نازبو
در دی چه بکاریم ؟
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی

در دی چه بکاریم ؟

بذر گیاهان مختلف برای جوانه‌زنی نیاز به شرایط ویژه دارند. این شرایط بسته به خصوصیات هر گیاه متفاوت خواهد بود. برای جوانه‌زنی بذر باید مجموعه عوامل مانند دما، خاک، نور، آب و رطوبت مناسب باشد. در دی ماه با توجه به برودت هوا امکان کاشت گل‌ها و گیاهان مختلف در فضای بیرون وجود ندارد. در این مطلب انواع روش‌های کاشت بذر در دی ماه را بررسی می‌کنیم.

بذر

کاشت بذر گل‌ها و گیاهان مختلف یکی از روش‌های تکثیر و پرورش گیاهان محسوب می‌شود. درختان، گل‌ها و گیاهان مختلف همه ساله دانه و یا بذر تولید می‌کنند. با کاشت این دانه‌ها می‌توان اقدام به تولید و تکثیر گیاهان نمود. اگر چه این روش نسبت به روش‌های دیگری مانند قلمه‌زنی و پیوندزنی طولانی‌تر و دشوارتر است، ولی روشی مطمئن و معمول به شمار می‌آید. تقریباً تمام گیاهان از طریق بذر قابلیت تولید دارند. دانه‌های گیاهان دارای یک دوره کوتاه خواب بوده و پس از آن فعال می‌شوند. برای اینکه حداکثر عملکرد را شاهد باشیم، باید روش کاشت را بررسی و به دقت اجرا نمود. برخی بذرها را باید مدتی در داخل آب نگه داشت و برخی را باید در داخل دستمال مرطوب نگهداری کرد. در نهایت برخی از دانه‌ها را به طور مستقیم در داخل خاک قرار می‌دهند. نکته مهم این است که برای جوانه زدن باید دانه را از حالت نهفتگی خارج نمود. پس از فعال‌سازی جوانه زنی شروع می شود. انتخاب بذرهای با کیفیت و تازه از دیگر مواردی است که باید در زمان کاشت مورد توجه قرار گیرد. قدرت نامیه دانه‌های تازه بیشتر است. خرید از تولید کنندگان معتبر می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند. نحوه بسته بندی و نگهداری محصولات نیز در حفظ کیفیت و قدرت جوانه زنی موثر است. در ادامه به بررسی و معرفی بذرهای قابل کاشت در دی ماه می‌پردازیم.

جهت خرید انواع بذر تازه و با کیفیت به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

کاشت بذر در داخل آپارتمان در دی ماه

دی سردترین ماه سال معمولاً با شرایط نامساعد جوی همراه است. درختان و گیاهانی که در طبیعت و فضای آزاد وجود دارند در طول زمستان به حالت خواب فرو می‌روند. بدیهی است که کاشت بذر در دی ماه در فضای باز با محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود. با توجه به برودت هوا، کاشت و پرورش گیاهان مختلف در فضای سرپوشیده و داخل منزل کاری لذت بخش است. اگر می‌‌خواهید انواع گل‌ها و گیاهان مختلف را در داخل گلدان و خانه بکارید، دست شما برای کاشت اغلب بذرها باز است. داشتن گل و گیاه در داخل خانه به تلطیف هوا کمک می‌کند. همچنین به جلوگیری از افسردگی و ایجاد آرامش منجر می‌شود. در دی ماه می‌توانید انواع سبزیجات مانند سبزی خوردن، جعفری، نعناء، ریحان، شاهی، تره و پیازچه را در داخل گلدان بکارید. گلدان را در پشت پنجره قرار دهید تا در معرض نور خورشید باشد. بذرها برای جوانه زدن نیاز به نور خورشید دارند. هر چقدر میزان نوردهی بیشتر باشد، رنگ برگ‌ها تیره تر و اندازه آنها درشت‌تر خواهد بود. دیگر گیاهان قابل کاشت در آپارتمان صیفی‌جات هستند. تقریباً انواع فلفل، گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، کدو و بامیه را می‌توان در داخل گلدان کاشت. سایر صیفی‌جات همانند هندوانه، طالبی، ملون و خربزه نیاز به فضای کافی دارند ولی می‌توان آنها را در گلدان کاشت. از دیگر انواع گیاهان و گل‌های قابل کاشت در دی ماه می‌توان به کاکتوس، گل‌های زینتی، میوه‌های استوایی، بری‌ها و درختان مینیاتوری اشاره نمود. بذر هر کدام از این گل‌ها و گیاهان قابلیت کاشت در داخل گلدان را داشته لذا می‌توان به سادگی آنها را در داخل خانه نگهداری نمود. در صورت داشتن پاسیو، تراس سرپوشیده و یا حیاط خلوت دست شما برای کاشت محصولات بیشتری باز خواهد بود. قبل از خرید و کاشت گیاهان به شرایط نگهداری آن توجه داشته باشید.

