نازبو
در مهر چه بکاریم؟
  • دسته‌بندی نشده
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی

در مهر چه بکاریم؟

بذر گل‌ها، سبزیجات و گیاهان مختلف برای رشد و جوانه‌زنی نیاز به دما و شرایط خاص آب و هوایی دارند. با توجه به این موضوع هر کدام از انواع گل‌ها و گیاهان را در زمان مشخصی از سال می‌توان کاشت. در اولین ماه پاییز امکان کاشت انواع سبزیجات، گل‌ها، صیفی‌جات و درختان مختلف وجود دارد. در ادامه به معرفی انواع گیاهان قابل کاشت در مهر ماه خواهیم پرداخت.

بذر

با شروع پاییز شرایط جوی تغییرات زیادی پیدا می‌کند. روزها کوتاه شده و دمای هوا کاهش می یابد. متناسب با تغییرات آب و هوایی، کاشت بذر انواع گل‌ها و گیاهان نیز دچار تغییر و تحول می‌شود. در فصل پاییز اگر چه همانند بهار و تابستان نمی‌توانید انواع گل‌ها و سبزیجات را بکارید، ولی زمان کاشت برخی گیاهان در فصل پاییز است. گل‌ها و سبزیجات زیادی هستند که برای جوانه‌زنی نیاز به دمای متوسط دارند بنابراین فصل پاییز زمان خوبی برای کاشت بذر آنهاست. در مناطق گرمسیر و معتدل دمای هوا در مهر ماه هنوز هم حال و هوای تابستان را دارد. در مهر ماه دمای هوا در میانه روز بالا و در شب هنگام خنک است. در مناطق سردسیر در مهر ماه هوای خنکی وجود دارد و بذرهای سردسیری را می‌توان کاشت. اگر تصمیم دارید در مهر ماه انواع بذر گل‌ها، سبزیجات و گیاهان مختلف را بکارید در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با بذرهای قابل کشت در مهرماه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: تقویم باغبانی ماه آبان

fresh-veggies

کاشت بذر در مهر در داخل خانه

اگر تصمیم دارید که در داخل گلدان گل‌ها و سبزیجات مختلف بکارید باید گفت که برای اینکار محدودیتی نخواهید داشت. شما در هر موقع از سال می‌توانید بذر انواع گل‌ها، صیفی‌جات، سبزیجات، کاکتوس، بونسای و درختان خاص را در داخل گلدان بکارید. اگر داخل خانه شما پاسیو و یا محلی برای نگهداری گیاهان وجود دارد امکان پرورش گیاهان بیشتری میسر است. دمای هوا در داخل آپارتمان معمولاً ما بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است. این دما همانند فصل بهار مناسب برای کاشت بذر گیاهان مختلفی است. برای کاشت و پرورش گل‌ها و گیاهان مختلف در داخل آپارتمان می‌توانید از فضای اپن آشپزخانه، پشت پنجره و یا داخل راهرو استفاده کنید. برخی افراد گوشه‌ای در خانه را برای پرورش گل و گیاه در نظر می‌گیرند. این محل باید نورگیر بوده و در معرض گرما و سرما نباشد. محل‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه معمولاً مناسب پرورش گیاهان نیستند. می‌توانید محلی در گوشه سالن، راهرو، هال و پذیرایی و یا نزدیک بالکن را در نظر بگیرید. انواع گلدان‌های دیواری، آویز، پایه‌دار و پایه کوتاه در مدل‌های مختلف و با طراحی زیبا برای داخل آپارتمان موجود است. 

خرید بذر سبزیجات

برای کاشت سبزی در آپارتمان و یا باغچه روش‌های مختلفی وجود دارد. قدم اول انتخاب بذر مناسب و استاندارد است. 

توصیه می‌شود پس از تهیه بذر گل‌ها و گیاهان مورد علاقه خود، علاوه بر تهیه گلدان مناسب نسبت به خرید بستر کشت، خاک و کود متناسب با هر نوع گیاه اقدام کنید. هر نوع خاک برای رشد گیاهان مناسب نبوده لذا باید برای هر گل و گیاه از بستر کشت مربوطه استفاده نمود. انواع بستر کشت، خاک، کود، گلدان، لوازم باغبانی و بذرهای مختلف را می‌توانید از فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو تهیه کنید. نازبو علاوه بر فراهم آوردن امکان خرید آنلاین و غیر حضوری برای مشتریان خود، کالاهای سفارش داده شده را به محل مشتریان ارسال می‌نماید. در ادامه به کاشت بذر در مهر ماه در فضای آزاد می‌پردازیم.

کاشت بذر در مهر در فضای باز

با آغاز مهرماه و شروع فصل پاییز، شرایط آب و هوایی دچار تغییرات زیادی می‌گردد. کوتاه شدن روز، کم شدن تابش نور خورشید، پایین آمدن دما، شروع بادهای پاییزی و آغاز باران‎های پاییزی بر روی گل‌ها و گیاهان تأثیر زیادی می‌گذارد. به طور کلی در فصل پاییز تعداد بذرهایی که می‌توان در فضای آزاد کاشت نسبت به تابستان و بهار کمتر است. با این حال این نکته را در نظر بگیرید که برخی از گل‌ها، سبزیجات و گیاهان برای کاشت و جوانه‌زنی نیاز به دمای کمی دارند. بنابراین برخی از انواع گیاهان را نمی‌توان در بهار و تابستان کاشت. مزرعه‌داران، گلخانه‌داران و افرادی که به طور حرفه‌ای به کار باغداری و کشاورزی مشغول هستند، انواع سبزیجات و گل‌ها را در فضای سربسته کاشته و نشاء آن‌ها را در زمان مشخص می‌کارند. همچنین در برخی مزارع با پوشاندن روی بذرها و جوانه‌ها با نایلون مانع از نفوذ و تأثیر هوای سرد بر روی گیاه می‌شوند. البته در مهرماه سرمای هوا به اندازه‌ای نیست که نتوان بذر گل‌ها و گیاهان را در فضای آزاد کاشت. دمای جوانه‌زنی و محل کشت نکته مهمی است که باید در کاشت انواع گل‌ها و گیاهان مختلف مد نظر قرار گیرد. برای کاشت انواع بذر در مهرماه در باغ، باغچه و یا حیاط و مزرعه خود به دمای منطقه کشت توجه داشته باشید. مناطق سردسیر و کوهستانی محدودیت‌های بیشتری نسبت به مناطق معتدل و گرمسیری برای کاشت انواع بذر در ماه مهر دارند. در ادامه به بررسی و معرفی کاشت بذر انواع سبزیجات، صیفی‌جات، میوه‌ها، گل‌ها و گیاهان مختلف خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: سبزیجات فصل پاییز

کاشت کاهو

چه صیفی‌جاتی در مهر ماه بکاریم؟

صیفی‌جات میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه و پرکاربردی هستند که مصارف گوناگونی دارند. در فصل تابستان انواع صیفی‌جات آبدار و خوشمزه تولید و عرضه می شود. با اینکه در فصل پاییز تعداد صیفی جاتی مانند هندوانه، طالبی، ملون و خربزه کم می‌شود ولی انواع فلفل، خیار، گوجه‌فرنگی و ذرت همچنان عرضه می‌شوند. بذر گوجه فرنگی دارای تنوع زیادی است. شما می‌توانید بیش از ۵۰ مدل مختلف گوجه‌فرنگی را در بازار تهیه کنید. در مناطق گرمسیر و جنوبی کشور در فصل پاییز و به خصوص مهرماه همانند تابستان می‌توان انواع بذر سبزیجات و صیفی‌جات را کاشت. انواع بذر هندوانه، بادمجان، کدو، فلفل، گوجه فرنگی و خیار را با بهترین کیفیت و قیمت از فروشگاه اینترنتی نازبو تهیه کنید. اگر ساکن هر یک از شهرهای ایران هستید امکان خرید غیر حضوری انواع محصولات کشاورزی و باغبانی شامل انواع بذر با کیفیت و قیمت مناسب از نازبو را خواهید داشت. برای اطلاع از شرایط کاشت و نگهداری انواع صیفی‌جات در مهر ماه به وب سایت نازبو مراجعه کنید.

نحوه پرورش گوجه گیلاسی در خانه

اگر شما دوست دارید گوجه فرنگی را در خانه پرورش دهید ولی فضای محدودی دارید، پرورش آن در گلدان راه حل ایده آلی است. پرورش گوجه گیلاسی در خانه

کاشت انواع بذر میوه‌های کمیاب در مهر ماه

میوه‌های کمیاب جزو خوراکی‌های خوشمزه‌ای هستند که به دلیل محل رویش آنها که خارج از ایران است همه جا پیدا نمی‌شوند. کاشت بذر این میوه‌ها نیاز به شرایط ویژه دارد. نحوه کاشت، چگونگی مراقبت‌های روزانه، شرایط محیطی و پرورش درخت با سایر درخت‌هایی که می‌شناسیم تفاوت دارد، لذا قبل از اقدام به خرید بذر باید از شرایط کاشت مطلع شوید. بیش از ۳۰ نوع بذر میوه‌های کمیاب شامل میوه‌های استوایی، بری و دراگون فروت را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی نازبو تهیه کنید. در مهرماه می‌توان انواع میوه‌های استوایی شامل پاپایا و دراگون فروت به همراه خانواده بری‌ها را در گلدان و فضای باز کاشت. میوه‌های استوایی پاپایا همانند خربزه و طالبی شیرین و آبدار هستند. این میوه‌ها برای رشد و جوانه‌زنی نیاز به دمای ۱۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد دارند. اگر دمای محل کاشت بذرها در این محدوده دمایی است می‌توانید انواع پاپایا را بکارید. درختان پاپایا دائمی بوده و در صورت رشد و فراهم بودن شرایط مناسب پس از یک سال بار می‌دهند. معمولاً در مدت زمان ۵۰ روز پس از گلدهی درختان، زمان باردهی آنها شروع می شود. انواع بذر دراگون فروت یا میوه اژدها را نیز می‌توانید در مهرماه بکارید. متوسط دمای جوانه‌زنی میوه‌ها حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است. دراگون فروت بنفش، دراگون فروت سفید، دراگون فروت قرمز و دراگون فروت زرد از جمله دراگون فروت‌های موجود در نازبو هستند.

بری‌ها میوه‌هایی همانند توت هستند که سرشار از آنتی اکسیدان هستند. رزبری، بلک بری، بلوبری، استرابری و گوس بری از انواع بری‌های طرفدار محسوب می شوند. بذر بری‌ها برای جوانه‌زنی نیاز به دمای حدود ۲۰ درجه سانتیگراد دارند. اگر چه بهترین زمان کاشت بری‌ها فصل بهار است ولی در فصل پاییز نیز می‌توان این میوه را کاشت. بذرها پس از حدود دو هفته جوانه زده و در تابستان و پاییز میوه می‌دهند. بری گیاهی بوته‌ای است و معمولاً دو یا سه ساله است لذا می‌توان آنرا به راحتی در گلدان نیز کاشت. در صورت کاشت بری در گلدان در هر موقع از سال می‌توان آن را کاشت و پرورش داد. برخی از انواع بذر بری که می‌توان آنرا از فروشگاه اینترنتی نازبو تهیه کرد شامل بلک بری، گوجی بری، رزبری قرمز کریمسون، بلوبری بلوئت، استرابری، رزبری زرد، گوس بری بنفش، رزبری قرمز وینتیج، گوس بری سبز، بلوبری چندلر، رزبری قرمز لادام، بلوبری کارگو، بلوبری بلوگلد و بلوبری بلوکراپ است.

کاشت بذر گل‌ها و درختان زینتی در مهر ماه

بذر گل‌ها و گیاهان زینتی قابلیت کاشت در گلدان و فضای آزاد را دارند. شما می‌توانید با کاشت گل‌های زینتی در گلدان از زیبایی و عطر خوش آنها در فضای داخل منزل و آپارتمان بهره‌مند شوید. همچنین باغ، باغچه و حیاط خانه شما با گل‌های زیبا تزئین می شود. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۹۰ نوع بذر گل و گیاه زینتی را عرضه می‌کند. در مهر ماه می‌توانید تعداد زیادی از گل‌های زیبا را در فضای باز بکارید. برخی از گل‌های قابل کاشت در مهرماه شامل گل آهار پاکوتاه، گل ناز آفتابی، گل گازانیا، گل داوودی پاکوتاه، گل شاه پسند الوان، گل حسن یوسف، گل عروس سفید، گل آصف السلطنه، گل کوکب، گل جعفری پاکوتاه، گل همیشه بهار، گل شمعدانی، گل میمون، گل کلم زینتی، گل ابری و گل پامچال الوان است. ذکر این نکته قابل توجه است که برای اطلاع از انواع بذر گل‌هایی که می‌توان آنها را در مهرماه کاشت به دمای مورد نیاز برای جوانه‌زنی دقت کنید. بدین ترتیب اگر بهترین زمان کاشت برخی گل‌ها فصل بهار، تابستان یا زمستان درج شده است با توجه به دمای مورد نیاز برای جوانه زنی، می‌توان آنها را در فصل پاییز و مهر ماه نیز کاشت. 

کاشت گل

ویژگی مهم گل‌های زینتی این است که می‌توان اغلب آنها را در داخل منزل کاشت. همچنین می‌توان آنها را در گلدان کاشت و در فضای آزاد مانند داخل بالکن، حیاط و تراسش قرار داد. بدین ترتیب امکان جابجایی آسان گل‌ها در صورت نامساعد بودن شرایط وجود خواهد داشت. در بخش گل‌ها و گیاهان زینتی سایت نازبو می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد هر نوع گل دریافت کنید. همچنین شرایط کاشت بذر و نگهداری از گل به خوبی توصیف شده است. فروشگاه اینترنتی نازبو دارای تیم پشتیبانی شبانه روزی بوده و پاسخگوی مشتریان و کاربران است. در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد سفارش گذاری و یا کاشت و پرورش گیاهان مختلف می‌توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمائید.

همچنین بخوانید: گل های مناسب فصل پاییز

بذرهای کاکتوس قابل کاشت در مهر ماه

انواع کاکتوس را می‌توانید در مهر ماه در داخل گلدان و یا فضای باز بکارید. بذر کاکتوس برای جوانه‌زنی نیاز به دمای ما بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتیگراد دارد. اگر منطقه کاشت کاکتوس‌ها در اوائل پاییز دمای حدود ۲۰ درجه دارد، به راحتی می‌توان انواع بذر کاکتوس را در فضای آزاد کاشت. کاکتوس‌ها گیاهانی دائمی هستند لذا با کاشت کاکتوس و پرورش آن دارای یک گل ماندگار و همیشگی خواهید بود. کاکتوس‌ها برای رشدونمو نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. همچنین روند رشد بذر و گیاه کاکتوس نسبت به دیگر گیاهان کندتر است. برای همین است که گل‌های کاکتوس قیمت بالایی داشته و گل‌های بزرگ و چند ساله آنها چندین میلیون تومان ارزش دارند. با کمی مراقبت و دقت می‌توانید این گل‌های زیبا را در داخل گلدان و حتی باغچه حیاط خود بکارید. در مهر ماه با توجه به دمای معتدل هوا می‌توان انواع بذر کاکتوس را کاشت. در صورت رشد و نمو مناسب در بهار و تابستان آینده گل‌های زیبای کاکتوس را خواهید دید. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۲۵ نوع بذر کاکتوس در مدل‌ها و ابعاد متفاوت عرضه می‌نماید. شما می‌توانید با توجه به توضیحات و راهنمای درج شده در مورد هر گل، به سهولت آنها را تهیه و بکارید. در صورت کاشت کاکتوس در داخل گلدان در سرمای زمستان به راحتی می‌توان گلدان‌ها را به فضای داخل منتقل کنید. همچنین در صورت کاشت در فضای باز، با پوشاندن آنها در داخل نایلون‌های ضخیم می‌توان آنها را از سرمای زمستان در امان نگه داشت. اگر به گل‌های کاکتوس علاقه دارید، مهر ماه زمان خوبی برای کاشت انواع بذر کاکتوس بشمار می رود. جهت خرید بذر کاکتوس به فروشگاه بذر گل و گیاه مراجعه کنید.

خرید بذر کاکتوس

خرید بذر کاکتوس یکی از کارهایی است که به طور معمول همه افراد با آن آشنایی ندارند. برای خرید آسان کسب اطلاعات لازم در مرود بذرها کلیک کنید

کاشت بذر انواع بونسای و درخت در مهر ماه

درختچه‌های بونسای و درختان گیاهان دائمی هستند که در صورت کاشت بذر و مراقبت‌های ویژه از آنها می‌توانید یک درخت همیشگی داشته باشید. بونسای درختان زیبایی هستند که طرفداران زیادی دارند. با کاشت بذر انواع بونسای در داخل گلدان به راحتی می‌توانید طبیعت را به داخل منزل و اتاق خود بیاورید. اگر در اولین ماه پاییز به فکر کاشت انواع بونسای و درختان مختلف افتاده اید باید گفت که دست شما برای کاشت درختان مختلفی باز است. شما می‌توانید تقریبا تمام انواع درختچه‌های مینیاتوری را در مهر ماه بکارید. همچنین انواع درختان خاص مانند نخل کاریوتا، گیاه لوفا، جک فروت، شوگر اپل، درخت لونگان، پالونیا فورتی و لیمو ترش را می‌توان در مهر ماه کاشت. دقت داشته باشید که بذر درختان معمولاً در ابتدای جوانه‌زنی در خزانه و محل جدا از محل کاشت اصلی نگهداری شده و در صورت جوانه زدن و رشد اولیه، پس از مدتی به محل اصلی انتقال داده می شود. بنابراین امکان کاشت بذر انواع درختان در مهر ماه برای شما وجود دارد. اگر از جمله طرفداران درختان خاص و کمیاب هستید، فروشگاه اینترنتی نازبو انواع بذر درختان خاص را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند. همچنین برای سهولت مشتریان، شرح کاملی از ویژگی‌های درخت، میوه و شرایط کاشت، جوانه‌زنی و روشهای انتقال به محل اصلی در وب سایت منتشر شده است. شما می‌توانید بذر بیش از ۱۲ نوع بونسای و درخت منحصر به فرد را از نازبو تهیه کنید. بونسای آدنیوم آبسوم، آدنیوم عربیکوم، آدنیوم بلک استم، پلومریا و جینکو برخی از درختان بونسای زیبا و پرطرفدار هستند که می‌توانید از فروشگاه اینترنتتی نازبو تهیه کنید. 

کشت و کار

بذرهای هیبریدی قابل کشت در مهر ماه

میوه‌ها و سبزیجات هیبریدی خوشمزه و فوق العاده هستند. اگر چه ممکن است برخی افراد انواع میوه‌ها و سبزیجات اصلی را ترجیح دهند ولی بذرهای هیبریدی اصلاح شده در جهت بهبود عملکرد خود اصلاح شده‌اند. امروزه انواع میوه‌ها، سبزیجات و صیفی‌جات هیبریدی را می‌توان تهیه نمود. خیار گلخانه‌ای، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، ملون، کدو، ذرت، گل‌های زینتی، میوه‌های استوایی مانند پاپایا، فلفل و گل کلم برخی از انواع میوه‌ها و سبزیجات اصلاح شده هستند. بذرهای هیبریدی که بسته به نوع اصلاح آنها به F1 و یا F2 تقسیم بندی می‌شوند را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی نازبو تهیه کنید. بیش از ۳۰ نوع بذر هیبریدی در نازبو عرضه می‌شود. اگر در اولین ماه پاییز تمایل به کاشت میوه‌ها و سبزیجات هیبریدی دارید انتخاب‌های متعددی خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت و بخش بذرهای هیبریدی نازبو مراجعه کنید.

فروش انواع بذر در فروشگاه اینترنتی نازبو

مرکز فروش بذر نازبو بزرگترین مرکز فروش انواع بذر، لوازم باغبانی، خاک و کود کشاورزی، گلدان و سموم دفع آفات گیاهان و گل‌ها است. نازبو امکان خرید آنلاین و غیر حضوری انواع لوازم مورد نیاز را برای کاربران خود فراهم آورده است. اگر ساکن هر یک از شهرهای ایران هستید، بدون توجه به بعد مسافت می‌توانید از طریق وب سایت نازبو اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود نمائید. علاوه بر این وب سایت نازبو همواره مقالات متعددی در خصوص باغبانی، گل‌ها و گیاهان مختلف، آموزش کاشت و پرورش گیاهان و بسیاری مطالب مفید دیگر را در وب سایت خود ارائه می‌کند. این مطالب همانند یک راهنمای کامل و جامع برای کاربران بوده و پاسخگوی سوالات و نیاز مشتریان زیادی بوده است. همچنین امکان خرید غیر حضوری و پرداخت از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب برای مشتریان فراهم است. نکته قابل توجه این است که کلیه محصولات از طریق پست پیشتاز به محل مشتریان ارسال می‌گردد. همچنین مرکز فروش بذر نازبو در جهت رفاه و افزایش رضایتمندی مشتریان، کلیه سفارشات بالای یکصد هزار تومان را به طور رایگان برای مشتریان ارسال می‌نماید. بدین ترتیب افرادی که خرید عمده داشته و یا افراد حرفه‌ای، کشاورزان و باغداران می‌توانند کلیه محصولات مورد نیاز خود را به طور رایگان در محل مورد نظر تحویل بگیرند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت