نازبو
طرز تهیه و درست کردن تشویقی برای سگ
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • نگهداری از سگ

طرز تهیه و درست کردن تشویقی برای سگ

درست کردن تشویقی برای سگ و یاد گرفتن طرز تهیه آن در خانه موجب می‌شود که بتوان تشویقی را برای سگ تهیه کرد که دوست دارد. می‌توان از ترکیب‌های مختلفی برای تهیه تشویقی استفاده کرد و مواد اولیه‌ای را در آن به کار برد که مورد علاقه سگ هستند. حتی می‌توان موادی را که دوست ندارد از تشویقی سگ ها حذف کرد. کیفیت تشویقی‌های آماده خوب است ولی به طور معمول در آنها از مواد نگهدارنده هم استفاده می‌شود. با توجه با بالا رفتن هزینه خرید تشویقی‌ها می‌توان آنها را با قیمت کمتری در خانه خرید. زیرا سگ‌ها علاوه بر وعده‌های غذایی اصلی به میان وعده هم نیاز دارند. تأمین همه موادی که بدن سگ لازم دارد فقط با غذاهای اصلی ممکن نیست.

برای خرید لوازم و ملزومات پت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید

تشویقی سگ چیست؟

درست کردن تشویقی برای سگ یکی از راه‌های خوشحال کردن او به شمار می‌رود. تشویقی یک میان وعده کوچک و ساده است که با اهداف مختلفی به او داده می‌شود. برخی از صاحبان سگ‌ها تنها برای خوشحال کردنشان از تشویقی‌ها استفاده می‌کنند. برخی دیگر هم برای که بتوانند سگ را تربیت کنند یا رفتاری را به او آموزش دهند از تشویقی بهره می‌برند. البته تشویقی‌هایی مثل دنتال هم وجود دارد که برای تمیز کردن دندان‌های سگ کاربرد دارد. ضمن این که موادی در ساخت آنها به کار برده می‌شود که بوی بد دهان سگ را هم از بین می‌برد. اما مهمترین هدف از دادن تشویقی سگ ، تأمین ویتامین‌های مفید و رساندنشان به بدن سگ است.   
گاهی هم می‌توان تنها با یاد گرفتن طرز تهیه بیسکویت برای سگ او را خوشحال کرد. به دلیل این که سگ‌ها تشویقی را خیلی دوست دارند و از خوردن آن لذت می‌برند. ضمن این که خوردن یکی از کارهای مورد علاقه همه سگ‌ها هم هست. تشویقی‌ها باید به موقع و به اندازه به سگ‌ها داده شوند.


تهیه تشویقی برای سگ

برای خرید تشویقی سگ به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

نکات مهم دادن تشویقی به سگ

درست کردن تشویقی برای سگ نباید به این مسئله منجر شود که حجم زیادی تشویقی هر روز به او داده شود. به این معنا که نباید در دادن تشویقی به سگ زیاده روی کرد. اگر نتوانید برنامه درستی برای دادن تشویقی داشته باشید، نه تنها دادن تشویقی مفید نخواهد بود بلکه به ضرر او هم تمام خواهد شد. زیرا تشویقی‌ها موجب چاق شدن سگ‌ها می‌شوند و در نهایت هم سلامتی او را به خطر می‌اندازند. 
یکی از افراد مطمئنی که می‌توانید برای دادن تشویقی از او مشورت بگیرید، دامپزشک سگ است. او سگ را می‌شناسد و می‌تواند با توجه به شرایطی که دارد مقدار تشویقی در طول روز را تعیین کند. در بهترین حالت می‌تواند کمک کند که در موقع درست کردن تشویقی برای سگ در خانه از چه موادی استفاده کنید. او می‌تواند به طور دقیق درباره میزان تشویقی صحبت کند. اگر قرار است از تشویقی برای تربیت و آموزش سگ استفاده شود باید درست بعد از انجام دادن آن کار به او داده شود تا او بتواند رابطه تشویقی و آن کار را بفهمد. یعنی بداند که در ازای کاری که کرده است به او پاداش داده شده است.


طرز تهیه بیسکویت برای سگ

مشخصات یک تشویقی خوب برای سگ

در زمان درست کردن تشویقی برای سگ می‌توان به ویژگی‌ها و مشخصات یک تشویقی خوب دقت داشت:

  • در صورتی که سگ به ماده خاصی حساسیت دارد در موقع درست کردن تشویقی از آن استفاده نشود. این مورد در تشویقی‌های آماده اهمیت بیشتری دارد و باید از نبودن این ماده در تشویقی اطمینان حاصل کرد.
  • مواد تشکیل دهنده تشویقی اهمیت زیادی دارند. سگی که به مواد غذایی با پروتئین زیاد و چربی کم نیاز دارد باید تشویقی را بخورد که این ویژگی‌ها را داشته باشد. 
  • برای سگ‌هایی که ترجیح می‌دهند از رژیم‌های غذایی گیاهی استفاده کنند، می‌توان تشویقی‌هایی را آماده کرد با مواد گیاهی مغذی درست می‌شوند. 
  • تشویقی های جویدنی مورد علاقه سگ‌ها هستند، اما برای همه آنها مفید نیستند. گزینه مناسب تشویقی برای یک سگ می‌تواند غذایی کم حجم و نرم باشد که بلعیدن آن هم ساده است.
  • مزیت درست کردن تشویقی برای سگ در خانه این است که به خاطر ارزان بودن مجبور نمی‌شوید به سراغ تشویقی‌های بی کیفیتی بروید که ممکن است در نهایت خوردن آنها به ضرر سگ تمام شود.  
  • سگ‌هایی که دوست دارند همراه صاحبشان غذا بخورند، می‌توانند تشویقی خود را همان موقع دریافت کنند. اما درست نیست غذایی که خودمان می خوریم به سگ بدهیم. بهتر است در این مواقع از تشویقی برای سگ استفاده شود. بسیاری از مواد خوراکی در داخل غذاهای ما برای سگ‌ها ضرر دارند.  

نکات مهم درست کردن تشویقی برای سگ

در زمان درست کردن تشویقی برای سگ به نکات زیر توجه کنید:

  • برای درست کردن تشویقی نمی‌توان از هر ماده غذایی استفاده کرد. زیرا بسیاری از مواد غذایی که حتی طبیعی هم هستند برای سگ مضرند و نباید به او داده شوند.
  • تشویقی سگ باید حاوی موادی باشد که او دوست دارد، اما نباید برای او خطرناک باشد. به عنوان مثال سگ‌ها عاشق بستنی هستند، ولی چون نمی‌توانند لاکتوز را هضم کنند هرگز نباید به آنها بستنی داد. بستنی تشویقی مناسبی برای سگ نیست و ممکن است سیستم گوارشی او را به هم بریزد. 
  • در موقع درست کردن تشویقی باید به سلامتی سگ فکر شود. باید دید کدام مواد مغذی برای سگ مفیدترند و برای تهیه تشویقی به سراغ آنها رفت. 
  • برای درست کردن تشویقی برای سگ می‌توان از عصاره گوشت و مرغ استفاده کرد. این دو ماده غذایی هم مورد علاقه سگ هستند و هم برای او مفیدند. 
  • در تشویقی می‌توان از میوه‌های مفید برای سگ و سبزیجات هم استفاده کرد.
  • ادویه، قند و شکر سه ماده ممنوعی هستند که نباید در درست کردن تشویقی از آنها استفاده شود.   


تشویقی سگ

درست کردن تشویقی برای سگ در خانه

برای درست کردن تشویقی برای سگ در خانه می‌توان از مواد در دسترس استفاده کرد. ماهی کیلکا یکی از مواد غذایی بسیار مورد علاقه سگ‌ها است که می‌توان برای درست کردن تشویقی پولک‌ها و استخوان‌ها را جدا کرد و برای سگ پخت. ماهی سرشار از پروتئین است. می‌توانید گوشت آن را چرخ کنید و با سبزیجات مخلوط کنید. آن را به شکل خمیر در آورید و به عنوان یک تشویقی به سگ بدهید.  
می‌توان برای درست کردن تشویقی به سراغ سنگدان مرغ هم رفت. ترکیب این ماده غذایی با سویا، آرد سفید، کاهو و جعفری یک تشویقی بسیار مفید برای سگ خواهد بود. این مواد باید به خوبی با هم ترکیب و بعد پخته شوند. 
سگ‌ها سیرابی خیلی دوست دارند و برای درست کردن تشویقی برای سگ می‌توان از سیرابی هم استفاده کرد. سیرابی از مواد غذایی مفید برای سگ‌ها محسوب می‌شود. سیرابی باید شسته و خرد شود و به آن سبزیجات اضافه شود. در نهایت آنها را با هم بپزید و به عنوان یک تشویقی خوشمزه و مفید به سگ بدهید.  
مرغ هم از مواد غذایی است که سگ‌ها به آن علاقه زیادی دارند. ابتدا می‌توان مرغ را جوشاند و آن را با کمی آرد و تخم مرغ مخلوط کرد. می‌توان این موارد را ورز داد به شکل خمیر در آورد و آن را به یکی از تشویقی های مورد علاقه سگ تبدیل کرد.  

درست کردن تشویقی برای سگ در خانه

نکات مهم دیگر درست کردن تشویقی برای سگ

برای درست کردن تشویقی برای سگ باید به سراغ مواد غذایی مفید رفت نه فقط موادی که پرکننده هستند. برای سگی که اضافه وزن دارد باید از مواد کم چرب استفاده کرد. سگی که نمی‌تواند غلات را در غذایش تحمل کند بهتر است از این مواد در تشویقی او استفاده نشود. شکلات، انگور، کشمش و هر ماده ای که حاوی قند باشد برای سگ خطرناک است. سگ‌ها نمی توانند مقادیر زیادی از چربی، قند و نمک را تحمل کنند. 
پنیر از مواد غذایی است که دادن آن به سگ‌ها توصیه نمی‌شود. در صورتی که سگ طعم و مزه پنیر را دوست دارد می‌توان مقدار بسیار کمی از آن را به سگ داد. پنیر غذای سالمی برای سگ‌ها نیست. می‌توان پنیرهایی که نمک و چربی کمتری دارند به سگ‌ها داد یا مواد خوراکی که طعم پنیر دارند در تشویقی استفاده کرد. 
برای درست کردن تشویقی برای سگ می‌توان از کره بادام زمینی استفاده کرد، این ماده غذایی نباید به مقدار زیاد به سگ داده شود. چون مقدار چربی بالایی دارد. برای انتخاب کره بادام زمینی باید به سراغ آنهایی رفت که فاقد زایلیتول هستند که ماده ای بسیار مضر برای سگ به شمار می‌رود.
در کل برای درست کردن تشویقی می‌توان از موادی استفاده کرد سگ از خوردن آنها لذت می‌برد. برخی از سگ‌ها ممکن است ماهی را به مرغ ترجیح دهند و می‌توان برای خوشحال‌تر کردن او از ماهی برای درست کردن تشویقی استفاده کرد. تأمین مواد مورد نیاز بدن سگ یکی از مهمترین مسائلی است که در موقع دادن تشویقی به صورت آماده یا درست کردن آن در خانه نباید از آن غافل شد.   

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!