نازبو
طرز تهیه بیسکویت برای سگ را یاد بگیرید
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • نگهداری از سگ

طرز تهیه بیسکویت برای سگ را یاد بگیرید

طرز تهیه بیسکویت برای سگ یکی از کارهایی است که صاحبان سگ‌ها بهتر است آن را یاد بگیرند. هر کسی که یک حیوان خانگی دارد یکی از مهمترین مسائلی که با آن درگیر است تهیه غذا و خوراک است. سگ‌ها علاوه بر غذای روزانه و وعده‌های معمول به تشویقی و میان وعده هم نیاز دارند. تشویقی سگ با اهداف مختلفی به سگ‌ها داده می‌شوند. می‌توان آن را نوعی از تنقلات دانست که می‌تواند به شکل‌های مختلفی مثل بیسکویت به حیوان داده شود. 
تنقلات برای ما آدم‌ها هم خوراکی‌های جذابی محسوب می‌شوند که می‌توانند سالم و غیر سالم باشند. تشویقی هم برای سگ می‌تواند همین ویژگی‌ها را داشته باشد. بهتر است در جهت حفظ سلامت سگ از مواد مغذی برای درست کردن تشویقی استفاده شود. برای این که بدانید دنتال سگ چیست می‌توان گفت که اگر به دنبال یک تشویقی سالم برای سگ خود هستید می‌توانید به سراغ آن بروید.

برای خرید لوازم و ملزومات پت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید

دلایل استفاده از تشویقی برای سگ

پیش از این که بخواهید به سراغ یاد گرفتن طرز تهیه بیسکویت برای سگ بروید، خوب است بدانید چرا اصلاً باید به سگ خود تشویقی بدهید. سه دلیل مهم دادن تشویقی سگ عبارت اند از:‌ 

  • سگ‌ها آموزش پذیرند و بسته به نژادشان دارای سطحی از ویژگی هوش و همکاری هستند. یکی از راه‌های ترغیب سگ‌ها به انجام دادن یک کار دادن تشویقی به آنها است. با دادن خوراکی‌های خوشمزه می‌توان سگ‌ها را به اجرای فرمان‌ها تشویق کرد.  
  • یکی از راه هایی که می‌توان با آن سگ‌ها را خوشحال کرد دادن تشویقی است. بازی کردن با سگ و خریدن اسباب بازی برای او از دیگر راه‌های خوشحال کردن به شمار می‌روند. اما از آنجا که سگ‌ها خوردن را خیلی دوست دارند، تشویقی آنها را بیش از هر چیزی سر ذوق می‌آورد.  
  • با طرز تهیه بیسکویت برای سگ می‌توان او را به انجام دادن کارهای خوب تشویق کرد. 

این که چه میزان از تشویقی در هر روز برای سگ‌ها نیاز است اهمیت دارد. تشویقی‌ها از غذای معمولی سگ خوشمزه تر هستند و کالری بیشتری دارند. در صورتی که سگ در طول روز تشویقی زیادی بخورد، ممکن است دیگر غذای اصلیش را نخورد و دچار بیماری‌های گوارشی شود. ضمن این که تشویقی‌ها می‌تواند موجب چاق شدن سگ شوند. در کل باید متوجه بود که زیاد دادن تشویقی به سگ کاراییش را از دست می‌دهد.


طرز تهیه تشویقی برای سگ

انواع تشویقی آماده برای سگ‌ها

طرز تهیه بیسکویت برای سگ برای آنهایی مهم است که دوست دارند خودشان در خانه اقدام به این کار کنند. انواع اقسام تشویقی‌ها به صورت آماده در بازار در دسترس هستند. برای انتخاب تشویقی باید به سن، وزن و وضعیت جسمانی سگ توجه شود. تشویقی‌ها تنوع زیادی دارند و هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. ضمن این که در ساخت آنها از مواد افزودنی که ممکن است برای سگ‌ها مضر باشد هم استفاده می‌شود.  
تشویقی سگ می‌تواند به صورت نرم باشد که بیشتر برای سگ‌های با سن بالا و توله‌ها مناسب است. تشویقی‌های ژلاتینی نوع دیگری هستند که از استخوان درست می‌شوند و سگ‌ها بسیار مفیدند. این تشویقی‌ها برای تقویت لثه و استخوان‌ها توصیه می‌شوند. تشویقی جویدنی نوع دیگری است که بافت سفتی دارد و مصرف آن برای سگ‌های بالغ مناسب است. سگ‌ها این نوع تشویقی را خیلی دوست دارند. تشویقی‌ها فقط از گوشت تهیه نمی‌شوند و برای درست کردن برخی از آنها از مواد گیاهی استفاده می‌کنند. به دلیل گیاهانی معطری که در این نوع تشویقی به کار برده می‌شود، خوب است که از نداشتن حساسیت سگ خود به مواد داخل آن اطمینان حاصل کنید.  
تشویقی سگ‌ها به شکل بیسکویت هم هست و به همین دلیل است که برخی از صاحبان سگ‌ها تلاش می‌کنند، طرز تهیه بیسکویت برای سگ را یاد بگیرند. ظاهر این تشویقی‌ها سفت است، اما بافت ترد و خشکی دارند. این تشویقی‌ها را می‌توان به سگ‌های بالغ و توله‌هایی که دندان دارند داد. علاوه بر این، تشویقی سگ‌ها می‌تواند به شکل رژیمی هم باشد که حاوی کالری کمتری است.



مواد لازم برای طرز تهیه بیسکویت برای سگ

طرز تهیه بیسکویت برای سگ برای آنها است که وقت کافی در اختیار دارند. برای تهیه تشویقی‌ها بهتر است از مواد تازه استفاده شود. باید از کیفیت مواد مصرفی اطمینان حاصل شود. در تشویقی‌های خانگی از مواد افزودنی و حساسیت زا استفاده نمی‌شود. تشویقی که در خانه تهیه می‌شود تنها به شکل بیسکویت نیست. می‌توان به عنوان تشویقی به سگ شیر، ماست یخ زده و بستنی داد. البته در هر کدام از این موارد باید حواستان باشد که هیچ کدام از این مواد دستگاه گوارش سگ را دچار اختلال نکند. حتی ماهی کولی، سیرابی گوسفند و گاو و پای مرغ می‌توانند تشویقی‌های خوبی برای سگ‌ها باشند. استفاده از سبزیجات مناسب سگ‌ها نیز در زمان درست کردن تشویقی برای سگ‌ها توصیه می‌شود.  
یکی از موادی که بهتر است هرگز در موقع تشویقی درست کردن برای سگ از آن استفاده نشود پنیر است. شیرین کننده های مضر هم باید از فهرست تشویقی سگ‌ها حذف شوند. کره بادام زمینی یکی دیگر از مواد خوراکی است که نباید به سگ‌ها داد. سیر و پیاز از دیگر مواد خوراکی ممنوعی هستند که استفاده از آنها در ساخت تشویقی توصیه نمی‌شود. ادویه و قند و شکر مواد دیگری هستند که در موقع درست کردن تشویقی برای سگ نباید به سراغشان رفت. 
طرز تهیه بیسکویت برای سگ می‌تواند مخصوص همان سگ باشد. صاحب سگ می‌داند که او به چه موادی حساس است، چه خوراکی‌هایی را دوست ندارد و از چه خوراکی‌هایی بیشتر لذت می‌برد و با مجموع این اطلاعات می‌تواند یک تشویقی خوب برای سگش درست کند.

 


طرز تهیه بیسکویت خانگی برای سگ

نکته های مهم طرز تهیه بیسکویت برای سگ

طرز تهیه بیسکویت برای سگ به عنوان تشویقی کار سختی نیست. خوشحال کردن سگ‌ها برای صاحبش اهمیت دارد. ضمن این که دادن تشویقی موجب می‌شود که صمیمیت بیشتری بین او و سگش برقرار شود. خوب است که برای تهیه تشویقی به سراغ مواد غذایی سالم و تازه بروید و برای این کار می‌توانید با دامپزشک او مشورت کنید. درست است که سگ دوست دارد همراه صاحبش غذا بخورد و برخی از افراد این کار را می‌کنند و از غذای خودشان به عنوان تشویقی به سگ می‌دهند، ولی کار نادرستی است. 
نکته دیگری که در درست کردن تشویقی مهم است مقوی بودن آن است. تنها این که سگ آن تشویقی را دوست داشته باشد کافی نیست. تشویقی باید برای سگ مفید باشد و به او مواد مغذی برساند. عصاره گوشت و مرغ و سبزیجات ترکیب بسیار مناسبی است. می‌توانید بعد از این که طرز تهیه بیسکویت برای سگ را یاد گرفتید آن را داخل فریزر بگذارید و هر بار به مقدار لازم به او بدهید.

یک مدل طرز تهیه بیسکویت برای سگ

بهترین مدل طرز تهیه بیسکویت برای سگ با موادی تهیه می‌شود که مورد علاقه هر سگی است. بیسکویت‌های تشویقی دارای تنوع زیادی در طعم و اندازه هستند. مواد لازم باید از بین موادی انتخاب شوند که سگ به آنها علاقه بیشتری دارد. 

برای درست کردن یک تشویقی ساده که به شکل بیسکویت است می‌توانید از آرد و شیر کم چرب استفاده کنید. سگ‌ها گوشت و مرغ را دوست دارند و اضافه کردن این مواد یا آب آن به بیسکویت آنها را خوشحال می کند. آب کنسرو ماهی و عصاره گوشت و مرغ یا ماهی هم می‌تواند طعم بهتری به بیسکویت بدهد. می‌توان مخلوط را به خوبی با دست ورز داد و به ضخامت ۱ تا ۱.۵ سانتی متر روی سینی پهن کرد. بعد هم می‌توان از قالب‌های مختلفی مثل استخوان که مورد علاقه آنها است برای برش زدن استفاده کرد. بعد نوبت به گذاشتن خمیرها داخل فر می‌رسد که تا طلایی شدن باید ۳۰ دقیقه به آنها زمان داد.


درست کردن تشویقی سگ در خانه

یک مدل دیگر طرز تهیه بیسکویت برای سگ

یک مدل دیگر طرز تهیه بیسکویت برای سگ با عسل، تخم مرغ، پوره کدو حلوایی و سس سیب است. بعد از ترکیب و مخلوط کردن این مواد می‌توان به آنها کم کم آرد اضافه کرد و آنقدر هم زد تا یک دست شود. لازم است پیش از قرار دادن در فر یک ساعت در یخچال گذاشته شود. بعد می‌توان آن را مانند بیسکویت قبلی با قالب برش زد و بعد داخل فر قرار داد. این بیسکویت با ۲۰ دقیقه داخل فر بودن درست می‌شود.  

طرز تهیه بیسکویت برای توله سگ

طرز تهیه بیسکویت برای سگ و توله سگ متفاوت است. برای این که سیستم گوارش آنها اذیت نشود، باید از تشویقی‌های سبک استفاده کرد. توله سگ‌ها را می‌توان با دادن تشویقی تربیت کرد. توله‌ها تا دو ماهگی شیر می‌خورند و بعد می‌توانند غذا بخورند. از آنجا که توله سگ‌ها در حال رشد هستند، تشویقی‌های آنها باید ارزش غذایی بالایی داشته باشد.  

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    م،ق
    23 بهمن 1402
    م،ق

    لطفافیلمی برادرست کردنش بذارین