نازبو
در ماه تیر چه بکاریم؟
  • آموزش و مقالات
  • سبزیجات
  • توصیه ها

در ماه تیر چه بکاریم؟

با فرا رسیدن فصل گرما ممکن است فکر کنید زمان کاشت از دست رفته است، اما باید بگوییم شما می‌توانید در هر ماه گیاه مناسب آن را بکارید و در ماه های آینده از برداشت آن لذت ببرید. از جمله ماه‌هایی که هنوز می‌توان تعداد متنوعی از بذرها را در آن کاشت اواخر خرداد تا پایان تیر ماه است. دما و نور مناسب برای کاشت و پرورش انواع گیاهان در فصل گرم سال موجب گردیده است که بسیاری اقدام به کاشت بذر سبزیجات و صیفی‌جات نمایند. برای کاشت بذر در تیر ماه تنوع زیادی وجود دارد. چه منزل و داخل آپارتمان را برای کاشت بذر در نظر داشته باشید و یا تصمیم به کاشت و پرورش انواع گل و گیاه در فضای باز دارید تیر ماه زمان خوبی است. در ماه تیر گیاهان حداکثر استفاده از نور خورشید را دارند و دمای هوا مناسب برای رشد انواع گیاهان است. البته این نکته را در نظر بگیرید که در مناطق گرمسیری که دمای هوا تا مقدار زیادی بالا می‌رود، باید تمهیداتی را در نظر بگیرید. اگر چه اغلب بذرها را می‌توان در تمامی فصول سال بصورت داخلی کاشت، ما در این پست قصد داریم لیستی از بذرهای تابستانی را معرفی نماییم تا همواره باغچه ای سبز و رنگارنگ داشته باشید.

برای خرید بذر صیفی جات به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

در فصل تابستان چه بکاریم

کاشت بذر در تیر ماه در داخل آپارتمان

کاشت بذر در داخل آپارتمان محدودیت فضای باز را ندارد. شما می‌توانید انواع بذر سبزیجات، صیفی جات، گل‌ها و گیاهان زینتی، بونسای و درختان خاص، میوه‌های کمیاب استوایی، کاکتوس و هیبریدی را در گلدان، داخل پاسیو و گلخانه بکارید. نکته مهم در کاشت انواع سبزیجات، گل‌ها و گیاهان در فضای بسته این است که به میزان نور، دما، رطوبت و فراهم آوردن شرایط مناسب محیطی برای جوانه زدن و رشد و نمو گیاه توجه و دقت کافی داشته باشید. گلخانه‌های زیادی در سطح کشور فعالیت دارند که علیرغم شرایط نامساعد محیطی اقدام به کاشت و پرورش انواع گل و گیاه می‌نمایند. اگر تصمیم به خرید انواع بذر را دارید می‌توانید در وب سایت نازبو و در بخش مربوط به هر نوع بذر توضیحات بسیار مفیدی را بدست آورید. مواردی مانند دمای جوانه زنی، خاک مناسب، میزان نور خورشید، آبیاری، نوع کود، نحوه کاشت و پرورش گیاهان را مطالعه و بررسی نمائید. با خرید بذر از فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو علاوه بر خرید محصولات با کیفیت، می‌توانید گام به گام با مراحل کاشت و پرورش انواع گل و گیاه آشنا شوید. انواع بذر سبزیجات، صیفی‌جات، گل‌ها و گیاهان زینتی، بونسای و درختان خاص، کاکتوس، میوه‌های کمیاب و میوه‌های هیبریدی را می‌توانید در تیر ماه بکارید. اطلاعات هر گیاه را مشاهده و در صورت داشتن شرایط نسبت به خرید و کاشت آن اقدام کنید. کاشت و پرورش گل و گیاه دارای لذت زیادی است. فصل تابستان فرصت خوبی برای کودکان است که می‌توانند از نزدیک مراحل کاشت و پرورش گیاهان را در داخل آپارتمان مشاهده نمایند. همچنین می‌توان انواع سبزیجات و صیفی جات را در منزل پرورش داد و همواره سبزی بهداشتی و تمیز در دسترس داشته باشید. طعم و عطر سبزی و صیفی‌جات خانگی بی‌نظیر است. با کاشتن انواع بذر سبزیجات و صیفی جات طراوت و سرزندگی خاصی به سفره خود خواهید بخشید.

همچنین بخوانید: گیاهان مقاوم به گرما را بهتر بشناسیم.

اصول باغبانی در تابستان

کاشت بذر در فضای باز در تیر ماه

اگر چه فصل بهار مناسب‌ترین فصل برای کاشت بذر است، اما تیر ماه نیز هنوز زمان مناسبی برای کاشت و پرورش انواع گیاهان است. بسته به شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن سکونت دارید، می‌توان انواع گل‌ها و گیاهان را در تیر ماه کاشت. معمولاً انواع سبزیجات و صیفی‌جات را می‌توان در تیر ماه کاشت. همچنین بسیاری از درختان و میوه‌های استوایی که نیاز به دمای بالا دارند و یا گل‌های زینتی قابلیت کاشت در تیر ماه را دارند. برای کاشت هر نوع بذر توصیه می‌شود ابتدا توضیحاتی که در بخش مربوطه درج شده است را مطالعه و بررسی کنید. مطالب مفیدی از جمله زمان کاشت، دمای مناسب برای جوانه زنی، میزان نور مورد نیاز، آبیاری، نوع خاک و کود و رطوبت محیط را می‌توان از وب سایت مشاهده کرد. در ادامه مطلب به معرفی و بررسی انواع بذرهایی که می‌توان در تیر ماه کاشت اشاره خواهیم داشت.

کاشت بذر سبزیجات در تیر ماه

کاشت بذر سبزیجات در اولین ماه تابستان از تنوع زیادی برخوردار است. سبزی خوردن از جمله سبزیجاتی است که همواره مورد نیاز خواهد بود. با کاشت انواع ریحان، جعفری، تره، ترب، پیازچه و یا نعنا می توانید سفره رنگینی تدارک ببینید. بیش از ۷۰ نوع سبزیجات در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو عرضه می شود.

برای خرید بذر سبزیجات به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

برای تشخیص انواع سبزیجات قابل کاشت در تیر ماه باید به دمای جوانه‌زنی آن رجوع شود. بدین ترتیب می‌توان با توجه به شرایط آب و هوایی محل کشت نسبت به کاشت آنها اقدام نمود. انواع ریحان مانند ریحان بوته ای یونانی، ریحان بنفش، ریحان سبز محلی، ریحان ایتالیایی گنووس، ریحان لیمویی، ریحان کاهویی، ریحان بنفش ویولتا، ریحان یاقوت ارغوانی، ریحان مقدس یا تایلندی، ریحان دارچینی و ریحان شیرین تایلندی واریته از جمله سبزیجاتی هستند که به دمای ما بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد جوانه‌زنی نیاز دارند. در صورتی که دمای محل کشت بذر تا حداکثر ۳۰ درجه سانتیگراد باشد، می‌توان در تیر ماه نسبت به کاشت انواع ریحان اقدام نمود. زمان باردهی معمولاً بین ۲ تا ۳ ماه بوده، لذا در صورت کاشت انواع بذر ریحان در اوائل تیر ماه می‌توانید در شهریور ماه از ریحان‌های تازه و خوش عطری که خودتان کاشته اید بهره مند شوید.

بذر چغندر از دیگر سبزیجات تابستانی است که می‌توانید برای آخر تابستان و پاییز چغندرهای تقریبا کوچکی داشته باشید و یا به آن اجازه دهید که تا زمستان رشد کند. در آب و هوای گرم یا معتدل، مشکلات زیادی برای کاشت برگ چغندر از طریق بذر نخواهید داشت. برای سرعت بخشیدن به فرایند رشد می‌توانید نشا آماده چغندر را نیز از بازار خریداری نمایید، ولی کاشت چغندر از طریق بذر، ارزان تر است و شما معمولاً می‌توانید واریته‌های بسیار مختلفی را نیز انتخاب کنید.

کاشت و برداشت سبزیجات

اگر می‌خواهید در زمستان کاسنی داشته باشید، یکی دیگر از بذرهای تابستانی بذر انواع کاسنی است. ابتدا بذرها را به مدت 12 ساعت در آب بخیسانید، سپس در عمق 2 سانتیمتری بکارید و آن را با لایه ای خاک بپوشانید. بذر را می‌توان در خزانه و يا در محل اصلی کاشت. در صورت کاشت بذر داخل خزانه، پس از آن که گیاه چهار برگی شدند، آن را به محل اصلی منتقل کنید از دیگر انواع سبزیجاتی که می‌توان در تیر ماه کاشت می‌توان به انواع تربچه، جعفری، پیازچه، شاهی، رزماری و نعنا اشاره نمود. تربچه یکی از سبزیجات تابستانی خوشمزه ایست که طعم تند و رنگ قرمز آن، محبوبیتش را در سبزیجات باغچه بیشتر کرده و همیشه موقع کاشت سبزی از انتخاب‌های اول ماست. تربچه‌هایی نظیر تربچه دو رنگ گرد، تربچه دو رنگ کشیده، تربچه نقلی را می‌توانید از فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو تهیه نمایید.

یکی دیگر از سبزیجات پرطرفدار انواع کلم و گل کلم است.شما می‌توانید در تیر ماه انواع بذر کلم و گل کلم را بکارید و در اوائل پاییز آنرا برداشت کنید. مدت زمان باردهی انواع کلم حدود ۲.۵ ماه است، لذا با کاشت آنها در تیر ماه می‌توان گل کلم‌های تازه و درشتی در اواخر تابستان و اوایل مهر ماه داشت. انواع بذر گل کلم بنفش گرافیتی، گل کلم سفید، گل کلم سبز ناتالینو، کلم بروکسل، کلم بروکلی، کلم رومانسکو، کلم پیچ سبز هیبرید، کلم پیچ قرمز و کلم بروکلی گنبدی را می‌توان در تیر ماه کاشت. نکته مهم در کاشت بروکلی درجه دما است، اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که دمای هوا خیلی زیاد است، بروکلی‌های خوبی برداشت نخواهید کرد تمامی انواع خانواده کلم، محصول فصل خنک می‌باشند، یعنی در زمان باردهی باید دما زیر ۲۵ درجه سانتیگراد باشد. البته اگر بروکلی در گلدان و داخل خانه پرورش می‌دهید، هنوز فرصت دارید که بذر بروکلی خودتان را بکارید. اگر جزء طرفداران کلم قمری بنفش هستید، باید گفت که تیر ماه آخرین فرصت برای کاشت این سبزی پرخاصیت است، لذا هر چه سریعتر برای خرید بذر و کاشت آن اقدام نمائید. مدت زمان باردهی محصول حدود ۲ ماه بوده لذا در اواخر تابستان کلم‌های بنفش رنگ و زیبای شما آماده برداشت خواهند بود.

از دیگر بذرهای سبزیجات تابستانی بذر شلغم است. تیر ماه، آخرین فرصت برای کاشت بذر شلغم است و اگر در این ماه بذر شلغم را بکارید در ماه‌های آخر پاییز یا اوایل زمستان می‌توانید از محصول خود برداشت کنید. گیاه شلغم را با توجه به درجه حرارت محیط از اول فروردین ماه تا اول تیرماه می‌کارند تا محصول پیش‌رس بدست آورند. بهتر است شلغم را در زمین‌های با خاک سنگین که رطوبت را در خود نگه می‌دارند کاشت. شلغم را در ردیف‌هایی به فاصله 30 تا 40 سانتیمتر از هم می‌کارند و فاصله بوته‌ها را 5 تا 15 سانتیمتر در نظر می‌گیرند. نکته قابل ذکر این است که در صورت کاشت بذر در آپارتمان می‌توانید انواع سبزیجات را داخل گلدان بکارید. در ادامه به معرفی انواع صیفی‌جات قابل کاشت در تیر ماه خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای کاشت سبزیجات در خانه

کاشت بذر صیفی جات در ماه تیر

صیفی جات جزء سبزیجات پرطرفداری هستند که به طور روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع گوجه فرنگی، خیار، کدو، بادمجان و فلفل در تمام ایام سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی برخی صیفی‌جات مانند هندوانه، طالبی، خربزه، بامیه، ذرت و لوبیا فصلی بوده و در شش ماهه اول سال در بازار عرضه می شوند. اگر چه با توجه به منطقه آب و هوایی می‌توان در سایر ماههای سال نیز انواع صیفی‌جات را مصرف نمود ولیکن فصول اصلی کاشت بذر و پرورش صیفی‌جات در بهار و تابستان است. یکی از انواع پرمصرف صیفی‌جات گوجه فرنگی است. در سال‌های اخیر انواع گوجه فرنگی در ابعاد و اندازه های متنوع در بازار عرضه می‌شود. اگر می‌خواهید از گوجه فرنگی‌های خود برای استفاده در غذا و سالاد استفاده کنید. می‌توانید انواع بذر گوجه فرنگی را از نازبو خریداری و در گلدان بکارید. بیش از ۵۰ نوع بذر گوجه فرنگی در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو عرضه می‌شود که اغلب آنها قابلیت کاشت در داخل آپارتمان را دارند. در فضای باز می‌توان گوجه قرمز گیلاسی واشنگتن، گوجه زنگوله ای قرمز، گوجه فرنگی داترینو خوشه ای، گوجه فرنگی لیمویی، گوجه فرنگی گلابی و گوجه فرنگی جرسی غول پیکر را کاشت. دمای مورد نیاز برای اغلب بذرهای گوجه فرنگی بین ۲۴ تا ۳۲ درجه است لذا می‌توان انواع گوجه فرنگی را در تیر ماه کاشت.

برای خرید پکیج کاشت 15 بذر صیفی و سبزیجات به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

از دیگر انواع صیفی جات پر مصرف انواع فلفل است. بیش از ۱۷ نوع فلفل در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو عرضه می‌شود. در تیر ماه می‌توانید انواع فلفل قرمز پاپریکا ایتالیایی، فلفل زرد پاپریکا اورجینال و فلفل نارنجی پاپریکا را کاشت. خیار سفید خاردار معطر و خیار گرد ایتالیایی از جمله انواع خیار قابل کاشت در تیر ماه بشمار می‌روند. خیار معمولاً باید زودتر از این در داخل و در خزانه کشت شود، اما اگر مقداری از آنها را بیرون بکارید، احتمالاً اواخر مرداد و در شهریور محصول خواهید داشت. کاشت بذر خیار در خانه به این معنی است که شما می‌توانید در تمام طول سال به این میوه دسترسی داشته باشید. زمانی که خیار خارج از خانه کاشته می‌شود، فضای زیادی را اشغال می‌کند. اما شما می‌توانید گونه ای از خیار را در خانه، در یک گلدان مناسب بکارید که تولید میوه کند و به گرده افشانی هم نیازی نداشته باشد. خیار، زمانی که در تمام مراحل رشدش نور کافی دریافت کند، بهترین بازدهی را دارد.

ذرت شیرین هیبریدی، انواع بذر هندوانه شامل هندوانه شوگر بیبی، هندوانه کریمسون ایتالیایی، هندوانه کلوندیک و هندوانه چارلسون گری، کدو تنبل عمامه ترکی و کدو حلوایی نارنجی از دیگر انواع بذر صیفی جات است که می‌توان در تیر ماه کاشت.

همچنین بخوانید : پرورش گوجه گیلاسی در خانه

بذر میوه‌های کمیابی که می‌توانیم در تیر ماه بکاریم

میوه‌های کمیاب و خاص میوه‌هایی هستند که محل رویش و پرورش آنها خارج از ایران بوده و چند سالی است که جای خود را در خانه‌ها باز کرده اند. این میوه‌ها طعم و مزه متفاوتی دارند و کاشت و پرورش آنها نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. بیش از ۳۶ نوع بذر میوه‌های کمیاب شامل میوه‌های استوایی، پاپایا، بری‌ها و دراگون فروت در فروشگاه اینترنتی نازبو در دسترس شما قرار دارد. با توجه به اینکه بذر این نوع میوه‌ها نیاز به شرایط نگهداری خاص دارد، لذا توصیه می‌شود قبل از خرید به شرایط کاشت و پرورش آنها توجه نمائید. میوه‌های استوایی شیرین و آبدار بوده و طعم و مزه خوبی همانند انواع طالبی و ملون دارند. انواع پاپایا مانند پاپایا بنگلادشی، پاپایا رد لیدی، پاپایا هلند گلد و پاپایا بلک گست به دمای مابین ۱۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد برای جوانه زنی و رشد نیاز دارند، لذا می‌توان در ماه تیر بذر آنها را کاشت. انواع بذر گوجی بری، بلوبری پاتریوت و بلوبری چندلر را می‌توانید در تیر ماه بکارید. در میان انواع دراگون فروت نیز دمای جوانه زنی مورد نیاز ما بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است، لذا در صورتیکه در منطقه سردسیر سکونت دارید، می‌توان انواع دراگون فروت را در فضای باز بکاریدو از میوه های آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: میوه‌های مناسب کاشت در آپارتمان

کاشت بذر انواع بونسای و درخت در تیر ماه

بونسای یا درختان مینیاتوری کوچک و زیبا، ماهیت تزئینی داشته لذا اغلب در محیط‌های بسته و داخل منازل و آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درختچه‌های زیبا زینت بخش فضای داخل بوده و با انواع گلدان‌های دکوری تزیین می‌شوند. برای کاشت بذر انواع درختان بونسای و درختچه‌های تزیینی در داخل آپارتمان می‌توانید در هر زمانی از سال اقدام کنید. طول دوره عمر این درختچه‌ها دایمی است، لذا با خرید و کاشت بذر آنها شما یک درخت زیبا برای همیشه دارید. بیش از ۱۲ نوع درختچه بونسای و درخت خاص در فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو عرضه می‌گردد. اگر تصمیم به کاشت انواع بونسای و درختان کمیاب در تیر ماه را دارید به دمای جوانه زنی آنها توجه داشته باشید. اغلب این گیاهان به دمای حداکثر ۲۵ تا ۳۰ درجه برای کاشت نیاز دارند، لذا در صورتیکه در منطقه سردسیر سکونت دارید، می‌توانید با توجه به متوسط دمای هوا در تیر ماه نسبت به کاشت آنها اقدام کنید. در خصوص درختانی که قابلیت کاشت در داخل گلدان را دارند می‌توان در فصول گرم سال آنها را در فضای باز نگهداری نمود و در ماه‌های سرد گلدان را به داخل آپارتمان منتقل کرد. برای خرید انواع بذر بونسای و درختچه‌های تزیینی به وب سایت نازبو مراجعه کنید. 

برای خرید بذر آدنیوم به فروشگاه اینتزنتی نازبو مراجعه کنید.

کاشت بذر گل‌ها و گیاهان زینتی در اول تابستان

گل‌های زینتی را می‌توان هم در داخل گلدان و هم در باغ و باغچه نگهداری نمود. این گل‌ها ظاهر زیبایی دارند و اغلب خوشبو هستند. برای کاشت بذر و پرورش گل‌های زینتی باید مراقبتی بیش از سایر گیاهان انجام داد. این گل‌ها باید بطور روزانه رسیدگی شوند تا ظاهر زیبای خود را حفظ کنند. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو بیش از ۹۰ نوع بذر گل و گیاه زینتی با کیفیت عالی را عرضه می‌کند. هر کدام از این بذرها دارای شرایط خاصی بوده و برای کاشت و نگهداری نیاز به مراقبت های ویژه دارند. اگر تصمیم دارید این گل‌ها را در داخل آپارتمان و یا باغچه خود داشته باشید ابتدا توضیحات هر یک را مطالعه و با خصوصیات هر گل آشنا شوید. در داخل آپارتمان تقریباً تمام گل‌های زینتی موجود را می‌توانید بکارید. شما در هر زمانی از سال امکان خرید بذر و کاشت آنرا در داخل آپارتمان دارید. در فضای باز هر نوع گل بسته به خصوصیات خود در فصل مشخصی کاشته می‌شود. زمان کاشت اعلام شده برای هر گل در واقع بهترین زمان کاشت محسوب شده و بیشترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. از جمله بذر گل‌ها و گیاهان زینتی که می‌توان در تیر ماه کاشت می‌توان گل رعنا پاکوتاه گلدانی، گل همیشه بهار، گل جعفری آفریقایی هیبریدی، شمعدانی F1، گل کوکب هیبرید فیگارو، گل گازانیا F1 رز استریپ، گل درخشنده الوان یا اسکابیوزا، گل جعفری دورانگو F1 و گل پامچال الوان را معرفی نمود.

در تیرماه چه نوع بذر کاکتوس بکاریم

کاکتوس‌ها گل‌هایی زینتی و خاص هستند که طرفداران زیادی دارند. اغلب گل‌های کاکتوس را می‌توان در داخل گلدان نگهداری نمود. کاکتوس‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه نسبت به سایر انواع گل‌ها دارند. با توجه به زیستگاه اصلی این نوع گیاه، قابلیت تحمل دمای بالا و میزان آب کم در کاکتوس‌ها وجود دارد. بیش از ۳۰ نوع انواع بذر کاکتوس با کیفیت و اورجینال را می‌توانید در مرکز فروش بذر گل و گیاه نازبو خریداری کنید. برای کاشت کاکتوس در گلدان محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید انواع گل‌های کاکتوس را در هر زمانی از سال خریداری و داخل آپارتمان نگهداری کنید. اگر برای باغ و باغچه خود تصمیم به کاشت کاکتوس دارید باید به زمان کاشت هر نوع گل توجه نمود. از گل‌هایی که می‌توان در تیر ماه در فضای باز کاشت می‌توان به گیاه جادویی ساکولنت آلوئه فروکس اشاره داشت. بهترین زمان کاشت برای اغلب کاکتوس‌ها در فصل بهار است، ولی با توجه به حداکثر دمای جوانه زنی که حدود ۲۷ درجه سانتیگراد است، می‌توان در مناطق سردسیری که دمای هوا در تیر ماه کمتر از ۳۰ درجه است، نیز انواع بذر کاکتوس را کاشت.

بیشتر بخوانید : کاشت و پرورش کاکتوس در خانه

بذرهای هیبریدی قابل کاشت در تیر ماه

بذرهای هیبریدی شامل انواع گل‌ها، سیزیجات، میوه‌ها، صیفی‌جات و حتی درختان بونسای می‌شوند. این بذرها اصلاح شده بوده و براساس گیاهان مولد آنها به بذرهای هیبریدی نوع اول و یا دوم تقسیم بندی می‌شوند. برای کاشت انواع گل‌ها و گیاهان هیبریدی در داخل گلدان می‌توانید در هر زمانی از سال آنها را خریداری نموده و اقدام به کاشت آنها نمائید. برای کاشت گیاهان هیبریدی در فضای باز با به شرایط محیطی مورد نیاز آنها توجه نمود. بیش از ۳۰ نوع بذر هیریدی درجه یک و با کیفیت فوق العاده را می‌توانید از فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو خریداری کنید. اگر در اولین ماه تابستان تصمیم به کاشت گل‌ها و گیاهان هیبریدی دارید، می‌توانید گل جعفری دورانگو F1، پاپایا بلک گست هیبریدی، گل ناز آفتابی هیبریدی، پاپایا هلند گلد هیبریدی، گل جعفری آفریقایی هیبریدی، گل شب بو پا کوتاه ماتیولا هیبریدی، ذرت شیرین هیبریدی، شمعدانی هیبریدی، گل کوکب هیبرید فیگارو، گل گازانیا هیبرید رز استریپ و گل گازانیا هیبرید رد شید را بکارید.

همچنین بخوانید : در ماه مرداد چه بکاریم؟

خرید انواع بذر از فروشگاه اینترنتی نازبو

مرکز فروش بذر نازبو بزرگترین مرکز فروش انواع گل‌ها و گیاهان، لوازم جانبی مانند خاک، کود، گلدان و وسایل نگهداری و مراقبت باغبانی مانند آبپاش، بیل و بیلچه و نظیر آن است. بیش از ۳۴۰ نوع انواع بذر را می‌توانید از فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو تهیه کنید. کلیه محصولات از بهترین تامین کنندگان داخلی و خارجی تامین شده و با کیفیت اورجینال و تضمین شده عرضه می شوند. علاوه بر این مطالب و مقالات آموزشی مفیدی در خصوص انواع گل‌ها و گیاهان در وب سایت نازبو بطور مرتب آپلود و آماده بهره برداری است. انواع بذر سبزیجات، صیفی‌جات، گل‌ها و گیاهان زینتی، کاکتوس، گیاهان هیبریدی، بونسای و درختان خاص، میوه‌های کمیاب استوایی و انواع بری‌ها را می‌توانید از نازبو با بهترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. مطالب آموزشی در وب سایت نازبو در دسترس شماست که همانند یک راهنمای کامل و جامع از زمان خریداری تا برداشت محصول همراه شما خواهد بود. لذا می‌توانید بدون هیچ گونه مشکل و نگرانی انواع گل‌ها و گیاهان مورد علاقه خود را بکارید و از آنها لذت ببرید.

برای خرید ابزار باغبانی به فروشگاه اینترنتی نازبو مراجعه کنید.

نازبو بزرگترین مرکز فروش انواع بذر در ایران

فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو بزرگترین و معتبرترین مرکز فروش انواع بذر و لوازم جانبی باغبانی در ایران محسوب می‌شود. علاوه بر تنوع محصولات عرضه شده، کیفیت کلیه کالاها توسط نازبو تضمین می‌گردد. یکی از مزیت‌های مهم نازبو امکان فروش غیر حضوری کلیه محصولات است. شما می‌توانید از طریق فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو انواع بذر و سایر لوازم مورد نیاز برای کاشت و پرورش گیاهان را خریداری کنید. پرداخت اینترنتی وجه کالاها این امکان را به شما می‌دهد که از کلیه شهرهای ایران و در هر ساعتی از شبانه روز به ارسال سفارشات خود اقدام کنید. کلیه کالاهای سفارش داده شده از طریق پست پیشتاز و طی مدت زمان ۴۸ ساعت از زمان ارسال در محل مشتری تحویل می‌شوند. نکته قابل ذکر این است که کلیه سفارشات بالای یکصد هزار تومان بطور رایگان برای مشتریان ارسال می‌گردد، لذا باغداران، گلخانه‌داران و افرادی که بطور حرفه ای اقدام به کاشت بذر و پرورش گیاهان می‌نمایند، می‌توانند در صورت ارسال درخواست‌های بالای یکصد هزار تومان، بطور رایگان کالاهای مورد نظر خود را دریافت کنند. فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو حامی محیط زیست است، لذا همواره یک درصد از فروش محصولات خود را به اجرای طرح‌های توسعه و حفظ محیط زیست اختصاص می‌دهد. از این رو با خرید از محصولات نازبو شما نیز به طور غیر مستقیم در این حرکت ارزشمند سهیم خواهید بود. تیم پشتیبانی نازبو بطور شبانه روزی و در هفت روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های مشتریان است. چنانچه اقدام به ارسال سفارش نموده و یا از مشتریان قبلی نازبو هستید، می‌توانید در هر زمان از خدمات پشتیبانی نازبو بهره‌مند شوید. مرکز فروش بذر نازبو همواره محصولات و کالاهای خود را بروزرسانی نموده و در جهت برآورده نمودن نیازهای خریداران اقدام می‌نماید، لذا با بررسی مداوم وب سایت و شبکه‌های اجتماعی نازبو می‌توانید از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های نازبو مطلع شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    منیر رضوی نژاپ
    21 تیر 1402
    منیر رضوی نژاپ

    با سلام ما تا کنون که ۲۰ تیر ماه است درگیر حیاط ویلا بودیم آیا اکنون گرمای هوا برای اطاق کرج مناسب کاشت درخت وگل است

  • پاسخ
    سید علی موسوی نسب
    26 مرداد 1400
    سید علی موسوی نسب

    میشه تخم سبزیجات را سفارش بدیم بعد ار تحویل تسویه حساب نماییم البته ابتدا نصف مبلغ را پرداخت نماییم

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    14 شهریور 1400
    نازبو - یاوری

    سلام متاسفانه امکان پرداخت در محل به دلیل مشکلات اداره پست در تحویل و تسویه فعال نیست

  • پاسخ
    مرتضی
    30 تیر 1400
    مرتضی

    سلام مقداری انواع سبزی در منزل که دارای حیاط بزرگ است کاشتم و برای جلوگیری از آفتاب بسیار شدید از پارچه نانو ضد آفتاب اشتفاده کردم و سایبان زدم ولی متاسفانه پس از چند روز هم سبزی ها و هم قلمه و نشاء گل رز دچار پژمردگی و ظرف دو روز خشک شدند البته هوا در شهر ما داراب خیلی گرم و آفتاب سوزان است .علت آفتاب و گرمی هوا بوده /؟خاک هم ماسه بادی وخاک رودخانه سبک است.ممنون از شما

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    11 مرداد 1400
    نازبو - یاوری

    سلام بله از گرمای شدید میتونه باشه

  • پاسخ
    ناشناس
    20 تیر 1400
    ناشناس

    سلام ممنون از مطالب خوبتون. من کرمان هستم تواین ایام گرم چه سبزیجات وگیاهانی میتوانم درباغچه حیاط خوانه کشت کنم.ممنون

  • پاسخ
    فضیل
    15 تیر 1400
    فضیل

    در فصل تیر ماه چه محصولی میشه تو استان کهگیلویه و بویر احمد کاشت ؟؟تو منطقه گرمسیری استان هستم

  • پاسخ
    آمنه
    08 تیر 1399
    آمنه

    در این ماه تیر چه بذر گلی باید بکاریم در منطقه گرمسیر

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    12 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام آمنه عزیز در مناطق خیلی گرم پیشنهاد میکنم یا داخل منزل کشت کنید یا صبر کنید یکم برای هوای بهتر

  • پاسخ
    ناسناس
    08 اسفند 1400
    ناسناس

    سلام. فک کنم. ماهی کشت کنی جواب بده

  • پاسخ
    ناصر
    01 تیر 1399
    ناصر

    سلام در مناطق جنوب کشور مثل شهرستان داراب فارس ،ایا در اول تیرماه میتوان لوبیا کاشت کرد؟

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    01 تیر 1399
    نازبو - یاوری

    سلام ناصر عزیز دمای مناسب و مطلوب برای رشد گیاه لوبیا بین 15 تا 30 درجه سانتی گراده. دمای بالا و پایین به خوشه های این گیاه خسارت وارد می ‎کنه و گیاه در دمای بالا و یا پایین جوانه نمیزنه، هرچند اگر قصدتون کشت تجاری نباشه میتونین داخل منزل کشت کنید، جهت خرید بذر لوبیا به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    خانی
    27 خرداد 1399
    خانی

    عرض سلام و خداقوت در قسمتی از شرق اصفهان که دمای هوا تا 40 درجه هم بالا می‌رود زمین تقریبا سفت و آب کمی شور است باغی دارم چه سبزیجات یا صیفی یا نهال با رشد خوب اعم از میوه و یا بدون میوه پیشنهاد می کنید

  • پاسخ
    ضیغم
    19 تیر 1402
    ضیغم

    فقط پسته

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    31 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو زیتون بصورت کلی قابل کشته ولی بسته به جنس خاک و... بیشتر میشه پیشنهاد داد، لطفا با همکاران ما تماس بگیرید، راه های تماس در قسمت پایین سایت وجود داره.

  • پاسخ
    ناشناس
    26 خرداد 1399
    ناشناس

    سلام. از متنوع بودن بذر وراهنمایی شما متشکر. ایام درمشهدهم شعبه دارید .باسپاس .شکیب

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    26 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام دوست و همراه عزیز نازبو خیر متاسفانه ولی ارسال به سراسر کشور بصورت پستی انجام میشه، جهت اطلاعات بیشتر میتونین با همکاران ما تماس بگیرید.

  • پاسخ
    امیر
    23 خرداد 1399
    امیر

    سلام در تابستان چه سبزی بکاریم

  • پاسخ
    ناسناس
    08 اسفند 1400
    ناسناس

    سلام. فک کنم. ماهی کشت کنی جواب بده

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    26 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام امیر عزیز تمام مواردی که در مقاله فوق صحبت شد رو میتونین کشت کنین، البته در داخل منزل محدودیتی توی کشت نخواهید داشت.

  • پاسخ
    کریم
    12 خرداد 1399
    کریم

    سلام دوستان من در سیستان و بلوچستان زندگی می کنم دما در اواسط خرداد که من می خوام بکارم حداقل33 و حداکثر 36 درجه سانتی مراد هستش رطوبت هم کمه چه چیزی توصیه می کنید فروشگاه نازبو

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    26 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام کریم عزیز باتوجه به خاک و منطقه شما متفاوته، جهت اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید

  • پاسخ
    محسن قنبری
    07 خرداد 1399
    محسن قنبری

    سلام خسته نباشید درمناطق گرمسیری درفصل تابستان چه محصولی را ویشنهاد میکنید درفضای باز

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    08 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام محسن عزیز پاسخ به این سوال مستلزم اطلاعات بیشتری از منطقه شماست.

  • پاسخ
    شادي
    31 اردیبهشت 1399
    شادي

    براي من عالي بود چون ١٠٠ تا گل و گیاه کاشتم ممنون از همراهیتون

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    08 خرداد 1399
    نازبو - یاوری

    سلام شادی عزیز خوشحالیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته، لطفا اگر توصیه و یا پیشنهادی دارید در اختیار همراهان فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو قرار بدید.

  • پاسخ
    محبوبه
    12 اردیبهشت 1399
    محبوبه

    سلام لطفاً راهنمایی کنید در منطقه مشهد در اوایل پاییز چه چیزی کشت کنیم ک در اوایل اردیبهشت برداشت کنیم؟؟؟. saeedianm1@mums.ac.ir

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    18 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام محبوبه عزیز بسته به محصولی که نیاز دارید متفاوته، گل، سبزی، صیفی و...، معمولا سبزی و صیفی ها بین ۴۰ تا ۷۰ روز به بار میشینن و بعضا با نگه داری مناسب تا یک سال محصول دارن، مورد دیگه ای که هست اینه که باید شرایط رشد رو برای گیاه تامین کنید، مخصوصا در اون فصل خاص، جهت خرید بذر به فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو مراجعه کنید.

  • پاسخ
    باران
    31 فروردین 1399
    باران

    عالی بود

  • پاسخ
    علی آبیار
    25 خرداد 1401
    علی آبیار

    سلام در فصل گرما که هوا بین 30تا45درجه است چه گیاهانی یا سبزی هایی در فضای باز بکاریم لطفا بگید

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    29 خرداد 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام همونطور که توضیح داده شده یسری محصولات رو میشه هنوز کاشت ولی اگه دما بالای 35 درجه میشه نتیجه خوبی نمیگیرید و بهتره محصولاتی که برداشتتون توی پاییز هست رو خزانه کنید که برای فصل پاییز آماده بشن

  • پاسخ
    نازبو - یاوری
    02 اردیبهشت 1399
    نازبو - یاوری

    سلام باران عزیز خوشحالیم که خوندن این مطلب برای شما مفید بوده، لطفا اگر توصیه یا تجربه ای در این زمینه دارید با همراهان دوست داشتنی فروشگاه بذر گل و گیاه نازبو به اشتراک بزارین.

  • پاسخ
    فرهانه
    24 فروردین 1399
    فرهانه

    عالي بود

  • پاسخ
    ناشناس
    10 تیر 1401
    ناشناس

    آیا بذر توت فرنگی آبی دارید

  • پاسخ
    نازبو - زلفی پور
    12 تیر 1401
    نازبو - زلفی پور

    سلام نه متاسفانه دوست عزیز

گزارش اشکال در سایت