برای کاشت صیفی جات در خانه و داشتن محصولات ارگانیک اولین قدم داشتن بذر تازه و با کیفیت است: خرید بذر صیفی جات

کاشت بذر در دی ماه در فضای آزاد

در سردترین ماه سال کاشت بذر در هوای آزاد با محدودیت همراه است. امکان کاشت مستقیم در داخل خاک باغ، باغچه و حیاط خانه به دلیل برودت هوا وجود ندارد. بنابراین برای کاشت گل‌ها و گیاهان باید ابتدا آنها را در داخل خزانه کاشت. برای اینکار به گلدان های پلاستیکی کوچک و یا سینی نشاء نیاز دارید. پس از جوانه‌زنی می‌توان در زمان مناسب نشاء را به محل اصلی انتقال داد. در داخل خزانه امکان تأمین دما، رطوبت و نور مورد نیاز برای گل و گیاه وجود دارد، بنابراین می‌توان شرایط مناسبی برای گیاه به وجود آورد. با توجه به اینکه طی مدت زمان دو تا سه ماه امکان انتقال جوانه‌ها به مکان اصلی فراهم می‌گردد، لذا می‌توان در اواخر زمستان و اوائل بهار و همزمان با گرم شدن هوا اینکار را انجام داد. به جز برخی سبزیجات مانند سبزی خوردن، سایر سبزیجات، گل‌ها و گیاهان امکان کاشت بدین صورت را دارند. از این رو کاشت بذر در دی ماه اگر چه به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست، ولی از طریق کاشت غیرمستقیم صورت می‌گیرد. اگر امکان فراهم آوردن محیط مناسب برای کاشت گیاهان در زمستان را ندارید، می‌توانید با نایلون‌های ضخیم محل کاشت اصلی را عایق‌بندی کنید. البته این روش هزینه و مشکلات خاص خود را خواهد داشت. کاشت بذر در دی ماه به روش غیرمستقیم تقریباً برای تمام انواع گیاهانی که قابلیت کاشت در گلدان را دارند، قابلیت اجرا دارد. برای تهیه انواع بذر به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

همچنین بخوانید: چطور گیاهان را با محیط بیرون و فضای باز سازگار کنیم

کاشت بذر سبزیجات در دی ماه

کاشت بذر سبزیجات همیشه و در تمام ایام سال لذت بخش است. با کاشت انواع سبزی همواره سبزیجات تازه در دسترس خواهید داشت. برگ‌های نعناء ، ریحان و جعفری عطر و بوی خوشی دارند که فضای خانه شما را پر خواهد کرد. همچنین طعم و مزه غذاها با سبزیجات تازه بسیار بهتر است. علاوه بر سبزی خوردن، در صورتیکه فضای کافی دارید، امکان کاشت بذر هویج، کاهو، کلم، تربچه، پیازچه، پیاز و کاسنی در دی ماه وجود دارد. برای کاشت بذر سبزیجاتی مانند کاهو، کلم، پیاز، هویج و کاسنی فاصله کاشت را مد نظر قرار دهید. اینکار در هنگام برداشت محصول الزامی است، لذا حداقل فاصله کشت ۱۵ سانتیمتر با توجه به نوع سبزیجات کاشته شده را رعایت کنید. کاشت بذر سبزیجات در داخل آپارتمان کار هیجان انگیزی است که می‌توانید در سردترین ماه سال آنرا تجربه کنید. انواع سبزیجات برای رشد و نمو نیاز به دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد دارند، لذا در هوای دی ماه فرصت چنین کاری در فضای بیرون وجود ندارد. در صورت کاشت سبزیجات در داخل منزل می‌توان آنها را در داخل گلدان کاشت. حال اگر تمایل به کاشت سبزیجات در فضای باز را دارید، باید گفت که بطور مستقیم عملاً هیچ گونه گیاهی را نمی‌توان کاشت. شما برای اینکار نیاز به کاشت در محل اولیه و سپس انتقال آنها به مکان اصلی در ماه‌های بعدی دارید. در فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۷۰ نوع بذر سبزیجات مختلف قابل خریداری است. انواع بذر ریحان، نعنا، جعفری، سبزی خوردن، هویج، کلم، کاهو، آندیو، تربچه، پیازچه و پیاز را می‌توانید از نازبو تهیه کنید. در خصوص هر نوع بذر خریداری شده، شرح و توضیحات کاملی از نحوه کاشت و نگهداری را در وب سایت دریافت کنید.

جهت خرید بذر سبزیجات کلیک کنید.

 انواع صیفی جات قابل کاشت در دی ماه

بهترین زمان کاشت صیفی‌جات در بهار و تابستان است. انواع هندوانه، طالبی، خربزه و ملون در هوای گرم تابستان دلچسب است. برخی صیفی‌جات مانند گوجه‌فرنگی، خیار، بادمجان و کدو در تمام ایام سال مصرف می‌شوند. اگر در سرمای زمستان می‌خواهید صیفی‌جات تازه داشته باشید، می‌توانید بذر آنها را بکارید. گوجه فرنگی و خیار دارای تنوع زیادی است. بیش از ۵۰ نوع گوجه فرنگی و ده نوع خیار را می‌توان در داخل گلدان و در منزل کاشت. برای کاشت صیفی‌جات در فضای باز با محدودیت مواجه هستید. در هوای سرد دی ماه امکان کاشت صیفی‌جات در باغ و باغچه وجود ندارد. اگر تمایل به کاشت بذر صیفی‌جات در اولین ماه زمستان را دارید، باید ابتدا بذرها را در داخل گلدان و سینی نشاء کاشته و پس از اینکه جوانه‌ها بزرگ شدند و در صورت مساعد بودن هوای بیرون به محل اصلی انتقال داد. صیفی‌جات محصولاتی گرما دوست هستند و در هوای ۳۰ درجه سانتیگراد رشد خوبی دارند. اگر در خزانه و یا داخل آپارتمان دمای حدود ۲۵ درجه را برای آنها فراهم کنید، شاهد رشد مناسب آنها خواهید بود. صیفی‌جات بسته به نوع، ما بین دو تا سه ماه بعد از کاشت، بار می‌دهند. بنابراین در صورت کاشت صیفی‌جات در دی ماه اولین محصولات شما در اسفند ماه و نزدیک نوروز قابل برداشت است. مرکز فروش نازبو بیش از ۱۲۰ نوع بذر صیفی‌جات مرغوب و با کیفیت فوق العاده را عرضه می‌نماید. با خرید محصولات نازبو از کاشت و پرورش گل‌ها و گیاهان در منزل و باغ خود نهایت لذت را خواهید برد.

میوه‌های کمیاب و خاص طرفداران خاصی دارند. برای خرید بذر میوه‌های خاص کلیک کنید. خرید بذر میوه های استوایی

کاشت بذر میوه های خاص در دی ماه

میوه‌های خاص و کمیاب در ایران در سال‌های اخیر طرفدار زیادی پیدا کرده است. میوه‌های خاص بومی ایران نبوده لذا اغلب به صورت وارداتی و یا به صورت خیلی محدود در ایران کاشته می‌شوند. در این مطلب به میوه‌های استوایی مانند پاپایا، دراگون فروت و میوه بری اشاره می‌کنیم. پاپایا و دراگون فروت میوه‌های مختص مناطق استوایی و گرمسیری هستند بنابراین بدیهی است که بذر آنها نیاز به دمای بالا و هوای مرطوب برای جوانه زنی و رشد نیاز دارد. برای کاشت میوه‌های استوایی در دی ماه باید ابتدا بذرها را در گلدان کاشت. مرطوب نگهداشتن سطح خاک، آبیاری هر روزه و نور خورشید در رشد جوانه ها تأثیر زیادی دارند. میوه‌های استوایی به دمای متوسط ۲۵ درجه سانتیگراد نیاز دارند، از اینرو کاشت بذر در گلدان با دمای فوق به راحتی در داخل آپارتمان و فضای بسته امکان‌پذیر است. خاک بذر میوه‌های پاپایا و دراگون فروت باید همواره مرطوب باشد، لذا هر روز باید سطح خاک را با آبپاش خیس کنید. همچنین برای تأمین رطوبت مورد نیاز خاک بهتر است سطح آنرا با دستمال، روزنامه و یا نایلون بپوشانید. با اینکار سطح خاک مرطوب مانده و دمای آن بالا می‌رود. پاپایا و دراگون فروت درختان دائمی هستند و در سال‌های بعد می‌توان میوه‌های آنها را برداشت نمود. از دیگر میوه‌های خاص که بسیار خوشمزه و مفید هستند انواع بری‌هاست. بری‌ها از خانواده توت سانان بوده و در سال‌های اخیر موارد استفاده زیادی پیدا کرده‌اند. این میوه‌ها را می‌توان به عنوان میوه، مربا، مارمالاد و پوره در انواع غذاها، دسر، شیرینی و کیک مورد استفاده قرار داد. سطح بالای آنتی اکسیدان در بری‌ها موجب شده تا از آن به میوه ضد سرطان یاد شود. بذر بری را می‌توان به راحتی در داخل گلدان کاشت. بری‌ها بوته‌ای بوده و ارتفاع آنها به یک متر می‌رسد بنابراین می‌توانید آنها را در گلدان نگهداری کنید. نگهداری در گلدان دارای مزیت‌های زیادی است. شما می‌توانید گلدان را به راحتی جابجا نموده و در هنگام شرایط نامساعد جوی آنرا به داخل انتقال دهید. انواع بذر بری از بهترین تولید کنندگان خارجی تأمین شده و دارای کیفیت فوق العاده و درجه خلوص صددرصد هستند.

برای خرید بذر میوه‌های کمیاب اورجینال به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

بذر گل‌ها و گیاهان قابل کاشت در دی ماه

کاشت بذر در دی ماه تنها مختص صیفی‌جات و سبزیجات نیست. اگر چه در بیرون از خانه هوا سرد است و گل‌ها و درختان خشک و بی روح به نظر می‌رسند ولی می‌توان در داخل خانه، انواع گل‌های زیبا و تزیینی را کاشت. گل‌های زیبا و خوش عطر فضای بی‌نظیری در خانه به وجود می‌آورند. قرار دادن گلدان‌های زیبا در سالن، اپن آشپزخانه، راهرو و سر میز شام جالب و هیجان‌انگیز است. گل‌ها آرامش‌بخش هستند به طوریکه با هر نگاه کردن به آنها احساس خوبی به شما دست می‌دهد. برای کاشت گل می‌توانید حتی در سردترین ماه سال نیز اقدام کنید. کاشت بذر گل در دی ماه در داخل گلدان، گلخانه، پاسیو، خزانه و مکان‌های سرپوشیده به راحتی امکان پذیر است. انواع گل‌های زینتی را می توان در داخل گلدان کاشت. متوسط دمای مناسب برای جوانه زنی بذر گل حدود ۲۰ درجه سانتیگراد است. البته برخی گل‌های پاییزی در دمای ۱۵ درجه و برخی گل‌های تابستانی در دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه رشد خوبی دارند، ولی دمای ۲۰ درجه دمای قابل قبول برای تمام انواع گل‌هاست. بدین ترتیب با کاشت بذر گل در گلدان می‌توان انواع گل‌های زینتی را در دی ماه کاشت. زمان گل‌دهی گل‌ها متفاوت از یکدیگر است. برخی از آن‌ها در مدت ۳ ماه بعد از کاشت به مرحله گل‌دهی می‌رسند و برخی به زمان بیشتری نیاز دارند. برخی گل‌ها دائمی بوده و برخی یکساله‌اند. برای اطلاع از نحوه کاشت بذر گل‌های مختلف توصیه می‌شود، از وب سایت نازبو بازدید کنید. دی ماه فرصت خوبی است که گل‌های مختلف را کاشته و در اواخر زمستان و نزدیک عید نوروز با گل‌های زیبا و رنگارنگ به استقبال بهار بروید. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۹۰ نوع بذر گل‌های زینتی را عرضه می‌نماید. برخی گل‌های عرضه شده شامل گل داوودی، گل آهار، گل مغربی، گل ناز آفتابی، گل آفتابگردان زینتی، گل شاه پسند، گل نخودی، گل سنگ، گل آمارانتوس، گل ابری، گل بابونه، گل ارکیده، گل گازانیا، گل پامچال، گل جعفری و گل تاج خروس است. علاوه بر انواع گل‌های تزیینی خارجی و مرغوب، تعدادی بذر درختان خاص مانند درخت لوفا، درخت نخل کاریوتا، درخت لیمو ترش، درخت جک فروت و درخت لونگان به فروش می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نازبو رجوع کنید.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای آوردن باغ به فضای داخلی

بیشتر بخوانید : آموزش ساخت بونسای

کاشت کاکتوس در دی ماه

بذر کاکتوس بسیار ریز و سیاه رنگ است. بذر کاکتوس به طور طبیعی قدرت نامیه پایینی دارد لذا هنگام خرید باید دقت کافی داشته باشید که از مراکز معتبر و برندهای معروف خریداری کنید. کاکتوس‌ها رشد کمتری نسبت به سایر گل‌ها دارند و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. برگ‌های ضخیم و تیغ‌دار کاکتوس برای زندگی در شرایط سخت بیابانی سازگاری دارند. آب و هوای گرم و آب کم جزو خصوصیات آب‌وهوای بیابانی است، بنابراین در پرورش کاکتوس باید این موارد را در نظر بگیرید. دمای متوسط ۲۵ درجه سانتیگراد برای جوانه زنی بذر کاکتوس مساعد است. پس از جوانه زدن بذرها دقت کنید که هر هفته یکبار به میزان کم به کاکتوس‌ها آب دهید. کاکتوس برای پرورش نیاز به خاک سبک دارد، لذا از خاک‌های سنگین باغچه برای آن خودداری کنید. گل‌های کاکتوس معمولاً در فصل بهار و تابستان گل می‌دهند. در صورت کاشت کاکتوس در دی ماه این احتمال وجود دارد که در تابستان آینده اولین گل‌های کاکتوس را مشاهده کنید. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۳۰ نوع بذر کاکتوس را عرضه می‌کند. تمامی محصولات از برترین تولید کنندگان خارجی تأمین می‌شوند و کیفیت فوق العاده دارند. نکته مهم در کاشت کاکتوس این است که کاکتوس‌ها برای رشد و جوانه‌زنی نیاز به شرایط خاص دارند. برای اطلاع از شرایط کاشت و نحوه نگهداری و پرورش کاکتوس به راهنمای درج شده در سایت نازبو مراجعه کنید. انواع اطلاعات مفید شامل نوع خاک، نحوه کاشت، دما، نور، نوع کود و نحوه آبیاری آن‌ را می‌توانید از وب سایت مطالعه کنید.

جهت خرید بذر کاکتوس به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

در دی ماه چه درختانی را می توانیم بکاریم

کاشت بذر درختان و بونسای در دی ماه کار گلخانه داران، باغداران و افراد حرفه‌ای است. در ماه‌های سرد زمستان که درختان و گیاهان در حالت خواب قرار دارند، کاشت بذر انواع درختان در گل‌خانه ها و خزانه ادامه دارد. انواع درختان بونسای و خاص را می‌توانید در دی ماه در داخل گلدان و سینی نشاء بکارید. بونسای درختان مینیاتوری کوچکی که در گلدان‌های زیبا نگهداری می‌شود، به عنوان یک وسیله دکوری و تزیینی در فضاهای داخلی به کار می‌رود. اگر تمایل دارید یکی از درختان بونسای را خودتان بکارید و آنرا نگهداری کنید، امکان کاشت بذر در دی ماه به راحتی وجود دارد. تنها کافی است که از مراکز معتبر لوازم مورد نیاز را تهیه و وسایل لازم مانند گلدان، خاک و کود و شرایط مناسب رشد را فراهم نمائید. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۱۲ نوع بذر بونسای و درختان کمیاب را عرضه می‌کند. کلیه محصولات از تولیدکنندگان معتبر بین‌المللی تهیه و در بسته‌بندی‌های اورجینال عرضه می‌شوند. برای اینکه حداکثر نتیجه مطلوب را از کاشت بونسای بگیرید، توصیه می‌شود، راهنمای کاشت درج شده در وب سایت نازبو را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین درخت برای حیاط منزل کدام است

کاشت بذر هیبریدی در دی ماه

اصطلاح هیبریدی به انواع میوه‌ها، سبزیجات، درختان و گل‌هایی گفته می‌شود که بر روی بذر آنها اصلاحات ژنتیکی صورت گرفته است. گل‌ها و گیاهان هیبریدی مقاومتر هستند و میوه و سبزیجات آن طعم و مزه خوبی دارند. ظاهر محصولات از دیگر مواردی است که در انواع هیبریدی به آن توجه زیادی شده است. اگر می‌خواهید انواع میوه و سبزیجات، صیفی‌جات و گل‌های هیبریدی را بکارید، از فروشگاه اینترنتی نازبو بازدید کنید. نازبو بیش از ۳۰ نوع بذر هیبریدی با کیفیت عالی و عملکرد مطلوب را عرضه می‌نماید. برخی انواع محصولات هیبریدی عرضه شده در نازبو شامل انواع خیار مانند خیار خاردار هیبرید، خیار سبز هیبرید، خیار فضای باز یو اس و خیار گلخانه‌ای، کدو خورشتی، گوجه‌فرنگی، گل‌های زینتی مانند گازانیا، کوکب، شمعدانی، شب بو، بگونیا، آلاله، جعفری، گل سنگ، میمون و اطلسی، گل کلم سفید، ملون، ذرت شیرین، فلفل کاپی و کاپریکا است. کلیه بذرها خارجی و وارداتی هستند و در بسته‌‌بندی‌های اورجینال عرضه می‌شوند. کاشت بذر هیبریدی در گلدان برای اغلب محصولات مذکور امکان‌پذیر است، لذا می‌توانید به راحتی آن‌ها را در خانه بکارید.

جهت خرید بذرهای F1 به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

فروش انواع بذر در فروشگاه اینترنتی نازبو

فروشگاه اینترنتی نازبو دارای مجموعه کاملی از انواع بذرهای داخلی و خارجی، لوازم باغبانی، خاک و بستر کشت، انواع کود، گلدان و سینی نشاء است. کلیه محصولات دارای کیفیت تضمین شده هستند و گارانتی هفت روزه برگشت محصول در صورت نداشتن رضایت مشتری را دارند. بنابراین در صورت تحویل کالا و تا مدت زمان یک هفته می‌توانید طبق قوانین و شرایط نازبو نسبت به عودت آن اقدام کنید. وب سایت نازبو انواع مقالات و مطالب علمی و کاربردی در زمینه کاشت بذر انواع گل‌ها و گیاهان مختلف، نگهداری و مراقبت از آنها را منتشر می‌کند. با مطالعه این مقالات می‌توانید به راحتی انواع گیاهان را پرورش داده و از آنها به خوبی مراقبت کنید. کلیه کالاهای سفارش داده شده در فروشگاه اینترنتی نازبو توسط اداره پست به محل مشتری ارسال می‌گردد. همچنین امکان پرداخت و تسویه حساب به طور آنلاین و از طریق کار‌‌ت‌های عضو شبکه شتاب وجود دارد. نکته مهم دیگر این است که مرکز فروش بذر نازبو، از حامیان محیط زیست است، لذا یک درصد از فروش خود را به طرح‌های حفاظت از محیط زیست اختصاص می‌دهد. با خرید از نازبو شما نیز به طور غیرمستقیم در این حرکت سهیم خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع محصولات و بذر گل‌ها و گیاهان مختلف از وب سایت بازدید کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت