نازبو
میوه های مناسب کاشت در آپارتمان
  • آموزش و مقالات
  • باغبانی
  • خودتان انجام دهید

میوه های مناسب کاشت در آپارتمان

امروزه زندگی آپارتمانی باعث شده این تفکر به وجود بیاید که هرگز نمی‌توان از داشتن درختان میوه در خانه لذت برد، اما باید بگوییم که باغبانی گلدانی این امر را ممکن کرده و میوه‌هایی هستند که با کمی مراقبت در گلدان در پاسیو یا بالکن منازل پرورش می‌یابند و به بار می‌نشینند. کاشت و پرورش درختان میوه در گلدان هم لذت بخش است و هم دسترسی شما را به میوه مورد علاقه تان آسان می‌کند و به فضای خانه رنگ و بوی دیگری می‌دهد.

جهت خرید بذر میوه های کمیاب به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

یکی از مهمترین نکات در مورد باغبانی گلدانی این است که شما هر چیزی را می‌توانید در ظرفی با سایز مناسب رشد دهید. وقتی می‌خواهید در گلدان درخت میوه بکارید، بزرگترین ظرفی که دارید را انتخاب کنید. در ظرف‌هایی که کمتر از 57 لیتر هستند نکارید. جنس ظرف بستگی به شما دارد، اما باید ظرفی انتخاب کنید که برای گیاهان و محیطتان مناسب باشد. ظروف سفالی منافذ زیادی دارند و ممکن است نمک را انباشته کنند و مشکلات باکتریایی به وجود آورند، ظروف چوبی به مرور زمان می‌شکنند، ظروف پلاستیکی سبک بهترند.

همچنین بخوانید: کاشت میوه‌ها و سبزیجات گلدان دوست

بیشتر میوه‌هایی که می‌خواهید در گلدان بکارید بهتر است در فصل بهار کاشته شوند. مواظب باشید گیاهی که انتخاب می‌کنید ریشه‌اش قارچ نداشته باشد یا ساقه‌هایش مورب نباشد. همچنین برای رشد بهتر گیاهان باید مطمئن شوید که از کودهای باکیفیت با کمترین میزان نمک‌های معدنی استفاده می‌کنید، زیرا می‌تواند برای گیاه در گلدان تولید سم کند.

 نکته دیگر این که شما باید بدانید که کدام میوه‌ها قابلیت پرورش در گلدان را دارند، نمی‌توان انتظار داشت که از یک گلدان به اندازه یک مزرعه می‌توان برداشت کرد، اما حداقل میوه‌هایی دارید که در خانه رشد کرده اند و می‌توانید از آن لذت ببرید. ما در این جا بهترین میوه‌هایی را که می‌توان در گلدان کاشت معرفی می‌کنیم.

1- بلوبری

بلوبری با نام علمی “Vaccinium”بومی آمریکای شمالی است که در برابر بسیاری از آفات و بیماری‌ها مقاوم است و می‌تواند تا ۲۰ سال میوه تولید کند. بوته بلوبری علاوه بر تولید میوه، چشم انداز کلی شما را جذاب می‌کند. شاخ و برگ‌های بوته بلوبری در پاییز، قرمز مایل به زرد می‌شوند که یک صحنه فوق العاده زیبا را به ارمغان می‌آورد و در بهار هم با گل‌های سفید خود باعث زیبایی فضای خانه‌تان می‌شود. به منظور کشت بلوبری در یک گلدان شما به گلدانی با عرض 50 و عمق 45 سانتیمتر به علاوه یک خاک سبک با زهکشی خوب نیاز دارید.

جهت خرید بذر بری‌ها کلیک کنید.

2- گوس بری

گوس بری با نام انگلیسی “Gooseberry” به صورت درختچه‌ای کوتاه می‌باشد که ۲ تا ۲٫۵ متر رشد می‌کند و قابل کاشت و پرورش در گلدان می‌باشد. از نظر خاک، می‌تواند در انواع خاک‌ها رشد کند، اما بهترین رشد آن در خاک غنی و حاصلخیز و با زهکش مناسب است. بهتر است همیشه خاک آن مرطوب باشد، ولی آبیاری زیاد نتیجه خوبی نمی‌دهد. همچنین بذر گوس بری نیاز سرمایی دارد، پس باید بذر گوس بری را به مدت ۱٫۵ تا ۲٫۵ ماه در دمای ۵ درجه (داخل یخچال ) نگهداری شود و سپس اقدام به کاشت کرد.

3- توت فرنگی

توت فرنگی یک گیاه عالی گلدانی است که بهترین مزیت توت فرنگی در باغبانی گلدانی این است که دوبار در سال می‌توان از آن میوه برداشت کرد، یکی در ماه خرداد و دیگری در اواخر تابستان. برای کاشت توت فرنگی شما به یک گلدان با عرض 45 سانتیمتر که 10 تا 12 بوته توت فرنگی را در بر می‌گیرد و خاک باغچه با کود دامی نیاز دارید.

جهت خرید بذر توت فرنگی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

4- پشن فروت

پشن فروت یکی از میوه‌های زیبایی است که اغلب فکر می‌کنیم، مکانی که در آن زندگی می‌کنیم به ما اجازه پرورش این گیاه زیبا را نمی‌دهد در حالی که باغبانی گلدانی همه چیز را تغییر می‌دهد. پشن فروت علاوه بر تولید میوه، گل‌های بسیار زیبایی تولید می‌کند که جنبه زینتی داشته و شبیه به ساعت است که برای کاشت در گلدان بسیار مناسب است. این گیاه بسیار زیبا، رشد سریع و آسانی دارد و از میوه آن استفاده‌های دارویی هم می‌‌شود. تنها رفتار ویژه ای که پشن فروت دارد این است که به یک داربست محکم برای باردهی سنگین خود نیاز دارد.

جهت خرید پشن فروت به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

5- آناناس

طعم فوق العاده آناناس در کنار خواص دارویی فراوان، این میوه ی استوایی را به یکی از میوه‌های پر طرفدار تبدیل کرده است. جالب است بدانید شما می‌توانید در خانه خودتان هم آناناس را پرورش بدید. پرورش آناناس در گلدان سخت نیست کافی است تاج یک آناناس را بردارید و آن را یک یا دو روز در آب خیس کنید، سپس آن را در یک گلدان 4 لیتری بکارید و در نور خورشید قرار دهید. با کمی وقت و دقت شما میوه آناناس را به دست خواهید آورد.

کلیک کنید تا با نحوه کاشت آناناس آشنا شوید

6- گوجه فرنگی

پرورش گوجه فرنگی در خانه این امکان را فراهم می‌سازد تا بتوانید در طول ماه‌های سرد هم گوجه‌‌های تازه و خوش طعم تولید کنید. کاشت گوجه ‌فرنگی در خانه برای کسانی که در آپارتمان زندگی می‌‌کنند و دسترسی به باغچه و فضای باز ندارند نیز بسیار خوب می‌باشد. در حقیقت گوجه فرنگی یک میوه محسوب می‌شود که در گلدان هم می‌تواند رشد کند. اگر گوجه فرنگی را در یک گلدان به اندازه کافی بزرگ بکارید به خوبی رشد می‌کند و میوه می‌دهد. هنگامی که میوه‌دهی گوجه فرنگی در حال پایان است نیاز به مقداری مراقبت دارد.

برای خرید بذر گوجه فرنگی به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

7- طالبی

طالبی یک میوه پرطرفدار و محبوب است که سرشار از مواد مغذی می‌باشد و خواص بسیاری را برای سلامتی به همراه دارد. این گزینه ای است که به امتحان کردنش می‌ارزد و هیچ چیز نمی‌تواند جای طعم طالبی تازه را بگیرد. شما فقط به یک گلدان بزرگ نیاز دارید و تنها کاری که باید بکنید این است که برای حمایت از گیاه یک چوب بلند را در کنار آن قرار دهید.

جهت خرید بذر خربزه و طالبی کلیک کنید.

8- هندوانه

کاشت هندوانه در گلدان یک راه بسیار عالی برای کسانی که به باغبانی علاقه دارند و فضای آن‌ها محدود است، بسیار مناسب می‌باشد. هندوانه از میوه هایی است که می‌توان آن را در گلدان کاشت و یک کار بسیار سرگرم کننده است. به نظر نمی‌رسد که هندوانه در گلدان رشد کند، ولی بهتر است آن را امتحان کنید و به نتایج خوبی برسید. توصیه می‌شود که هندوانه را در یک گلدان خود آبیار کشت کنید، زیرا هندوانه به آب زیادی نیاز دارد، همچنین برای رشد احتیاج به نور کامل دارد که شما می‌توانید با نور مستقیم خورشید، نور مصنوعی یا از طریق پنجره نیاز آن‌ها را برطرف کنید.

برای خرید بذر هندوانه به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

9- انار

انار گیاهی بسیار دلربا و خاص است که به خاطر گل‌های زیبا و میوه های خوشرنگ و خوشمزه اش طرفداران زیادی دارد. انار یکی از سالمترین و شاداب‌ترین و شاید آسان‌ترین میوه برای پرورش در گلدان می‌باشد، زیرا در مقایسه با سایر درختان سیستم ریشه‌ای کم عمقی دارد. انار نسبت به مرکبات مقاومتر است و به راحتی رشد می‌کند.

جهت اطلاعات بیشتر مقاله نحوه کاشت دانه انار را مطالعه کنید.

10- مرکبات

حتی اگر شما هرگز موفق به برداشت یک میوه نشده اید، مرکبات به سادگی با گل‌های شگفت آور و با شکوه و شاخ و برگ زیبا و براق، ارزش رشد دارند. کاشت هسته مرکبات باید در خاک پرلیتی که دارای کود گیاهی است انجام شود، هسته پرتقال، گریپ فروت و لیمو در جاهای روبازی که زمستانش حتی کمی سرد است خوب رشد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه کاشت درخت موز در خانه

11- موز

حتما لازم نیست که شما در یک منطقه گرمسیری زندگی کنید تا درخت موز داشته باشید بلکه با کاشت آن در گلدان و نگهداری در جای مناسب می‌توانید به بهتر از آن نیز دست پیدا کنید. شما به یک گلدان بزرگ دارای سوراخ زهکش نیاز دارید.

 

 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    مصطفی
    16 دی 1401
    مصطفی

    سلام پرتقال گلدانی ۳ساله میخواستم لطفا راهنمایی بفرمایید از کجا تهیه کنم،ممنونم

  • پاسخ
    محمد رضا
    05 بهمن 1400
    محمد رضا

    واقعیتش رو بخوام بگم توی ایران کم امکانات ، وجود سایت شما خیلی دلگرمی خوبی برای ماست . کاملا استفاده میشه از مطالبتون فقط یه خواهشی دارم که سعی کنین مطالبتون رو بروز کنین و یه انتقاد دارم لطفاً میوه های کمیابتون رو کامل کنین خواهشاً ! و امکانات سایت رو هم قوی تر کنید چون تقریبا فقط شما هستین که توی این موارد به درد ما میخورین

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    25 اسفند 1400
    نازبو - یاوری

    سلام به امید خدا در سال آتی کلا زیر ساخت سایت عوض میشه، امکاناتی اضافه میشن و دسترسی ها بهتر خواهد شد، اگه مورد خاصی مد نظرتون هست بفرمایید ولی بابت محصولات در صورتی که محصولی کیفیت مورد تاییدی داشته باشه حتما به سبد محصولات نازبو اضافه میشه

  • پاسخ
    MAFM
    07 مهر 1400
    MAFM

    نظر: سلام عالی و فوق العاده و مفید بود دستتون درد نکنه. انتقاد: برخی کم و کاستی هایی مثل ندادن اطلاعات دمای گیاهان برای رشد رو داشتید. پیشنهاد: بنظرم اگر اطلاعات دمای مناسب برای رشد گیاهان بالا، میزان ابعاد گلدان برای رشد گیاه واینجور چیزا رو بزارین، عالی تر هم میشه. در کل ممنون خدا عوضش رو بده دستتون درد نکنه.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    18 مهر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام به دوستان محتوا منتقل میشه

  • پاسخ
    MAFM
    07 مهر 1400
    MAFM

    یک پیشنهاد برای بهتر شدن سایتتون هم دارم اونم اینه که اگر بشه دمای مورد نیاز گیاهان،مقدار آب دهی و حداقل فضای مورد نیاز گیاه داخل گلدان رو هم بنویسید اینطوری فوق العاده میشه دستتون درد نکنه

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    19 مهر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام برخی از گیاهان رو بصورت تخصصی توضیحات دادیم میتونین اسمشون رو سرچ کنید، مابقی هم دوستان محتوا دارن زحمتش رو میکشن

  • پاسخ
    MAFM
    07 مهر 1400
    MAFM

    عالی و فوق العاده واقعا مفید بود من که دوست داشتم ماکه نمیتونیم براتون کاری کنیم خدا عوضش رو بده ممنون.

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    18 مهر 1400
    نازبو - یاوری

    سلام نازبو رو به دوستان خودتون معرفی کنید :-)

  • پاسخ
    MAFM
    18 مهر 1400
    MAFM

    حتما ممنون که برای بهنر شدن سایت کمک میکنید

  • پاسخ
    محمد
    09 شهریور 1400
    محمد

    میخواستم بدونم آناناس سالی چند بار بار میده ؟ همینطور توت فرنگی و تمشک و بلوبری

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    15 شهریور 1400
    نازبو - یاوری

    سلام هر کدوم بسته به نگه داری متفاوته

  • پاسخ
    حیدر غفاری
    17 مرداد 1400
    حیدر غفاری

    سلام مطالب واطلاعات بسیار خوب واموزنده ای رو دیدم انسان ترغیب میشه برای باغبانی ایا در فضای بام منزل میشه در ختان میوه رو پرورش داد ایا اسیبی به ساختمان وارد نمیشه

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    01 شهریور 1400
    نازبو - یاوری

    سلام در صورتی که توی گلدون بزرگ کشت بشه خیر

  • پاسخ
    کوس
    05 اسفند 1399
    کوس

    خیلی خوب بود دمت گرم

  • پاسخ
    مهدی
    26 آذر 1399
    مهدی

    سلام چجوری میوه ای بکاریم که در عرض چند ماه میوه دهد در گلدانی کوچک ممنون میشم پاسخ دهید

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    28 آذر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام مهدی عزیز برای این مورد فقط میتونین سبزی و صیفی کشت کنید، میوه حداقل یک سال طول میکشه تا به بار بشینه، جهت خرید بذر سبزی و خرید بذر صیفی به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    حسینی از انزلی
    27 تیر 1399
    حسینی از انزلی

    سلام خدا قوت چگونه میشه خرید کرد

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    27 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو شما میتونین انواع بذر میوه کمیاب رو از فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو تهیه کنید.

  • پاسخ
    صبا حسینی
    03 خرداد 1399
    صبا حسینی

    سلام مطالب عالی و آموزنده بود منم میخوام روی پشت بوم گلدون بزارم و درخت های میوه بکارم فقط چه طوری نهال خوب و تشخیص بدیم و خاکش و باید هر چند وقت عوض کرد یا نیازی نیست ممنون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    10 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام صبای عزیز تشخیص نهال خوب خودش کلی عوامل داره، ولی اگر نهالی که میخواین تهیه کنید، سرزنده باشه و از دید آفت مشکلی نداشته باشه موردی نداره، تعویض خاک هم به شرط استفاده از خاک استاندارد اولیه و کوددهی منظم نیاز نیست، جهت خرید کود و خرید خاک به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    احمد
    08 اردیبهشت 1399
    احمد

    سلام. با کاشتن بذر خیلی طول میکشه تا به مرحله برداشت برسیم مثلا حدود 5 سال.روش دیگه ای وجود نداره تا سریع تر میوه بدهند.مثلا نهال کوچک رو در گلدان کاشت؟؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    09 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام احمد عزیز چرا این کار از طریق خرید نهال این گیاهان قابل انجامه ولی شرایط نگهداری، رطوبت و تغذیه گیاه رو باید حتما رعایت کنید، جهت خرید کود میتونین به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    ناشناس
    10 مهر 1399
    ناشناس

    سلام خیلی عالی وجذاب بود اگرممکن درمورد نحوه کاشت وشرایط نگهداریشون هم توضیح بدین

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    17 مهر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو میتونین بطور مجزا داخل سایت جستجو کنید، هر کدون متفاوته

  • پاسخ
    علی
    28 فروردین 1399
    علی

    چگونه در گلدان ریشه های میوه را هرس کنیم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    02 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام علی عزیز مقاله هرس ریشه گیاهان آپارتمانی میتونه به شما کمک کنه، توصیه میکنم بعد از هرس از قطره محرک رشد هم استفاد کنید، جهت خرید قطره محرک رشد میتونین به فروشگاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    سیدمحسن
    21 فروردین 1399
    سیدمحسن

    سلاممممم.خیلی ممنون.فقط جهت خرید بذر چیکار باید بکنم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    22 فروردین 1399
    نازبو - یاوری

    سلام و عرض ادب جهت خرید بذر میتوانید به فروشگاه نازبو مراجعه کنید

  • پاسخ
    محمد
    25 اسفند 1398
    محمد

    ممنون

  • پاسخ
    سجی
    06 آبان 1398
    سجی

    آفرین /وب گردیه هوبی داشتم /کامل پ مفید(متشکرم)

  • پاسخ
    رامانا
    25 مرداد 1398
    رامانا

    دمت گرم لذت بردم. عالی بود. فقط کاش در مورد اینکه توی چه فصلی چه میوه هایی رو میتوان کاشت توضیح بدید. ممنون

  • پاسخ
    ابوالفضل یاوری
    25 مرداد 1398
    ابوالفضل یاوری

    وقتی توی محیط آپارتمان باشه توی همه فصول قابل کشت و نگه داریه ولی بهترین زمان بعد از آخرین سرما توی هر سال هستش که حوالی اسفند ماه میشه

گزارش اشکال در سایت