین درخت برای کاشت در حیاط منزل و یا اطراف خانه خود هستید، پست امروز را دنبال کنید. در این پست با ده عدد از بهترین درختان مناسب ویلا و درخت میوه مناسب برای حیاط خانه آشنا خواهید شد. این درختان علاوه بر زیبایی، سایه‌ای بسیار لطیف و خنک در حیاط یا زمین شما ایجاد می‌کنند. درختان تعیین کننده میزان سایه موجود در باغچه و در نتیجه تعیین کننده میزان رشد دیگر گیاهان در باغچه هستند. درختان همچنین چشم انداز خانه و حتی میزان نور ورودی به خانه را نیز تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین انتخاب درخت مناسب برای کاشت بسیار حائز اهمیت است.

جهت خرید بذر درخت به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است که چه درختی در حیاط منزل بکاریم؟ با ما در "نازبو" همراه باشید تا بهترین پیشنهاد‌ها را برای کاشت درخت در حیاط منزل را به شما ارائه دهیم.

معرفی انواع درختان مناسب برای حیاط منزل

1- زیتون تلخ

جزء درختانی می‌باشد که سایبان خوبی دارد. گل‌های بنفش رنگ و معطر این درخت در اردیبهشت ظاهر می‌شوند و نمای زیبایی به درخت می‌دهند. میوه‌های زیتون تلخ که در تابستان ظاهر می‌شوند، شبیه به زیتون اما سمی هستند و به مدت طولانی حتی تا پاییز و زمستان بر روی شاخه‌ها باقی می‌مانند. زیتون تلخ به رطوبت نیاز ندارد و تحمل خشکی را دارد خاک لومی و یا شنی خشک و عمیق خوب زهکشی شده، خاک مناسب برای این گیاه می‌باشد. تکثیر این گیاه از طریق کاشتن بذر در بهار و یا قلمه زدن در تابستان امکان پذیر است.

از برگ‌های این درخت به عنوان حشره کش طبیعی استفاده می‌شود و بسیار سمی هستند. میوه این درخت زیتون می‌باشد و از آنجا که هسته زیتون تلخ دارای سوراخ است، از آن برای درست کردن نوعی تسبیح استفاده می‌کنند و به همین علت در فرانسه و انگلیس به این درخت ، درخت تسبیح نیز می‌گویند.

برای خرید ابزار باغبانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

درخت زیتون تلخ

2- سرو

سرو از جمله درختان زینتی همیشه سبز است که به آبیاری کمی نیاز دارد. و تا حد بسیار زیادی به خشکی مقاوم می‌باشد. خاک‌های شنی، لومی و رسی برای پرورش سرو سیمین مناسب هستند. در برابر آب و هوای خشک مقاومت خوبی نشان می‌دهد و سرما را تا ۱۵- تحمل می‌کند. مکان‌های پر نور و آفتابی مورد نیاز این گیاه است. تعداد گونه‌های این گیاه با توجه به اینکه برخی از آنان بومی نواحی کوچک و دور افتاده هستند و توسط تمامی محققان مشاهده و مورد تایید قرار نگرفته‌اند، بین 16 الی 25 گونه تخمین زده می‌شود، بخصوص اینکه برخی از آنها گونه محسوب نمی‌شوند، بلکه به عنوان زیرگونه و یا واریته مورد قبول واقع شده‌اند. گونه‌های مهم آن عبارتند از: سروناز یا سرو معمولی، سرو زربین، سرو شیراز، سرو نقره ای یا سرو سیمین، سرو دارتالاب.

کاشت این درخت برای جلوگیری از فرسایش خاک بسیار سودمند است. به منظور درست کردن پرچین کاربرد زیادی دارد و بهترین درخت برای حصار حیاط منزل شما می‌باشد. چوب این درخت مقاوم در مقابل پوسیدگی و حشرات بوده و برگ آن خاصیت دارویی دارد. در مصارف روستایی چوب آن برای تهیه دوک‌های مختلف به نام محلی (کج دوک) و چرخ‌های ریسبافی محلی (چر) و دستگاه‌های باز کننده کلاف نخ (هلار گن) بکار می‌رود.

توصیه می‌کنیم مقاله آموزش پیوند زنی درختان را نیز از دست ندهید.

درخت سرو

3- کاج

درخت کاج درختی همیشه سبز از دسته مخروطیان است که مقاومت بالا و نگهداری آسان آن باعث شده است که این درخت برای استفاده در فضای سبز بسیار محبوب باشد. در بسیاری از مناطق دنیا از این درخت به عنوان یک درخت زینتی در باغ‌ها، پارک و فضای سبز استفاده می‌شود. کاج به نوع خاک حساسیت زیادی ندارد و در هر نوع بافت خاک اعم از شنی، رسی و لومی به شرط داشتن زهکش مناسب به خوبی رشد می‌کند. نیاز آبی کاج متوسط است و نیاز به آبیاری منظم دارد. به طور معمول هفته‌ای یک بار آبیاری عمیق برای گیاه کفایت می‌کند. این درخت برای رشد کافی نیاز به حداقل روزانه 6 ساعت نور آفتاب دارد. درخت کاج گونه‌های بسیار متنوعی دارد از جمله: کاج مطبق، کاج نوئل، کاج لاوسون، کاج تهران، کاج زرد و ...

خرید انواع بذر گل و گیاه

چوب کاج در طراحی وسایلی که در داخل فضای خانه استفاده می‌شود، کاربرد دارد ولی در برابر پوسیدن با آب مقاوم نیست و در شرایط مرطوب و خیس شدن تنها 18-12 ماه دوام می‌آورد و بعد از آن پوسیدگی آن شروع می‌شود.

به همین دلیل از پوسته درختان کاج برای تولید تراشه‌هایی به عنوان پوشش سطح خاک استفاده می‌شود. زیرا این پوشش به تدریج پوسیده شده و به طبیعت باز می‌گردد.

از میوه درخت کاج به شکل گسترده ای در صنایع دستی و هنرهای تزئینی نیز استفاده می‌شود. همچنین برخی از کاج ها بذرهای بزرگی تولید می‌کنند که در صنایع غذایی (همانند دانه‌های خوراکی و یا در دستورالعمل پخت برخی از غذاها) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن دانه کاج باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود. پس بهتر است این روغن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید : معرفی درختچه های همیشه سبز

درخت کاج

صمغ درخت کاج فواید فراوانی دارد. از جمله برای درمان خلط سینه، رفع درد سیاتیکی و سایر دردهای عصبی موثر واقع می‌شود. دانه ی کاج در کاهش کلسترول خون نیز موثر است. همچنین استفاده از دانه کاج به افرادی که اضافه وزن دارند، توصیه شده است، چون باعث کاهش اشتهای فرد می‌شود.

خرید انواع بذر گل و گیاه

4- خرمالو

خرمالو بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط است. مناسب‌ترین آب و هوا برای پرورش درخت خرمالو، آب و هوای نیمه گرمسیری است. بطور کلی خرمالو جزء میوه‌های نیمه گرمسیری محسوب می‌شود، ولی در نواحی سرد معتدل نیز می‌توان این گیاه را کاشت. خرمالو به میزان آب متوسط نیاز دارد. فقط در تابستان درختانی که در منازل کشت می‌شوند، به علت شدت گرما و قرار گرفتن در محیط سنگ و آجر و موزائیک که خود عامل تولید گرما و گرم شدن محیط در تابستان می‌باشد، نیاز به آب بیشتری دارند. درختان خرمالو از نظر آفات و بیماری‌ها درختان کم مشکلی هستند، هرچند شپشک‌های مومی به کمک مورچه‌ها می‌توانند مشکلاتی را برای درخت بوجود آورند.

همچنین بخوانید : هرس درختان و آموزش کاربردی آن

میوه خرمالو از فواید و خواص فوق العاده‌ای برخوردار است و برای سلامتی بسیار مفید است، از خواص خرمالو می‌توان به کاهش وزن، کنترل فشار خون، سلامت قلب و درمان یبوست اشاره کرد. خرمالو سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین‌های B1,B2,B3,C می‌باشد. در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است. اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای کودکان نیز میوه ای مفید محسوب می‌شود و در رشد و نمو آنها مؤثر است. در ضمن خرمالو میوه اشتها آوری است. این میوه در افراد مبتلا به نقرس و بیماری‌های کبدی و کلیوی بسیار مؤثر است.

همچنین بخوانید: میوه‌های مناسب کاشت در آپارتمان

درخت خرمالو

5- اقاقیا

درخت اقاقیا

اقاقیا درختی زیبا و زینتی است که به سرعت رشد می‌کند و از طریق بذر، پاجوش، قلمه و پیوند تکثیر می‌شود. اقاقیا دارای شاخه‌های آویزان است و در فصل بهار و تابستان گل‌هایی به رنگ سفید یا صورتی روشن، تولید می‌کند که این گل ها عطر بسیار دل انگیزی دارند. این درخت نسبت به خشکی، آلودگی و شوری آب مقاوم است و بهترین درخت برای سایه اندازی حیاط خانه شما می‌باشد.

چوب اقاقیا سخت و بادوام است و دیر می‌پوسد و بیشترین کاربرد آن در طراحی فضای سبز برای ایجاد سایبان، خیابان، برای کنترل فرسایش خاک است. برای ساختن ستون‌ها و داربست معادن و همچنین ساختن مبل و صندلی استفاده می‌کنند. جالب است، بدانید که با الیاف درخت اقاقیا طناب درست می کنند و از پوست آن نیز استفاده می کنند.

پوست درخت اقاقیا کمی ملین است، ولی اگر به اندازه زیاد خورده شود، مسهل قوی است و مقدار زیادی آن سمی می‌باشد. برگ اقاقیا نیز ملین بوده و دم کرده برگ و گل اقاقیا سردردهای مزمن را بهبود می‌بخشد.

گل‌های اقاقیا دارای شهد فراوان است و زنبور عسل علاقه زیادی به آن دارد. گل اقاقیا کمی آرام بخش، نیرو زا و ملین می‌باشد . با این گل، نان شیرینی، نوشابه‌های معطر و فرآورده های زیبایی به دست می‌آورند و گاهی با استفاده از گل‌های رنگی آن، ابریشم، پنبه و کاغذ را رنگ می‌کنند.

 

6- زبان گنجشک

درخت زبان گنجشک

زبان گنجشک درختی بسیار محبوب است، این درخت خزان کننده میوه‌هایی شبیه به گنجشک و به رنگ قهوه ای دارد و به همین دلیل به این نام معروف می‌باشد. اقاقیا در جوانی تاج پوش آن باز و پوست درخت صاف و خاکستری رنگ است، اما وقتی به بلوغ می‌رسد تاج آن متراکم شده و پوست درخت زبر و با شکافهای عمیق می‌شود. گل‌ها به رنگ ارغوانی است که قبل از نمایان شدن برگ‌ها، گل‌ها شکوفا می‌شوند. میوه‌های آن در ابتدا سبز هستند و با رسیدن قهوه ای می‌شوند. جالب است بدانید که اگر وقتی سبز است اقدام به کاشت آن کنید، سریع جوانه می‌زند اما اگر میوه قهوه ای کشت شود، ۱۸ ماه طول می‌کشد تا جوانه بزند. این درخت نیاز آبی کمی دارد و نسبت به شوری خاک مقاوم است.

آبیاری درختان در فصل زمستان

آبیاری در زمستان برای گیاه امری حیاتی است. اما روش صحیح آبیاری در فصل سرد چگونه است؟ کلیک کنید

زبان گنجشک علاوه بر زیبایی دارای خاصیت دارویی نیز می‌باشد، برگ‌های این درخت را به صورت جوشانده برای تسکین درد مفاصل، دفع کرم و انگل روده، بهبود سرفه‌های شدید و ... استفاده می‌کنند.

حالت ارتجاعی و رشد سریع این گیاه آن را برای کشاورزان با اهمیت کرده است. تا جنگ جهانی دوم چوب این گیاهان منبع بسیار مفیدی برای تولید سوخت به شمار می‌آمدند. چوب درخت زبان گنجشک بسیار سخت و محکم است. این چوب بطور سنتی برای ساخت دسته شمشیرها، تبرها؛ راکت تنیس و چوب بیلیارد و ... استفاده می‌شود. همچنین برای ساختن ماکت هواپیماهای قدیمی نیز از آن استفاده می‌گردد.

بیشتر بخوانید: درختچه های سایه نشین را بیشتر بشناسیم.

7- پیراکانتا

پیراکانتا

پیراکانتا درختچه‌ای حجیم است با ساقه‌های خاردار و برگ‌های سبز براق است.در زمستان خوشه‌های گل‌های سفید آن بسیار جذاب است و از ابتدای عمر گیاه بر شاخسارانش می‌شکفند. در فصل پاییز شاخ و برگ رنگارنگی دارد و در زمستان میوه‌هایی قرمز یا نارنجی رنگ می‌دهد که بر زیبایی آن اضافه می‌کند و موجب جذب پرندگان می‌شود و این امر، خود موجب پراکنده شدن بذر گیاه می‌گردد. پیراکانتا در مقابل خشکی، سرما و زمین‌های ناهموار مقاوم است و در 4 فصل سال شکوفا می‌باشد. این درخت نیاز به نگهداری خاصی ندارد و بهتر است این درخت را در فصل پاییز یا زمستان بکارید.

پیراکانتا عمدتاً برای ایجاد حریم و حایل گیاهی مخصوصاً در نواحی سردتر پرورش داده می‌شود. ولی به صورت بونسای بسیار زیبا بوده و برای تزیین خانه و ادارات استفاده می‌شود. بهترین رشد و نمو را در آب و هوای سرد و مرطوب دارد، اما در اقلیم‌های دیگر به جزء نواحی خیلی گرم نیز به خوبی می‌رویند.

 

8- پیچ امین الدوله

پیچ امین الدولهپیچ امین الدوله گیاه زینتی معطر از دسته گیاهان بومی شرقی آسیا می‌باشد. گیاهی که ارتفاع آن بعضا تا ۱۰ متر نیز خواهد رسید. این گیاه دارای برگ‌هایی بیضی شکل است و گل‌های سفید رنگ و معطری دارد که طعمی شیرین در انتهای گل خواهند داشت. این درخت نیز میوه داشته و میوه‌های آن به رنگ روشن و با شکلی گرد هستند. پیچ امین الدوله از دسته گیاهان بالا رونده بوده و مناسب برای استفاده در آلاچیق‌ها هستند. این گیاه برای رشد خود به آبیاری زیاد و آفتاب تا نیم سایه نیاز داشته و باید دقت داشته باشید که سایه گل‌دهی را عقب خواهد انداخت.

در طب سنتی چینی (TCM) اعتقاد بر این است که گل‌های گیاه پیچ امین الدوله با ریه، معده و روده ارتباط دارند و خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارد. طبع این گیاه سرد است و به همین دلیل در طب سنتی برای کاهش حرارات بدن و دفع سموم از آن استفاده می شود.

در طب سنتی چینی از این گیاه برای درمان مشکلات عفونت پوست، زخم، تب و بیماری‌های التهابی استفاده می‌شود. بومیان آمریکا از برگ‌های تازه این گیاه که در آب جوشیده است برای بهبود زخم استفاده می‌کنند.

شما می توانید برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

9- بلوط همیشه سبز

کاشت درخت همیشه سبز بلوط

بیشتر بخوانید : چند نکته مفید برای مراقبت از درختان

بیشتر زیبایی این درخت مربوط به حالت رشد آن است و می‌توان را به عنوان سایبان، تک درخت، سطح چمن و جهت کنترل فرسایش خاک در فضای سبز کاشت نمود. بلوط، درختی بزرگ و گسترده است و بهتر است در مناطق وسیع کاشته شود. این درخت به آفتاب کامل نیاز دارد، نیاز آبی متوسط می‌باشد و در خاک های معمولی با زهکش خوب قادر به رشد است. همچنین به خشكي هوا و کمبود رطوبت مقاوم می‌باشد، از این رو یک درخت مناسب برای کاشت در حیاط منزل می‌باشد.

چوب بلوط فشره و محکم بوده و نماد قدرت و استقامت می‌باشد و از گذشته‌ی‌ خیلی دور یکی از مهمترین مصالح ساختمانی در اروپای شرقی بوده است. در گذشته علاوه بر مصرف انبوه الوار بلوط در ساختمان‌سازی، از چوب آن برای ساختن کشتی‌های بازرگانی و جنگی نيز استفاده گسترده می‌شده است. همچنين روزگاری از تمام قسمت‌های درخت بلوط، استفاده‌های پزشکی به عمل می‌آمده است.

خاصیت قابض‌کنندگی پوست بلوط، عامل قطعی درمان اسهال‌های شدید می‌باشد و خاصیت گندزدایی و ضدمیکروبی آن برای مداوای عفونت‌های گلو تجویز می‌شود. چای پوست بلوط یک تقویت‌کننده است و مخلوط پوست و میوه‌ درخت بلوط یک پادزهر را به وجود می‌آورد. میوه‌ درخت بلوط معمولاً برشته و آسیاب شده و از آن قهوه تهیه می‌كنند.

همچنین بخوانید : نکات مهم در کاشت نهال
 

10- ارغوان

کاشت درخت ارغوان در خانه

گل‌های این درخت بر روی ساقه‌های یکساله و یا قدیمی‌تر شکل می‌گیرد. برگ‌های این گیاه نیز شکل قلبی شکل با حاشیه صاف دارد که آنان نیز یکی دیگر از دلایل محبوب بودن این درخت هستند. ارغوان مقاوم به سرما و تا 23- درجه سانتیگراد را می‌تواند تحمل کند. به انواع خاک‌ها از جمله خاک‌های آهکی، قلیایی و اسیدی خشک مقاوم است.

گل‌های این گیاه توسط بومیان آمریکا به صورت خام یا آب پز مصرف می‌شود و دانه‌های آن را به صورت بو داده مصرف می‌کنند. عصاره این گل شامل آنتوسیانین و دانه‌ها شامل اسید اولئیک و پالمتیک می‌باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    میترا
    25 فروردین 1403
    میترا

    سلام وقت بشادی برای کاشت درختچه برسر مزار ( ارامستان ) چه درختی مناسبه؟ ایا معمولن خاک ارامستانها اهکی یا قلیایی میشه یا خیر ؟ متشکرم

  • پاسخ
    رضا
    01 آبان 1402
    رضا

    با سلام اگر مقدور هست درخت هایی که به آب و هوای گرم و خاک گچی مقاوم هستند رو معرفی بفرمایید.

  • پاسخ
    مهران۱۴۹۰
    28 تیر 1402
    مهران۱۴۹۰

    مطلب خوبی بود به نظر در خوزستان کاربرد ندارد در گرمای شدید اینجا حتی درختان بومی نخل نیز در حال زرد شدن هستند

  • پاسخ
    جهانگیر
    29 اسفند 1401
    جهانگیر

    درود امسال در باغ کوچکی لای درختان انجیر یه درخت زیتون کاشتم ،باتوجه به گرمای ۵۰درجه و خشک خوزستان، بفرمایید منتظر ثمردهی باشم یا نه

  • پاسخ
    علی محمدی
    14 بهمن 1401
    علی محمدی

    سلام بذر بادمجان سفید و گوجه فرنگی نیاز دارم و نیاز به بذری دارم دریچه زیبا در کوهستان سرد ۲۵۰۰ متری

  • پاسخ
    حمید
    29 آبان 1401
    حمید

    سلام کنار دیوار حیاط خانه ام در روستا میخوام چاله ای به عرض ۶۰سانت در۷متر بکنم و عمق۱/۵متر چون خاک زمین گچ هست باید عوض بشه عرض رو نمیتونم بیشتر کنم چون راهرو کوچک میشه داخل این متراژ میتونم درختان توت، بید مجنون و یکی دو درخت میوه دیگه جای بدم

  • پاسخ
    اصغرآذری
    20 فروردین 1402
    اصغرآذری

    بله امکانش هست به نظر من از بغل با نایلون کاور کنید بهتر میشه چون باعث میشه خاکتون آهکی نشه وphخاک مناسب شه.

  • پاسخ
    بهاره اسعدزاده بهزادی
    11 آبان 1401
    بهاره اسعدزاده بهزادی

    مطلب عالی و مفید بود، متشکرم

  • پاسخ
    Z.ir
    24 شهریور 1401
    Z.ir

    سلام در منطقه کوهستانی با آفتاب زیاد و سرمای زیاد چه درخت یا درختچه ای برای حیاط بکارم؟

  • پاسخ
    اسی
    10 مرداد 1401
    اسی

    با درود لطفا درختانی که به قارچ سر شاخه مقاوم هستند رو نام ببرید

  • پاسخ
    کیارش
    25 بهمن 1400
    کیارش

    سلام نهال بلوط از کجا باید تهیه کنیم

  • پاسخ
    علیرضا
    12 دی 1401
    علیرضا

    سلام ایلام پارک جنگلی چغاسبز یک نهالستان داره که نهال بلوط هر تعداد بخوای داره، یا میتونی خودت میوه بلوط را در فصل زمستان یا پاییز چند هفته داخل نایلون در بسته بگذارید وقتی جوانه زدند به شکل افقی در گلدان بکارید و در دمایی مثل داخل خانه نگهداری کنید در اسفند داخل باغچه یا طبیعت بکارید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    26 اسفند 1400
    نازبو - یاوری

    سلام از گلفروشی ها میتونین تهیه کنید دوست عزیز

  • پاسخ
    علی خداوردی
    25 بهمن 1400
    علی خداوردی

    سلام ایا نهال بلوط هم دارید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    26 اسفند 1400
    نازبو - یاوری

    سلام خیر متاسفانه

  • پاسخ
    ناشناس
    18 آذر 1400
    ناشناس

    سلام ایا درخت انجیر در حیاط میتونه به کاشی وسیستم فاظلاب صدمه بزنه؟؟؟؟

  • پاسخ
    علیرضا
    20 بهمن 1401
    علیرضا

    صد در صد ، انجیر ما کاشتیم موزاییک خونه مون رو داغون کرد

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    17 دی 1400
    نازبو - یاوری

    سلام معمولا خیر ولی نمیشه نسخه واحد پیچید

  • پاسخ
    مجتبی
    21 آبان 1400
    مجتبی

    سلام وقت بخیر میتونید راهنمایی بفرمایید برای محوطه باغ چه درختانی پیشنهاد میکنید که علاوه بر زیبایی با خاک رس(تلوس) مشکلی نداشته باشه شبها سرد و روزها آفتابی و خیلی گرم و خشک

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    28 آبان 1400
    نازبو - یاوری

    سلام بستگی به آنالیز خاک و هوا داره، از یک کارشناس کشاورزی در منطقه خودتون راهنمایی بگیرید

  • پاسخ
    هادی
    23 اردیبهشت 1400
    هادی

    سلام من در حیاط خونه سه تا باغچه که هر کدام به اندازه 120*320 درست کردم که هر کدام بافصله 80سانتیمتر از یکدیگر فاصله دارند میخواستم از شما کمک بگیرم که داخل هر کدام چند تا درخت بزنم وچه درختی خوب جواب میده ظمنا کل حیاط 80متر است

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    04 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام هادی عزیز یک یا نهایتا دو درخت

  • پاسخ
    سعیده
    12 اردیبهشت 1400
    سعیده

    سلام درخت پالونیا ایا سایه انداز خوبی برای حیاط ایجاد میکند و نهایتا تا چه حد از نظر ارتفاعی رشد می کند /

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    04 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام سعیده عزیز خیلی بلند نمیشه معمولا

  • پاسخ
    مرسانا
    28 مرداد 1401
    مرسانا

    سلام من در یکی از روستاهای پلدختر به اسم واشیون میخوام درخت بکارم میشه بگید چه درختی بزارم که زود بزرگ بشه و ثمر داشته باشه و خوب و مقاوم باشه

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    29 مرداد 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام دوست عزیز باید با توجه به شرایط خاک و آب و هوا گیاه مناسب رو انتخاب کنید بهتره از یک کارشناس کشاورزی در منطقه خودتون کمک بگیرید که با بررسی خاک و شرایط اقلیمی بهترین گزبنه رو به شما پیشنهاد بده

  • پاسخ
    رها
    03 اردیبهشت 1400
    رها

    سلام در باغچه کوچک یک متر در 2متر میشه درخت گردو خوشه ای کاشت؟ درخت بادام چطور؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    04 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام رهای عزیز اگه مابقی شرایط اوکی باشه از لحاظ مساحت بله

  • پاسخ
    آنیتا
    26 فروردین 1400
    آنیتا

    سلام امکانش هست که درخت خرمالو و نارنگی وپرتقال در کنار هم در یک باغچه بکارم؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    13 اردیبهشت 1400
    نازبو - یاوری

    سلام آنیتای عزیز در صورتی که از هم فاصله داشته باشن بله

  • پاسخ
    میثم
    22 اسفند 1399
    میثم

    سلام.وقت بخیر عمق ریشه زبان کنجشک چقدر است و آیا کاشت آن در قبرستان به قبر و لحد آسیب میزند؟ ممنون

  • پاسخ
    ناشناس
    12 مرداد 1401
    ناشناس

    بجای اون درخت مثمر بکار.برا پرنده ها خوراک وثواب داره.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    22 اسفند 1399
    نازبو - یاوری

    سلام میثم عزیز متاسفانه اطلاعی ندارم

  • پاسخ
    حجازی
    05 اسفند 1399
    حجازی

    باسلام.درختی حدودا ۲۵ ساله تبریزی در حیاط دارم که خیلی بزرگ شده و کمی کاشی های حیاط را بلند کرده آیا برای ساختمان ضرر دارد؟چکار میشه کرد؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    13 اسفند 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو میتونه آسیب بزنه، از کارشناس کشاورزی در محل زندگی خودتون مشورت بگیرید

  • پاسخ
    مبینا
    06 شهریور 1399
    مبینا

    سلام میخواستم داخل حیاط درختی که زود بلند میشه و همیشه سبز باشه بکارم. چه درختی به فوندانسیون و سنگ های حیاط اسیب نمیزنه و مناسب هست؟

  • پاسخ
    عباس گودرزی
    07 تیر 1402
    عباس گودرزی

    گیلاس هم میوه خوبی دارد هم زودبزرگ میشه هم زیباست

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    08 شهریور 1399
    نازبو - یاوری

    سلام مبینای عزیز از لحاظ آسیب بسته به محل کشت داره، ولی انواع زیتون، پالونیا یا نخل به نظر مناسبه

  • پاسخ
    محسن رحمانی
    29 مرداد 1399
    محسن رحمانی

    سلام من باغچه ای دارم به عرض یک متروشصت وبه طول ده متر مانده ام چه درختهای بکارم وچندرخت درخت بکارم محبت بفرمایید به من کمک کنیدمتشکرم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    03 شهریور 1399
    نازبو - یاوری

    سلام محسن عزیز بسته به خاک و منطقه شما متفاوته، ولی در صورت حصول شرایط انواع مرکبات رو میتونین کشت کنین

  • پاسخ
    فاطمه
    04 آبان 1402
    فاطمه

    سلام توباغچه خونمون درخت گردوداریم که سایه انداخته کنارش میخواستم چندتادرخت بکارم درختی که درسایه هم رشدمیوه وترجیحادرخت میوه هم باشه چه درختی؟؟

  • پاسخ
    علیرضا
    23 مرداد 1399
    علیرضا

    سلام وقت بخیر سرو می نونه تو ورامین رسد کنه؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    27 مرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام علیرضای عزیز سرو گیاه مقاومیه فکر نمیکنم مشکلی باشه

  • پاسخ
    سباستین
    22 مرداد 1399
    سباستین

    سلام برای هوای سرد تا منفی ۳۷ درجه در اردبیل چه درخت میوه هایی برای کاشت پیشنهاد میدین؟ ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    22 مرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو پاسخ سوالتون جزئیاتی رو نیاز داره، لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید

  • پاسخ
    یاشیل
    19 مرداد 1399
    یاشیل

    آیا ریشه درخت انگور یا انجیر که در حیاط کاشته میشه از لوله چاه(توالت) آب برای تعذیه استفاده میکنه؟البته شنیدم درسته؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    22 مرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام یاشیل عزیز بستگی به محل کشت داره ولی بله امکان داره، اگر نیترات فاضلاب بالا نباشه مشکلی پیش نمیاد.

  • پاسخ
    حسین ز
    21 تیر 1399
    حسین ز

    سلام درخت عناب برا منزل مناسب هست یا ریشه آن ضرر داره برا ساختمان

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    24 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام حسین عزیز انواع درخت اگه مکان یابی درست نشن داخل باغچه میتونن آسیب بزنن

  • پاسخ
    م.یوسفی
    08 اردیبهشت 1400
    م.یوسفی

    سلام ببخشید من ب تازگی یه باغچه کوچیک تو حیاط در اوردم میخواستم بدونم دیواره های باغچه حتما باید ایزوگام شه اکه ایزوگام نکنم مشکلی بزای یاختمان پیش میاد؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    04 خرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو معمولا برای عدم نشت رطوبت به ساختمون پیشنهاد میشه اینکار رو انجام بدین

  • پاسخ
    مرتضی
    05 خرداد 1399
    مرتضی

    مطالب بسیار عالی است در مورد کاشت درخت در مناطق گرم شور توضیح هیچکدام درختان وگل ها بکاریم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    10 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام مرتضی عزیز بصورت کلی درختانی مانند عناب، انجیر، زرشک، گل محمدی، پسته، سماق، بادام، کنار، نخل، برخی از انواع انگور و... نسبتا به خشکی مقاوم هستن، همچنین عناب، انجیر، پسته و گل محمدی تا حدودی به شوری هم مقاوم هستن. ولی نظر تخصصی مستلزم داشتن اطلاعات دقیق تری از شرایط آب و هوایی منطقه شما داره.

  • پاسخ
    ناشناس
    20 اردیبهشت 1399
    ناشناس

    خیلی عالی

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    21 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو خوشحالیم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته، لطفا اگر تجربه یا توصیه ای دارید در اختیار همراهان عزیز فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو قرار بدین

  • پاسخ
    ناشناس
    09 اردیبهشت 1399
    ناشناس

    درخت نخل مرکبات در گرمسیرو انجیر خوب است

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست عزیز خیلی از شما ممنونیم که تجربه خودتون رو در اختیار همراهان فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو قرار میدید.

  • پاسخ
    کاکتوس
    05 اردیبهشت 1399
    کاکتوس

    سلام آیا ریشه درخت بید مجنون به فونداسیون یا کاشی و سرامیک های حیاط اسیب میزنه؟

  • پاسخ
    ناشناس
    09 اسفند 1399
    ناشناس

    نه

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست عزیز معمولا بید مجنون ریشه های عمیقی داره، بسته به میزان فاصله از میتونه این اتفاق بیفته

  • پاسخ
    سپیده
    04 اسفند 1400
    سپیده

    سلام دوستان من دوست دارم درخت آلبالو بگذارم ولی خوندم ک باید تا دی ماه فرصت داشتم برای کاشت آیا الان امکان کاشت وجود ندارع ؟ چ‌ نهالی پیشنهاد میکنید برای کاشتن

  • پاسخ
    ناشناس
    12 مرداد 1401
    ناشناس

    سلام.دراکثر فروشگاه های نهال در همه فصلها ،نهال داخل گلدان موجوده که میشه در هر فصلی هم کاشته بشه.

  • پاسخ
    sogi
    05 اردیبهشت 1399
    sogi

    سلام اگه درخت بید جنون به فونداسیون یا کاشی های حیاط آسیب میزنه؟؟

  • پاسخ
    ناشناس
    11 خرداد 1401
    ناشناس

    بله داخل لوله های موجود در حیاط هم نفوذ می کنه

  • پاسخ
    ناشناس
    29 اسفند 1399
    ناشناس

    نه?

  • پاسخ
    دوستار گل و گیاه
    25 مهر 1398
    دوستار گل و گیاه

    کاهش خواص هر کدام از درختان را قید می کردین که به خواص و مضرات انها پی میبردیم با تشکر از شما

  • پاسخ
    علی بیگی
    13 مهر 1399
    علی بیگی

    بادرود دوست عزیز محوطه حیاطی حدود۵۰۰ دارم لطفا تعداد درختان زینتی ومیوه مناسب شرایط اب وهوای ابتدای جاده دماوند پیشنهاد و قیمت وچگونگی تحویل گرفتن بهمراه تعهد نژاد خوب را ارسال فرمایید سپاس

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    17 مهر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام علی عزیز باتوجه به نور و شرایط خاک متفاوته، متاسفانه در حال حاضر گیاه و نهال برای ارسال موجود نیست.

پرسش و پاسخ

  • پاسخ
    مرسانا
    28 مرداد 1401
    مرسانا

    سلام من در یکی از روستاهای پلدختر به اسم واشیون میخوام درخت بکارم میشه بگید چه درختی بزارم که زود بزرگ بشه و ثمر داشته باشه و خوب و مقاوم باشه

گزارش اشکال در سایت