نازبو
بررسی ویژگی های گیاه زاموفیلیا
  • باغبانی
  • گیاهان داخلی

بررسی ویژگی های گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا گیاهی آپارتمانی و بسیار محبوب است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه برای دکوراسیون خانه‌‌های مدرن گزینه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند به شما کمک کند تا فضای خانه خودتان را دل‌نشین‌تر کنید. گیاه زاموفیلیا بومی شرق آفریقا می‌باشد و به واسطه فتوسنتز منحصر به‌ فردی که دارد، معروف شده ‌است. همین موضوع باعث شد تا شما بتوانید زاموفیلیا را در حتی در محیط‌های کم‌نور نیز مورد استفاده قرار دهید. 
زاموفیلیا دارای برگ‌های زیبا، سبز و کاملاً براق می‌باشد و همین موضوع باعث شده تا این گیاه که جلوه‌های بصری شگفت ‌انگیزی داشته باشد. این گیاه نیز درست مانند انواع دیگر گیاهان عضوی از یک خانواده پرجمعیت می‌باشد و شما می‌توانید انواع گوناگون آن را تهیه نمایید. ما در ادامه این محتوا قصد داریم به ‌طور کامل برای شما در رابطه با ویژگی‌های منحصر به ‌فرد این گیاه و شرایط نگهداری آن صحبت کنیم. اگر شما نیز به زاموفیلیا علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.
 

 
نگهداری گیاه زاموفیلیا

بررسی ویژگی‌های ظاهری گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا گیاهی بسیار زیبا می‌باشد که به واسطه همین زیبایی به‌ عنوان یکی از پرطرفدارترین گل‌های آپارتمانی شناخته می‌شود. گیاه زاموفیلیا برگ‌‌های براق و پهنی دارد که در شرایط مساعد این برگ‌ها حالتی گوشتی به خودشان می‌گیرند. طول ساقه این گیاه می‌تواند حدوداً بین 40 الی 60 سانتیمتر باشد که با برگ‌های کاملاً سبز پوشانده شده‌اند. هر چه شرایط رشد گیاه مساعدتر باشد، برگ‌های رشد کرده متراکم تر و پرپشت تر خواهند بود. برگ‌‌های این گیاه بیضی ‌شکل و به رنگ سبز هستند و براقیت خاصی دارند. رنگ سبز برگ‌های زاموفیلیا بسیار چشم ‌نواز است و احساس و انرژی مثبت زیادی را با خودش به‌ همراه دارد.

جهت خرید بذر به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

البته در انواع متفاوت هم ‌خانواده‌های زاموفیلیا مانند زاموفیلیا بلک، شما می‌توانید برگ‌های این گیاه را با رنگ ‌های تیره و مشکی نیز مشاهده نمایید. ویژگی‌هایی مانند نیاز به آبیاری کم و نور کم باعث شده تا این گیاه به یک گیاه مناسب آپارتمانی تبدیل شود. شاید شما این موضوع را ندانید که اگر شرایط زندگی زاموفیلیا شرایط مناسبی باشد، شما شاهد گل‌دهی زاموفیلیا خواهید بود. گل‌های این گیاه در فصل تابستان و با رنگ‌های سفید رشد می‌کنند و می‌توانند زیبایی گیاه را چندین برابر کنند.


بررسی ویژگی‌های ظاهری گیاه زاموفیلیا
 

شرایط نگهداری گیاه زاموفیلیا

برای داشتن شاداب‌ترین و بهترین انواع زاموفیلیا، فراهم کردن شرایط گوناگون ضروری به ‌نظر می‌رسد. بیایید با یکدیگر به بررسی نیازهای ضروری زاموفیلیا بپردازیم. با فراهم کردن این نیازها شما می‌توانید از گیاه‌های شاداب‌تر و با کیفیت‌تر بهره ببرید.

آبیاری 
 
پیشتر برای شما گفتیم که زاموفیلیا در برابر کم آبی بسیار مقاوم است و به آب نسبتاً کمی نیاز دارد. به این نکته توجه داشته باشید که آبیاری زاموفیلیا باید منظم باشد. یعنی شما باید سعی کنید که با یک روتین خاص به این گیاه آب بدهید. تنها در این شرایط است که می‌توانید با کمترین میزان مشکل روند سیراب شدن گیاه را پیش ببرید. شما باید بعد از هر بار آبیاری، صبر کنید تا خاک گیاه به ‌طور کامل خشک شود و دوباره به گیاه آب بدهید. زرد شدن برگ‌های زاموفیلیا نشان ‌دهنده وجود رطوبت بیش ‌از حد در خاک می‌باشد. پس اگر شاهد زرد شدن گیاه هستید، روند آبیاری گیاه را کمی محدود کنید. 

 برای خرید کود مایع گیاهان آپارتمانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

دمای مورد نیاز 
 
زاموفیلیا جزو آن دسته از گیاهان آپارتمانی می‌باشد که در دمای خانه رشد خوبی خواهد داشت. دمای پایین‌تر از 15 درجه سانتیگراد برای گیاه زاموفیلیا اصلاً دمایی مناسبی نیست و ممکن است باعث آسیب به این گیاه شود. پس سعی کنید که این گیاه را در دمای خانه و به ‌دور از هر گونه گرما یا سرمای بیش ‌از حد نگه‌ دارید تا بتوانید روند رشد گیاه را بهبود ببخشید.
 نور 
‌پیشتر به این نکته اذعان کردیم که گیاه زاموفیلیا جزو آن دسته از گیاهانی است که به نور کمی نیاز دارد. شما می‌توانید حتی از این محصول در محیط‌هایی که به‌ هیچ‌ عنوان نور خورشید به آن دسترسی ندارد نیز استفاده کنید. به‌ هر حال تابش مقدار کمی نور خورشید در طول روز می‌تواند باعث شاداب‌تر شدن برگ‌‌های این گیاه شود. درست مانند آبیاری، روند نوردهی به این گیاه نیز باید کاملاً منظم باشد. یعنی شما یا باید گیاه پشت پنجره و در معرض نور خورشید قرار دهید و جای آن را ثابت کنید، یا روزانه در بازه زمانی مشخصی این گیاه را جابجا کنید و اجازه دهید کمی نور به آن بتابد. علاوه‌ بر زیباتر شدن، نور خورشید می‌تواند باعث شود تا گیاه زاموفیلیا در برابر فاکتورهای گوناگونی مقاوم شود و راحت‌تر رشد کنند.

 همچنین بخوانید: چه گیاهانی مناسب بالکن هستند؟

رطوبت 
 رطوبت از دیگر فاکتورها و عواملی است که میتواند روی رشد گیاه زاموفیلیا تأثیرگذار باشد. رطوبت محیطی می‌تواند بر رشد زاموفیلیا مناسب باشد، اما رطوبت بیش ‌از حد نیز می‌تواند مخرب باشد. شما می‌توانید با آب‌پاشی روی این گیاه در طول روز، رطوبت مورد نیاز این گیاه را به‌ طور کامل فراهم نمایید.

خاک و تغذیه 
زاموفیلیا برای رشد و نمو به خاک مناسب و تغذیه باکیفیت نیاز خواهد داشت. خاک زاموفیلیا باید خاکی سبک با زهکش مناسب باشد تا آب اضافی در سریع‌ترین زمان ممکن از گلدان خارج شود و رطوبت بیش ‌از حد خاک نتواند تاثیرات مخربی روی این گیاه داشته باشد. شما می‌توانید با ترکیبی از خاک معمولی، شن، خاک برگ و... یک خاک مناسب و عالی را برای زندگی زاموفیلیا تهیه نمایید. هنگامی ‌که ریشه‌‌های اضافی از منافذ زیر گلدان پایین زدند، شما باید برای تعویض گلدان و محل زندگی این گیاه اقدام کنید. برای تغذیه گیاه زاموفیلیا شما می‌توانید از کودهای فسفر و همچنین پتاس استفاده کنید. استفاده از این کودها می‌تواند روند رشد ریزوم‌های گیاه را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد.

برای خرید خاک و بستر کشت به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.


 
 شرایط نگهداری گیاه زاموفیلیا

 
چگونه می‌توانیم گیاه زاموفیلیا را تکثیر کنیم؟

روند تکثیر گیاه زاموفیلیا می‌تواند از طریق ریزوم‌ها یا قلمه زدن اتفاق بیفتد. اگر شرایط زاموفیلیا شرایط مناسبی باشد، شما می‌توانید شاهد رشد ریزوم‌ها باشید. در ادامه با جدا کردن ریزوم‌ها و کاشتن آن‌ها در گلدان‌های جداگانه، روند تکثیر گیاه زاموفیلیا ادامه پیدا خواهد کرد. علاوه‌ بر این موضوع، شما می‌توانید با قلمه زدن برگ و همچنین ساقه این گیاه نیز به تکثیر زاموفیلیا بپردازید. برای قلمه زدن، شما باید بعد از جدا کردن ساقه‌ها و برگ‌ها، اجازه دهید تا آن‌‌ها برای حدود یک ماه ریشه بزنند. روند ریشه زدن می‌تواند در آب یا خاک صورت بگیرد. در انتها نیز می‌توانید بعد از ریشه زدن، گیاه مورد نظر خود را در گلدانی بکارید و منتظر رشد آن باشید.

برای خرید بذر گل و گیاهان زینتی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.


چگونه می‌توانیم گیاه زاموفیلیا را تکثیر کنیم؟

جمع‌بندی
 
گیاه زاموفیلیا جزو آن دسته از گیاهان زیبای آپارتمانی می‌باشد که به واسطه شرایط مستعد زندگی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. ویژگی‌های منحصر به‌ فرد این گیاه مانند نیاز به آب کم، نیاز به نور کم، مقاومت در برابر شرایط محیطی، زیبایی شگفت‌انگیز و ... جزو آن دسته از فاکتورهایی هستند که باعث شده‌اند زاموفیلیا به یک انتخاب مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها تبدیل شود. با توجه به این ویژگی‌‌ها، اگر شما به‌ دنبال یک گیاه بسیار زیبا و همچنین کم دردسر می‌گردد، مطمئن باشید که زاموفیلیا بهترین گزینه برای دکوراسیون خانه شما خواهد بود. تنها با کمی کسب اطلاعات در رابطه با شرایط نگهداری‌ زاموفیلیا، شما می‌توانید از وجود این گیاه زیبا در خانه خود لذت ببرید.
 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت