نازبو
نکاتی که در رابطه با بوس کردن سگ باید بدانید
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • نگهداری از سگ

نکاتی که در رابطه با بوس کردن سگ باید بدانید

بوس کردن سگ رفتاری است که ممکن است از سمت سگ یا از سمت شما به ‌عنوان صاحب سگ برای نگهداری سگ‌ انجام شود. به‌ هر حال همه ما انسان‌ها می‌دانیم که بوس کردن به عنوان یکی از راه‌های موجود برای ابراز عشق و علاقه شناخته می‌شود‌. برای همین شما و سگتان از این روش برای ابراز عشق و علاقه به یکدیگر استفاده می‌کنید. به ‌هر حال شما به سگ خانگی خودتان علاقه دارید و همین علاقه باعث شده تا او را به سرپرستی بگیرید.

در برخی موارد ممکن است شما دوست داشته باشید که با بوس کردن سگ، این عشق و علاقه را به او نشان دهید، اما خب نکاتی هستند که باید قبل ‌از بوسیدن این حیوان خانگی به آن‌ها توجه داشته باشید. شناخت این نکات، به شما کمک می‌کند تا تصمیم خود را برای بوسیدن سگ یا اجازه دادن به او برای لیس زدن شما را نهایی کنید. شناخت این فاکتورها و عوامل می‌توانند جلوی مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها و بروز خیلی از مشکلات را بگیرند‌. پس اگر به ‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بوس کردن سگ هستید، تا انتهای محتوا با ما در نازبو همراه بمانید.:

نکاتی که در رابطه با بوس کردن سگ باید بدانید

چرا ما انسان‌ها بوس کردن سگ را دوست داریم؟ 

همان‌ طور که همه شما می‌دانید، سگ‌ها می‌توانند به ‌عنوان یکی از بهترین حیوانات خانگی شناخته شوند. هنگامی ‌که ما یک سگ را به سرپرستی می‌گیریم و با او هم‌خانه می‌شویم، با او ارتباط مستحکمی پیدا می‌کنیم. همین موضوع ممکن است باعث شود در برخی موارد ما برای ابراز احساسات از بوس کردن کمک بگیریم و حیوان خانگی خودمان را بوس کنیم. شاید به‌ طور کلی بوس کردن سگ اتفاق بدی نباشد، اما به ‌هر حال باکتری‌هایی در دهان و بدن سگ‌ها وجود دارند که ممکن است با بوسیدن وارد بدن شما شوند. همین نکته می‌تواند در ادامه بیماری‌های زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

 

چرا سگ‌ها ما را می‌بوسند؟ 

سگ‌ها حیوانات بسیار مهربان و باوفایی هستند که عشق و علاقه زیادی به صاحب خودشان دارند. در بسیاری از موارد، ممکن است سگ خانگی تمایل به بوسیدن شما را داشته باشد اما در این شرایط، شما باید رفتار عاقلانه‌ای با او داشته باشید. معمولاً درک سگ‌ها از بوسیدن همان لیس زدنشان است. یعنی سگ‌ها عشق، محبت و علاقه خود را با لیسیدن ابراز میکنند‌. هنگامی ‌که سگی شما را لیس می‌زند، یعنی به شما علاقه دارد و رفتاری مشابه بوسیدن انسان‌ را انجام می‌دهد. اما خب این رفتار، چندان عاقلانه نیست زیرا می‌تواند مشکلات و بیماری‌های زیادی را هم برای شما و هم برای سگتان به وجود بیاورد. در ادامه بیشتر در رابطه با مشکلات و بیماری‌های ایجاد شده به واسطه بوسیدن سگ برای شما صحبت خواهیم کرد.

چرا سگ‌ها ما را می‌بوسند؟

چرا بوس کردن سگ کار غیرعاقلانه‌ای است؟

فرقی نمی‌کند که سگ شما را می‌بوسد و لیس میزند، یا شما از بوس کردن سگ خود لذت می‌برید؛ اگر هر کدام از این اتفاقات رخ میدهند، شما باید حتماً در رابطه با این اقدام، نکاتی را بدانید تا متوجه شوید که چرا این کار، کار خطرناکی است.

 

پوزه سگ پر از باکتری و میکروب است

چه بخواهید بپذیرید و چه نخواهید بپذیرید، سگ حیوانی متفاوت با ما انسان‌هاست. سگ‌ها آناتومی بدنی متفاوتی با ما انسان‌ها دارند و به ‌همین دلیل ممکن است که در مواجهه با برخی میکروب‌های خاص بدن آن‌ها مقاومت بیشتری در مقایسه با ما داشته باشد. همه شما می‌دانید که سگ‌ها در بالای 90 درصد مواقع بو می‌کشند و پوزه خودشان را به زمین یا موارد گوناگون میمالند. برای مثال در برخی موارد ممکن است که پوزه سگ‌ها با مدفوع، ادرار، خون، غذای فاسد، آلودگی‌های موجود روی زمین، خاک و... ارتباط داشته باشد. قاعدتاً در این شرایط، ممکن است که باکتری‌های گوناگونی وارد بدن سگ شوند و در برخی موارد، مشکلاتی را برای او به وجود بیاورند.

پیشتر نیز برای شما گفتیم که بدن سگ طوری طراحی ‌شده که در مقابل برخی باکتری‌های خاص از خودش مقاومت نشان می‌دهد. پس به ‌طور کلی بو کردن نقاط متفاوت خانه که از نظر ما انسان‌های کثیف است، ممکن است که برای سگ‌ها هیچ‌ گونه مشکلی را ایجاد نکند و امری کاملاً طبیعی باشد. اما هنگامی که پوزه آلوده سگ‌ها با نقاط حساس بدن مثل دهان و بینی شما تماس پیدا میکند، ممکن است که مشکلات زیادی در ادامه به وجود بیاید. این ‌که ما در این شرایط پوزه سگ را ببوسیم و اجازه دهیم که سگ ما را لیس بزند، می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد. هنگامی ‌که باکتری‌های مضر وارد بدنمان می‌شوند، ممکن است تغییراتی را در بدن ما ایجاد کنند. شاید بدن سگ‌ها در مقابل برخی باکتری‌ها مقاوم باشد؛ اما این موضوع به معنی به این معنی نیست که بدن ما نیز به همان اندازه در مقابل این باکتری‌ها مقاوم است و می‌تواند جلوی بروز هر گونه مشکلی را بگیرد.

 

احتمال انتقال عفونت

مورد دیگری که می‌تواند شما را قانع کند بوس کردن سگ را کنار بگذارید، احتمال انتقال عفونت است. در بدن برخی از سگ‌ها، عفونتی به شدت کشنده وجود دارد. اگر این عفونت به بدن ما انسان‌ها انتقال پیدا کند می‌تواند مشکلات زیادی را برای ما به وجود بیاورد. این کار حتی در برخی موارد شدید ممکن است باعث شود تا برخی از اعضای بدنمان را از دست بدهیم. اگر این عفونت در بدن سگ شما وجود داشته باشد، با انتقال آن به بدن شما مشکلات حاد و بی‌شماری به وجود خواهد آمد.

 

بزاق دهان سگ مخرب است 

علاوه ‌بر توجه به نکاتی که پیشتر برای شما گفتیم، دانستن این نکته خالی از لطف نیست که به ‌طور کلی، بزاق دهان سگ هم مخرب است و بوس کردن سگ به هر نحوی می‌تواند برای شما مشکل ‌ساز شود. در بزاق دهان سگ باکتری‌های گوناگونی وجود دارند که این باکتری‌ها همخوانی و سازگاری با بدن ما ندارند و همین موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را برای ما به وجود بیاورد. شاید این باکتری‌ها در دهان سگ بسیار کاربردی و مناسب باشند و حتی وجود برخی از آن‌ها در بزاق سگ نیز کاملاً ضروری به ‌نظر برسد، اما هنگامی‌ که این باکتری‌ها وارد بدن ما شوند، نه ‌تنها مفید و مناسب نخواهند بود بلکه حتی در برخی موارد می‌توانند مخرب باشند و مشکلات زیادی را برای ما به وجود بیاورند.

چرا بوس کردن سگ کار غیرعاقلانه‌ای است؟

 

آیا سگ‌ها متوجه بوس کردن شما می‌شوند؟

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که به‌ طور کلی بوسیدن به شکل انسانی، برای سگ‌ها تعریف نشده است. پس هیچ لزومی ندارد که شما به بوس کردن سگ خود بپردازید زیرا در بسیاری از موارد آن‌ها متوجه این اقدام نخواهند شد. به‌ طور کلی سگ‌ها از طریق روش‌های دیگر محبت شما را حس می‌کنند‌. پس می‌توانید بجای بوس کردن، اقدامات دیگری را به انجام برسانید. برای مثال نوازش پوزه و گردن سگ و در برخی موارد خاراندن بدن او، می‌تواند احساس خوبی را به سگ منتقل کند. علاوه ‌بر این موضوع، شما می‌توانید با استفاده از انواع متفاوت تشویقی‌ها نیز علاقه و مهر و محبت خودتان را راحت‌تر به سگ منتقل کنید.

به طور کلی تمام این روند، آزمون‌ و خطا است. شما می‌توانید با آزمون‌ و خطا متوجه شوید که سگ شما چه کاری را دوست دارد و شما چگونه می‌توانید عشق و علاقه خودتان را به او انتقال دهید. قاعدتاً در این شرایط شما سریع‌تر می‌توانید ارتباطات مؤثری با یکدیگر داشته باشید و به‌ خوبی منظور هم را بفهمید. این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود روند ارتباط‌ گیری شما با سگتان داشته باشد به شما کمک کند تا راحت‌تر با او ارتباط بگیرید.

 

چگونه می‌توان جلوی بوس کردن سگ را گرفت؟ 

اگر بوس کردن سگ را دوست ندارید و می‌خواهید که جلوی انجام این کار توسط سگ خود را بگیرید، راه‌حل ساده‌ای برای شما وجود دارد. پیشتر نیز برای شما گفتیم که بوس کردن سگ با لیس زدن انجام می‌شود و همین نکته می‌تواند مشکلات زیادی را در ادامه برای شما به وجود بیاورد. اگر این کار را دوست ندارید و میخواهید جلوی انجام آن را بگیرید، هنگامی ‌که سگ شروع به لیس زدن شما کرد، سعی کنید که پشت به او کنید یا محل را ترک کنید.

با این کار سگ آرام ‌آرام متوجه خواهد شد که شما دوست ندارید تا او شما را لیس بزند. بعد از این ‌که سگ شما تا حدی متوجه این موضوع شد، می‌توانید با تشویقی دادن به او مرزبندی‌ها را مشخص کنید و به او بفهمانید که از شرایط حال حاضر یعنی این ‌که سگ شما را لیس نمی‌زند راضی هستید و می‌خواهید که این شرایط ادامه پیدا کند. با این کار سگ شما به‌ آرامی متوجه موضع شما می‌شود و آرام ‌آرام دست از این کار برمی‌دارد.

چگونه می‌توان جلوی بوس کردن سگ را گرفت؟

جمع‌بندی 

ما در این محتوا، در رابطه با روند بوس کردن سگ صحبت کنیم و اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با این اقدام به شما ارائه دادیم. بهترین و عاقلانه‌ترین کار این است که شما روند بوس کردن سگ را قطع کنید و به سگ خود نیز اجازه ندهید تا ارتباط به شدت نزدیکی با شما بگیرد. زیرا همان‌ طور که پیش‌تر نیز برای شما گفتیم، این کار می‌تواند مشکلات زیادی را از بابت سلامتی هم برای شما و هم برای سگ شما به وجود بیاورید.

اگر نمی‌توانید این عادت را ترک کنید، از یک دامپزشک کمک بگیرید و از او بخواهید تا به شما کمک کنند تا عادت بوس کردن سگ را کنار بگذارید. همچنین، دامپزشک میتواند به شما راهنمایی دهد که چگونه می‌توانید به سگ خود آموزش دهید که این کار را نکند. نکته‌ای که همه شما باید آن را مهم بشمرید، این است که بوس کردن سگ کاری به‌ شدت خطرناک و مضر است و شما نیاز دارید تا این عادت را هم در خود و هم سگتان ترک دهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت