نازبو
در آبان چه بکاریم ؟
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی

در آبان چه بکاریم ؟

بذر گل‌ها و گیاهان برای جوانه‌زنی و رشد و نمو نیاز به شرایط مناسب آب و هوایی دارند. هر نوع گل و گیاهی با توجه به ویژگی‌های خود رشد می‌نماید. دما، نور، آب، خاک و رطوبت از جمله عوامل مهم در رشد گیاه هستند. در ادامه به معرفی و بررسی انواع بذرهای قابل کاشت در آبان ماه خواهیم پرداخت.

بذر

برخی افراد تصور می‌کنند که کاشت بذر گل‌ها و گیاهان تنها مختص فصل‌های بهار و تابستان است. اگر چه در شش ماهه اول سال امکان کاشت انواع سبزیجات، گل‌ها و گیاهان مختلف وجود دارد ولی در فصول پاییز و حتی زمستان نیز می‌توانید گل‌ها و گیاهان مختلفی را بکارید. دومین ماه پاییز بسته به منطقه محل کاشت می‌تواند هوای سرد پاییزی و یا هوای معتدل داشته باشد. اگر در مناطق گرمسیری سکونت دارید دمای هوا در آبان ماه معتدل و مطلوب است. در این صورت در این ماه می‌توان انواع سبزیجات، میوه‌ها، گل‌ها و گیاهانی که امکان کاشت در فصل بهار دارند را کاشت. در مناطق سردسیر با توجه به شرایط آب و هوایی و دمای هوا امکان کاشت بذرهای سردسیری وجود خواهد داشت. البته این نکته را بدانید که برای کاشت بذر در آپارتمان، شما هیچ محدودیتی در تمام ایام سال ندارید. هوای داخل آپارتمان به وسیله تهویه مطبوع قابل کنترل است، بنابراین می‌توان انواع بذر را در داخل گلدان کاشت. نکته قابل توجه این است که شرایط کاشت، نگهداری و پرورش گیاهان را مطالعه و به درستی اجرا کنید. در این مطلب به معرفی انواع گل‌ها، سبزیجات، گیاهان و درختان قابل کاشت در آبان ماه خواهیم پرداخت.

کاشت بذر در آبان ماه در آپارتمان

اگر از دوستداران گل‌ها و گیاهان هستید باید گفت که شما نه تنها در آبان ماه بلکه در تمام ایام سال می‌توانید هر نوع بذری که می‌خواهید در داخل گلدان بکارید. اغلب گل‌ها، درختان، سبزیجات و گیاهان مختلف را می‌توان در داخل گلدان کاشت. شما می‌توانید گلدان‌ها را در داخل آپارتمان، داخل بالکن، تراس، راه پله، پاسیو و راهرو قرار دهید. با کاشت انواع گل‌ها و گیاهان علاوه بر زیبایی خاصی که به فضای داخل خانه خود می بخشید، به لطافت هوا و تصفیه هوای داخل منزل کمک شایانی می‌کنید. در فصل پاییز و زمستان به دلیل شرایط جوی، سبزیجاتی مانند سبزی خوردن کمیاب می‌شوند. همچنین قیمت آن‌ها افزایش می‌یابد. با کاشت بذر سبزی خوردن در گلدان و داخل خانه، می‌توانید همواره انواع سبزی‌های تازه و بهداشتی در دسترس داشته باشید. به همین ترتیب بذر بسیاری از گل‌ها و گیاهان دیگر مانند: هویج، کلم، کاهو، فلفل، گوجه‌فرنگی،خیار، کاکتوس، میوه‌های استوایی، انواع بری‌ها و نظیر آن را می‌توان در داخل گلدان و منزل کاشت. نکته مهم در کاشت گیاهان در داخل آپارتمان انتخاب گلدان مناسب، خاک و کود متناسب با گیاه، انتخاب محل نگهداری گل و گیاه، مراقبت‌های ویژه از گل و گیاه و نحوه کاشت بذر است. برای اطلاع از این موارد می‌توانید به وب سایت فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید. در ادامه به بررسی کاشت گل‌ها و گیاهان مختلف در آبان ماه خواهیم پرداخت.

کاشت بذر در فضای باز در آبان ماه

در میانه پاییز هوا کاملاً رنگ و بوی پاییزی به خود گرفته است. دمای هوا نسبت به ماه‌های قبل سرد شده و بادهای پاییزی، باران و گاهی اوقات برف را شاهد هستیم. برای کاشت بذر در آبان ماه ابتدا باید به شرایط جوی منطقه توجه داشته باشید. در مناطق سردسیری که متوسط دمای هوا به حدود ۱۰ درجه سانتیگراد و کمتر می‌رسد، امکان کاشت در فضای آزاد کم خواهد بود. معمولاً در چنین مواردی بذرها را در خزانه و یا گلخانه کاشته و پس از گذشت مدتی و رشد گیاه آن را به محل اصلی انتقال می‌دهند. همچنین می‌توان پس از جوانه زنی، نشاء را به گلدان منتقل نمود. پس از اینکه جوانه‌ها به اندازه کافی رشد نمودند می‌توان آن‌ها را محل اصلی منتقل کرد. گلخانه‌ها و مزارع پرورش گل و گیاه در طول زمستان از این شیوه برای کاشت گل‌ها و گیاهان مختلف استفاده می‌کنند. در خزانه دما، رطوبت، نور و سایر شرایط قابل کنترل است. بدین ترتیب امکان کاشت بذرهای مختلف به وجود می‌آید. در مناطقی که هوا معتدل و یا گرم است، دمای هوا در آبان ماه همانند روزهای ابتدایی فصل بهار خواهد بود. شما می‌توانید انواع سبزیجات، صیفی‌جات، میوه‌ها، درختان و گل‌ها را به طور مستقیم در فضای آزاد بکارید. به طور کلی کاشت بذر در محل اولیه و سپس انتقال جوانه‌ها به محل اصلی اصلی‌ترین روش کاشت در ماه‌های سرد سال خواهد بود. در ادامه به بررسی انواع بذرهای قابل کاشت در آبان ماه می‌پردازیم.

کاشت بذر سبزیجات در آبان ماه

سبزیجات جزو خوراکی‌های پرخاصیت و پرطرفدار به شمار می‌آیند. مصرف روزانه سبزیجات به تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌انجامد. همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با انواع بیماری‌ها را به دنبال دارد. کاشت بذر سبزیجات در فضای بسته در تمام ماه‌های سال امکان پذیر است. در ماه آبان در صورتی که متوسط دمای هوا حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد باشد، می‌توان انواع سبزی خوردن، جعفری، نعنا، اسفناج، شوید، ریحان و شنبلیله را کاشت. بهترین دمای جوانه زنی برای کاشت بذر سبزیجات ما بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است. از دیگر سبزیجاتی که می‌توانید در آبان ماه و فصل پاییز آنرا بکارید، انواع کلم و گل کلم است. کلم‌ها و گل کلم‌ها سبزیجاتی هستند که در پاییز و زمستان استفاده می‌شوند.
دوره باردهی گل کلم از ۳ ماه به بالا خواهد بود، لذا در صورت کاشت بذر در آبان ماه در اواسط زمستان گل کلم‌های شما آماده استفاده خواهند بود. کاسنی و آندیو و هویج از دیگر سبزیجات سرما دوست محسوب می‌شوند. این سبزیجات را می‌توانید در آبان ماه بکارید. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۷۰ نوع بذر سبزیجات مختلف را به صورت آنلاین عرضه می‌کند. انواع ریحان شامل ریحان بوته‌ای، ریحان بنفش، ریحان دارچینی، ریحان ایتالیایی، ریحان سبز محلی، انواع هویج مانند هویج گرد اطلسی و هویج فرنگی، انواع گل کلم مانند: گل کلم بنفش، گل کلم سفید، گل کلم سبز و کلم بروکلی، پیازچه سفید و قرمز، پیاز قرمز و زرد، ترب‌های سفید و سیاه را می‌توان در آبان ماه کاشت. بذرهای خریداری شده را از مراکز معتبر تهیه کنید. با توجه به اینکه هنگام خرید نمی‌توان تشخیص داد که بذرهای خریداری شده مربوط به کدام گیاه است، لذا خرید از مراکز معتبر و مجاز می‌تواند این مشکل را برطرف نماید. نازبو با تهیه انواع بذر از تولیدکنندگان داخلی و خارجی معتبر، کیفیت آن‌ها را تضمین می‌نماید. همچنین تمامی آن‌ها به صورت تست شده و با درجه خلوص ۱۰۰ درصد عرضه می‌شوند.

کاشت بذر صیفی‌جات در آبان ماه

صیفی‌جات دسته ای از میوه‌ها و سبزیجات پرمصرف هستند که در برنامه غذایی روزانه افراد نقش مهمی دارند. با توجه به کاربرد زیاد صیفی‌جات در تهیه انواع غذاها، میوه‌ها و خوراکی‌ها، سبزیجات، تهیه سالاد، چاشنی و بسیاری مواد دیگر، کاشت بذر و پرورش آن‌ها در تمام ایام سال ادامه می‌یابد. در ماه‌های بهار و تابستان می‌توان بطور طبیعی و با استفاده از گرمای هوا و تابش نور خورشید انواع صیفی‌جات را کاشت. صیفی‌جات گرما دوست بوده و در گرمای بهار و تابستان قابلیت رشد دارد. معمولاً دمای ما بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد برای رشد و جوانه زنی صیفی‌جات مورد نیاز است. در آبان ماه در صورتیکه دمای هوا خیلی سرد نباشد، می‌توان انواع صیفی‌جات را در فضای باز کاشت. انواع کدو تنبل و کدو حلوایی، جزو صیفی‌جاتی هستند که در طول ماه‌های پاییز و زمستان مصرف زیادی دارند. با توجه به اینکه دوره باردهی کدو حدود ۳ ماه است، می‌توانید بذر آن‌ها را در آبان ماه بکارید. بدین ترتیب در اواسط زمستان می‌توانید کدوهای خود را برداشت کنید. یکی از انواع پرکاربرد صیفی‌جات، گوجه فرنگی است. جالب است بدانید که بیش از ۵۰ نوع گوجه فرنگی تولید و عرضه می شود. اگر تمایل به کاشت گوجه فرنگی دارید، می‌توانید به راحتی در داخل گلدان، فضای بسته و داخل منزل خود انواع گوجه فرنگی را بکارید. بطور متوسط پس از گذشت یک هفته از زمان کاشت، جوانه‌ها ظاهر می‌شوند. در صورت فراهم نمودن شرایط مناسب برای پرورش، می‌توانید حدود ۳ ماه بعد محصولات خود را برداشت کنید. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۵۰ نوع بذر گوجه فرنگی و بیش از ۱۲۰ نوع انواع صیفی‌جات را عرضه می‌کند. نکته قابل توجه این است که در صفحه مربوط به هر نوع گل و گیاه، اطلاعات بسیار کاربردی و مفیدی در رابطه با نحوه کاشت، پرورش، مراقبت‌های ویژه، شرایط جوانه زنی، زمان برداشت، نوع خاک و کود مورد نیاز، تعداد دفعات آبیاری، نور خورشید، متوسط دمای محیط، خواص میوه‌ها و سبزیجات و بسیاری موارد دیگر قابل دسترس است. کاربران این امکان را دارند که قبل از خرید هر نوع بذر به مطالعه و بررسی خصوصیات آن‌ها بپردازند.

بذر میوه ‌های کمیاب قابل کاشت در آبان

میوه‌های استوایی، انواع بری و دراگون فروت جزو میوه‌های کمیاب در ایران محسوب می شوند. این میوه‌ها در مناطق استوایی، مناطق سردسیر روسیه، آمریکای شمالی و اروپا می رویند. بذر این میوه‌ها پس از استقبال مردم سایر کشورها از آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا و روسیه به سایر مناطق انتقال داده شد. در ایران نیز میوه‌های کمیابی مانند پاپایا، بری و دراگون فروت چند سالی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. هر کدام از این میوه‌ها نیاز به شرایط خاص محیطی برای کاشت و پرورش دارند. پاپایا جزو میوه‌های استوایی و گرمسیری است که همانند طالبی و خربزه است. این میوه آبدار و خوشمزه بوده و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و املاح مورد نیاز بدن است. اگر می‌خواهید این میوه را در داخل منزل، باغ و باغچه و یا حیاط خانه خود پرورش دهید، امکان خرید بذر انواع پاپایا از فروشگاه اینترنتی نازبو فراهم است. پاپایا رد لیدی، پاپایا بنگلادشی، پاپایا بلک گست و پاپایا هلند گلد جزو انواع پرطرفدار پاپایا محسوب می‌شود. حداقل دمای مناسب برای جوانه زنی پاپایا ۱۵ درجه سانتیگراد است پس اگر دمای محل کاشت شما در این محدوده است، می‌توانید در آبان ماه بذر پاپایا بکارید. انواع بری‌ها از دیگر میوه‌های کوچک و پرخاصیت هستند که امکان کاشت آن‌ها در آبان ماه وجود دارد. بری‌ها میوه‌های سردسیری هستند. از آنجائیکه بری یک گیاه بوته ای است می‌توان به راحتی آنرا در داخل گلدان کاشت. نزدیک به ۱۷ نوع بذر بری را می‌توان از فروشگاه اینترنتی نازبو خریداری کرد. بلک بری، رزبری، بلوبری، استرابری، گوجی بری و رزبری قرمز جزو انواع بری قابل کاشت در آبان ماه است. بوته‌های بری چند ساله هستند و در اواخر تابستان و پاییز می‌توان میوه‌های آنرا برداشت کرد. دراگون فروت از دیگر گونه‌های کمیاب است که امکان کاشت آن‌ها در گلدان وجود دارد. درختچه‌های دراگون فروت چند بار در سال میوه می‌دهند، بنابراین می‌توانید در طول سال میوه‌های دراگون فروت تازه داشته باشید. بیش از ۳۵ نوع بذر انواع میوه‌های کمیاب را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی نازبو خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه کاشت و پرورش میوه‌های کمیاب به وب سایت نازبو مراجعه کنید.

انواع بذر گل‌ها و گیاهان زینتی قابل کاشت در آبان

گل‌ها و گیاهان زینتی طرفداران زیادی دارند. اغلب گل‌ها قابلیت کاشت در گلدان و فضای بسته را دارند. بدین ترتیب امکان کاشت انواع بذر گل در داخل گلدان در تمام ماه‌های سال وجود دارد. حتی اگر در آبان ماه بذرهای خود را در داخل گلدان کاشته و در حیاط قرار می‌دهید، در طول روز گلدان‌ها را در فضای آزاد و زیر نور خورشید قرار داده و در شب هنگام و بویژه شب‌های سرد آن‌ها را به مکان مسقف و گرمتر منتقل کنید. اگر برای حیاط، باغ، باغچه و یا مزرعه خود گل می‌کارید، توصیه می‌شود گل‌های مورد نظر خود را در گلدان کاشته و تا جوانه بزنند. معمولاً مدت زمان جوانه زنی انواع گل‌ها ما بین ۱۰ تا ۲۰ روز خواهد بود. پس از آن حداقل سه ماه برای گل‌های با رشد زیاد، زمان لازم است تا به مرحله گلدهی برسند. برخی انواع گل‌ها برای گلدهی به زمان بیشتری تا شش ماه نیاز دارند. بذر گل‌ها را می‌توان در داخل گلدان و فضای بسته کاشت. دمای مناسب برای جوانه زنی انواع گل‌ها حداقل ۱۰ درجه سانتیگراد است و تا ۲۰ درجه متغیر است. اگر دمای محیط کشت شما خارج از این محدوده است باید برای کاشت گل از محل دیگری غیر از محل اصلی استفاده کرد.

انواع گل‌های قابل کاشت در آبان ماه شامل گل داوودی پاکوتاه، گل ناز آفتابی، گل گازانیا، گل شاه پسند الوان، گل قهر و آشتی، گل ستاره ای، گل پیچک زینتی، گل حنا پاکوتاه، گل آصف السلطنه، گل کوکب، گل جعفری، گل رعنا، گل مینا، گل پریوش، گل قرنفل الوان، گل عروس صورتی، گل آلاله، گل بگونیا، گل میخک، گل نازیخی الوان، گل زبان در قفا، گل زنگوله ای، گل مغربی، گل لوبلیا، گل میمون و گل کلم زینتی است. لازم بذکر است که اغلب گل‌ها و گیاهان زینتی امکان کاشت در گلدان را دارند بنابراین محدودیتی در کاشت بذر آن‌ها در ماه‌های مختلف سال وجود ندارد. شما می‌توانید در طول شبهای سرد و یا مواقعی که اوضاع جوی نامساعد است، آن‌ها را در داخل فضای بسته نگهداری نمود. برای تهیه انواع بذر گل‌های زیبا و تزئینی به فروشگاه اینترنتی نازبو رجوع کنید. نازبو بیش از ۹۰ نوع بذر گل‌های زینتی را بصورت غیر حضوری عرضه می‌نماید. برای خرید گل‌های مورد نیاز خود از سراسر شهرهای ایران تنها کافی است که محصولات مورد نظر خود را از طریق آنلاین سفارش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید.

کاشت بذر کاکتوس در آبان

کاکتوس‌ها از انواع گل‌های خاص هستند که می‌توان آن‌ها را در گلدان کاشت. حتی اگر قصد کاشت کاکتوس در باغ و باغچه را دارید توصیه می‌شود بذر کاکتوس‌ها را ابتدا در گلدان کاشته و پس از جوانه زنی و رشد کافی، آنرا به مکان اصلی انتقال دهید. کاکتوس معمولاً پس از دو تا سه هفته جوانه زده و چندین ماه طول می‌کشد تا به گلدهی برسند. دمای مناسب برای جوانه‌زنی کاکتوس میان ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است، بنابراین با کاشت آن در فضای بسته و دمای مناسب می‌توان اقدام کرد. کاکتوس‌ها نسبت به سایر گل‌ها رشد کمی دارند و طی چندین سال به اندازه بزرگ می‌رسند. برای کاشت کاکتوس باید به دما، نور، نوع کود، تعداد دفعات آبیاری و نحوه مراقبت از گل توجه کافی داشته باشید. در آبان ماه می‌توان انواع بذر کاکتوس را در گلدان کاشت. فروشگاه اینترنتی نازبو بیش از ۲۰ نوع گل کاکتوس را عرضه می‌کند. تمامی بذرها از بهترین و معتبرترین تولید کنندگان خارجی تهیه شده اند. کلیه محصولات دارای درجه خلوص صددرصد بوده و تست شده اند. قدرت جوانه زنی بالا، از دیگر ویژگی‌های مهمی است که توسط فروشگاه اینترنتی نازبو تضمین می‌شود. برای خرید بذر انواع کاکتوس به نازبو مراجعه کنید.

چه نوع بونسای و درختان خاصی را می‌توان در آبان ماه کاشت

درختان بونسای کوچک و قابل حمل هستند. برای نگهداری و پرورش بونسای نیازی به کاشت آن‌ها در زمین و فضای باز نیست. شما می‌توانید بذر انواع درختان بونسای را در گلدان و فضای داخل منزل بکارید. اندازه کوچک بونسای امکان کاشت آن در گلدان را فراهم می‌آورد. بونسای یا درختان مینیاتوری نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند. علاوه بر مراقبت‌های معمول در خصوص درختچه‌های بونسای نیاز به توجهات بیشتری وجود دارد. در مرکز فروش بذر نازبو انواع درختان خاص مانند نخل کاریوتا، گیاه لوفا، درخت جک فروت، درخت سیب کارستارد و یا درخت لیموترش کفیر را با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می‌کند. این درختان منحصر بفرد بسیار خاص بوده و بطور معمول کاشته نمی‌شوند. اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از کاشت و پرورش درختان داشته باشید توصیه می‌شود انواع بذر درختان خاص که در فروشگاه اینترنتی نازبو عرضه می‌شود را بررسی کنید. با توجه به اینکه اغلب درختان اعم از بونسای و یا درختان دیگر برای جوانه‌زنی نیاز به دمای معتدل دارند لذا می‌توان ابتدا بذرها را در یک گلدان و محیط قابل کنترل کاشته و سپس به محل اصلی انتقال دهید. اینکار موجب افزایش قدرت جوانه زنی و رشد و نمو جوانه خواهد شد. پس از گذشت چندین هفته و پس از اینکه جوانه‌ها به اندازه کافی رشد کردند، می‌توان آن‌ها را به محل اصلی انتقال داد. برای خرید انواع بذر بونسای و درختان منحصر بفرد به وب سایت نازبو رجوع کنید.

ZLKING-1PCS-Pink-Desert-Rose-bonsai-Potted-indoor-plants-Flower-Seeds-Adenium-Obesum-100-True-Seed

برای خرید خاک و بستر کشت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

کاشت بذرهای هیبریدی در آبان ماه

یکی از انواع بذرهای با کیفیت و مرغوب نوع هیبریدی است. این بذرها اصلاح شده هستند و بر روی عملکرد و کیفیت آن‌ها کار زیادی انجام شده است. میوه‌ها و سبزیجات هیبریدی ظاهر مطلوبی داشته و طعم و مزه خوبی دارند. انواع میوه‌های هیبریدی مانند ملون، صیفی‌جات مانند فلفل، خیار، کدو و کلم و گل‌های زیبایی همانند گل جعفری، گل آلاله، گل حسن یوسف و گل شمعدانی را می‌توانید از نوع هیبریدی آن بکارید. برای کاشت میوه‌ها و سبزیجات هیبریدی باید به دمای مورد نیاز برای کاشت و جوانه زنی آن‌ها توجه نمود. اگر تصمیم به کاشت در گلدان دارید محدودیتی برای اینکار ندارید ولی در خصوص کاشت بذر در فضای باز باید به دمای محیط توجه کنید. انواع گل کلم هیبریدی را می‌توانید در فصل پاییز بکارید. گل‌های زینتی را می‌توان در گلدان بطور موقتی کاشت و پس از مدتی به محل اصلی آن‌ها انتقال داد. برای اطلاع از انواع گیاهان هیبریدی قابل کشت به وبسایت نازبو رجوع نمائید.

برای خرید بذرهای F1 به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

نازبو بزرگترین مرکز فروش بذر در ایران

مرکز فروش بذر نازبو معتبرترین مرکز فروش انواع بذر سبزیجات، صیفی‌جات، گل‌ها و گیاهان زینتی، کاکتوس، بونسای، گیاهان هیبریدی و میوه‌های کمیاب در ایران است. کلیه محصولات عرضه شده دارای کیفیت فوق العاده و قیمت مناسب هستند. نکته قابل ذکر این است که فروشگاه اینترنتی نازبو کلیه سفارشات مشتریان را به محل آن‌ها از طریق پست ارسال می‌نماید. هزینه ارسال برای سفارشات بالای یکصد هزار تومان رایگان است، لذا افرادی که بطور حرفه ای به کاشت و پرورش گل‌ها و گیاهان مشغول هستند می‌توانند بدون پرداخت هزینه، محصولات مورد نیاز خود را در محل تحویل بگیرند. مرکز فروش بذر نازبو بیش از ۳۴۰ نوع بذر مختلف را عرضه می‌نماید. امکان خرید آنلاین و پرداخت اینترنتی سفارشات برای خریداران وجود دارد. همچنین علاوه بر انواع بذر، لوازم باغبانی، کود و خاک کشت، گلدان و سینی نشا قابل عرضه است. برای اطلاع از انواع محصولات قابل فروش به وبسایت رجوع کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    حمید
    22 آبان 1401
    حمید

    با درود و سپاس برای راهنمائی کامل شما ...من یک فلاور باکس ثابت به طول ۳ و عرض ۲۰ سانتیمتر در تراس جنوب آپارتمانم و یکی به همین اندازه در تراس شمالی دارم لطفا راهنمائی فرمائید در این روزها بیستم آبان تهران در این گلدانهای ثابت چه بذری بکارم تا در صورت قیمت مناسب برایم ارسال فرمائید ..البته خاک مغزی هم برای اضافه نمودن به خاک موجود نیاز دارم ،،منتظر پاسخ شما هستم ...تشکر

  • پاسخ
    شمس
    13 شهریور 1401
    شمس

    سلام لاله زار هستم چه چیزی در فصل پاییز و سرما بیرون در باغ میشه کاشت؟

  • پاسخ
    یلدا
    27 آبان 1400
    یلدا

    سلام وقت بخیر یه سوال دارم من ایلام زندگی میکنم توی گلدان چه بذرهایی میتونم بکارم ؟ و اینکه چه بذری از محصولات فروشگاهتون مناسب آذرماه هست؟؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    29 آبان 1400
    نازبو - یاوری

    سلام در شرایط کنترل شده همه محصولات رو میشه کشت کرد

  • پاسخ
    رضا
    11 آبان 1400
    رضا

    سلام ابرکوهی هستم چه چیزی بکارم

  • پاسخ
    ناشناس
    25 مهر 1400
    ناشناس

    سلام گیلانی هستم چه چیزی بکارم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    07 آبان 1400
    نازبو - یاوری

    سلام در آب و هوای گیلان تقریبا تمامی محصولات قابل کشت هستن

گزارش اشکال در سایت