نازبو
آیا می دانید دنتال سگ چیست؟
  • دسته‌بندی نشده

آیا می دانید دنتال سگ چیست؟

دنتال سگ چیست می‌تواند پرسش کسانی باشد که به دنبال یک تشویقی مفید برای سگشان هستند. تشویقی‌های زیادی برای سگ‌ها در بازار موجود است که با توجه به نیاز و نژاد سگ می‌توان در میان آنها دست به انتخاب زد. سگ‌ها در طول روز نیاز دارند که تغذیه مناسب داشته باشند و از مواد مغذی در برنامه غذایی آنها استفاده شود. ضمن این که باید به فکر دندان‌ها و بهداشت دهان آنها نیز بود. دندان‌ها از اعضای آسیب پذیر سگ‌ها هستند که خیلی زیاد در معرض خرابی قرار دارند. 
یکی از وظایف صاحبان سگ‌ها این است که از دندان‌هایشان مراقبت کنند. این کار را می‌توان به شکل‌های مختلفی انجام داد. یکی از راه‌های پیشنهادی خرید تشویقی‌هایی است که نه تنها برای دندان مضر نیستند، بلکه به بهداشت دهان و دندان سگ هم کمک می‌کنند. دنتال سگ یکی از بهترین پیشنهادها است که در ادامه درباره آنها اطلاعات بیشتری آورده می‌شود.

برای خرید لوازم و ملزومات پت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید

اهمیت بهداشت دهان و دندان سگ‌ها

پیش از این که به دنبال این باشید که دنتال سگ چیست خوب است درباره اهمیت بهداشت دهان و دندان سگ اطلاعات بیشتری به دست آورید. سگ‌ها باید تحت مراقبت‌های خاصی باشند تا همیشه سالم و سرحال بمانند و دچار بیماری نشوند. یکی از این مراقبت‌ها که برعهده صاحب سگ است و مراقبت از دهان و دندان این حیوان است. در صورت بروز مشکلات دندانی برای سگ‌ها هزینه‌های بسیار سنگینی برای درمان به صاحب سگ تحمیل می‌شود. به همین دلیل هم بهتر است از این مشکلات جلوگیری شود. ضمن این که دندان درد سگ را اذیت می‌کند و رفتن به دندان پزشکی هم برایش خوشایند نخواهد بود.
بهترین کار این است که از دندان‌های او مراقبت خوبی به عمل آورده شود. برای این کار راه حل‌های زیادی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از تشویقی‌هایی است که برای دندان سگ‌ها مفید هستند. وقتی متوجه شوید که دنتال سگ چیست می‌توانید به راحتی آن را برای سگ خود تهیه کنید و جلوی آسیب‌های جدی به دندان‌های او را بگیرید.

 

دنتال سگ چیست و مشکلات دهان و دندان سگ‌ها

در جواب این که دنتال سگ چیست می‌توان گفت که یکی از بهترین تشویقی‌هایی است که هم سگ را خوشحال می‌کند و هم از دندان‌های او مراقبت می‌کند. زیرا دندان‌های سگ‌ها هم مانند انسان‌ها و همه موجودات دیگر ممکن است خراب شوند و آسیب ببینند. این آسیب از موارد کوچک شروع می‌شود و تا شکستگی دندان می‌رسد. درست است که علم دامپزشکی و دندان پزشکی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است و می‌توان برای درمان آنها اقدام کرد. مشکلاتی مانند عفونت لثه‌ها و پوسیدگی دندان سگ‌ها را می‌توان درمان کرد. حتی می‌توان دندان آنها را جرم گیری کرد. اما همه این‌ها مستلزم صرف هزینه بالا است و در موارد بسیاری سگ‌ها ممکن است برای درمان همکاری لازم را نکنند و اذیت شوند.


دنتال سگ چیست؟

تشویقی سگ چیست؟

تشویقی چیست و چه کاربردی دارد و دنتال سگ چیست؟ تشویقی سگ چند کاربرد برای سگ‌ها دارد. سگ‌ها دوست دارند غذا بخورند و از همین طریق می‌توان برای تربیت و تغییر رفتار آنها استفاده کرد. می‌توان از آنها خواست کاری را انجام دهند و در عوض به آنها چیزی را به عنوان تشویقی داد. این کار باید بلافاصله انجام شود تا سگ این دو عمل را به هم مربوط بداند. تعداد زیادی تشویقی برای سگ‌ها در بازار موجود است که بهتر است به سراغ آنها بروید که برای سلامتی سگ‌ها مفیدتر هستند. 
تشویقی دنتال سگ برای سلامت دهان و دندان او ساخته شده است. در واقع، در پاسخ به این که دنتال سگ چیست می‌توان گفت که کارایی آن شبیه مسواک است. جنس این تشویقی‌ها سفت است و کمک می‌کند که جرم‌ها و آلودگی‌های دندان موقع جویدن پاک شوند و دندان‌ها همیشه تمیز باقی بمانند. در صورتی که این تشویقی به شکل دائمی مورد استفاده قرار گیرد احتمال بروز مشکلات دهان و دندان در سگ بسیار کاهش پیدا می‌کند.  

دنتال سگ چیست؟

حالا که دوست دارید بدانید دنتال سگ چیست و به دنبال پاسخ برای این پرسش هستید، متوجه می‌شوید که این تشویقی در میان مسواک زدن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب که وقتی سگ شروع به جویدن آن می‌کند، نفسش تازه و خوشبو خواهد شد. ضمن این که در مقایسه با دیگر خوشبوکننده ها از ماندگاری بالاتری نیز برخوردار است. دنتال سگ روی دندان‌های حیوان کشیده می‌شود و باکتری‌های بد بو را از بین می‌برد و باقی مانده مواد غذایی را از میان دندان‌ها بیرون می‌آورد. به علت آنزیم‌ها و موادی که در این تشویقی قرار دارد، می‌توان به بدون مالش دست روی دندان‌ها باکتری‌ها را از روی دندان‌ها بردارد. این تشویقی می‌تواند نقش بسیار اثرگذاری در مراقبت از دندان‌های سگ داشته باشد. 
وقتی صاحب سگ به دنبال این باشد که بفهمد دنتال سگ چیست می‌تواند از وقتی سگ دندان داشته باشد برای خرید این تشویقی و دادن آن به حیوان اقدام کند. وقتی سگ توانایی جویدن داشته باشد می‌تواند این تشویقی را مصرف کند. نوع دنتال سگ هم با توجه سن سگ و میزان سفتی یا نرمی آن تعیین می‌شود. این تشویقی در کنار مسواک می‌تواند یک مکمل برای مراقبت از دندان‌های سگ محسوب شود. 

 


دنتال سگ

انواع تشویقی سگ‌ها

حال که می‌دانید دنتال سگ چیست توجه داشته باشید که تشویقی‌های دیگری هم به غیر از آن برای سگ‌ها وجود دارد. اسنک تشویقی سگ را می‌توان برای اهداف مختلفی به او داد. تشویقی‌های ویتامینه را وقتی به سگ می‌دهند که بدن او به یک ویتامین خاص نیاز داشته باشد. هنگامی که رساندن این ویتامین به سگ با غذا کار ساده ای نباشد، می‌توان آن را با تشویقی‌ها تأمین کرد. تشویقی‌ها همیشه مورد استقبال سگ‌ها قرار می‌گیرند.  
تشویقی‌ها انواع مختلفی دارند و حتی می‌توان آنها را در خانه هم تهیه کرد. با یاد گرفتن طرز تهیه بیسکویت برای سگ می‌توان برای او تشویقی درست کرد. بعضی از تشویقی‌ها دارای پروتئین هستند و بعضی دیگر موادی دارند که برای سلامت دندان‌ها کارایی دارد. تشویقی‌های سفت و دنتال برای دندان سگ‌ها مفید هستند و تشویقی‌های نرم برای آموزش به کار برده می‌شوند. خوب است که 10 درصد کالری روزانه سگ‌ها با خوردن تشویقی‌ها تأمین شود.  


مراقبت از دندان سگ


مزایای دنتال سگ چیست؟

مزایای دنتال سگ چیست و چرا مصرف آن به عنوان تشویقی توصیه می‌شود؟ جویدن این تشویقی به دلیل سفت بودنش برای سگ‌ها با لذت بسیار زیادی همراه است. در واقع، سگ‌ها این تشویقی را بیشتر از تشویقی‌های معمولی دوست دارند. ولی باید در زمان خرید و انتخاب دنتال سگ به نکات مهمی توجه شود. برخی از آنها خیلی سفت هستند و ممکن است حتی به شکسته شدن دندان سگ منجر شوند. در مواقع بی احتیاطی ممکن است برای سگ خطر خفگی را به دنبال داشته باشد. در زمان خرید باید به این نکته مهم توجه داشت که خیلی سفت نباشد. برای انتخاب بهترین نوع آن می‌توان از دامپزشک سگ مشورت گرفت. 
هرچند مهم‌ترین مزیت این تشویقی‌ها این است که به بهداشت دهان و دندان سگ کمک می‌کند، اما جای نظافت دهان و دندان آن را نمی‌گیرد. در پاسخ به این پرسش که دنتال سگ چیست باید گفت که در کنار نظافت دوره ای دندان‌ها مصرف آن می‌تواند اثربخش باشد. در صورتی که صاحب سگ درباره سلامت دندان سگ نگرانی داشته باشد، می‌تواند پیش از استفاده از دنتال سگ با دامپزشک مشورت کند.  

دنتال سگ چیست و زمان مصرف آن

مهم است بعد از این که پی بردید دنتال سگ چیست درباره نحوه مصرف و این که هر چند وقت یک بار باید مصرف شود اطلاعات بیشتری کسب کنید. باید در نظر داشت که این تشویقی‌ها کالری بالایی دارند. شاید مصرف دو تا سه بار در هفته برای سگ کافی باشد. همان طور که صاحب سگ این تشویقی‌ها را در برنامه غذایی سگش قرار می‌دهد باید بر سلامت دندان او نظارت داشته باشد. یکی از موارد مصرف این نوع تشویقی‌ها وقتی است که دهان سگ بوی بدی گرفته باشد. برای رفع این بو می‌توان از دنتال سگ استفاده کرد. گاهی هم بوی بد دهان سگ به علت وجود پلاک‌های دندانی و التهاب لثه است که ممکن است مصرف این تشویقی‌ها اثرگذار نباشد و باید برای رفع کامل آن به دندانپزشک مراجعه شود.  
در جواب این سؤال که دنتال سگ چیست می‌توان در عین حال آن را یکی از بهترین تشویقی برای سگ‌ها معرفی کرد. سگ‌ها هر نژادی که داشته باشند تشویقی را دوست دارند. یکی از راههای برقرار کردن ارتباط صمیمی‌تر با سگ‌ها دادن تشویقی به آنها است. دنتال سگ دارای انواع و اقسام مختلفی است که با برندها و مارک‌های مختلف در بازار در دسترس است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت